Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
    Boeiend...ik zoek mezelf ook weer fatsoenlijk speelgoed te kopen, mijn huidige stadsfiets is gewoon te saai voor mijn rijstijl...of eerder niet stevig genoeg.
    Ik herken mezelf volledig in de rijstijl die tetten hier omschrijft, uitdagingen zijn er om te nemen, niet om erlangs te fietsen.

Ik denk ook dat ik voor een mooi 2dehansje zou gaan, groot aanbod, relatief kleine vraag. Zoals hier al eerder gezegd.

Nu 3 of 4 van bovenstaande links zijn fietsen mét schijfremmen, blijkbaar gemeengoed in de duurdere klasse...en toch is het door sommigen hier sterk afgeraden. Wat doe je daar dan mee?

Schijfremmen afgeraden? Waarom zouden we dat doen?
    Hydraulische genieten gewoon de voorkeur boven mechanische, maar die kosten natuurlijk ook wel meer.
    Wil je per sé V-brakes, dan vind je wel wat hoor.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Schijfremmen afgeraden? Waarom zouden we dat doen?
      Hydraulische genieten gewoon de voorkeur boven mechanische, maar die kosten natuurlijk ook wel meer.
      Wil je per sé V-brakes, dan vind je wel wat hoor.
      Ah, dat verschil had ik dus niet gelezen...mechanische tov hydraulische...nja ik ken echt bitter weinig van fietsen. Als ik zoiets koop moet het kwaliteit zijn, opstappen en wegrijden.

nota aan mezelf: hydraulische schijfremmen zijn wel ok

Als ik iets koop zal het wel pas ten vroegste voorjaar 2008 zijn, in de winter zie je mij enkel tijdens het spinnen intensief op een fiets bezig.

Comment

Ah, dat verschil had ik dus niet gelezen...mechanische tov hydraulische...nja ik ken echt bitter weinig van fietsen. Als ik zoiets koop moet het kwaliteit zijn, opstappen en wegrijden.

nota aan mezelf: hydraulische schijfremmen zijn wel ok

Als ik iets koop zal het wel pas ten vroegste voorjaar 2008 zijn, in de winter zie je mij enkel tijdens het spinnen intensief op een fiets bezig.

Je kan beide systemen wel van elkaar onderscheiden zeker? Mechanisch is met een kabeltje, en dat zie je onderaan de rem zelf, en in de remgreep (aan het stuur) als je in de rem knijpt.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Je kan beide systemen wel van elkaar onderscheiden zeker? Mechanisch is met een kabeltje, en dat zie je onderaan de rem zelf, en in de remgreep (aan het stuur) als je in de rem knijpt.
          Jaja, ze onderscheiden lukt wel, maar nu had ik er eigenlijk niet op gelet. Maar toch bedankt voor de tip!

Is een hydraulische niet meer onderhoudsgevoelig?

Comment

Jaja, ze onderscheiden lukt wel, maar nu had ik er eigenlijk niet op gelet. Maar toch bedankt voor de tip!

Is een hydraulische niet meer onderhoudsgevoelig?
            Nee hoor. Dat systeem blijft in meer omstandigheden perfect werken. Mocht de boel sponzig aanvoelen, dan zit er allicht een luchtbel in. Ontluchten is wel een karweitje, maar moeilijk is het niet. Je moet wel een ontluchtingskit kopen als je het zelf wil doen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Nee hoor. Dat systeem blijft in meer omstandigheden perfect werken. Mocht de boel sponzig aanvoelen, dan zit er allicht een luchtbel in. Ontluchten is wel een karweitje, maar moeilijk is het niet. Je moet wel een ontluchtingskit kopen als je het zelf wil doen.

Grootste probleem is het verschil in kwaliteit. Ben je magura's gewend, dan zal je allicht snel over ontluchten spreken. Met Hope en Avid is dat een stuk minder. Mijn Hope M4 remmen heb ik op 2 jaar 1 keer laten ontluchten, Magura Louise FR en Marta SL om de 3 maanden, als ze het zolang uithielden.
              Als je hydraulische schijfremmen koopt, koop dan ineens de betere van de reeks.
              Ga dus geen Juicy 3, Magura Clara, Shimano Deore of dergelijke kopen. Koop dan liever goeie V-brakes of HS33.
              Een Juicy 5, Shimano XT, Hope, Magura Louise, dat zijn de goeie doorsnee schijfremmen die je ook het meest tegenkomt. Dat zijn eigenlijk al prima remmen. Ga je daar nog boven, dan zit het verschil voornamelijk in afstellingsmogelijkheden, gewicht of remkracht. Maar dikwijls betaal je dan het dubbele van de prijs tov de doorsnee...Daar nog boven (juicy Ultimate, Shimano XTR, Hope mono reeks, Formula,..) kom je de lichtgewicht versies tegen, die ook nog eens een stuk duurder worden, maar daarom niet beter zijn.

Comment

• Hammond was in Top Gear (11/11) precies met serieus spul onderweg, carbon hier, carbon daar...knappe citybike.

£1700 ofte €2415,50

Comment

Hammond was in Top Gear (11/11) precies met serieus spul onderweg, carbon hier, carbon daar...knappe citybike.

£1700 ofte €2415,50
                  Ik heb het gezien. Een Specialized. Echter, als hij echt een snelle fiets gewild, had hij beter een koersfiets genomen.
                  Een hybride met die onderdelen en zo'n frame, vind ik een beetje overkill. Dat valt ook niet echt te gebruiken voor dagelijkse verplaatsingen. Het was duidelijk dat Specialized sponsorde en daar reclame voor terug verwachtte.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• was dat gene koersfiets met een recht stuur op
                    veel beter voor in 't stad
                    'k rij NOOIT meer met mijn koersfiets in 't stad (oa omdat 't 'm verkocht is )
                    te traag optrekken, niet wendbaar genoeg, bij bruusk remmen minder trucks uit te halen om niet te vallen,...
                    altijd met mijn Cannondale (oerstevig) (wedden dat ne kia perte total is als 'm tegen mijne crackandfail rijdt )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                      was dat gene koersfiets met een recht stuur op
                      veel beter voor in 't stad
                      'k rij NOOIT meer met mijn koersfiets in 't stad (oa omdat 't 'm verkocht is )
                      te traag optrekken, niet wendbaar genoeg, bij bruusk remmen minder trucks uit te halen om niet te vallen,...
                      altijd met mijn Cannondale (oerstevig) (wedden dat ne kia perte total is als 'm tegen mijne crackandfail rijdt )
                      Nu weet ik het nier meer helemaal zeker, maar ik dacht dat hij V-brakes had. Nee? Damn, ik begin te twijfelen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ga nog wat op de rollen rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                          Ik ga nog wat op de rollen rijden
                          bolt em!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                            bolt em!
                            'n halfuurtje was genoeg voor vandaag, gisteren ook zoiets... ben pas terug bezig en tis afzien

Echt wel intensief zo'n Tacx.

Comment

• Ik vind dat maar zever op de rollen rijden. Ok het is koud buiten maar ik geniet daar veel meer van dan ergens binnen op de rollen te rijden. Op de rollen heb je ook bijna geen weerstand.

Regen, sneeuw, wind, ik fiets er allemaal door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                Op de rollen heb je ook bijna geen weerstand.
                                staan 3 standen op hé.

En in de winter ist hier MTB, dus blijft de koersfiets schoon binnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                  Ik vind dat maar zever op de rollen rijden. Ok het is koud buiten maar ik geniet daar veel meer van dan ergens binnen op de rollen te rijden. Op de rollen heb je ook bijna geen weerstand.

Regen, sneeuw, wind, ik fiets er allemaal door.
                                  Die Tacx rollen, daar zijn aardig wat versies in die het je serieus lastig kunnen maken hoor.
                                  I-Magic, fortius, zelfs de eenvoudigere modellen met magneetrem...

Zelf ook ni gek van, ik doe liever spinning.

Comment

• Ik haat het ook op rollen te rijden. Het is saai, en als er zweetdruppels op je lijf staan, kriebelen die.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• op www.4bikers.be staan een aantal leuke artikels, geschreven door een spinning instructeur.
                                      Ideaal om de winter door te komen met een goeie conditie, gezien de kilometers toch wat lager liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        op www.4bikers.be staan een aantal leuke artikels, geschreven door een spinning instructeur.
                                        Ideaal om de winter door te komen met een goeie conditie, gezien de kilometers toch wat lager liggen.
                                        Er doen veel tegenstrijdige geruchten de ronde over dat Spinning ! goed voor de conditie of niet ? Ik ben er niet voor (ik doe al kilometers genoeg per dag) maar de meeste van mijn mede-bikers doen het wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                                          Er doen veel tegenstrijdige geruchten de ronde over dat Spinning ! goed voor de conditie of niet ? Ik ben er niet voor (ik doe al kilometers genoeg per dag) maar de meeste van mijn mede-bikers doen het wel.
                                          Het is sowieso goed voor de conditie, omdat je aan het fietsen bent. Je moet alleen je hartslag onder bedwang houden, en ni iedere dag 2 uur gaan spinnen met een gemiddelde hartslag van 92%.
                                          Dan is het ni goed voor de conditie, dan ben je na een week volledig op.

Doe je het gecontroleerd, en pas je je weerstand aan op basis van je hartslag, dan wordt je weerstand beter, en gaat het klimmen wat vlotter. Dat zijn tenminste mijn bevindingen, dit is de 4e winter dat ik spinning doe om de weekendrit aan te vullen.

Comment

Working...
                                          X