Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Rijdt niet beter dan 'n gewone fiets uiteraard, maar 't is wel vet.

Vooral de banden dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      bij mij ook Lays paprika

damn we konden een grote zak chips delen en samen grijnzen met de posts van .........

Hela, ik hield me mss niet echt in, maar Jakkel maakte het pas echt belachelijk. En wat de fun is van mij daarop te laten ingaan, snap ik niet. Die gast doet niet anders dan discussies en gezever eindeloos trekken.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Felt Speedway is SUPERVET !!

'k Ben al 'n tijdje aan 't overwegen of ik er eentje in huis haal, of niet. 'k Zou er alleen 'es mee gereden willen hebben voor ik 'm koop.

Ik dacht al dat je dat ding kinderachtig zou vinden.
        Ik heb eens zo eentje zien rijden aan he circuit van Zolder. Als ik me niet vergis, was het ook een Felt. Zalig ding, doch alleen niet erg bruikbaar hier in de streek, tenzij mss om eens naar de bakker of de beenhouwer te rijden. Volgend jaar zou ik dat ding wel meer kunnen gebruiken, omdat ik dan in de buurt van de Schelde woon, en er daar meer op vlak terrein kan gefietst worden, maar dan nog kan ik dat ding niet gebruiken om mee naar het werk te fietsen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Heeft dat een bepaald doel zo'n type van fiets, of is dat gewoon show met die dikke banden?
          Die cruisers zijn in feite de voorlopers van de mountainbikes. Ken uw geschiedenis.
          Het zit in feite zo: Cruisers stammen uit de jaren '50, maar in de jaren '70 waren er een paar mannen, waaronder Gary Fisher en de zaakvoerder van Haro (bestaat dat merk eigenlijk nog?), die die cruisers klaar maakten voor off-road gebruik. Tom Ritchey was ook één van de pioniers.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            Die cruisers zijn in feite de voorlopers van de mountainbikes. Ken uw geschiedenis.
            Het zit in feite zo: Cruisers stammen uit de jaren '50, maar in de jaren '70 waren er een paar mannen, waaronder Gary Fisher en de zaakvoerder van Haro (bestaat dat merk eigenlijk nog?), die die cruisers klaar maakten voor off-road gebruik. Tom Ritchey was ook één van de pioniers.
            dezelfde Fisher van de skilatten ofzo?

Comment

Hela, ik hield me mss niet echt in, maar Jakkel maakte het pas echt belachelijk.
              Denk er eens over na hoe dat eigenlijk komt, dat ik discussies met u bijna altijd in het belachelijke trek. Al drie jaar lang trouwens. Hoe zou dat komen denk je?

Comment

Moet ik die geschiedenis dan kennen 'meester' Bikefreak? Ben ik nu gebuisd? Misschien vind je ook nog een schrijffoutje dat je kan verbeteren, vooruit, laat je gaan.
                Enfin, ik rij liever met een fiets dan de geschiedenis ervan te kennen.
                Trouwens, die bevelende ondertoon mag je achterwege laten hoor.
                Hé! Het voorgaande zinnetje zou zo door u geschreven kunnen geweest zijn, zelfs de smiley erbij.

Comment

Denk er eens over na hoe dat eigenlijk komt, dat ik discussies met u bijna altijd in het belachelijke trek. Al drie jaar lang trouwens. Hoe zou dat komen denk je?
                  Dus ik moet me inhouden voor een zeveraar als jij?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Moet ik die geschiedenis dan kennen 'meester' Bikefreak? Ben ik nu gebuisd? Misschien vind je ook nog een schrijffoutje dat je kan verbeteren, vooruit, laat je gaan.
                    Enfin, ik rij liever met een fiets dan de geschiedenis ervan te kennen.
                    Trouwens, die bevelende ondertoon mag je achterwege laten hoor.
                    Hé! Het voorgaande zinnetje zou zo door u geschreven kunnen geweest zijn, zelfs de smiley erbij.
                    Man, doe nu eens eindelijk normaal.
                    Dat laatste zinnetje moest er mss niet bij, maar ik ken er gewoon veel van af. Het was trouwens ook niet als een belediging bedoeld, so cut the crap.

Jongetje, ge zijt belachelijk.
                    Last edited by Beta; 04/11/2007, 12:50.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Zou het niet kunnen dat deze fietsen uit Amerika komen en dat de motoren uit de track-races model hebben gestaan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Zou het niet kunnen dat deze fietsen uit Amerika komen en dat de motoren uit de track-races model hebben gestaan ?
                        Zo in detail ken ik de geschiedenis niet, dus ik heb het even gezocht: de eerste beach cruiser (de fiets dus), stamt uit 1933 en was gebaseerd op motoren uit de jaren '20.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Cruiser_bicycle

Enfin, voor zover deze bron betrouwbaar is natuurlijk, maar het lijkt me toch aannemelijk.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Zo in detail ken ik de geschiedenis niet, dus ik heb het even gezocht: de eerste beach cruiser (de fiets dus), stamt uit 1933 en was gebaseerd op motoren uit de jaren '20.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Cruiser_bicycle

Enfin, voor zover deze bron betrouwbaar is natuurlijk, maar het lijkt me toch aannemelijk.
                          De beach cruiser op wikipedia heeft toch nog iets smallere banden.
                          kijk even op www.flattrack.com (of www.vft.org) naar de motoren en vergelijk even.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            De beach cruiser op wikipedia heeft toch nog iets smallere banden.
                            kijk even op www.flattrack.com (of www.vft.org) naar de motoren en vergelijk even.
                            Ik denk dat die erg dikke banden op cruisers een uitvinding van de laatste jaren zijn. Toen men pas begon met de remakes van die cruisers, was er ook geen sprake van dergelijke dikke banden.
                            De Schwinn op die webpage van Wikipedia, lijkt me trouwens wel degelijk één van de originele cruisers te zijn. Schwinn is sowieso het merk dat ermee begonnen is, destijds.
                            Even checken of Schwinn tegenwoordig nog fietsen maakt, want ik heb dat merk ook altijd behoorlijk cool gevonden. Hun homegrown-MTB-modellen waren vroeger echt super.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Even checken of Schwinn tegenwoordig nog fietsen maakt, want ik heb dat merk ook altijd behoorlijk cool gevonden. Hun homegrown-MTB-modellen waren vroeger echt super.
                              Schwinn maakt enkel nog goedkope MTB's.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Man, doe nu eens eindelijk normaal.
                                Doe ik dat dan niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                Dat laatste zinnetje moest er mss niet bij, maar ik ken er gewoon veel van af.
                                Je bescheidenheid siert je echt wel, zo kennen we je. En ja, dat zinnetje moest er misschien niet bij, zoals zovele zinnetjes in posts van u.

Het was trouwens ook niet als een belediging bedoeld, so cut the crap.
                                Tuurlijk niet, dat is het nooit hé. Achteraf althans toch niet... .

Jongetje, ge zijt belachelijk.
                                Oh, nu ben ik droevig.
                                Want! Als Bikefreak iets zegt is het waar.

P.S.: Proficiat met je zoveelste geëditeerde post.

Mvg Jakkel

Comment

• Leer nu eens aanvaarden dat ik veel af ken van het MTB-wereldje zoals het vroeger voornamelijk was.
                                  Jij zal op andere vlakken meer weten. Iedereen zijn specialiteiten.
                                  Wat die edit betreft: ik voegde er dat laatste zinnetje nog aan toe.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oké, vandaag de fietsenwinkels afgegaan en 3 mogelijkheden:

Granville XC40 ( 08 )

FRAME: HT-6061T6
                                    FORK: SR-SUNTOUR XCM ADJUSTABLE PRELOAD / 100MM TRAVEL
                                    HEADSET: SEMI-INTEGRATED
                                    DERAILLEUR REAR: SHIMANO ALIVIO RD-M410 24-SPEED TOP NORMAL
                                    DERAILLEUR FRONT: SHIMANO FD-C101
                                    BOTTOM BRACKET: TH-7420
                                    CRANKSET: SHIMANO TX-70 42/34/24
                                    SHIFTERS: SHIMANO ST-EF50-8
                                    CHAIN: KMC Z-7
                                    CASSETTE: SHIMANO HG-30-8 11-32
                                    BRAKELEVERS: G-ACCESS ALUMINIUM
                                    BRAKES: V-BRAKE
                                    RIMS: RIGIDA MATRIXX PSD 14X2 / BLACK / DOUBLEWALL ALUMINIUM
                                    SPOKES: DT SWISS CHAMPION INOX BLACK
                                    HUB FRONT: SEALED / QUICK RELEASE
                                    HUB REAR: SEALED / QUICK RELEASE
                                    TIRES: HUTCHINSON SCORPION 26X2.0
                                    STEM: G-ACCESS OVERSIZED 110MM
                                    HANDLEBAR: G-ACCESS RISER OVERSIZED ALUMINIUM 620MM / 30MM RISE
                                    SEATPOST: G-ACCESS ALUMINUM 27,2 X 350MM
                                    SADDLE: GRANVILLE XC
                                    PEDALS: XERAMA SP-931-S
                                    COLOR: MOONSHADOW BLACK

Prijs 499€

Cube AIM (07)

Frame: ALU 7005, butted, RFR geometrie
                                    Voorvork: Suntour XCM, zwart met 80mm veerweg
                                    Balhoofdset: Ritchey Zero Logic semi-geïntegreerd
                                    Stuurpen: Scape Alu Light
                                    Stuur: Humpert Riser
                                    Grips: Profile Duometer
                                    Remmen: Shimano V-Brake New Alivio BR-M421
                                    Remgrepen/shifters: Shimano STI ST-EF50 (één geheel)
                                    Derailleur voor: Shimano New Alivio FD-M410 Dualpull
                                    Derailleur achter: Shimano New Alivio RD-M410, 8-speed, zilver
                                    Cassette: Shimano Deore HG30, 8-speed, 11-32T
                                    Ketting: Shimano HG40, 106 links
                                    Crankset: Shimano FC-M341, zilver, 170mm
                                    Kettingbladen: 44/32/22T
                                    Bracket: Shimano BB-UN26
                                    Pedalen: platform, geen SPD
                                    Velgen: Rigida Sphinx, zwart
                                    Naaf voor: Shimano Altus HB-RM40
                                    Naaf achter: Shimano Altus FH-RM30
                                    Spaken: DT roestvrijstaal 2.0
                                    Buitenband voor: Semislick
                                    Buitenband achter: Semislick
                                    Binnenbanden: Schwalbe
                                    Velglint: Schwalbe
                                    Zadel: Scape Active4
                                    Zadelpen: Scape Light Black, 31.6mm
                                    Zadelpenklem: Scape zwart, 34.9mm
                                    Gewicht: 12.95kg

Prijs: 430€

voor mij zijn die 2 eigenlijk zo goed als hetzelfde, juist de prijs. Voor het verschil zou ik een goed slot kunnen kopen

Maar dan is er een Minerva colorado waar ik zeer weinig specs van vind
                                    Frame aluminium 7005
                                    Vork Suntour XCR
                                    Hoogte 18 / 20 / 21 inch
                                    Banden Continental Explorer
                                    Zadel Colorado mountain bike
                                    Stuur Colorado + bar ends
                                    Uitvoering 24 speed, Alivio
                                    mechanische disc brake

€499

Gelieve te zeggen welke uw voorkeur geniet
                                    Last edited by ; 06/11/2007, 15:49.

Comment

• De AIM

De Granville: (dit is wel modeljaar 07, O8 heeft hier en daar nog wat rode lijntjes tussensteken)

(Ja, I'm a black man)

Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by ; 06/11/2007, 15:46.

Comment

• blijkbaar neem ik beter deore neem dan alivio? Is daar zo'n groot verschil in?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                          blijkbaar neem ik beter deore neem dan alivio? Is daar zo'n groot verschil in?
                                          Deore is meer geschikt voor MTB-ers. Alivio zal minder duurzaam zijn bij zware belasting in modder.
                                          Ik zou de Cube nemen, no doubt. Dat merk biedt een uitstekende verhouding prijs/kwaliteit. En ik geloof niet dat het frame minderwaardig is tegenover die twee andere fietsen, maar mss ook even afwachten of er mensen zijn die tests over deze specifieke modellen hebben gelezen.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X