Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
    Ik zoek een koerfiets aan een prijzeke => tweedehands

Volgende vragen zijn voor jullie, de wielerterroristen:

1) Is het aangeraden om tweedehands te kopen?
    2) Welke maat heb ik nodig, ik ben iets over de meter 85.
    3) Wat is er te vinden rond de 500 euro dat toch kloek is?

Dit zien staan op ebay: http://cgi.benl.ebay.be/Velo-de-cour...QQcmdZViewItem
    Zo'n orbea ding kost in mijn lokale fietsshop 789 euro, misschien wel een model van een jaar jonger.

mooie fiets
    Tuurlijk is het aan te raden tweedehands te kopen. Het aanbod op de tweedehandsmarkt is ietsje groter dan de vraag, dus vallen er koopjes te doen. Je kan over het algemeen trouwens nog wat afbieden op de vraagprijs ook.
    Ik vermoed dat je een maat 58 nodig zal hebben.
    Er is vanalles te vinden voor 500 €.

Van die Orbea zou ik eerlijk gezegd afblijven. De groep die erop zit, is een Shimano Sora, en dat is de goedkoopste. Deze is ook het meest onderhevig aan slijtage. Ik zeg niet dat de fiets te duur is voor wat hij is, maar als je toch tweedehands gaat, dan zou ik toch liever een fiets met minimum Shimano Tiagra willen.
    Even de volgorde voor Shimano meegeven (van minst goed naar best): Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura Ace. DA is waar de profs mee rijden.

Die Scott ziet er een deftig fietsje uit, maar let wel: dit is een cyclosrossfiets. Je kan daar wel mee op de baan rijden ook natuurlijk, maar als je niet minstens occasioneel aan cyclocross wil doen, zou ik toch een koersfiets kopen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Merci voor de info, ik zie geen verschil tss koersfiets en cyclocrossfiets.

Ik blijf verder kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
        Merci voor de info, ik zie geen verschil tss koersfiets en cyclocrossfiets.

Ik blijf verder kijken.
        Het verschil: de remmen, maar ook de banden met kleine noppen (tenzij je er straatbanden op legt natuurlijk, want dat is perfect mogelijk).
        De remmen bij cyclocrossfietsen zijn van het systeem dat vroeger ook op mountainbikes werd gebruikt (cantilevers). Nu gebruikt men voor die laatste categorie V-brakes.
        Geen koersremmen op een cyclocrossfiets, want daarin zou de modder zich ophopen. MTB-remmen komen niet zo dicht tegen de band, en zijn dus veel geschikter in de modder. Vandaar ...
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een cyclocrossfiets heeft ook meer 'bodemvrijheid' dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
            Een cyclocrossfiets heeft ook meer 'bodemvrijheid' dacht ik.
            Inderdaad, dat scheelt ongeveer een cm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
              Een cyclocrossfiets heeft ook meer 'bodemvrijheid' dacht ik.
              Ook. Een racefiets heeft iets van een 26, 27 cm. Een MTB 29 à 30 cm (een hardtail althans, want bij een fully is dat nog wel wat meer). Een cyclocrossfiets zit dan tss racefiets en MTB in.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Iemand die wa verstand heeft van naafdynamos ?
                Ik heb zo'n fiets met zo'n naafdynamo en op die fiets moet ik ontzettend hard trappen in vergelijking met m'n andere velos. Ze zeggen toch dat er maar een minimaal verschil is in prestatieverlies.
                Als ik zo m'n fiets ophef en zo es draai aan da voorwiel, dan stopt em met draaien na 1 kwart draai. Dus tis wel een ferme weerstand dat erop zit. En kzie ook nergens da ge da kunt uitschakelen.
                Is da normaal dat die weerstand zo groot is ?
                Is m'n enigste oplossing nu om een ander wiel erop te zetten ??

Comment

• Dat lijkt me niet normaal, ik zou het eens laten zien aan de fietsenmaker, misschien kan die het eenvoudig oplossen.

De moeren tegen het rollement staan misschien te straf aangedraaid?

Comment

• Toch niet de remmen die te hard zijn aangespannen?

Edit: Heb nog nooit klachten gehoord over die naafdynamo's, dus wellicht zijn het je remmen die te hard zijn aangespannen...
                    Last edited by ; 19/08/2008, 01:30.

Comment

• Zijn het trommelremmen? Dan kan dat wel he. (de andere zouden te hard opvallen

Comment

• Ik heb 2 linkerhanden en ik zet mijn trommels geeneens te hard.

Comment

• Edit.

Comment

• Vrouwen op de piste zorgen voor problemen!

Comment

• Dat gebeurd bij de mannen ook. Als er ééntje valt kan de ganse hoop erover vliegen.

Pisterijden is iets dat totaal anders is dan op de weg. Als je uw pedalen stil houdt vlieg je over kop of als je in een bocht een verkeerde beweging maakt lig je er ook.

Als er iemand midden in een troep valt is dat zeer moeilijk om te ontwijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                Dat gebeurd bij de mannen ook. Als er ééntje valt kan de ganse hoop erover vliegen.

Pisterijden is iets dat totaal anders is dan op de weg. Als je uw pedalen stil houdt vlieg je over kop of als je in een bocht een verkeerde beweging maakt lig je er ook.

Als er iemand midden in een troep valt is dat zeer moeilijk om te ontwijken.
                                Ik weet wel, 'k vond het gewoon een leuke foto

Over dat pisterijden ben ik volledig akkoord. Die gasten trappen met een vaste steek! Zeer goed om snelheid te maken, maar voor mij is dat toch iets te veel kamikaze-stijl! *banzai*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                                  Ik weet wel, 'k vond het gewoon een leuke foto

Over dat pisterijden ben ik volledig akkoord. Die gasten trappen met een vaste steek! Zeer goed om snelheid te maken, maar voor mij is dat toch iets te veel kamikaze-stijl! *banzai*

Ah oke

Gohja, ik heb zelf al op de piste gereden, zorgen dat je geconcentreerd bent is de boodschap. Als je effe stilhoudt met uw pedalen maak je een koprol Het is iets raars de piste maar het is enorm plezant.

Nuja op de Piste moet je ook rekening houden met die achter u want als die u wilt inhalen en je wijkt uit. *baf*
                                  Het is soms echt wel veel lef hebben en chance natuurlijk Maar tis wreed plezant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten

Vrouwen op de piste zorgen voor problemen!
                                    En de meeste liggen er dan nog bij alsof ze dat graag doen ook, daar zo samen liggen tussen een hoop fietsen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      En de meeste liggen er dan nog bij alsof ze dat graag doen ook, daar zo samen liggen tussen een hoop fietsen.
                                      Ik zie weinig... neen geen, lachende gezichten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik zie weinig... neen geen, lachende gezichten...
                                        Lach jij als je met je madam je-weet-wel-wat doet?
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Lach jij als je met je madam je-weet-wel-wat doet?
                                          Ja dan lach ik.

Comment

Working...
                                          X