Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als drank gebruik ik isotone drank

Daarnet om kettingreininger en smering geweest want na de toertocht zondag is 'm al wat roest aan 't uitslaan

Comment

• Ik heb ook een Camelbak maar in feite gebruik ik die alleen om wandeltochten te doen. Op de fiets ga ik te snel zweten op mijn rug met zo'n ding.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
        Ik heb ook een Camelbak maar in feite gebruik ik die alleen om wandeltochten te doen. Op de fiets ga ik te snel zweten op mijn rug met zo'n ding.
        Daar vreesde ik al voor en daarom prefereer ik een gay zadeltasje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
          Daar vreesde ik al voor en daarom prefereer ik een gay zadeltasje
          Gay nog wel?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben ook 'n zweter, maar ik zweer wel bij 'n Camelbak (of gelijkaardig systeem). Ik heb nu 3 liter mee op de rug, en dat krijg je nooit in je bidonnetjes. Op m'n nieuwe Prophet-kader past trouwens geen drinkbushouder, dus ik moét wel.

Comment

• 3 liter ? Dan moet je toch een heel lange trip plannen, of bij superheet weer rondrijden...

Ik heb zelfs doorgaans maar één drinkbus bij, en ik stop op langere tochten dan wel eens bij de bakker of kruidenier om bij te vullen. Op toertochten is er geen probleem als de bevoorradingen in orde zijn...

Ben echt content van mijn nieuwe veloke, gaat als de spreekwoordelijke brandweer

Comment

• 3 liter is idd erg veel. In de mijne kan maar 1,5 liter en meer heb ik nooit nodig.
                In de zomer twee drinkbussen, en kom ik daar niet mee toe, dan zoek ik wel een automaat op.
                Een rugzak met materiaal en 3l liter vocht op mijn rug, ik mag er niet aan denken (heel mijn rug zou zeiknat zijn, en ideaal is dat niet) ...
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zo'n camelbak komt niet op mijn rug, zweten tegen de sterren op, nee, niks voor mij.
                  Ik zie soms op toertochten van 50 km (met bevoorrading) gasten met zo'n camelbak rijden, ik vraag me af wat die meezeulen als ze eens een eind verder moeten rijden zonder een bevoorrading.

Ik neem op een lange tocht in de zomer twee grote drinkbussen mee, dat is 1.5 liter in totaal. Genoeg om bij normaal warm weer een drietal uren training door te komen.

Oh gTa, een Lidl bus oplosthee kost 1.20 euro, momenteel staat ze in reclame voor 0.99 euro zegt mijn vrouw.

Comment

• het enige wat ik meeneem is een gsm en een 20€ briefje. zelfs al doe ik 150km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                      het enige wat ik meeneem is een gsm en een 20€ briefje. zelfs al doe ik 150km
                      Dan kan je tijdens de week nog wel ergens een flesje water kopen, maar als je dat doet op een zondag, moet je telkens een café binnenstappen om aan drinken te geraken. Ben ik nu verkeerd als ik vermoed dat jij hevige voorstander bent van kroegentochten?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                        Dan kan je tijdens de week nog wel ergens een flesje water kopen, maar als je dat doet op een zondag, moet je telkens een café binnenstappen om aan drinken te geraken. Ben ik nu verkeerd als ik vermoed dat jij hevige voorstander bent van kroegentochten?
                        jij bent verkeerd.

op een zondag rijd ik lang een automatenshop. automatenshop-marginalen zorgen dan voor de nodige ontspanning terwijl ik even uitrust en iets drink.

Comment

• Golle mot liere zooipe!!

Ik ben 'n zweter, en ik heb op 'n stevig tochtje van ca. 2 uur al m'n 3 liter uitgezopen. En neen ik zit dan niet met 'n zware maag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Golle mot liere zooipe!!

Ik ben 'n zweter, en ik heb op 'n stevig tochtje van ca. 2 uur al m'n 3 liter uitgezopen. En neen ik zit dan niet met 'n zware maag.
                            't Is een feit dat de ene al wat meer zuip nodig heeft dan de andere. Als je een regelrechte zweetklier bent kan ik best begrijpen dat je 3 liter nodig hebt om twee uurtjes te rijden.

Comment

• Wss zweet gTa veel omdat hij zo'n rugzak op z'n rug heeft.
                              Drie liter op twee uur, is wel zeer veel. Nu moet ik wel zeggen dat ik vlak voor een rit nog snel een halve liter achterover kap. Dat ik dan voor twee uur wel toe kom met een halve liter water in mijn bus, lijkt me dan nog niet eens zo abnormaal. Tenzij het zeer warm is natuurlijk.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb zo'n Camelback toestand van 2 liter, en op een Ardennen rit van 80 km, is die er toch door.
                                Zelfs met een bevoorrading om de 25 km.
                                80 km in Ardennen, is immers zo'n 4 uur rijden, zonder dat het vettig ligt.
                                Bovendien krijg je in dat rugzakje ook de GSM(met beschermdoosje), pomp, paar repen chocolade met nootjes, een Performance suiker fleske, 2 binnenbanden, en soms zelfs een buitenband, als ik de drager van dienst ben. Bovendien is die rugzak makkelijker om eventueel de zomervest met lange mouwen in te steken, als dat te warm blijkt.

Drinkbussen hebben sowieso wel eens de gewoonte om uit de houder te springen in stevige afdalingen, en dan sta je daar. Bovendien geeft zo'n rugzakje nog wat bescherming wanneer je al rollend van de fiets buitelt...
                                Voordeel van de drinkbussen is wel, dat je makkelijker kan bijvullen aan bevoorradingen, en een beter zicht heb op wat je nog bijhebt.
                                Camelbak is trouwens altijd een hele afwaswerkje, terwijl de drinkbus gemakkelijker af te wassen is en zelfs goedkoop te vervangen.
                                Dit Thule drinkbussen van de Hagelandse Chrono, daar ben ik geweldig fan van. Helaas niet kunnen rijden dit jaar.

Comment

• Waar wordt dat zoal verdeeld die Camelbaks? 'k Zou dat toch eens willen zien, aanhebben...

Comment

• @kamikaze

Wat doe jij hier nog man?!
                                    Dat is hier voor 'niet-echte fietsliefhebbers', daar hoor je niet bij want jij bent een 'echte', maak dat je wegkomt... allée vort... ksssjjjt!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                      Waar wordt dat zoal verdeeld die Camelbaks? 'k Zou dat toch eens willen zien, aanhebben...
                                      Bij elke fietsspeciaalzaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Bij elke fietsspeciaalzaak.
                                        En in de AS Adventure.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ok prima!

Denk dak mijn fietske hier nog niet had gezet

Comment

Working...
                                          X