Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
    wanneer krijgen we hier pics van je helm-project te zien? ben benieuwd
    Working on it, 'ie is nog niet af. Deze voormiddag wél 'n ferme setback gehad, miljaarde. Dus 'n deel weer afgeschuurd en opnieuw begonnen. Grrrr, terwijl ik er bijna was!

Heb ook al stickertjes gemaakt (ja, zelf).

Volgende week is 'ie zeker af. Nu nog 2 laagjes, en daarna 24u drogen, en waarschijnlijk morgenavond doe ik nog een laag of 3 klare glanslak erover.

Geduld!

Comment

• daarjuist nog eens een klein toertje gaan fietsen. balpijn
      Zijn er hier nog die last hebben van balpijn tijdens het fietsen? oplossingen? zeemvel? ander zadel? zadel anders afstellen?
      Is dat normaal of ligt het aan mij?

Comment

• Geen last van, maar 'k neem dan ook de tijd om m'n zadel goed af te stellen. En ja, een broek met zeem is eigenlijk quasi onontbeerlijk op die smallere race-zadels.

Comment

daarjuist nog eens een klein toertje gaan fietsen. balpijn
          Zijn er hier nog die last hebben van balpijn tijdens het fietsen? oplossingen? zeemvel? ander zadel? zadel anders afstellen?
          Staat je zadel niet teveel met de voorkant naar boven gekanteld? Verkeerde zadelafstelling is dikwijls de oorzaak van veel bal-, lul- en zakleed (sorry voor de ietwat rare woorden).

Comment

• ik verschiet er eigenlijk van dat dat geen frequenter voorkomend probleem is , uiteindelijk is het wel gedurende tientallen km's en uren dat 80% van je lichaamsgewicht gedragen wordt door een stukje lichaam van enkele cm² groot (of ben ik nu teveel in detail aan het gaan? ) Enfin, niet dat je rechtstreeks op je ballen gaat zitten ,maar toch
            Mss leun ik teveel naar voor ofzo, kzal mn zadel eens moeten finetunen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Hmm, weet ik, maar 'k zou dan ook nooit zelf naven of onderdelen van 't frame gaan spuiten. 'n Voorbouw kost nou de wereld niet, en als 'ie afbladdert dan schuur ik 'm op en doe ik 'm opnieuw. 't Is nog geen 2 uur werk, uiteindelijk.

Staat gemonteerd, trouwens! Maar piccies komen er pas als alles af is, aangekomen is en gemonteerd is.

Doei!
              Ben benieuwd. Als het zo goed gedaan is als de standaard poederlak, respect !

Comment

daarjuist nog eens een klein toertje gaan fietsen. balpijn
                Leg eens een waterpas op je zadel. Zorg dus dat ie waterpas staat. Staat je zadel ook niet te hoog ?
                Balpijn is niet normaal, zeer aan het achterwerk kan je wel eens hebben. Zeker als het lang geleden is dat je een hele poos op het zadel hebt gezeten, maar dat is nu niet het geval blijkbaar...

Heb je eventueel nog een andere fiets vanwaar je de verschillende tussenafstanden kan 'overzetten' ?
                Dat moet je nog finetunen, maar dan heb je toch al een redelijke instelling, ondanks het verschil in goemetrie tussen verschillende fietsen.

Heb je die pijn met een 'zeemnichtbroek' of met een gewone broek ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Leg eens een waterpas op je zadel. Zorg dus dat ie waterpas staat. Staat je zadel ook niet te hoog ?
                  Balpijn is niet normaal, zeer aan het achterwerk kan je wel eens hebben. Zeker als het lang geleden is dat je een hele poos op het zadel hebt gezeten, maar dat is nu niet het geval blijkbaar...

Heb je eventueel nog een andere fiets vanwaar je de verschillende tussenafstanden kan 'overzetten' ?
                  Dat moet je nog finetunen, maar dan heb je toch al een redelijke instelling, ondanks het verschil in goemetrie tussen verschillende fietsen.

Heb je die pijn met een 'zeemnichtbroek' of met een gewone broek ?
                  Nuja, t'is niet dat ik daar 2dagen pijnlijke ballen aan overhoud hé gewoon tijdens het rijden doet het pijn soms, door de druk zo. Zeker als er kasseien aan te pas komen...
                  Zadel staat niet te hoog denk ik, de waterpas zal ik er eens bijhalen.
                  Pijn is vooral als ik zonder zeemnichtbroek rijd, zoals meestal, enkel als ik een 100 km tochtje doe ofzo haal ik zo'n broek uit de kast.
                  Is het niet normaal dat het voorste deel van je zadel beetje tegen je zak duwt? of staan mijn ballen verkeerd op mijn lijf gemonteerd ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten

Zijn er hier eigenlijk mensen die weten hoe goed de Lefty eigenlijk is tegenover, laat ons zeggen, een FOX-vork?
                    Hehe, inderdaad. Ik rijd sinds begin augustus met de Lefty speed SL, en sinds een jaar of 2 met een Fox F100 RLT, op de Poison.
                    Het eerste wat mij opviel is dat de Lefty stijver is dan de Fox die ik heb. Let wel, de Fox vorken zijn ondertussen nog verder ge-evolueerd, en ook stijver geworden.
                    De fox is comfortabeler, maar de Lefty moet ik nog verder instellen. Zo staat de luchtdruk op mijn gewicht maar de rebound redelijk hoog.
                    Nu, ik heb wel graag een vork die redelijk hard staat, maar ik merk wel dat de Fox momenteel meer comfort geeft om de kleine oneffenheden weg te filteren.
                    De Fox staat ook op een fully, dat geeft sowieso een ander beeld.
                    Je zou op eenzelfde fiets deze 2 vorken moeten vergelijken om echt een goed beeld te krijgen.

Comment

Nuja, t'is niet dat ik daar 2dagen pijnlijke ballen aan overhoud hé gewoon tijdens het rijden doet het pijn soms, door de druk zo. Zeker als er kasseien aan te pas komen...
                      Pijn is vooral als ik zonder zeemnichtbroek rijd, zoals meestal, enkel als ik een 100 km tochtje doe ofzo haal ik zo'n broek uit de kast.
                      Is het niet normaal dat het voorste deel van je zadel beetje tegen je zak duwt? of staan mijn ballen verkeerd op mijn lijf gemonteerd ofzo?
                      Als je met een boxershort, dwz het klokkenspel volledig vrij, over de kasseien davert, dan gaat er een en ander in beweging komen natuurlijk. En als je zak teveel doorhangt, gaat ge uw madam ne keer moeten aanspreken voor een ritje....
                      Of sowieso een zeemke aandoen he, dat houdt alles goed(soms te goed) op zijn plaats.

Comment

Ben benieuwd. Als het zo goed gedaan is als de standaard poederlak, respect !
                        Nope, niet zo goed gedaan als de standaard poederlak, maar wel goed genoeg.

Comment

Post ook eens een foto van je fiets, zodat we er een beter zicht op hebben.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Hehe, inderdaad. Ik rijd sinds begin augustus met de Lefty speed SL, en sinds een jaar of 2 met een Fox F100 RLT, op de Poison.
                            Het eerste wat mij opviel is dat de Lefty stijver is dan de Fox die ik heb. Let wel, de Fox vorken zijn ondertussen nog verder ge-evolueerd, en ook stijver geworden.
                            De fox is comfortabeler, maar de Lefty moet ik nog verder instellen. Zo staat de luchtdruk op mijn gewicht maar de rebound redelijk hoog.
                            Nu, ik heb wel graag een vork die redelijk hard staat, maar ik merk wel dat de Fox momenteel meer comfort geeft om de kleine oneffenheden weg te filteren.
                            De Fox staat ook op een fully, dat geeft sowieso een ander beeld.
                            Je zou op eenzelfde fiets deze 2 vorken moeten vergelijken om echt een goed beeld te krijgen.
                            Idd, een echt goeie test wordt gedaan met identieke fietsen met andere vorken gemonteerd en alles goed ingesteld voor de berijder.

Als je graag een hard ingestelde vork hebt, zou je dan in het vervolg niet beter een vork met 70 - 80 mm travel kiezen?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je met een boxershort, dwz het klokkenspel volledig vrij, over de kasseien davert, dan gaat er een en ander in beweging komen natuurlijk. En als je zak teveel doorhangt, gaat ge uw madam ne keer moeten aanspreken voor een ritje....
                              Of sowieso een zeemke aandoen he, dat houdt alles goed(soms te goed) op zijn plaats.
                              Of voor iemand die iets heeft tegen een koersbroek: zo'n MTB-short met ingenaaide koersbroek. Of nog een oplossing: een onderbroek met ingenaaide zeem.
                              Last edited by Beta; 01/10/2007, 17:29.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je graag een hard ingestelde vork hebt, zou je dan in het vervolg niet beter een vork met 70 - 80 mm travel kiezen?
                                Voor mij dient een vering gewoon om de hevigste schokken op te vangen, de 60 mm veerweg van de Fatty D van m'n F1000 vond ik al voldoende. De extra 20mm die ik nu heb zijn voor mij persoonlijk eigenlijk overbodig.

Comment

Idd, een echt goeie test wordt gedaan met identieke fietsen met andere vorken gemonteerd en alles goed ingesteld voor de berijder.

Nope, toch niet. De rebound hard instellen zorgt ervoor dat je bij normaal gebruik niet zo veel travel gebruikt, maar bij hevige afdalingen toch de volledige veerweg gebruikt indien nodig. Op die manier kan je zonder risico vol gas naar beneden zonder risico op een 'bottom out', het dichtklappen van de vork.
                                  Je kan makkelijk testen hoeveel travel je gebruikt door een elastiekje of tie-wrap rond het vorkbeen te doen.
                                  Bij een lefty is dat lastig natuurlijk, door die gigantische rubber.
                                  Maar bij de fox of Lefty is mijn rijstijl gelijk, waardoor ik zeker niet geneigd ben om een kortere veerweg te kiezen dan wat ik gewend ben bij de Fox.
                                  Bovendien is de Lefty lichter dan de Fatty, en is een Cannondale met een Fatty ni echt mijn ding.
                                  Als je met een Cannondale rijdt, vind ik een Lefty er gewoon bijhoren...
                                  Vanwege veerweg, gewicht en technologie kies ik dus de Lefty. NIet noodzakelijk in die volgorde.

Fatty is trouwens meer aanleiding tot problemen, naar wat ik ervan heb gehoord in de kennisenkring.
                                  Plots luchtverlies, geleidelijk luchtverlies, niet meer inveren...Ik heb meer vertrouwen in de Lefty. Maar da's alweer persoonlijk.

EDIT : Nog over de Fatty. Er zijn hier al een aantal producenten voor geweest. Magura heeft deze gemaakt vroeger, Cannondale zelf(niet zeker van) en ook Fox is er al bij betrokken geweest. Maar nog steeds raadde mijn fietsenmaker, erkend Cannondale dealer, mij geen Fatty aan. Hij kent ook mijn rijstijl De Fatty's getuned door 88 zijn wat beter, maar die kosten dan ook nog eens 150 euro meer, en dan wordt het een hele dure zaak ten opzichte van een 'gewone' lefty.
                                  En zoals vroeger al een paar mensen aanhaalden, het oog wil ook wat.

hier wordt nog wat gediscussiert over fatty versus fox. http://www.dirty-pages.net/forum/vie...954c4658de196f
                                  hier wordt nog wat gediscussiert over leftu versus fox en andere : http://www.mountainbike.nl/forum/vie...art=45&t=32406
                                  Last edited by ; 01/10/2007, 16:13.

Comment

• Echt wel een grappige jongen die kamikaze.

De Fatty is slechter dan de Lefty, de SLR wielen trekken op geen kloten, gespoten stuurpennen blotten af en maken van je fiets een reclamebord,.... Wat is 't volgende? Het Caffeine frame is slecht?

Ik heb u echt wel tegen uw schenen gestampt hé manneke, doet het nog zeer?
                                    Goed zo.

Oh ja, wat wel raar is, vroeger vond je 't mooi die rode stuurpen. Zie ==> http://www.mountainbike.be/forum/vie...hlight=#501836
                                    Mensen kunnen toch snel veranderen hé?

Voor alle duidelijkheid mensen, Tinky-Winky is kamikaze.

Mvg Jan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Voor mij dient een vering gewoon om de hevigste schokken op te vangen, de 60 mm veerweg van de Fatty D van m'n F1000 vond ik al voldoende. De extra 20mm die ik nu heb zijn voor mij persoonlijk eigenlijk overbodig.
                                      Mja. Om te MTB-en mag het van mij wel hoor. Ik heb nog twee koersfietsen ook, dus waarom niet, right?
                                      Blokkeerbare veersystemen, helpen natuurlijk ook, doch ik verwacht nog het meest van Pro Pedal (zoals reeds gezegd, ga ik zo'n demper kopen eens mijn knieproblemen van de baan zijn).
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Nope, toch niet. De rebound hard instellen zorgt ervoor dat je bij normaal gebruik niet zo veel travel gebruikt, maar bij hevige afdalingen toch de volledige veerweg gebruikt indien nodig. Op die manier kan je zonder risico vol gas naar beneden zonder risico op een 'bottom out', het dichtklappen van de vork.
                                        Je kan makkelijk testen hoeveel travel je gebruikt door een elastiekje of tie-wrap rond het vorkbeen te doen.
                                        Bij een lefty is dat lastig natuurlijk, door die gigantische rubber.
                                        Maar bij de fox of Lefty is mijn rijstijl gelijk, waardoor ik zeker niet geneigd ben om een kortere veerweg te kiezen dan wat ik gewend ben bij de Fox.
                                        Bovendien is de Lefty lichter dan de Fatty, en is een Cannondale met een Fatty ni echt mijn ding.
                                        Als je met een Cannondale rijdt, vind ik een Lefty er gewoon bijhoren...
                                        Vanwege veerweg, gewicht en technologie kies ik dus de Lefty. NIet noodzakelijk in die volgorde.

Fatty is trouwens meer aanleiding tot problemen, naar wat ik ervan heb gehoord in de kennisenkring.
                                        Plots luchtverlies, geleidelijk luchtverlies, niet meer inveren...Ik heb meer vertrouwen in de Lefty. Maar da's alweer persoonlijk.

EDIT : Nog over de Fatty. Er zijn hier al een aantal producenten voor geweest. Magura heeft deze gemaakt vroeger, Cannondale zelf(niet zeker van) en ook Fox is er al bij betrokken geweest. Maar nog steeds raadde mijn fietsenmaker, erkend Cannondale dealer, mij geen Fatty aan. Hij kent ook mijn rijstijl De Fatty's getuned door 88 zijn wat beter, maar die kosten dan ook nog eens 150 euro meer, en dan wordt het een hele dure zaak ten opzichte van een 'gewone' lefty.

hier wordt nog wat gediscussiert over fatty versus fox. http://www.dirty-pages.net/forum/vie...954c4658de196f
                                        hier wordt nog wat gediscussiert over leftu versus fox en andere : http://www.mountainbike.nl/forum/vie...art=45&t=32406

Mijn Fatty volstaat voor mij, doch mocht ik een andere vork moeten of willen kopen, ik zou zeker een Lefty overwegen.
                                        Van problemen met een Fatty weet ik niet. Ik kan mij ook niet herinneren daar vroeger ooit iets over gelezen te hebben. Tenzij het een probleem is van de laatste jaren natuurlijk.
                                        Vroeger werd de Fatty geprezen om zijn stijfheid, ook al had bv. een Rock Shox wel iets betere veereigenschappen. Ik weet nu echter wel niet meer of dat ging over de Fatty op lucht, of met elastomeren. Elastomeren zijn natuurlijk nooit ideaal geweest. Ik kan het weten, want ik heb nog een Manitou 4 gehad. Zeer knappe vork, maar jammer genoeg was je er niet veel mee als het echt koud werd. De MCU-elastomeren die erop volgden, zullen wel beter zijn geweest, maar ideaal? Ik betwijfel het.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Leuk, een editje, hoe zou dat komen?

Zo prachtig zijn die Lefty's niet altijd hoor. Een Lefty is niet betrouwbaarder dan een Fatty of omgekeerd. Ze hebben ook hun recalls: http://www.cannondale.com/asset/iu_f...tice_ce_nl.pdf

Verder is een 'gewone' Lefty niet veel duurder (een 50 tot 100 euro toch nog steeds als 'k me niet vergis) dan een 88 getunede Fatty, die 'gewone' weegt wel een kleine 500 gr. meer dan de Fatty. 500 gr. meer voor enkel en alleen een veerweg die 30 mm verder gaat en voor de meeste hardtailrijders compleet overbodig is, vind ik maar een eigenaardige keuze. Wil je een Lefty met gelijk gewicht (op 50gr. na) als de Fatty dan dien je een pak meer sollen op tafel te leggen. En ja, het oog wil ook wat, volledig mee akkoord. Ik dacht alleen dat hier mensen waren die discretie juist op prijs stelde. Ik ga geen namen noemen hoor kamikaze.

Comment

Working...
                                          X