Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    1

Maar dan vlak voor het in de garage ploffen eerst even nog langs de beenhouwer fietsen of zo
    om 20u zijn er niet veel beenhouwers meer open.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    De koffer in, en zo naar huis brengen. Thuis gekomen, kan je nog altijd een toertje doen. Op die manier ben je nog het zuinigst ook, zowel op vlak van tijd, als op vlak van financiën.
    voila se dat is gesproken. goed voor de portomonee, en nog op tijd thuis om te beginnen koken voor men vrouwen.
    en dan.......

....morgenvroeg op de velo naar de winkel, want mijne bak diesel is net leeg.

Comment

• Voila zie. En dan hebt ge er ook mee gereden.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Juist spijtig dat het 's morgens nog zo frisjes is. als ik fiets wil ik dat doen in men hemd, en niet met een jas aan. Maar 't is gezonder en het duurt maximum 5minuutjes meer dan met de wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          Juist spijtig dat het 's morgens nog zo frisjes is. als ik fiets wil ik dat doen in men hemd, en niet met een jas aan. Maar 't is gezonder en het duurt maximum 5minuutjes meer dan met de wagen.
          Zevereraar ik ben vanmorgen ook in m'n tshirt naar't werk gefiets, 13 graden is dings zat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Bon, dat zijn al twee mensen voor de eerste optie. Ik denk niet dat er nog veel volk zal langskomen om op de andere opties te stemmen.
            'k ben rap vandaag he

Comment

Juist spijtig dat het 's morgens nog zo frisjes is. als ik fiets wil ik dat doen in men hemd, en niet met een jas aan. Maar 't is gezonder en het duurt maximum 5minuutjes meer dan met de wagen.
              Ze geven voor morgen minimum 11 graden. Dus dat is om 4 uur 's morgens of zo. Tegen dat jij naar je werk rijdt, schijnt de zon al volop. OK, het zal nog geen 20 graden zijn, maar last ga je van de kou toch niet hebben volgens mij.
              Desnoods steek je je boterhammen maar in een rugakje dat je gewoon aandoet. Dat voelt warmer op de rug.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

'k ben rap vandaag he
                Niet normaal!
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Desnoods steek je je boterhammen maar in een rugakje dat je gewoon aandoet. Dat voelt warmer op de rug.
                  dat doe ik dus altijd met de fiets. Met de wagen is het een lederen boekentas. zo van ik ben hier met mijn waardepapieren. En dan zit daar enkel een krant brooddoos en koekjes in.
                  Anders heb ik geen eten 's middags.

Comment

• Jij kan toch makkelijk 's middags thuis eten?

Comment

Jij kan toch makkelijk 's middags thuis eten?
                      wat dan, boterhammen? die kan ik evengoed meenemen naar de winkel.
                      Ben trouwens doorlopend open.
                      wij eten 's avonds gekookt. want sally kan geen warm eten op haar werk. dus kook ik na mijn thuiskomst.

Comment

• Niet gesloten over de middag?

Ik weet niet waar het vrouwke les geeft maar als dat ook in't dorp is kan je toch makkelijk samen thuis eten 's middags?

(moest je sluiten over de middag natuurlijk.)

Als je thuis alleen zit kan jet het net zo goed in de winkel opeten natuurlijk.

Comment

Niet gesloten over de middag?

Ik weet niet waar het vrouwke les geeft maar als dat ook in't dorp is kan je toch makkelijk samen thuis eten 's middags?

(moest je sluiten over de middag natuurlijk.)

Als je thuis alleen zit kan jet het net zo goed in de winkel opeten natuurlijk.
                          neen
                          niet ver weg, maar ze moeten onder de middag toezicht houden en de kleuters helpen met hun eten. dus hebben ze zelf maar een half uurtje ofzo, om vlugvlug te eten.

Comment

• 'k Heb al direct een vraagje.

-Kan ik zelf gemakkelijk de voorste versnelling regelen?
                            Bij kettingstand op het middenblad komt het versnellingsapparaat immers tegen de rechterkant van de ketting. Met een vervelende ratel tot gevolg. Dus die "kam" zou eigenlijk wat meer naar buiten moeten staan. Welke vijzen moet ik daarvoor verzetten?

-'k Heb ook de indruk dat het stuur niet mooi uitgelijnd staan. Als ik rechtdoor ga zit ik precies met mijn rechterhand verder. Kan ik dat easy fixen?

of blijf ik er beter af.

Comment

'k Heb al direct een vraagje.

-Kan ik zelf gemakkelijk de voorste versnelling regelen?
                              Bij kettingstand op het middenblad komt het versnellingsapparaat immers tegen de rechterkant van de ketting. Met een vervelende ratel tot gevolg. Dus die "kam" zou eigenlijk wat meer naar buiten moeten staan. Welke vijzen moet ik daarvoor verzetten?

-'k Heb ook de indruk dat het stuur niet mooi uitgelijnd staan. Als ik rechtdoor ga zit ik precies met mijn rechterhand verder. Kan ik dat easy fixen?

of blijf ik er beter af.

Normaal kan je dat wel allemaal zelf. Even uitleggen.

Probleem 1:
                              Eerst nagaan of de extreme posities van de voorderailleur kloppen. M.a.w. je legt de derailleur op het kleinste blad en kijkt of je je allerkleinste versnelling kan nemen zonder dat de derailleur teveel naar binnen komt of tegen je ketting sleept (dat zou dus een tikkeltje teveel naar buiten zijn). Vervolgens doe je hetzelfde op het grootste blad en de zwaarste versnelling. Als je derailleur hier niet teveel naar buiten komt of tegen de ketting sleept, is alles OK.
                              Nu het eigenlijke probleem zelf oplossen: aan je schakelaar (aan het stuur dus), heb je een kabel (nogal wiedes ). Vlak waar die kabel de schakelaar uitkomt, zit er een plastieken vijsje. Draai dat een beetje uit de schakelaar, zodat de kbal opspant. Als je de derailleur op de versnelling legt waar het ding tegen de ketting sleept, zal je tijdens het uitdraaien van dat boutje de derailleur naar buiten zien bewegen.
                              Simpel op te lossen dus, en helemaal geen materiaal nodig.

Probleem 2:
                              Ik zie nu net dat je met het oude systeem zit aan je balhoofdstel. Ik wist niet eens dat ze dat nog gebruikten, maar goed, dat maakt het alleen simpeler.
                              Neem een inbussleutel die past in de bout bovenop je stuurpen. Dat is de bout waar je recht op kijkt als je fietst. Draai deze bout een beetje los, zet het stuur recht, en klaar is kees.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• aah mercikes. straks eens proberen zie.

Comment

aah mercikes. straks eens proberen zie.
                                  OK. Het is allemaal vrij simpel hoor. Mss dat het iets moeilijker lijkt als je het leest.
                                  Mocht je nog vragen hebben, stel maar.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Deze week is echt wel een zalig weekje om te fietsen!

Gisteren had ik m'n jas nog aan omdat ik dacht dat 't 's morgens toch niet zo warm was. Maar vandaag had ik 'm thuis gelaten. Was goed te doen zonder!
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                      Deze week is echt wel een zalig weekje om te fietsen!

Gisteren had ik m'n jas nog aan omdat ik dacht dat 't 's morgens toch niet zo warm was. Maar vandaag had ik 'm thuis gelaten. Was goed te doen zonder!
                                      Je reed toch in T-shirt? Of koerstrui zonder mouwen?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Je reed toch in T-shirt? Of koerstrui zonder mouwen?
                                        Voor 't thuiskomen met T-shirt

Ik heb een gewone stadfiets hoor, dus ga niet in koersoutfit daarop hangen
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

aah mercikes. straks eens proberen zie.
                                          1 eigenlijk dus gewoon de kabel een beetje meer spanne/lossen naargelang nodig.

2 't kan zijn dat je bovenop de imbus en klein tikje moet geven om hem echt "los" te krijgen. Hoewel dat eerder met oudere ietwat vastgeroeste vijzen zal zijn.

Comment

Working...
                                          X