Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Al die Light, Pro, WCS, Supersonic, Triple Compund, en andere..slijten sneller dan de gewone draadband. De light versies liggen wel vaster, door het zachter rubber, maar slijten bijgevolg sneller.

    De Larssen TT ligt standaard op een aantal C'dales, maar ik was er niet voor te vinden, en heb er andere genomen. Bovendien zijn die eerder voor een steenachtige ondergrond, dus meer Ardennen of Alpen, in het vlaamsche land dus niet echt goed.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Jij denkt dat bijna iedereen tegenwoordig met UST's rijdt of zo?
      Neen, maar die F3 is toch een upscale MTB, eigenlijk, alleszins van prijs toch ook. Ik ken niet de specs van alle Cannondales van buiten.

      Comment


      • Je kan de NoTubes vloeistof toch gewoon in je UST-band kappen (een beetje minder dan voorgeschreven om 'n gewone buitenband luchtdicht te maken), zodat je UST-wielset met die NoTubes-vloeistof nog 'es 'n extra bescherming heeft tegen zeer kleine scheurtjes, en gaatjes van doornen o.i.d.?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Al die Light, Pro, WCS, Supersonic, Triple Compund, en andere..slijten sneller dan de gewone draadband. De light versies liggen wel vaster, door het zachter rubber, maar slijten bijgevolg sneller.
          I know. Zachter rubber, lichter, duurder, meer grip en meer slijtage. Redelijk logisch.
          Ik ken eigenlijk nogal weinig van de hedendaagse modellen, maar vroeger had ik ook wel goeie ervaringen met de Tioga Psycho. Die stamt nog uit de tijd dat er nog geen specifieke voor- of achterbanden waren. John Tomac (Johnny T bijgenaamd) reed trouwens ook met die banden. Logisch, Tioga was één van zijn hoofdsponsors.
          Tomac heeft zijn talent jammergenoeg niet verder uitgebuit. Hij kon veel verder gekomen zijn.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Je kan de NoTubes vloeistof toch gewoon in je UST-band kappen (een beetje minder dan voorgeschreven om 'n gewone buitenband luchtdicht te maken), zodat je UST-wielset met die NoTubes-vloeistof nog 'es 'n extra bescherming heeft tegen zeer kleine scheurtjes, en gaatjes van doornen o.i.d.?
            Inderdaad, ik deed dat ook op die manier. Trouwens effectief, want na sommige ritten zag je mooi de plekjes waar de gaatjes waren gedicht.

            Doet er mij aan denken dat ik dit bij de nieuwe ook eens moet doen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Inderdaad, ik deed dat ook op die manier. Trouwens effectief, want na sommige ritten zag je mooi de plekjes waar de gaatjes waren gedicht.

              Doet er mij aan denken dat ik dit bij de nieuwe ook eens moet doen...
              Dat is natuurlijk de ultieme anti-lek oplossing, hoewel een scheur je hier nog steeds een lekke band bezorgt.
              Maar dat is worst-case...
              'Echte' Tubeless banden koop ik niet meer, ik behandel ze met Notubes, en dat is quasi hetzelfde qua anti-lek bescherming. En veel lichter.

              Comment


              • Eerst conditie kweken, daarna een carbon hardtail kopen, en dan ga ik *misschien* 'es meedoen met die gewichtsbesparing-manie.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Eerst conditie kweken, daarna een carbon hardtail kopen, en dan ga ik *misschien* 'es meedoen met die gewichtsbesparing-manie.

                  Een manie is dat niet hoor, je voelt het gewoon als je fiets wat lichter wordt, dus waarom er niet wat op letten ?
                  Carbon Hardtail ? Tell us more .... ?

                  Comment


                  • Jaja, weet ik, 'k heb toen m'n ouwe hardtail vroeger ook gaandeweg lichter gemaakt. Zeker draaiende onderdelen lichter maken rendeert.

                    En voor de rest niks. Ik opperde gewoon dat, als ik later ooit 'n beetje ga tjoenen, ik dat niet bij m'n Prophet ga doen. Da's een all mountain fiets, en die moet vooreerst goed stevig blijven, en anderzijds is z'n frame zowiezo al "te zwaar" voor 'n racer te zijn. Dus, ALS ik ooit de tjoening-weg insla, zal dat wel op 'n Taurine zijn, denk ik.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Jaja, weet ik, 'k heb toen m'n ouwe hardtail vroeger ook gaandeweg lichter gemaakt. Zeker draaiende onderdelen lichter maken rendeert.

                      En voor de rest niks. Ik opperde gewoon dat, als ik later ooit 'n beetje ga tjoenen, ik dat niet bij m'n Prophet ga doen. Da's een all mountain fiets, en die moet vooreerst goed stevig blijven, en anderzijds is z'n frame zowiezo al "te zwaar" voor 'n racer te zijn. Dus, ALS ik ooit de tjoening-weg insla, zal dat wel op 'n Taurine zijn, denk ik.
                      M.a.w., tegen volgende zomer heb je een Taurine?
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment




                      • Vergeet dat maar. Ik wil er wel een beetje geld in stoppen, 't hele gedoe heeft me nu zo'n 3.500 EUR gekost, maar daar eindigt 't ook, for now.


                        Neen, echt niet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                          Vergeet dat maar. Ik wil er wel een beetje geld in stoppen, 't hele gedoe heeft me nu zo'n 3.500 EUR gekost, maar daar eindigt 't ook, for now.


                          Neen, echt niet.



                          Mja. Voor mij hoeft een fiets niet superlicht te zijn. Veel mensen willen steeds hetzelfde materiaal als de profs, en zijn dan verbaasd als er iets binnen de twee maand kapot gaat en er daar geen garantie op geldt. Tja, profs hoeven ook geen volledig jaar met dezelfde onderdelen te rijden.

                          Dat is trouwens ook de reden waarom ik die Pinarello nog wel zag zitten: voor het geld dat dat ding waard is, kan je makkelijk een veel lichter frame krijgen, maar of het dan nog stijf en stabiel is? Bovendien is de Pina ook nog eens comfortabel waar het kan. Voelt even stijf aan als mijn Cannondale, maar is duidelijk comfortabeler.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten


                            Mja. Voor mij hoeft een fiets niet superlicht te zijn. Veel mensen willen steeds hetzelfde materiaal als de profs, en zijn dan verbaasd als er iets binnen de twee maand kapot gaat en er daar geen garantie op geldt. Tja, profs hoeven ook geen volledig jaar met dezelfde onderdelen te rijden.
                            Niet akkoord. Profmateriaal is juist degelijk en betrouwbaar.

                            Als koersfiets rijd ik op een Cervélo R3, zeer licht, maar ook zeer sterk (als je weet dat Cancellara hiermee Paris-Roubaix won). Gaat intussen haast 10.000km mee, super tevreden van want niet alleen licht maar ook comfortabel én superstijf.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Niet akkoord. Profmateriaal is juist degelijk en betrouwbaar.

                              Als koersfiets rijd ik op een Cervélo R3, zeer licht, maar ook zeer sterk (als je weet dat Cancellara hiermee Paris-Roubaix won). Gaat intussen haast 10.000km mee, super tevreden van want niet alleen licht maar ook comfortabel én superstijf.
                              Profmateriaal degelijk en betrouwbaar. Zou kunnen, maar feit is dat 90 % van de fiets wordt uit mekaar gegooid bij de profs, na een wedstrijd. Een aantal onderdelen wordt zelfs vervangen : tandwielen, dichtingen, wielen, banden, schakelkabels, remblokken.
                              Alles proper gemaakt en terug ingevet.
                              Da's dus geen referentie naar betrouwbaarheid bij amateur gebruik.
                              Net zoals de F1 niet echt een referentie is naar de gewone auto van de man in de straat.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Profmateriaal degelijk en betrouwbaar. Zou kunnen, maar feit is dat 90 % van de fiets wordt uit mekaar gegooid bij de profs, na een wedstrijd. Een aantal onderdelen wordt zelfs vervangen : tandwielen, dichtingen, wielen, banden, schakelkabels, remblokken.
                                Alles proper gemaakt en terug ingevet.
                                Da's dus geen referentie naar betrouwbaarheid bij amateur gebruik.
                                Net zoals de F1 niet echt een referentie is naar de gewone auto van de man in de straat.
                                Manke vergelijking, want het fietsmateriaal is wel degelijk hetzelfde (of toch quasi) als bij de profs, qua wagen rijd ik niet met een F1

                                En mijn eigen fiets wordt natuurlijk ook onderhouden, dat spreekt voor zich.

                                Comment


                                • Wie o wie kan mij 't principe van notubes uitleggen? Is dat gewoon je binnenband uithalen en een emulsie in je buitenband doen, opblazen en basta?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Manke vergelijking, want het fietsmateriaal is wel degelijk hetzelfde (of toch quasi) als bij de profs, qua wagen rijd ik niet met een F1

                                    En mijn eigen fiets wordt natuurlijk ook onderhouden, dat spreekt voor zich.

                                    Niets manke vergelijking. In de fietswereld kruipt de laatste jaren steeds meer geld.
                                    Ik zeg ook nergens dat profmateriaal niet betrouwbaar is. Ik had het eerder over de duurzaamheid. Bepaalde producten zijn wel sterk genoeg voor een aantal wedstrijden, maar niet om meerdere jaren mee te rijden. Qua betrouwbaarheid worden er ook hoge eisen aan gesteld. Alles moet perfect gemonteerd worden, elke bout onder de juiste spanning, anders breekt de boel gewoon. Niet elke amateur heeft een momentsleutel. Uiteraard moéten ze die hebben als ze dergelijke onderdelen kopen, maar de helft van de bevolking is dom en denkt dat iets wat veel geld kost ook oersterk is. Iedereen die een beetje nadenkt weet dat sowieso beperkingen komen bij duur materiaal.
                                    Een illustratie: verschillende fietsmerken hebben in de Tour (en andere wedstrijden) al prototypes van frames ingezet die hooguit een paar keer gebruikt mogen worden. Trek dacht er zelf over na om zo'n frame (waarmee Armstrong een klimtijdrit reed) in productie te brengen, want er was veel vraag naar. Gelukkig deden ze dat niet, want het was helemaal niet gemaakt om jaren mee te gaan.
                                    Voorts baseer ik me ook op reacties van mensen die bepaalde dure onderdelen breken, er dan terug mee naar de winkel lopen om garantie te eisen, en deze niet krijgen. Tja, ze moeten maar niet zo dom, denk ik dan.
                                    Ik weet trouwens zelf ook wel waar ik het over heb. Zo had ik ooit een Ringlé Moby zadelpen. Sterk genoeg, dat wel, maar de klemming van het zadel volstond bijlange niet. Het was een klemsysteem met ribbeltjes. Als er veel belasting op het zadel kwam, durfde het zadel wel eens meer naar voor of naar achter gekanteld te staan. Hoe meer dit gebeurde, hoe meer de ribbeltjes afsleten. Op den duur stond het zadel bij het minste al niet meer in de juiste positie. Zo goed was die zadelpen dus niet.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Voila, mijn racefiets is officieel gedegradeerd tot fiets voor op de rollen...volop into mtb nu

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                        Wie o wie kan mij 't principe van notubes uitleggen? Is dat gewoon je binnenband uithalen en een emulsie in je buitenband doen, opblazen en basta?
                                        Neen, dat zal niet lukken, aangezien een non-UST velg niet luchtdicht is, en ook 'n ander ventiel nodig is. Je moet dus een soortement breed velglint hebben om je velg luchtdicht te maken binnenin (met name rond de spaaknippels), een NoTubes ventiel, en de NoTubes-lube.

                                        Kamikaze rijdt met NoTubes rond, die zal 't wel beter kunnen verwoorden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Neen, dat zal niet lukken, aangezien een non-UST velg niet luchtdicht is, en ook 'n ander ventiel nodig is. Je moet dus een soortement breed velglint hebben om je velg luchtdicht te maken binnenin (met name rond de spaaknippels), een NoTubes ventiel, en de NoTubes-lube.

                                          Kamikaze rijdt met NoTubes rond, die zal 't wel beter kunnen verwoorden.
                                          Aja, had al zoiets gelezen van een velglint...dus velglint op de velg met nieuw ventiel, buitenband er terug op en dan vloeistof via ventiel of?? Chinees chinees

                                          Comment

                                          Working...
                                          X