Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tot je een vluchtheuvel over moet. Om nog maar te zwijgen over een andere helling.
Bwa... die Gazelle heeft de Sturmey Archer busversnellingen, als je die op de '1' stand zet kan je wel wat hellingen verteren hoor. Als je regelmatig naar de Ardennen trekt en dergelijke kan je 'm best wel links laten liggen.
Man man man, wat ene beauty !!!! Ik ga m'n pa dit proberen aansmeren.
Zo mooi...
Ik zag deze ook bij de fietsenmaker staan een tijdje geleden. Na de prijs van 1400 te hebben zien staan, ben ik eens van kortbij gaan kijken, gewogen, fatty-achtige vork, veel te zwaar, overkill remmen, ...
Zijn geld niet waard imho, maar vond 'em wel mooi.
De koga van mijn pa is trouwens ook stukken te zwaar. Maar daar staan dan wel van die tasbevestigingen op langs alle kanten, trekkingstuur(ge kent dat wel, zo'n krullend ding in alle richtingen), en dikkere banden dan standaard voor het gewicht te dragen.
Ik zou de Cannondale overwegen, maar dan met een aantal andere stukken. De Fatty zou er al afvliegen, ni nodig op de baan en niet mijn ding. Schijfremmen vervangen door V-brakes(mits nokken).
En waarschijnlijk wat gewicht afpitsen hier en daar.
Bwa... die Gazelle heeft de Sturmey Archer busversnellingen, als je die op de '1' stand zet kan je wel wat hellingen verteren hoor. Als je regelmatig naar de Ardennen trekt en dergelijke kan je 'm best wel links laten liggen.
Hier in de Vlaamse Ardennen ook hoor. Ik woon op 100 m boven de zeespiegel, dus het gaat naar zowat alle kanten bergaf. Naar huis fietsen zonder bergop te doen, is er dus niet bij. Een deftig ritje rijden zonder hellingen, is ook niet mogelijk.
Edit:
Dat moest 100 m zijn natuurlijk. Ik had er zelfs over gelezen in de post van kamikaze, hieronder.
Hier in de Vlaamse Ardennen ook hoor. Ik woon op 100 km boven de zeespiegel, dus het gaat naar zowat alle kanten bergaf. Naar huis fietsen zonder bergop te doen, is er dus niet bij. Een deftig ritje rijden zonder hellingen, is ook niet mogelijk.
100km boven de zeespiegel... Daar hebt ge al eens wat versnellingen voor nodig.
100km boven de zeespiegel... Daar hebt ge al eens wat versnellingen voor nodig.
Wel ja, als je getraind bent, kom je er op de weg wel met een 39 - 25, maar op de erg steile hellingen (genre Koppenberg), moet je al een héél goeie conditie hebben om dat daar nog vlot rond te krijgen.
Edit:
Zulke hellingen zijn natuurlijk in de minderheid, dus over het algemeen heb ik geen probleem met die versnelling. Vanaf dat dat wel het geval is, koop ik een compact.
Hier in de Vlaamse Ardennen ook hoor. Ik woon op 100 km boven de zeespiegel, dus het gaat naar zowat alle kanten bergaf. Naar huis fietsen zonder bergop te doen, is er dus niet bij. Een deftig ritje rijden zonder hellingen, is ook niet mogelijk.
Het zal wel volledig aan mij liggen hoor, maar vroeger, toen ik als student ook met gewone fietsen door Gent reed, vloog ik ook altijd iedereen voorbij. Ik vond het leuk er een sprintje uit te persen tot aan school. Ik kleedde me ook zelden warm omdat ik altijd warm kreeg van het fietsen zelf. Traag rijden is echt niets voor mij.
Ik heb zelfs een keertje een maand of twee met een lekke achterband gereden. Ik vond het eigenlijk best cool om een bocht te nemen met dat ding (de achterkant "brak altijd uit"). Ik heb daar mee rondgereden tot de velg barstte aan de lasnaad. Dat was bij aankomst op school. Ik heb hem daar achteraf gewoon laten staan, en ben te voet naar mijn kot teruggekeerd.
Ik heb al ongeveer een jaar of twintig een klassiek model van Norta, zonder versnellingen, loodzware inoxvelgen, een stalen frame en een gesloten kettingkast. Het is m'n 'alleweer' fiets, door de pekel in de donkere winterdagen naar het werk of in de pokkehete zon in de zomer met ne kleine erop vanachter. Die fiets heeft al vanalles meegemaakt.
Buiten andere banden en een ander zadel is er nog nooit iets aan stuk gegaan.
Het zal wel volledig aan mij liggen hoor, maar vroeger, toen ik als student ook met gewone fietsen door Gent reed, vloog ik ook altijd iedereen voorbij.
Euhm... wie vliegt hier 'ook' nog iedereen voorbij? M.a.w., tegen wie heb je 't eigenlijk?
Ik heb al ongeveer een jaar of twintig een klassiek model van Norta, zonder versnellingen, loodzware inoxvelgen, een stalen frame en een gesloten kettingkast. Het is m'n 'alleweer' fiets, door de pekel in de donkere winterdagen naar het werk of in de pokkehete zon in de zomer met ne kleine erop vanachter. Die fiets heeft al vanalles meegemaakt.
Buiten andere banden en een ander zadel is er nog nooit iets aan stuk gegaan.
idem... heb ook zo'n ouwe gazelle, stalen frame dunne bandjes en grote wielen!
Aan de zinsbouw te zien heb je 't precies tegen iemand. Enfin, laat maar...
Tegen wie zou ik het dan hebben? Met de conditie die ik nu allicht nog over heb, zijn er hier allicht maar weinig die ik nu nog voor zou blijven. Feit blijft gewoon dat ik wil doorfietsen als ik fiets. Mij laten bollen, en af en toe een trap geven, is niet echt iets voor mij.
Zwijg me daarvan. Op mijn allereerste lesdag in Gent, was mijn fiets (ook zoiets) al gestolen. Dat ding werkte nog perfect (zowel de remmen als de naafversnellingen). Hij stond aan de deur van de school (echt op hooguit drie meter ervan) vastgemaakt met een kabelslot (achteraf heb ik wel steviger exemplaren gekocht uiteraard).
Nu moet ik er gelijk bij zeggen, dat het mij zodanig tegen stak, dat ik nooit voor een andere fiets betaald heb. Ik ben dus zelf fietsen beginnen pikken. In Gent is dat de normaalste zaak van de wereld, dus waarom zou ik de onnozelaar uithangen en betalen?
Comment