Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Bikefreak, vandaar ook mijn voorkeur voor de BC2006 van Sigma. Die heb je voor ongeveer 100 euro bij de local bike shop, wel meestal op bestelling.
    En ja, mijn training is allicht MTB gericht, ik rijd enkel op straat als het te donker of TE vettig is.
    Om klimtraining te doen, moet je inderdaad klimmen, daar is niks aan te doen...
    Of spinning alias indoorcycling, dat helpt ook voor je weerstand en kracht bij te geven.
    Zelf ben ik nog op zoek naar een Fitness zaak in Aarschot waar je kan gaan spinnen met een beurtenkaart.
    Ik ging vroeger bij sportopolis in Leuven, maar sinds die zijn overgeschakeld op abbonementen, is bijna 600 euro per jaar me te veel om 2 uur na mekaar te spinnen per week.
    Dus heb ik voor een kleiner bedrag een Niterider Moab HID lichtsysteem gekocht in de US en doe ik mijn trainingen op de baan/bos, wanneer ik s' avonds wat tijd heb.
    Die HID is overkill voor op straat, maar de auto's stoppen al van ver, en houden rekening met je als was je een motorijder. Wel best veilig dus, en je kan er ook het bos of veld mee in natuurlijk.
    Maar ook een ritje langs de vaart tot in Mechelen, is heel leuk in het pikkedonker, met de mistflarden die uit de Vaart opstijgen...Lamp op volle sterkte en sjeezen maar.
    Aha, ik zou eens moeten opzoeken welke Sigma dat juist is, want die toestellen ken ik niet uit mijn hoofd. Daarom dat ik het enkel over de Polar had.
    Spinning heb ik een paar keer gedaan. Het is leuk, maar idd: 50 minuten (de tijd dat je effectief fietst) is idd wat te weinig als je getraind bent. Immers, tegen dat je goed opgewarmd bent, heb je nog hooguit een half uurtje te gaan. Als getrainde fietser, ben je toch niet volledig voldaan met één les, vind ik.
    Nice, zo'n verlichtingssysteem, maar bij ons betaal je daar idd wel redelijk wat voor. En dan zit je nog met een grote accu die toch vrij snel leeg is. Zelf fiets ik nooit in het donker.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Die Niterider Moab kost hier bij de fietsenmaker, 970 euro. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om dat aan te schaffen. bij www.jensonusa.com heb je ze voor een 500$ inclusief transport. De douane komt dan wel nog eens 130 euro ophalen, maar de totaalprijs was een dikke 500 euro. Ik schat dat ik tegenwoordig evenveel kilometers rijd in het donker als in het licht. Die akku gaat 7 uur mee op volle sterkte, 11 op de laagste, die nog steeds 500 lumen produceert en perfect bruikbaar is in het veld. Bovendien zitten er ook nog 3 leds op die je kan doen pinken of vast laten branden eens de batterij te plat is. Lamp schakelt automatisch over in dat geval en laat je toch nog veilig thuiskomen. Ik ben er super tevreden van.

Maar als je overdag tijd hebt, is dat natuurlijk makkelijker. Ik wil hier nu geen pleidooi voeren om uitsluitend 's nachts te rijden. Bovendien mag je 's nachts het bos niet in zonder specifieke toelating.

Comment

• Ik verkoop m'n fiets, dus zet ik het snel even hier, mss dat er interesse is?

Is in nieuwstaat, en als ik er dan eens op reed, was het op de baan....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
          http://www.kapaza.be/detail/6557768/

Ik verkoop m'n fiets, dus zet ik het snel even hier, mss dat er interesse is?

Is in nieuwstaat, en als ik er dan eens op reed, was het op de baan....

Leuk fietsje, doch in feite te duur. Ook al is hij dan nog in uitstekende staat. Maar ach, het is een vraagprijs natuurlijk.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            Leuk fietsje, doch in feite te duur. Ook al is hij dan nog in uitstekende staat. Maar ach, het is een vraagprijs natuurlijk.
            Bij Moving Store in Gent hadden ze mij die prijs gezegd en is inderdaad vraagprijs...Zou normaal gezien al verkocht zijn,....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
              Bij Moving Store in Gent hadden ze mij die prijs gezegd en is inderdaad vraagprijs...Zou normaal gezien al verkocht zijn,....
              Nice.
              Van welk jaar is hij eigenlijk?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb een probleem met mijn fietsje. Namelijk ik heb schijfremmen enne nu is het blokje dat tegen de schijfremmen komt (remblokje?) blijven hangen. Ik kan wel nog fietsen maar het schuurt er hard tegen. Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt

Comment

Nice.
                  Van welk jaar is hij eigenlijk?
                  2003 dacht ik, wel Amerikaans model..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                    Ik heb een probleem met mijn fietsje. Namelijk ik heb schijfremmen enne nu is het blokje dat tegen de schijfremmen komt (remblokje?) blijven hangen. Ik kan wel nog fietsen maar het schuurt er hard tegen. Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt

kijk eens forum.mountainbike.be en www.4bikers.be
                    Zeker dat je daar je antwoord vindt...
                    Succes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                      Euhm, gTa, wat uw remmenvraagje betreft, ik heb enkele pagina's terug mijn ervaringen gepost. Kennelijk heb je erover gelezen.
                      Hé ja! Sorry.

Thanks, lijkt me 'n handige tip! Ga 'k meteen doen, van zodra ik kan.

Comment

• Nog steeds reuze-tevreden van m'n bike! Gisteren nog en zachte 30 greenlane-kilometers erbij gedaan, ik wacht nog op m'n nieuwe shoes en helm voor ik 't iets snellere of langere werk aanvat.

Wat 'n fijne fiets, zeg. En gaat harder dan ik dacht op 't vlakke, met de demper geblokkeerd.

Comment

• 15 km/u ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Nog steeds reuze-tevreden van m'n bike! Gisteren nog en zachte 30 greenlane-kilometers erbij gedaan, ik wacht nog op m'n nieuwe shoes en helm voor ik 't iets snellere of langere werk aanvat.

Wat 'n fijne fiets, zeg. En gaat harder dan ik dacht op 't vlakke, met de demper geblokkeerd.
                            Wat je sowieso met de nieuwe cannondales hebt, is een erg stijf kader wat goed rendement verzekert..
                            Motriciteit is daardoor ook erg goed(versnellen en klimmen). En dat voel je, zeker op de langere ritten.

Helm is een must he, klikpedalen ook trouwens, als je wat zwaarder en langer werk gaat doen..

Veel plezier met je fiets !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Nog steeds reuze-tevreden van m'n bike! Gisteren nog en zachte 30 greenlane-kilometers erbij gedaan, ik wacht nog op m'n nieuwe shoes en helm voor ik 't iets snellere of langere werk aanvat.

Fijn te horen dat je tevreden bent.
                              En, hoe zit het met de stuurpen? Heeft ze ondertussen al een rood kleurtje?

Comment

• Vandaag zijn de SLR wieltjes gearriveerd.

Ze leveren een gewichtsvoordeel op van ongeveer een 470 gr. tegenover de vorige wielen (240 gr. achteraan en 230 gr. vooraan). Een klein testritje gedaan en je voelt dat gewichtsvoordeel echt wel hoor, het stuurt scherper en je accelereert iets sneller... .
                                Enfin, den deze dik content.

Comment

• Die wielen passen goed bij uw bike, Jakkel.

Zaterdag nog eens met de MTB gefietst, doch echt los rijden, want met mijn blessure kan ik echt niet sneller zonder het weer erger te maken. Op een gegeven moment werd ik zelfs ingehaald door 10-jarige op een mini-MTB-tje.
                                  Toch nog even het veld ingedoken ook (zij het wel zo vlak mogelijk, en dan is de keuze in mijn streek wel érg beperkt; ik woon op 100 m boven de zeespiegel), en damn, ik zou toch graag nog eens MTB-en.
                                  Enfin, afdalingen zouden wel lukken, maar overal waar ik bergaf ga, moet ik ook weer bergop, en zeker off-road is dat zo goed als uitgesloten.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Die wielen passen goed bij uw bike, Jakkel.
                                    Thx Bikefreak, 'k vind dat ook.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                    Zaterdag nog eens met de MTB gefietst, doch echt los rijden, want met mijn blessure kan ik echt niet sneller zonder het weer erger te maken. Op een gegeven moment werd ik zelfs ingehaald door 10-jarige op een mini-MTB-tje.
                                    Toch nog even het veld ingedoken ook (zij het wel zo vlak mogelijk, en dan is de keuze in mijn streek wel érg beperkt; ik woon op 100 m boven de zeespiegel), en damn, ik zou toch graag nog eens MTB-en.
                                    Enfin, afdalingen zouden wel lukken, maar overal waar ik bergaf ga, moet ik ook weer bergop, en zeker off-road is dat zo goed als uitgesloten.
                                    Niet echt plezant zo te blijven sukkelen met die knie, 'k zou gek worden kon ik m'n fietske niet meer opspringen. En die 100m boven de zeespiegel, 'k zou willen dat ik in zo'n streek woonde. Vorige week woensdag zijn we met de koersfiets nog een tocht van 122 km gaan rijden in de voerstreek, met al die hellingen daar is dat echt wel kicken (1.085 hoogtemeters gedaan). Om nog maar te zwijgen van de schaarste aan verkeer daar... gewoonweg zalig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Niet echt plezant zo te blijven sukkelen met die knie, 'k zou gek worden kon ik m'n fietske niet meer opspringen. En die 100m boven de zeespiegel, 'k zou willen dat ik in zo'n streek woonde. Vorige week woensdag zijn we met de koersfiets nog een tocht van 122 km gaan rijden in de voerstreek, met al die hellingen daar is dat echt wel kicken (1.085 hoogtemeters gedaan). Om nog maar te zwijgen van de schaarste aan verkeer daar... gewoonweg zalig.
                                      Tja, ik geef toe dat ik niet veel ga biken, maar als ik het doe, is toch echt wel omdat ik er erg veel zin in heb. Het is vooral het kuisen van de fiets dat me niet bevalt. Als het er modderig bij ligt, zie je me dus niet te veel off-road. En dat heeft niets te maken met het al dan niet roadie zijn, louter met mijn luiheid.
                                      Nee, aan 2 uur fietsen om dan een uur te mogen staan kuisen, heb ik niets. Dan nog liever op de weg.

Zaterdag krijgt de Pinarello trouwens een beurtje: nieuwe lagers in het balhoofd en opnieuw afstellen (ik heb er al last mee gehad, want het balhoofdstel vertoont bijna nogal dikwijls een beetje speling).

De nieuwe demper voor de MTB heb ik nog niet. Die komt er ten laatste als ik genezen ben. Als ik geen superbod vind, wordt het sowieso de nieuwe Fox Float RP23. Als ik eens een winkel passeer waar ze hem binnen hebben, haal ik hem uiteraard vroeger in huis, maar er nu al speciaal om gaan, terwijl ik toch niet kan fietsen, is een beetje onnozel.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik wil een racefiets met 105 afgemonteerd en voor de rest simpel degelijk materiaal, liefst onder de 1000 euro en met ietwat service zou leuk zijn, iemand iedeetjes?

M'n ridley'tje begint het helemaal te begeven vrees ik

Comment

• Ik had deze in gedachten, vriend van me heeft er daar ook 1 van en is er heel content van precies.

Hier findest du eine große Auswahl an Carbon- und Aluminium-Rennrädern, Mountainbikes, Triathlonrädern, E-Bikes und mehr. Kaufe direkt beim Hersteller und lass es dir nach Hause liefern.

Comment

Working...
                                          X