Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich
    idd, niet om écht te mtb'en! zelfs op een kassei strookje moet je idd niet veel van die vering verwachten, en bij modderige ondergrond zal je snel je remkracht verliezen..

zoals ik al zei, moet pietkonijn eerst weten wat hij precies zoekt..

tip: bij redbull heb je de enduro serie, deze bieden veelzijdig gebruik met top materiaal aan een mooie prijs!

In de lagere prijsregionen, is dit idd een deftig merk, echter, kan je deze al gewoon in de winkel kopen? Ik geloof dat je naar Roseversand moet om eentje in huis te kunnen halen. Je kan de fiets ook laten opsturen, maar dat zal wel iets kosten en dan moet je iets van fietsen kennen om niet met de verkeerde maat opgescheept te zitten.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Effe hier neerkwakken.

Er bestaan tegenwoordig fietscomputers die draadloos zijn. Maar hoe sterk is die hun ontvangst?
      zitten die bv. vast op x-aantal meter. Of gaan die redelijk ver qua ontvangst.
      Er zitten hier toch serieus wat fietsliefhebbers dus daarom deze vraag.

Of kan je bv een verbinding van geen draadloze bestellen in verschillende lengtes? dus niet de gebruikelijke lengte stuur tot wiel maar nog verder weg.

Kunnen jullie dat eens rondvragen?

Mercikes

Comment

Je zit gewoon met 2 batterijen, eentje in de zender op je spaken en de andere in je fietscomputertje, als je ze echter vergelijkt met een "vast" computertje verschilt het altijd enkele meters.

Comment

mja.
          en mijn uiteindelijke vraag?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            mja.
            en mijn uiteindelijke vraag?

Is mogelijk, je fietsenmaker gaat je wel verderhelpen . Of het zelf zo makkelijk is weet'k niet

Hoe zou je het dan willen?

Comment

Wat ik zou willen is een simpel computertje
              enkel afstand en eventueel snelheid.
              Men grootste zorg is de afstand wiel tot computer overbruggen.
              dat gaat immers toch gemakkelijk 2 meter zijn. Daarmee men vraag of de draadloze zo ver bereik hebben. (als ook hun signaal sterk genoeg is om door vanalles door te sturen) of dat je een klassieke verbinding langer kan maken dan standaard.

Comment

Je kan ze op verschillende afstanden kopen, maar hoe ver...??

Comment

Effe hier neerkwakken.

Er bestaan tegenwoordig fietscomputers die draadloos zijn. Maar hoe sterk is die hun ontvangst?
                  zitten die bv. vast op x-aantal meter. Of gaan die redelijk ver qua ontvangst.
                  Er zitten hier toch serieus wat fietsliefhebbers dus daarom deze vraag.

Of kan je bv een verbinding van geen draadloze bestellen in verschillende lengtes? dus niet de gebruikelijke lengte stuur tot wiel maar nog verder weg.

Kunnen jullie dat eens rondvragen?

Mercikes

Ik reed vroeger met draadloze fietscomputers, ik zeg wel, ik reed. Dat verbruikt batterijen tegen de sterren op. Nadeel is ook dat er een batterijtje in de zender, eentje in de ontvanger en dan natuurlijk nog eentje in het computertje zelf zit. Eentje met draad heeft er alleen eentje in het computertje, je kan de draad mooi rond de voorremkabel wikkelen, dan valt 'ie ook zo niet op.
                  Ik heb de Sigma 800, niet duur, precies en oerdegelijk.

Last edited by Jakkel; 16/11/2006, 21:49. Reden: Link naar foto werkte niet

Comment

Wat ik zou willen is een simpel computertje
                    enkel afstand en eventueel snelheid.
                    Men grootste zorg is de afstand wiel tot computer overbruggen.
                    dat gaat immers toch gemakkelijk 2 meter zijn. Daarmee men vraag of de draadloze zo ver bereik hebben. (als ook hun signaal sterk genoeg is om door vanalles door te sturen) of dat je een klassieke verbinding langer kan maken dan standaard.

Draadloze computertjes bestaan al meer dan tien jaar.
                    Twee meter lijkt me evenwel een probleem te gaan vormen, maar waarom moet dat zo ver? De afstand van halverwege de voorvork tot de bovenkant van het stuur is meestal hooguit 80 cm of zo.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

omdat ik zoiets zou willen proberen te installeren als tripmeter in de kever.
                      Voor echte tripmeters vragen ze 500€ (toch degene die ik vind)

Een draadloze zal dus niet lukken wegens te ver en te energievretend.
                      Zou je de kabel kunnen verlengen bij een niet draadloze? Zodat ik van men voorwiel tot binnen geraak?

Comment

Een draadloze zal dus niet lukken wegens te ver en te energievretend.
                        Zou je de kabel kunnen verlengen bij een niet draadloze? Zodat ik van men voorwiel tot binnen geraak?

Ik veronderstel dat dat wel moet lukken. Het is tenslotte maar een kabeltje. De bevestiging ervan zou mss wel een probleem kunnen zijn, want ik heb nog geen computertjes gezien waar het kabeltje met een boutje kan losgemaakt worden.
                        In uw plaats zou ik gewoon bij een deftige fietsenmaker binnenstappen. en het gewoon vragen. Mss kan hij wel een langere kabel voor je monteren ook (als dat mogelijk is).
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik reed vroeger met draadloze fietscomputers, ik zeg wel, ik reed. Dat verbruikt batterijen tegen de sterren op. Nadeel is ook dat er een batterijtje in de zender, eentje in de ontvanger en dan natuurlijk nog eentje in het computertje zelf zit. Eentje met draad heeft er alleen eentje in het computertje, je kan de draad mooi rond de voorremkabel wikkelen, dan valt 'ie ook zo niet op.
                          Ik heb de Sigma 800, niet duur, precies en oerdegelijk.

Ik heb dezelfde maar dan een modelletje ervoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Ik heb dezelfde maar dan een modelletje ervoor.
                            Die met de knopjes er bovenop hé.

Ik heb er hier nog zo'n stuk of drie van liggen, allemaal van die draadloze die naar de zak zijn gegaan.

Comment

Twee woorden: Koga Miyata
                              toppie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo Bekijk Berichten
                                Twee woorden: Koga Miyata
                                toppie!
                                't Zou maar erg zijn moest het niet toppie zijn, ze kosten ook genoeg hé.

Comment

Dat is de mijne. Ridley pegasus met campagnolo veloce groep
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

Heb net dezelfde(ongeveer; compact): Ridley Compact met Shimano Ultegra.
                                    Foto's volgen zodadelijk.

Comment

nog een fotootje.

Comment

oeps foutje

Compact lijkt er idd sterk op. Kader is anders
                                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• In wintermodus (als het nog is "goed" weer was, werd hij nog eens uitgehaald) maar in de winter rijd ik niet met klikpedalen.

Hij moet ook dringend nog eens gekuist worden.

Comment

Working...
                                          X