Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
    Hammond was in Top Gear (11/11) precies met serieus spul onderweg, carbon hier, carbon daar...knappe citybike.

£1700 ofte €2415,50

Beetje veel niet?????

Is nog altijd maar een fiets bij mijn wete

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
      Beetje veel niet?????

Is nog altijd maar een fiets bij mijn wete

Zal wel kloppen hoor. Ik heb de fiets gezien.
      Voor een hybride is dat natuurlijk wel een zeer dure fiets, maar in mountainbikes en racefietsen kan men nog véél duurder gaan.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Het is sowieso goed voor de conditie, omdat je aan het fietsen bent. Je moet alleen je hartslag onder bedwang houden, en ni iedere dag 2 uur gaan spinnen met een gemiddelde hartslag van 92%.
        Dan is het ni goed voor de conditie, dan ben je na een week volledig op.

Doe je het gecontroleerd, en pas je je weerstand aan op basis van je hartslag, dan wordt je weerstand beter, en gaat het klimmen wat vlotter. Dat zijn tenminste mijn bevindingen, dit is de 4e winter dat ik spinning doe om de weekendrit aan te vullen.

Ik heb het maar een keer of twee, drie geprobeerd, maar ik moet zeggen dat de spinning me niet 100 % beviel. Ten eerste omdat ik het eerste kwartier niet wou forceren en in de losse stand niet zwaarder fietste dan de rest. Ik had dan voor later tijdens de sessie zwaardere standen gebruikt voor de zware stukken, doch op het einde van de les (hooguit 50 minuten), was ik totaal nog niet moe. Heb ik dan zoveel te licht gefietst? En nee, ik had zeker geen competitieritme in de benen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Ik heb het maar een keer of twee, drie geprobeerd, maar ik moet zeggen dat de spinning me niet 100 % beviel. Ten eerste omdat ik het eerste kwartier niet wou forceren en in de losse stand niet zwaarder fietste dan de rest. Ik had dan voor later tijdens de sessie zwaardere standen gebruikt voor de zware stukken, doch op het einde van de les (hooguit 50 minuten), was ik totaal nog niet moe. Heb ik dan zoveel te licht gefietst? En nee, ik had zeker geen competitieritme in de benen.
          In het begin is het sowieso zoeken. Je bent trouwens beter teveel weerstand te draaien dan te weinig, zeker om de kniën te sparen.

Comment

In het begin is het sowieso zoeken. Je bent trouwens beter teveel weerstand te draaien dan te weinig, zeker om de kniën te sparen.
            Yep, maar als je goed wil opwarmen, kan je toch niet na vijf minuten alles al geven.
            Ik zei ook niet dat ik een veel te snelle frequentie aanhield. Althans, niet sneller dan de rest. In dat opzicht heb ik dan mijn knieën gespaard tijdens die sessies.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
              Er doen veel tegenstrijdige geruchten de ronde over dat Spinning ! goed voor de conditie of niet ? Ik ben er niet voor (ik doe al kilometers genoeg per dag) maar de meeste van mijn mede-bikers doen het wel.
              Een kameraad van me heeft me dat eens voorgesteld om dat mee te gaan doen, ik heb vriendelijk bedankt. Persoonlijk vind ik dat zever, binnen een beetje op muziek gaan fietsen, nee bedankt. 't Brengt geld op natuurlijk. Enfin, zij die het er aan willen geven doen maar hé.

Comment

Yep, maar als je goed wil opwarmen, kan je toch niet na vijf minuten alles al geven.
                Ik zei ook niet dat ik een veel te snelle frequentie aanhield. Althans, niet sneller dan de rest. In dat opzicht heb ik dan mijn knieën gespaard tijdens die sessies.
                Wat ideaal is, als je de kans en tijd hebt, met de fiets er naartoe rijden.

Je doet er uiteraard mee wat je wil; maar het is een prima vervanging van een van de doordeweekse trainingen. Mits een beurtenkaart en wat rondzoeken, kan je prijs tot 7 euro per les of zelfs nog minder, beperkt houden. Lijkt me toch niks te veel. Als je ziet wat je fiets onderhouden kost, de kledij die je nodig hebt om buiten te fietsen in de winter, slijtage van je fiets, risico dat je neemt door dikwijls in het donker te fietsen(ondanks goede verlichting)...

Sportfysioloog Peter Hespel K.U. Leuven. "Als je correct traint, bouw je conditie op, maak je je hart sterker en je longinhoud groter. Intussen worden de beenspieren getraind, maar niet overbelast"

Wat wel ontbreekt, is een training voor bovenlichaam.

Allemaal quotes uit bodytalk, een boekske van mijn madam, waar deze maand een artikel in staat over het indoorcyclen.

Er zijn een heel aantal bikers die dit in de winter doen, om wat kracht bij te kweken. Op de verschillende bikerfora zijn er wel een aantal instructoren te vinden. Die kan je makkelijk om meer info vragen, of rijd eens een proefles mee. Een heel aantal centra geven je de kans op een gratis proefles.

In plaats van iets extra in je fiets te investeren, kan je op een leuke manier in de beentjes investeren.

Comment

• Bij mij waren het proeflessen. Met Mario De Clercq als instructeur nog wel.
                  Spinning, het zou me nog wel interesseren, maar in het fitnesscentrum train ik liever met gewichten. En dat doe ik dus ook.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Bij mij waren het proeflessen. Met Mario De Clercq als instructeur nog wel.
                    Spinning, het zou me nog wel interesseren, maar in het fitnesscentrum train ik liever met gewichten. En dat doe ik dus ook.
                    De gewichten doe ik meestal voor de spinning, als er tijd is. En dat is dan ook weer voor het benenwerk.
                    Ik vind nu al moeilijk kledij, laat staan dat ik nog eens een HULK karuur krijg

Comment

De gewichten doe ik meestal voor de spinning, als er tijd is. En dat is dan ook weer voor het benenwerk.
                      Ik vind nu al moeilijk kledij, laat staan dat ik nog eens een HULK karuur krijg
                      Tja, met gewichten trainen is iets wat ik sowieso het hele jaar door kan doen. Ik doe het al meer dan twaalf jaar en stopte als studen alleen tijdens de examens zelf geheel of gedeeltelijk met trainen. Ik zou me niet goed voelen mocht ik niet kunnen trainen. Ik ben van nature wel niet echt geblokt, dus het valt niet zo hard op hoor.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• had graag voor de komende lente....voor mijn vrouwke en mezelf twee fiesten aangeschaft van dit merk...http://www.norta.be/hybride/hybride.htm

goede keuze ??
                        Is gewoon voor weekends bedoeld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                          had graag voor de komende lente....voor mijn vrouwke en mezelf twee fiesten aangeschaft van dit merk...http://www.norta.be/hybride/hybride.htm

goede keuze ??
                          Is gewoon voor weekends bedoeld...

Stadsfietsen zijn minder mijn specialiteit. En racefietsen of MTB's heeft Norta niet, dacht ik.
                          Als jouw fietsenmaker om de hoek Norta levert (waardoor je bij problemen steeds bij hem terecht kan, gesteld dat je niet zelf aan de fietsen wil werken), dan is daar niets mis mee.
                          Voor een stadsfiets (of hybride die als stadsfiets wordt gebruikt) zou ik gewoon de fiets nemen die mij het meest aanstaan, want aan zware belasting zal die toch niet worden blootgesteld.
                          Ik ben niet op de hoogte van de verhouding prijs/kwaliteit van Norta-producten.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het zou made in belgium zijn...dus dat betrouwen we dan maar he...

Thx

Comment

Het zou made in belgium zijn...dus dat betrouwen we dan maar he...

Thx
                              Klopt. Net daarom in feite dat ik het niet zou moeten hebben, maar rationele argumenten heb ik daar niet voor, en het is natuurlijk sowieso niet slecht dat mensen producten uit eigen land kopen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Het zou made in belgium zijn...dus dat betrouwen we dan maar he...

Thx
                                Norta's zijn goede fietsen, maar je betaalt er ook voor. Meteen steun je ook de Belgische economie door er eentje te kopen.
                                Ik heb een Norta herenfiets, is nu bijna twintig jaar oud en die wordt nagenoeg dagelijks gebruikt voor de meest uiteenlopende dingen. Van baby tot volwassen passagiers er achterop, bepakt en bezakt, naar de winkel, 't school, 't werk,.... Die bak geeft geen krimp. Is nog wel een good old fashion stalen frame.

Comment

• 't wordt tijd dat het 'savonds terug licht blijft, wil terug gaan fietsen.

'k weet het, ben een watje, kom in de winter niet op m'n fiets, just om naar het werk te rijden nog.

Ik ga wel meer lopen in de winter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    't wordt tijd dat het 'savonds terug licht blijft, wil terug gaan fietsen.

'k weet het, ben een watje, kom in de winter niet op m'n fiets, just om naar het werk te rijden nog.

Ik ga wel meer lopen in de winter

Er bestaat nog zoiets als week-ends.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• I know, maar de groep waar ik mee ga rijden begint er ook pas terug mee in het voorjaar. Om dan zondagochten vroeg op te staan (want dat is zowat de enige moment in het weekend dat adt zou gaan) om op m'n eentje te gaan fietsen heb ik er niet voor over.

Ne keer of 2-3 een klein uurtje gaan joggen, zo bnlijf ik ook een beetje in conditie en die fietsspiertjes kweken we in het voorjaar weer wel bij

Ik heb ook geen crossfiets/mtb dus moet alles op m'n dunne gladde bendjes doen en dan moet het al weer droog zijn ook natuurlijk met nat en bladeren op de weg heb ik daar een beetje schrik mee eigenlijk, ben al 2 keer goed tegen de grond gegaan en wil het daar op gouden eigenlijk ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Norta's zijn goede fietsen, maar je betaalt er ook voor. Meteen steun je ook de Belgische economie door er eentje te kopen.
                                        Ik heb een Norta herenfiets, is nu bijna twintig jaar oud en die wordt nagenoeg dagelijks gebruikt voor de meest uiteenlopende dingen. Van baby tot volwassen passagiers er achterop, bepakt en bezakt, naar de winkel, 't school, 't werk,.... Die bak geeft geen krimp. Is nog wel een good old fashion stalen frame.

nu twijfel ik totaal niet meer....

Comment

nu twijfel ik totaal niet meer....
                                          Graag gedaan collega.

Comment

Working...
                                          X