Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenTot je een vluchtheuvel over moet. Om nog maar te zwijgen over een andere helling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Man man man, wat ene beauty !!!! Ik ga m'n pa dit proberen aansmeren.
Zo mooi...
Zijn geld niet waard imho, maar vond 'em wel mooi.
De koga van mijn pa is trouwens ook stukken te zwaar. Maar daar staan dan wel van die tasbevestigingen op langs alle kanten, trekkingstuur(ge kent dat wel, zo'n krullend ding in alle richtingen), en dikkere banden dan standaard voor het gewicht te dragen.
Ik zou de Cannondale overwegen, maar dan met een aantal andere stukken. De Fatty zou er al afvliegen, ni nodig op de baan en niet mijn ding. Schijfremmen vervangen door V-brakes(mits nokken).
En waarschijnlijk wat gewicht afpitsen hier en daar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBwa... die Gazelle heeft de Sturmey Archer busversnellingen, als je die op de '1' stand zet kan je wel wat hellingen verteren hoor. Als je regelmatig naar de Ardennen trekt en dergelijke kan je 'm best wel links laten liggen.
Edit:
Dat moest 100 m zijn natuurlijk. Ik had er zelfs over gelezen in de post van kamikaze, hieronder.Last edited by Beta; 01/11/2007, 12:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenHier in de Vlaamse Ardennen ook hoor. Ik woon op 100 km boven de zeespiegel, dus het gaat naar zowat alle kanten bergaf. Naar huis fietsen zonder bergop te doen, is er dus niet bij. Een deftig ritje rijden zonder hellingen, is ook niet mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten100km boven de zeespiegel... Daar hebt ge al eens wat versnellingen voor nodig.
Edit:
Zulke hellingen zijn natuurlijk in de minderheid, dus over het algemeen heb ik geen probleem met die versnelling. Vanaf dat dat wel het geval is, koop ik een compact.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenHier in de Vlaamse Ardennen ook hoor. Ik woon op 100 km boven de zeespiegel, dus het gaat naar zowat alle kanten bergaf. Naar huis fietsen zonder bergop te doen, is er dus niet bij. Een deftig ritje rijden zonder hellingen, is ook niet mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWoont de pa van gTa misschien in uw streek?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNewsflash: dat zijn geen koersvelo's. Zo'n fietsen rijden schitterend goed.
Comment
-
Het zal wel volledig aan mij liggen hoor, maar vroeger, toen ik als student ook met gewone fietsen door Gent reed, vloog ik ook altijd iedereen voorbij. Ik vond het leuk er een sprintje uit te persen tot aan school. Ik kleedde me ook zelden warm omdat ik altijd warm kreeg van het fietsen zelf. Traag rijden is echt niets voor mij.
Ik heb zelfs een keertje een maand of twee met een lekke achterband gereden. Ik vond het eigenlijk best cool om een bocht te nemen met dat ding (de achterkant "brak altijd uit"). Ik heb daar mee rondgereden tot de velg barstte aan de lasnaad. Dat was bij aankomst op school. Ik heb hem daar achteraf gewoon laten staan, en ben te voet naar mijn kot teruggekeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenidd...gazelle => ik wil echt niks anders meer!!
Buiten andere banden en een ander zadel is er nog nooit iets aan stuk gegaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenHet zal wel volledig aan mij liggen hoor, maar vroeger, toen ik als student ook met gewone fietsen door Gent reed, vloog ik ook altijd iedereen voorbij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEuhm... wie vliegt hier 'ook' nog iedereen voorbij? M.a.w., tegen wie heb je 't eigenlijk?
Man, uw grappen worden met de minuut flauwer. Lach je daar nu echt ook zelf mee, of blijft het bij die smiley?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb al ongeveer een jaar of twintig een klassiek model van Norta, zonder versnellingen, loodzware inoxvelgen, een stalen frame en een gesloten kettingkast. Het is m'n 'alleweer' fiets, door de pekel in de donkere winterdagen naar het werk of in de pokkehete zon in de zomer met ne kleine erop vanachter. Die fiets heeft al vanalles meegemaakt.
Buiten andere banden en een ander zadel is er nog nooit iets aan stuk gegaan.
zalig!
Comment
-
Moest ik in een vlakke streek wonen, en ik wou een fietsje voor dagelijks verkeer, ik zou mij zo eentje in huis halen:
Zalige fietsjes, die cruisers met erg dikke banden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenOok, zoals in "nu zou ik dat ook doen".
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMan, uw grappen worden met de minuut flauwer. Lach je daar nu echt ook zelf mee, of blijft het bij die smiley?
Raar gevoel voor humor heb je, niet alleen voor humor trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenidem... heb ook zo'n ouwe gazelle, stalen frame dunne bandjes en grote wielen!
zalig!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAan de zinsbouw te zien heb je 't precies tegen iemand. Enfin, laat maar...
Jij mag trouwens wel wat meer beginnen laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten.... en onverslijtbaar.
Nu moet ik er gelijk bij zeggen, dat het mij zodanig tegen stak, dat ik nooit voor een andere fiets betaald heb. Ik ben dus zelf fietsen beginnen pikken. In Gent is dat de normaalste zaak van de wereld, dus waarom zou ik de onnozelaar uithangen en betalen?
Comment
Comment