Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Neen, je moet dus eerst je velg luchtdicht maken, met zo'n speciaal velglint en een speciaal ventiel.

    Daarna moet je je band lichtdicht maken. Wil zeggen dat je dus de lube in de band giet (voldoende) terwijl al één helft op de velg zit, en daarna klik je 'm volledig op de velg. 't Is de bedoeling dat je de band zeer goed ronddraait e.d. zodat de lube overal aan kan. Dat lijkt bij sommige banden zeer uitgebreid te moeten gebeuren omdat ze moeilijker luchtdicht te maken zijn. En eens het procede herhalen lijkt soms ook noodzakelijk.

    Daarna de band op druk zetten, en daarvoor heb je eigenlijk 'n compressor nodig (omdat 't best snel moet gaan), ofwel moet je zeer snel pompen. En dan enkele dagen laten staan en checken of de druk gehandhaafd blijft. Zo ja: missie geslaagd. Zo neen: opnieuw.

    Comment


    • Pfffrrrttt, moeilijk procédé jong. Denk van bij binnenband te blijven en in de toekomst uitkijken naar een lichter wielsetje voor UST banden. Is de kans op lek/snake bites zoveel minder met notubes of UST tov gewone binnen/buitenbanden?

      Comment


      • Ik had met biba toch af en toe snakebites, ja. Gedurende m'n 3 jaar UST rijden heb ik nooit ene crevaison gehad. Kan toeval zijn, maar 'k denk het niet omdat ik die laatste 3 jaar zeer intens mountainbikete...

        Comment


        • Even een vraagje, heb je met slicks meer of minder kans op lek rijden dan bij mtb-banden ?

          Comment


          • Zevert wat minder en kruip wat meer op de fiets, ik wil gerust mee een toertje rijden.
            Even ter info, deze quote komt niet van mij.

            Ik heb het vandaag althans gedaan. Met de MTB naar Saint-Hubert afgezakt en een 60-tal km's off-road gebold, meteen heeft de fiets z'n eerste echte test ondergaan op lange hellingen en afdalingen, rotsblokken, kleigrond en technische stroken. Ik ben nu echt zeker van het goede rijgedrag, deze fiets rijdt superstrak. Het enige minpuntje is dat de achterrem na een tijdje verschrikkelijk harde trilgeluiden begon te maken bij lange afdalingen. M'n collega wist me te vertellen dat de remblokjes waarschijnlijk 'verglast' zijn. Niet goed ingereden volgens hem, demonteren en met een schuurpapiertje terug ruw schuren zou het probleem oplossen.

            Een 'dirt pic'!!

            Comment


            • Erg knappe bike! Caffeine rulez

              Wel zalig dat je zo dicht bij Saint-Hubert enzo woont, vanuit W-Vl moet je serieus wat km's bollen om in die streek te raken (alé, niet dat ik dat nu al zou doen want de conditie )

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                Erg knappe bike! Caffeine rulez

                Wel zalig dat je zo dicht bij Saint-Hubert enzo woont, vanuit W-Vl moet je serieus wat km's bollen om in die streek te raken (alé, niet dat ik dat nu al zou doen want de conditie )
                Ik woon een kleine 200 km enkel van St.-Hubert. Niet echt dicht dus.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik woon een kleine 200 km enkel van St.-Hubert. Niet echt dicht dus.
                  ok, da's idd niet dicht...'t zijn zotten die werken (of naar school gaan) hé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                    ok, da's idd niet dicht...'t zijn zotten die werken (of naar school gaan) hé
                    Ik was aan 't werken vandaag.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                      Wie o wie kan mij 't principe van notubes uitleggen? Is dat gewoon je binnenband uithalen en een emulsie in je buitenband doen, opblazen en basta?
                      Beste wat je kan doen is een keer naar http://www.notubes.com/support_movies.php surfen
                      Hier staan een aantal demo's.

                      Voor je begint.
                      Die rimstrips zijn niet geweldig. Althans, da's mijn ervaring. Mijn Notubes velgen, die origineel niet tubeless zijn, werden luchtdicht gemaakt door Yellow Spoke tape, door Luc Pauwels van www.hilset.be
                      Heel goeie ervaringen met die kerel, die meer verkoopt dan wielen alleen, en zelf ook rijdt met wat ie verkoopt, en zeker nog niet slecht ook. Geen standaard online shopje dus, maar een fietser/fietsenmaker met een web page.

                      Heb je geen tubeless wielen, kijk dan eens op de website wat je allemaal kan (laten) doen. De rimstrips, of de spoke tape.

                      Verder ga je best naar de bandenmerken lijst kijken, met welke banden dit uit te voeren.

                      Begin er niet aan zonder compressor. Zoniet ga je heel veel vloeken en na een hoop latex verspild te hebben, de boel weggooien. Niet doen dus.

                      Gebruik genoeg latex, zeker een eerste keer.

                      De eerste banden waar ik het mee probeerde, waren half versleten explorers. Da's trouwens perfect gelukt. Continental wil ik dan ook aanraden om op die manier te gebruiken.

                      Doe een beetje zeepsop aan de buitenkant van de band, waar die op de velg 'pakt'. De Notubes velgen hebben een speciale velgrand om nog beter te dichten, maar een gewone tubeless velg kan altijd wat sop gebruiken. Let op, niet te veel, mag ook niet bij de latex komen.

                      Probeer het eerst eens, rustig aan, en bekijk een paar keer die video's.
                      Succes !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Heel goeie ervaringen met die kerel, die meer verkoopt dan wielen alleen, en zelf ook rijdt met wat ie verkoopt, en zeker nog niet slecht ook. Geen standaard online shopje dus, maar een fietser/fietsenmaker met een web page.


                        Zeg, 'echt' fietsliefhebberke. Kan je eens vertellen hoe die rode woordjes in uw quote verzeild zijn geraakt? Want ik begrijp het verband niet goed met de rest. Vergeef me mijn onwetendheid (moest die er zijn), waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik géén 'echte' fietsliefhebber ben.

                        Mvg Jakkel

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          M'n collega wist me te vertellen dat de remblokjes waarschijnlijk 'verglast' zijn. Niet goed ingereden volgens hem, demonteren en met een schuurpapiertje terug ruw schuren zou het probleem oplossen.
                          Ik heb de remblokjes gedemonteerd en lichtjes afgeschuurd, het probleem lijkt verholpen te zijn.

                          Comment


                          • Iemand die Gilles wil naäpen?
                            Anders: http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=41006



                            Geen slechte prijs, lijkt me. Mits nog wat afbieden, wordt het nog interessanter. Mocht ik nu een nieuwe fully zoeken, ik zou zeker deze een gaan bekijken.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Eerste keer dat ik in dit topic reageer ...

                              Ik ben namelijk ook een mountainbiker (één à twee wekelijks +/- 60 km per keer) en heb mij verleden week impulsief bij een fietsenwinkel een horloge van het merk:polar type S725X gekocht met trapcadance. Verdorie dat horloge is toch een absolute must voor iedere fietser. Via usb a/d computer zie je in grafieken de hartslag, snelheden, hoogtes, trapcadance, tijden, enzovoort. Het programma is enorm uitgebreid.

                              Da wou ik even kwijt ...
                              AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                              Comment


                              • Héhé, mijne S510 van 6jaar oud voldoet voorlopig ook nog . Enkel hoogtes heb ik niet en doorsturen naar pc is via soniclink ipv infrarood/usb. Maar idd, die nieuwe wielerreeks van Polar is de max!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                  Eerste keer dat ik in dit topic reageer ...

                                  Ik ben namelijk ook een mountainbiker (één à twee wekelijks +/- 60 km per keer) en heb mij verleden week impulsief bij een fietsenwinkel een horloge van het merk:polar type S725X gekocht met trapcadance. Verdorie dat horloge is toch een absolute must voor iedere fietser. Via usb a/d computer zie je in grafieken de hartslag, snelheden, hoogtes, trapcadance, tijden, enzovoort. Het programma is enorm uitgebreid.

                                  Da wou ik even kwijt ...

                                  Da's inderdaad leuk, ik heb 2 stuks S725 tour edition. Maar dat uploaden van gegevens, dat stopt na een tijdje wel. Je kijkt eens naar gemiddeldes, hoogtemeters, hartslag in welke zone, maar dat zie je op het horloge ook. Trapcadance had ik echter niet.
                                  Ik ben er in ieder geval mee opgehouden, ik ben al blij als ik genoeg tijd vind om de rit te doen die ik wil doen..
                                  Maar het is zeker heel leuk om naar te kijken. De interface van Ciclosport voor bijvoorbeeld de HAC4, die was/is ook erg mooi..

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                    Pfffrrrttt, moeilijk procédé jong. Denk van bij binnenband te blijven en in de toekomst uitkijken naar een lichter wielsetje voor UST banden. Is de kans op lek/snake bites zoveel minder met notubes of UST tov gewone binnen/buitenbanden?
                                    Hangt af van de druk waarmee je rijdt. Als je steeds op 2,5 bar of minder rijdt, ben je beter af met UST of Notubes. Rijd je met meer druk in de banden, dan haalt het weinig uit, maar toch nog minder kans op lek.
                                    Zeker als je in de UST banden een bekertje Notubes vloeistof giet.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Da's inderdaad leuk, ik heb 2 stuks S725 tour edition. Maar dat uploaden van gegevens, dat stopt na een tijdje wel. Je kijkt eens naar gemiddeldes, hoogtemeters, hartslag in welke zone, maar dat zie je op het horloge ook. Trapcadance had ik echter niet.
                                      Ik ben er in ieder geval mee opgehouden, ik ben al blij als ik genoeg tijd vind om de rit te doen die ik wil doen..
                                      Maar het is zeker heel leuk om naar te kijken. De interface van Ciclosport voor bijvoorbeeld de HAC4, die was/is ook erg mooi..

                                      Idem hier. Ik kocht een S710 vanaf hij leverbaar was in de Benelux (bijna 6 jaar geleden; de S710 had nl. nogal wat vertraging opgelopen en kwam een klein jaar na de rest van gamma S-series). Ik ben geen prof en ik ben ook niet in begeleiding bij een dokter, dus waarom zou ik die gegevens dan nog doorsturen naar mijn PC?
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Ik heb een Polar gehad, in het begin heb ik dat wel gebruikt. Voor mij persoonlijk mistte dat ding z'n doel, ik hou eigenlijk toch geen rekening met onder- en bovengrenzen, limieten en andere gegevens die je kan terugvinden op zo'n toestel. 't Was wel eens leuk om te zien welke gemiddelde hartslag ik had op een rit, maar daar bleef het dan ook bij. Toen het batterijtje het voor de tweede keer liet afweten heb ik het gelaten voor wat het is.

                                        Comment


                                        • Strict genomen, volstaat een hartslag meter van hooguit 100 € ruimschoots voor de meeste mensen. Nu moet ik wel toegeven dat ik een gadgetfreak ben. Waarom de S710/S725 toch zo goed verkoopt? Ik zou het niet weten. Mss omdat de S510 in het blauw was uitgevoerd? Voor mij was het in ieder geval een reden om het duurdere broertje te kiezen.
                                          In feite was het de bedoeling dat ik de Polar dagelijsk zou dragen, doch toen ik hem had, bleek hij dikker dan ik vermoedde. Ik heb toen nog een Festina ook bijgekocht. Daarvoor had ik een G-Shock met veel mogelijkheden, en die was in feite ook al dikker dan een standaard G-Shock ... Als je dan al eens een hemd wil dragen, moet je wel iets anders hebben.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X