Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Oké bedankt, ik vind het alleen een klein beetje ongeloofwaardig.
    9,1 kg zou ik beter kunnen geloven, de zerolite wielen zijn vrij zwaar, vandaar.

Even ter info, mijn Cannondale koersfiets met CAAD8 frame, Ksyrium Equipe wielen, Campagnolo Veloce groep met een FSA hollowtech cranckstel en carbon zadelpen weegt 8,7 kg.

Enorm knap fietsje. De Cannondale frames hebben echt wel iets. Mijn eerste mountainbike was eentje, nog met de headshok. Spijtig genoeg wat slechte ervaring mee gehad door 2 keer een gescheurde kader. Wel steeds mooi in garantie vervangen, maar daarna had ik het er toch wel mee gehad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
      Enorm knap fietsje. De Cannondale frames hebben echt wel iets. Mijn eerste mountainbike was eentje, nog met de headshok. Spijtig genoeg wat slechte ervaring mee gehad door 2 keer een gescheurde kader. Wel steeds mooi in garantie vervangen, maar daarna had ik het er toch wel mee gehad...
      Ik rij eigenlijk enkel en alleen met Cannondale omdat ik ze met een serieuze korting kan aankopen, maar ze zijn inderdaad wel mooi, en de lak is van een superieure kwaliteit.

Ik heb nog geen problemen gehad met gescheurde kaders, maar 'k heb er al wel van gehoord. Ik heb nog een F1000 MTB van '99 met een CAAD3 frame en een Headshok Fatty D vork, bijzonder tevreden over, met deze fiets heb ik toch al ruw geschat om en bij de 40.000 km afgelegd (waaronder een pak km's onder erg zware omstandigheden) en nog nooit problemen mee gehad, de normale onderhevig aan slijtage onderdelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Vorig jaar nog aan gedacht om hem te vervangen door een nieuwe, maar deze is nog zo goed dat het zonde zou zijn 'm weg te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e Bekijk Berichten
        Proficiat met uw nieuw fietsje. Voor een rustig fietstocht zal zoiets goed genoeg bollen en voor meer comfort zorgen dan de hier geposte pluimgewichten.
        Elk soort fiets zijn doel hé.

Comment

Elk soort fiets zijn doel hé.
          Uiteraard, ik heb niets tegen koersfietsen hoor ik heb thuis ook een ridley pegasus staan.

Comment

• Ik heb al meerdere Cannondales versleten. In feite is het nog steeds mijn favoriete merk, alleen op vlak van koersfietsjes, zou ik toch gaan twijfelen. Ik ben niet geheel overtuigd van de carbon-frames van Cannondale. Tenzij het echt goeie kwaliteit is mss, en daarbij is het gewicht van geen belang. Te licht, vertrouw ik gewoonweg niet.
            BTW, mooie fiets, Jakkel. In die prijsklasse zou ik ongeveer hetzelfde kopen, maar dan liever met Shimano 105 (zelfde prijsklasse).
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Weet iemand of een 2de hands Merida Matts aan te raden is ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                Weet iemand of een 2de hands Merida Matts aan te raden is ?

Hangt van geval tot geval af. In de fietswereld kan je minder dan in de autowereld zeggen dat een bepaald model al dan niet aangeraden is. Daarenboven kan de afmontage gewijzigd zijn en hangt veel af van hoeveel men ervoor vraagt. Ook van belang: de maat van de fiets. Als het niet de juiste maat is, mag je de fiets al uit je hoofd zetten, zelfs al betreft het een koopje.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                  Hangt van geval tot geval af. In de fietswereld kan je minder dan in de autowereld zeggen dat een bepaald model al dan niet aangeraden is. Daarenboven kan de afmontage gewijzigd zijn en hangt veel af van hoeveel men ervoor vraagt. Ook van belang: de maat van de fiets. Als het niet de juiste maat is, mag je de fiets al uit je hoofd zetten, zelfs al betreft het een koopje.
                  Qua maat zit het wel goed. De fiets is van een familielid, is 5 jaar oud, maar is steeds punctueel onderhouden. De lak is nog in perfecte staat, geen enkele kras.
                  Voor 300€ heb ik hem...

Comment

• Das nog veel geld, voor 'n oud model...

Ook al is 'ie goed onderhouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                      Das nog veel geld, voor 'n oud model...

Ook al is 'ie goed onderhouden
                      Ik weet het. Maar ik wil liever geen merkloze fiets meer van bij de fietsenboer. Niet dat mijn huidige fiets zijn werk niet doet, maar het verschil met een merkfiets is toch merkbaar.

Als ik dan een nieuwe "merk"fiets moet kopen, zelfs een basismodel, ben ik heel wat meer geld kwijt.

En voor een student telt elke cent...

Bovendien is de fiets écht nog in uitstekende staat. Het enige wat vervangen moet worden zijn de remblokjes achteraan, maar dat is hoe dan ook nog op kosten van de huidige eigenaar. De handvaten vooraan mogen ook vervangen worden, maar dat kost 2x niets.

Comment

• Handvaten vervangen? Tis toch een koersfiets hé? Gwn tapen dan hé

Comment

Handvaten vervangen? Tis toch een koersfiets hé? Gwn tapen dan hé
                          Nope, mountainbike. Wel met slicks, baanbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                            Nope, mountainbike. Wel met slicks, baanbanden.
                            Nja, dat word normaal niet getaped...

Nja voor 'n mountainbike... welke groep ligt erop?

Comment

Nja, dat word normaal niet getaped...

Nja voor 'n mountainbike... welke groep ligt erop?
                              Goh daar vraag je me iets...
                              Shimano denk ik, maar shimano maakt zowel low-end als high-end dus daar weet je nog niets mee. Ik zal er volgende keer eens op letten.

Comment

• Nja ik heb voor en achter andere liggen (koersfiets)

Vanvoor Shimano 105 (redelijke kwaliteit) vanachter Shimano Ultegra (Beste kwaliteit).

Op men mountainbike voor en achter 105.

Tis maar wat je van je fiets verwacht natuurlijk.

Comment

Nja ik heb voor en achter andere liggen (koersfiets)

Vanvoor Shimano 105 (redelijke kwaliteit) vanachter Shimano Ultegra (Beste kwaliteit).

Tis maar wat je van je fiets verwacht natuurlijk.
                                  Uiteraard. Anyway, wat ik wel vervelend is dat de goedkopere shimano's echt niet goed tegen modder kunnen.

Comment

• Bwa, tvalt mee hoor, maar ben je van plan om er ook echt mee te gaan rijden in de modder? Een dure groep heb je niet nodig om met 'n mountainbike op de weg te rijden.

Comment

vanachter Shimano Ultegra (Beste kwaliteit).
                                      Nog nooit van Shimano Dura Ace gehoord?

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                      Op een MTB Shimano 105?
                                      105 is een racegroep moest je 't niet weten...

Comment

Bwa, tvalt mee hoor, maar ben je van plan om er ook echt mee te gaan rijden in de modder? Een dure groep heb je niet nodig om met 'n mountainbike op de weg te rijden.
                                        Neen, af en toe eens 't veld in.

Comment

Nog nooit van Shimano Dura Ace gehoord?

Op een MTB Shimano 105?
                                          105 is een racegroep moest je 't niet weten...
                                          Excuseer, tis Alivio

Comment

Working...
                                          X