Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen probleem op bochtige secundaire wegen?
    Ik zou nog eerder een wegklapbare of afneembare trekhaak willen met een bijpassend fietsenrek.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Ik heb fun.
      Probeer die hartslag in het oog t ehouden omdat er best wat kilo's afmogen bij mij en rond de 65-75 % zou je meest vet verbranden, vandaar...

Heb vanmiddag 63 km gereden, maar er staat hier bij de kust een strak windje.
      Tegen mij hebben ze gezegd 80-85%, mijn hartslagmeter staat met die grenzen ingesteld en dankzij de alarmtoon kan ik dat perfect opvolgen. Ik probeer elke dag 45 minuten te rijden in die zone en dat lukt vlotjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
        Tegen mij hebben ze gezegd 80-85%, mijn hartslagmeter staat met die grenzen ingesteld en dankzij de alarmtoon kan ik dat perfect opvolgen. Ik probeer elke dag 45 minuten te rijden in die zone en dat lukt vlotjes.
        Toch mits opwarming, hoop ik? Ik vind het alleszins nogal hoog voor zo'n korte rit.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Toch mits opwarming, hoop ik? Ik vind het alleszins nogal hoog voor zo'n korte rit.
          Ik rij meestal een uurtje en dat komt neer op een 26km, dat is wel met een gewone fiets.
          De eerste 5 minuten warm ik op en dan ga ik ervoor, onderweg zak ik wel af en toe onder de ondergrens door gebrek aan concentratie icm wind in de rug maar daarvoor dient die pieptoon van de hartslagmeter.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom, ik fiets in de eerste plaats wel om wat aan de conditie te werken en omdat ik mijn vetpercentage met een percent of 8 wil verlagen.

Comment

• Volgens mij kan je dan beter op ong. 70% rijden en langere stukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Geen probleem op bochtige secundaire wegen?
              Ik zou nog eerder een wegklapbare of afneembare trekhaak willen met een bijpassend fietsenrek.
              Nee, geen problemen, staat muurvast, stabieler den op mijn rekje dat ik heb voor op de trekhaak.

Comment

• Zo'n fietsrek op het dak doet wel je verbruik stijgen. Ben persoonlijk ook meer fan van eentje op de trekhaak.

Wij hebben ne fietsendrager van Aldi en ene van Thule, verschil is toch wel duidelijk merkbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                  Ik rij meestal een uurtje en dat komt neer op een 26km, dat is wel met een gewone fiets.
                  De eerste 5 minuten warm ik op en dan ga ik ervoor, onderweg zak ik wel af en toe onder de ondergrens door gebrek aan concentratie icm wind in de rug maar daarvoor dient die pieptoon van de hartslagmeter.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom, ik fiets in de eerste plaats wel om wat aan de conditie te werken en omdat ik mijn vetpercentage met een percent of 8 wil verlagen.
                  Ik zou eerder aan 70-75 % fietsen, en eventueel iets langer. Daar ga je meer plezier aan beleven ook, volgens mij.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb het niet zo voor fietsdragers voor op of achter de auto. Als je je ergens parkeert en je bent er niet bij kunnen ze er aan zitten prutsen.
                    Of wat als er een auto tegen je rijdt, dag fietskes.

Neenee liever in de auto, goed beschermd tegen alles.

Comment

• Heb daar ook als voor rondgekeken. Bovenop is niet te doen. Ik rij met een Peugeot Partner... en met daar nog eens fietsen bovenop kan ik geen enkele brug nog halen vrees ik. Ik heb geen trekhaak, dus blijft er enkel nog het koffer-systeem (met riemen).

Iemand daar ervaring mee?
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• bruggen zullen geen probleem zijn hoor zo lang je onder de 3m blijft zal het wel gaan. Hoe hoog is een partner, 1m85?

Maar euh, dat koffer is toch groot genoeg?

Riemen vind ik maar wat prullig persoonlijk, niet beter een occasie trekhaak zoeken?

Comment

• Ja, zal zoiets zijn. 1,80-1,90 meter hoog. Hij kan idd in de koffer als ik een stoel neerleg. Als ik het voorwiel uithaal kan hij zo in de koffer.

't Is meer bedoeld om op reis mee te nemen, samen met de vrouw haar fiets en eventueel zo'n halve kinderfiets-ding. En op reis zit de koffer meestal al goed vol... Een haak lijkt me ook het veiligste systeem.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Kan je op iedere wagen dan zomaar een haak monteren?

Comment

• Had ik nog niet vermeld: vorige week kwam ik een nogal vreemde fiets tegen. Een soort tandem, waarbij het voorste deel een ligfiets was en het achterste een gewone fiets. Beide berijders zorgden voor de aandrijving. Wel niet gezien wie van de twee er stuurde.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                Kan je op iedere wagen dan zomaar een haak monteren?
                                Normaal wel ja.

Comment

Op de meeste wel, heb zelf ooit een trekhaak op een porshe gezien.
                                  Een standaard auto (geen ferrari, bugati,...) kun je bijna altijd voorzien van trekhaak.

Comment

• Niemand van jullie ooit aan een aanhangwagen gedacht.
                                    Ik ben nu met enkele vrienden bezig om een aanhangwagen aan te passen voor 6 fietsen mee te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
                                      Niemand van jullie ooit aan een aanhangwagen gedacht.
                                      Ik ben nu met enkele vrienden bezig om een aanhangwagen aan te passen voor 6 fietsen mee te nemen.
                                      Wij moeten geen zes fietsen vervoeren.

Hoe doe je dat exact? Hoe klem je de fietsen juist?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
                                        Niemand van jullie ooit aan een aanhangwagen gedacht.
                                        Ik ben afgelopen zomer met vier kameraden naar Frankrijk gaan fietsen. Wij hadden gewoon een aanhangwagen met een geraamte en een bache op achter ons bus gehangen. De fietsen erin en gewoon met dekens en snelbinders vastgemaakt. Ik had nog wel m'n frame met van die verwarmingsbuisisolatie mouche ingepakt. Enfin, alles is bij iedereen onbeschadigd gebleven.

Comment

In mijn buurt woont een vrouw met een E46 M3 cabrio met een trekhaak op. Totaal geen zicht, met dat stuk uit die bumper.
                                          Ook de uitlaat moet aangepast zijn want die zit normaal in de weg.

Comment

Working...
                                          X