Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Dat is onze clubkledij sinds een drietal jaar.
    Nee, fiets is niet gekozen in functie van de kledij. De Caffeine 4SL stond mij qua afmontage het beste aan en viel binnen het vooropgestelde budget. Zoals je wel weet kan je voor elk type Cannondale maar kiezen uit twee framekleuren, het was deze kleur of de onderstaande. Ik had toen al wel door dat het zwart-wit-rode frame het beste bij mijn kledij past, dus was de keuze snel gemaakt.

Mja, die combinatie oranje-grijs, vind ik nu ook niet bepaald super. Zwart-oranje gaat beter.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
      Nice bike & outfit ! Ik zoek mij ook nog een degelijk zwart outfitje...alleen, bij Sportivo is 't 150 euro voor een Assos truitje met lange mouwen *slik*. En Craft truitjes met lange mouwen, neen geen ondertruitjes van Craft , vind ik niet
      Assos! Je haalt er direct weer het duurste uit ook. Schijnt topkwaliteit te zijn, maar ik heb niet bepaald veel kledij van dat merk. Een koersbroek van Assos kost ook al snel 150 € ... bij Van Eyck ...

Shimano maakt ook heel goeie fietskledij. Ook niet spotgoedkoop, maar toch een stuk democratischer geprijsd dan Assos.

Verder heb ik ook nog clubkledij. Voor leden die regelmatig meefietsen, is die zelfs gratis (drie broeken en drie stuks voor het bovenlijf). Het is mss aangewezen je ook bij een club aan te sluiten. Wel niet enkel voor de kledij natuurlijk, want ze gaan het niet appreciëren als ze je niet meer zien.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
        Waar hangt er meest, in Geel of Aalst? 'k Ga dringend nog eens moeten gaan, alleen ontzie ik mij dat op zaterdag, al dat volk
        Als je in W-Vl woont, rijd je beter naar Aalst. Maak er direct een dagje Aalst van met je madam. De brandstof die je op rijdt, heb je ruim terugbetaald door wat je bij Van Eyck bespaart.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik rijd bijna altijd met Decca of Ultima, voornamelijk de laatste. Zeer tevreden van...
          Goeie tip voor die kledij gTa, ik zoek nog wat C'dale spullen. Hier bij de Local Bike Shop vreed moeilijk vast te krijgen, is zogezegd al 3 weken onderweg..

Comment

• Ik rij nu thuis met een Giant GSR, en ja da's echt het ultieme basismodelletje van Giant. Met een RST 191 voorvork of zo, dus echt geen goed spul om mee te mountainbiken. Maar heb je eigenlijk al iets min of meer fatsoenlijk voor om en bij de 500 euro?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Ik rij nu thuis met een Giant GSR, en ja da's echt het ultieme basismodelletje van Giant. Met een RST 191 voorvork of zo, dus echt geen goed spul om mee te mountainbiken. Maar heb je eigenlijk al iets min of meer fatsoenlijk voor om en bij de 500 euro?
              Als je iets deftigs wilt voor die prijs, zou ik kijken naar de merken met een goeie verhouding prijs/kwaliteit, zoals Cube of Canyon. Je kan ook de markt voor (jonge) tweedehandsfietsen in de gaten houden (zou ik zeker doen, want een fiets verliest veel waarde eens hij een keertje gereden is). Nog een mogelijkheid, is kijken naar modellen van dit jaar die afgeprijsd staan omdat de modellen van 2008 beginnen te komen. Binnen een paar maand zal de keuze daarin natuurlijk het grootst zijn.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Graag jullie suggesties voor een fiets voor m'n vader. We hebben twee Kettlers aan zee, "maar die rammelen" en rijden te weinig stabiel ('t zijn Kettler "City Cruisers"). Hij is 'n gezette vijftiger, en zal de fiets bij zeer mooi weer gebruiken om 'es om brood te rijden, of om 'es naar Kortrijk te fietsen. Maximaal 10 à 15 km per "rit". Comfort staat met stip op de eerste plaats, daarna komt onderhoudsvriendelijkheid. Enkel fietsen van 'n degelijk merk. Budget ligt tussen de 1.000 en 2.000 EUR.

Ikzelf had voorzichtig 'n "klassieke" mannenfiets aangeraden uit de 'comfort tour' klasse, met rollerbrakes (onderhoudsvriendelijk + combinatie met dynamo), naafversnellingen (onderhoudsvriendelijk + "proper"), 'n verende voorvork, 'n verstelbare voorbouw (zonder tools, dus met klemsysteem), en een verende zadelpen. En eventueel zo'n Topeak Quicktrack bagagedrager achteraan met één (of twee verschillende) click-on tassen.

Ik vond b.v.
                • Koga Miyata Silverace
                • Gazelle Chamonix Gold Line
                • Gazelle Saphir / Saphir Auto
                • ...
                Andere suggesties?

Op dit moment staat de Koga op 1. Verkrijgbaar bij Jowan (= niet zo ver van m'n ouders vandaan), en m'n pa vindt 't ook een mooie fiets.

Ik ken er niet zoveel van, dus vandaar m'n vraag.
                Last edited by ; 29/10/2007, 00:19.

Comment

• Ziet er idd niet slecht uit, maar ben je zeker dat je vader dat soort fietsen het comfortabelst zou vinden. Toen ik nog studeerde, had ik ook wel een paar dergelijke fietsen, maar om daar nu 15 km mee te rijden? Liever niet eigenlijk. De positie van dat stuur alleen al. Persoonlijk zou ik meer uitkijken naar een hybride met verende voorvork en verende zadelpen.

Edit:
                  Is je vader nog min of meer sportief (ik had al begrepen dat hij min of meer corpulent is?)? Anders mss een fiets met electromotor nemen. Dat is handig als er veel wind staat of als het een beetje bergop gaat.
                  Last edited by Beta; 29/10/2007, 13:13.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• 't Mag NIET sportiever zitten dan dat, echt niet. Van zodra 'ie één minuut een béétje op z'n polsen moet steunen is 't van "au, ik stop ermee".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      't Mag NIET sportiever zitten dan dat, echt niet. Van zodra 'ie één minuut een béétje op z'n polsen moet steunen is 't van "au, ik stop ermee".

Wel, van zo'n stuur, krijg ik persoonlijk ook pijn in de polsen. Vandaar dat ik een rechter stuur zou verkiezen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Man man man, wat ene beauty !!!! Ik ga m'n pa dit proberen aansmeren.

Zo mooi...

Comment

Man man man, wat ene beauty !!!! Ik ga m'n pa dit proberen aansmeren.

Zo mooi...

Je weet, ik ben een echte Cannondale-fan, maar de vorm van dat frame ziet er toch gewoon niet uit? De kleuren zijn wel meer dan OK, maar dat maakt hem nog niet knap, right. De staande achtervorken lijken even dik als de bovenbuis.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Of dit :

Comment

• Die C-dale Street 2 Ultra is eigenlijk quasi identiek gelijk aan de Koga SilverAce en de Gazelle GoldLine Saphir ... alleen heeft 'ie geen verstelbare voorbouw. De C-dale Vintage biedt schijfremmen (niet nodig voor m'n pa, beter Rollerbrakes eigenlijk), heeft geen geveerde zadelpen ... maar ziet er zo magnifiek uit.

Wat zouden jullie nemen?

Comment

• Nog 'es de foto's van de 3 topfavorieten.

Koga

Gazelle

De Cannondale.

Comment

Man man man, wat ene beauty !!!! Ik ga m'n pa dit proberen aansmeren.

Zo mooi...
                                  Ik vind 'm eigenlijk wel knap, zo'n beetje retrolook, vooral die bruine handvatjes en dat Brooks zadel (met die koper rivetten in) is echt wel geil, 't zijn details, maar dat doet het 'm net vind ik. Adviesprijs zou 1.699 euro bedragen.

Comment

• Ja, ik vind 'm eigenlijk weinig meerwaarde hebben voor m'n vader, op de looks na dan. En 'ie heeft geen geveerde zadelpen. En de schijfremmen heeft 'ie geenszins nodig. En 'ie kost wel 400 EUR meer dan de rest. De Street 2 Ultra moet 1.299 EUR kosten, de Koga 1.249 EUR, en de Gazelle Saphir 1.149 EUR (of 1.299 EUR als Saphir Auto, met automatische versnellingsbak ).

Als ik me niet vergis zijn de bruine handvatjes trouwens ook van Brooks. Op de Gazelle Toer Populair 115 (een Limited Edition) in ieder geval wel, prachtig hoor: alu met lederreepjes omwonden.

De mooiste fiets EVER, imho.

't Is jammer dat we aan zee al 'n koppeltje rammel-Kettlers hebben staan, anders hadden Renske en ik zo'n koppeltje gekocht.

Comment

't Is jammer dat we aan zee al 'n koppeltje rammel-Kettlers hebben staan, anders hadden Renske en ik zo'n koppeltje gekocht.

Gij se zot! Daar kunt ge gewoon geen kracht op zetten. Die zithoek is véél te klein.

Als ik alleen ga wonen, zou ik mss ook wel eens een fietsje bij kopen om eens een boodschap te doen of uit te gaan (kwestie van te kunnen drinken). Mss een Cube of zo. In ieder geval zou ik geen dure fiets kopen. Iets van een 500 €.
                                      Of anders mss een tweedehandsding.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ja, ik vind 'm eigenlijk weinig meerwaarde hebben voor m'n vader, op de looks na dan. En 'ie heeft geen geveerde zadelpen. En de schijfremmen heeft 'ie geenszins nodig. En 'ie kost wel 400 EUR meer dan de rest. De Street 2 Ultra moet 1.299 EUR kosten, de Koga 1.249 EUR, en de Gazelle Saphir 1.149 EUR (of 1.299 EUR als Saphir Auto, met automatische versnellingsbak ).

Als ik me niet vergis zijn de bruine handvatjes trouwens ook van Brooks. Op de Gazelle Toer Populair 115 (een Limited Edition) in ieder geval wel, prachtig hoor: alu met lederreepjes omwonden.

Vind ik ook héél mooi.
                                        Mijn pa heeft nog zo een oude heren- en damesfiets staan, het zijn er nog met houten slijkweerders en velgen. Ik heb eens gereden met dat herenexemplaar en dat rijdt dus echt supercomfortabel door z'n grote balhoofdhoek. Ten koste van het stuurgedrag, maar dat is dus niet van belang bij zo'n fiets vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                          Gij se zot! Daar kunt ge gewoon geen kracht op zetten. Die zithoek is véél te klein.
                                          Newsflash: dat zijn geen koersvelo's. Zo'n fietsen rijden schitterend goed.

Comment

Working...
                                          X