Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    I know, maar de groep waar ik mee ga rijden begint er ook pas terug mee in het voorjaar. Om dan zondagochten vroeg op te staan (want dat is zowat de enige moment in het weekend dat adt zou gaan) om op m'n eentje te gaan fietsen heb ik er niet voor over.

Ne keer of 2-3 een klein uurtje gaan joggen, zo bnlijf ik ook een beetje in conditie en die fietsspiertjes kweken we in het voorjaar weer wel bij

Ik heb ook geen crossfiets/mtb dus moet alles op m'n dunne gladde bendjes doen en dan moet het al weer droog zijn ook natuurlijk met nat en bladeren op de weg heb ik daar een beetje schrik mee eigenlijk, ben al 2 keer goed tegen de grond gegaan en wil het daar op gouden eigenlijk ...

Dat je in de winter niet zou kunnen fietsen met een koersfiets, is toch een fabeltje. Ik doe dat ook. Gewoon maken dat je goeie kledij hebt. En er zijn genoeg wegen waar de kans op valpartijen klein is. Alleen als het zwaar gesneeuwd heeft, gaat het natuurlijk niet. Of bij ijzel. Of als ze gestrooid hebben, doe ik het liever ook niet, want dat is niet bepaald gezond voor je materiaal.
    Ach, je bent niet verplicht om lang te fietsen natuurlijk.
    Lopen zou ik zelf meer doen als ik geen last had van zwakke knieën. Ik moet niet elke week gaan lopen of ik krijg gegarandeerd last. Ik heb er wel al aan gedacht om eens een paar deftige loopschoenen te kopen omdat die dingen gemakkelijk zitten en goed ademen. En wie weet heb ik dan minder last van mijn knieën als ik nog eens ga lopen? Ik kan maar proberen. Lukt het weer niet, dan stop ik weer.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Dat je in de winter niet zou kunnen fietsen met een koersfiets, is toch een fabeltje. Ik doe dat ook. Gewoon maken dat je goeie kledij hebt. En er zijn genoeg wegen waar de kans op valpartijen klein is. Alleen als het zwaar gesneeuwd heeft, gaat het natuurlijk niet. Of bij ijzel. Of als ze gestrooid hebben, doe ik het liever ook niet, want dat is niet bepaald gezond voor je materiaal.
      Ach, je bent niet verplicht om lang te fietsen natuurlijk.
      Lopen zou ik zelf meer doen als ik geen last had van zwakke knieën. Ik moet niet elke week gaan lopen of ik krijg gegarandeerd last. Ik heb er wel al aan gedacht om eens een paar deftige loopschoenen te kopen omdat die dingen gemakkelijk zitten en goed ademen. En wie weet heb ik dan minder last van mijn knieën als ik nog eens ga lopen? Ik kan maar proberen. Lukt het weer niet, dan stop ik weer.
      Bwa ik loop ook wel graag en dat doe ik in de winter ook gewoon liever.

Ik heb m'n loopschoenen gehaald in runnersworld in Mol. Daar moet je eerst een aantal keer heen en weer lopen op een piste en loopband met standaard schoenen en kijken ze hoe je loopt enz. Dan krijg je schoenen die ideaal zijn voor u manier van lopen en moet je dat nog eens doen voor te zien dat je je ergens overbelast. Je krijgt ook een garantie mee dat je kan komen ruilen als ze toch niet goed zouden zijn.

Niet dat ik dat nu per se moest hebben want ik heb nog nooit last van knieen ed. gehad maar als ik veel ging lopen wou ik wel goei schoenen, das een eerste vereiste volgens mij als je je niet wil in de prak lopen.

Comment

Bwa ik loop ook wel graag en dat doe ik in de winter ook gewoon liever.

Ik heb m'n loopschoenen gehaald in runnersworld in Mol. Daar moet je eerst een aantal keer heen en weer lopen op een piste en loopband met standaard schoenen en kijken ze hoe je loopt enz. Dan krijg je schoenen die ideaal zijn voor u manier van lopen en moet je dat nog eens doen voor te zien dat je je ergens overbelast. Je krijgt ook een garantie mee dat je kan komen ruilen als ze toch niet goed zouden zijn.

Niet dat ik dat nu per se moest hebben want ik heb nog nooit last van knieen ed. gehad maar als ik veel ging lopen wou ik wel goei schoenen, das een eerste vereiste volgens mij als je je niet wil in de prak lopen.
        Wel ja, zo denk ik er ook over. Als je wil lopen, moet je maar in één zaak investeren, en dat zijn schoenen. In het verleden heb ik wel nooit met ideale schoenen gelopen hoor.
        Bij Inter Sport testen ze ook hoe je loopt, heb ik eens gezien.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Doet me er aan denken dat ik m'n training nog eens moet ingeven van daaruist

Comment

Ik heb ook geen crossfiets/mtb dus moet alles op m'n dunne gladde bendjes doen en dan moet het al weer droog zijn ook natuurlijk met nat en bladeren op de weg heb ik daar een beetje schrik mee eigenlijk, ben al 2 keer goed tegen de grond gegaan en wil het daar op gouden eigenlijk ...
            Ik begrijp je volledig, ik rijd in de winter ook liever met de MTB op de weg dan met de dunne bandjes van m'n koersfiets. In de winter liggen de wegen er slechter bij, slecht opdrogende en vettige wegen en veel meer losse steentjes op de fietspaden dan in de zomer.

Comment

Doet me er aan denken dat ik m'n training nog eens moet ingeven van daaruist
              Hoe bedoel je? Van je hartslagmeter naar je PC sturen?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Hoe bedoel je? Van je hartslagmeter naar je PC sturen?

'k probeer dat bij te houden om iet of wat zicht te houden op wat ik doe maar vaak vergeet ik het wel in te vullen.

Comment

http://www.wielertoerist.be/website/...pagina&pid=618

'k probeer dat bij te houden om iet of wat zicht te houden op wat ik doe maar vaak vergeet ik het wel in te vullen.
                  Ahja. Ik heb dat nog nooit gebruikt. Ik weet ook nooit hoeveel km ik juist afleg op een jaar.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ahja. Ik heb dat nog nooit gebruikt. Ik weet ook nooit hoeveel km ik juist afleg op een jaar.
                    vorig jaar van zowat april-mei tot eind sept heb ik dat steeds ingevuld. Daarna wat minder gaan traienen en dan is dat er ook weer over geschoten.

Dit jaar heb ik me voorgenomen het altijd in te vullen.

't was gisteren dat m'n frank viel dat het al een nieuw jaar was en heb ik met terugwerkende kracht aan het bijvullen geweest

Comment

vorig jaar van zowat april-mei tot eind sept heb ik dat steeds ingevuld. Daarna wat minder gaan traienen en dan is dat er ook weer over geschoten.

Dit jaar heb ik me voorgenomen het altijd in te vullen.

't was gisteren dat m'n frank viel dat het al een nieuw jaar was en heb ik met terugwerkende kracht aan het bijvullen geweest
                      Ik zou het ook nog kunnen invullen, maar veel werk zou ik niet hebben.
                      Nee, ik heb daar niets aan, dus doe ik het niet.
                      In mijn leven heb ik één keer mijn km-aantal bijgehouden, juist omdat ik toen erg veel reed. Dat was in een grote vakantie, ik geloof vlak na mijn hogeschoolperiode en vlak voor ik aan de unief begon. Ik had toen 5975 km op exact twaalf weken.
                      Ik had beter nog 25 kilometertjes bij gereden.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou het ook nog kunnen invullen, maar veel werk zou ik niet hebben.
                        Nee, ik heb daar niets aan, dus doe ik het niet.
                        In mijn leven heb ik één keer mijn km-aantal bijgehouden, juist omdat ik toen erg veel reed. Dat was in een grote vakantie, ik geloof vlak na mijn hogeschoolperiode en vlak voor ik aan de unief begon. Ik had toen 5975 km op exact twaalf weken.
                        Ik had beter nog 25 kilometertjes bij gereden.
                        Zoiets heb ik vorig jaar op heel het jaar gereden geloof ik

Comment

Zoiets heb ik vorig jaar op heel het jaar gereden geloof ik
                          De laatste jaren rijd ik ook wel ietsje minder hoor.
                          Dat was één zomer dat ik eens overdreven heb. Echter overdreven, bedoel ik, wan de weken ervoor had ik examens. Na die zomer lag mijn VO2 Max niet eens erg hoog. Ik geloof dat ik overtraind was. Ik kon zonder problemen veel kilometers rijden, maar in feite reed ik niet bijster snel. Niet traag ook natuurlijk, maar niet zo snel als je zou verwachten van iemand die zoveel km rijdt. Op den duur reed ik enkel en alleen nog om kilometers af te malen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Die kilometers afmalen, ik heb zo ook een jaartje gehad. Precies of je MOET die kilometers doen. Alsof je met 60 kilometer vollebak in de Ardennen je niet zou kunnen amuseren.

Nu doe ik nog enkel de toertochten die ik graag doe, en de afstand waar ik me, normaal gezien, goed bij voel.
                            Sommige tochten MOET je echt de grote afstand doen, om de leuke stukken mee te hebben, maar dikwijls zit er veel vulling tussen de leuke stukken. Wat niet abnormaal is en ik de toerorganisators ook niet verwijt.

In 2007 heb ik maar enkele lange tochten gereden, al de rest was op eigen houtje of op de baan 'razen'(vanwege het geluid) met de noppenbanden. Als je dan een droge tocht voor de wielen krijgt en je legt een semi-slick op, ga je precies vanzelf vooruit.

Comment

• Ik heb in feite al heel lang geen georganiseerde toch meer gereden. Gewoon met maten of alleen in de streek. Genoeg variatie mogelijk hier bij ons. En verder: tja, ik ben mss wel een beetje een huismus. Vooral geen zin eigenlijk om erg veel tijd te steken in gewoon een fietstochtje. Vier, vijf uur in de auto, fiets schoonmaken, eventueel de auto uitkuisen, en dat alles voor een tochtje van drie uur? Laat maar. Heel af en toe is goed genoeg. Of fietsen op vakantie of op week-end.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb in feite al heel lang geen georganiseerde toch meer gereden. Gewoon met maten of alleen in de streek. Genoeg variatie mogelijk hier bij ons. En verder: tja, ik ben mss wel een beetje een huismus. Vooral geen zin eigenlijk om erg veel tijd te steken in gewoon een fietstochtje. Vier, vijf uur in de auto, fiets schoonmaken, eventueel de auto uitkuisen, en dat alles voor een tochtje van drie uur? Laat maar. Heel af en toe is goed genoeg. Of fietsen op vakantie of op week-end.
                                Jij woont dan ook iedeaal he.

Als ik eens een ander parkours wil doen dan kempisch plat moet ik al bijna zoiets meerijden als ik niet verloren wil rijden of leuke hellinkjes wil tegenkomen.

Comment

Als ik eens een ander parkours wil doen dan kempisch plat moet ik al bijna zoiets meerijden als ik niet verloren wil rijden of leuke hellinkjes wil tegenkomen.
                                  True. Een volledig vlak parcours kan ik evenwel nooit doen, aangezien ik op 100 meter boven de zeespiegel woon. Dus als ik een parcours wens dat zo vlak mogelijk is, en waar wat kan doorgereden worden, dan rijd ik naar de Schelde.
                                  Als ik volgend jaar op 100 meter van de Schalde zal wonen, zal het iets eenvoudiger zijn om tochten zonder hellingen te doen.
                                  Niet dat ik niet graag klim hoor.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat kempisch plat komt mij bekend voor, alhoewel, de Lilse bergen.

We rijden af en toe wel eens een rit die 140km lang is en die tot in Vlaams-Brabant gaat. Het verste punt is Assent-Bekkevoort, en daar heb je wel wat hellingen. In Diest bijvoorbeeld, het prinsen- en grasbos zijn de twee bekendste hellingen daar, kort maar zeer steil.

Comment

• Comment

• gazelle toer populair 115

Fietsliefhebbers,

Ik ben op zoek naar t fietsmodel gazelle toer populair 115 (damesfiets) en wil graag 1 of 2 kopen. kan iemand me informeren bij welke dealer / fietswinel kan ik terechtkomen?

alvast bedankt!

guozinho

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guozinho Bekijk Berichten
                                          Fietsliefhebbers,

Ik ben op zoek naar t fietsmodel gazelle toer populair 115 (damesfiets) en wil graag 1 of 2 kopen. kan iemand me informeren bij welke dealer / fietswinel kan ik terechtkomen?

alvast bedankt!

guozinho
                                          Als je nu eens begon met te zeggen van waar je juist bent ...
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X