Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    OK. Het is allemaal vrij simpel hoor. Mss dat het iets moeilijker lijkt als je het leest.
    Mocht je nog vragen hebben, stel maar.
    deze vijs bedoel je waarschijnlijk?

de versnelling is al geregeld. moest gewoon aan dat plastieken schroefje draaien. wel eerst te ver gezet zodat hij moeilijk naar een kleiner blad kon.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Je reed toch in T-shirt? Of koerstrui zonder mouwen?
    in men hemdje met rugzak met bookes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      deze vijs bedoel je waarschijnlijk?
      Yep, die vijs die uitkomt boven je vork, idd.

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      de versnelling is al geregeld. moest gewoon aan dat plastieken schroefje draaien. wel eerst te ver gezet zodat hij moeilijk naar een kleiner blad kon.
      Idd, dat vijsje bedoelde ik.

in men hemdje met rugzak met bookes.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Aan het einde van je stuurstang zit een schuine kant. Hiertegen wordt een blokje met ook een schuine kant getrokken door een bout.

Hierdoor worden deze zijdelings een beetje uit elkaar getrokken waardoor ze vast komen te zitten.

't is in feite simpeler dan het uit te leggen is.

Comment

ik moet ook eten hé.

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Aan het einde van je stuurstang zit een schuine kant. Hiertegen wordt een blokje met ook een schuine kant getrokken door een bout.

Hierdoor worden deze zijdelings een beetje uit elkaar getrokken waardoor ze vast komen te zitten.

't is in feite simpeler dan het uit te leggen is.
          ja blabla kom dan effe af, en breng een inbus mee. Want dat heb ik hier niet liggen in de winkel.

Comment

ik moet ook eten hé.
            I know, maar je begrijpt wel wat er grappig aan is.

ja blabla kom dan effe af, en breng een inbus mee. Want dat heb ik hier niet liggen in de winkel.
            Moest uw winkel wat minder ver zijn, ik was er al. Ik moet niet werken vandaag. Oorontsteking ...
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• 'k had liever gehad dat je zei oogontsteking.

Comment

'k had liever gehad dat je zei oogontsteking.
                Waarom? Het is niet dat ik dan ineens een nieuwe bril zou nodig hebben.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

ik moet ook eten hé.

Draai daar gewoon en en zet je stuur recht

Comment

• 'k zal toch maar eens naar de fietstenwinkel fietsen.
                    men ketting komt er niet meer tegen nu, maar ik leg ze bij men grootste wiel er bijna over en krijg ze niet meer van 3 naar 2. als ik de kabel dan verdraai om dit vlotter te laten verlopen, begint ze weer te slepen.

Comment

'k zal toch maar eens naar de fietstenwinkel fietsen.
                      men ketting komt er niet meer tegen nu, maar ik leg ze bij men grootste wiel er bijna over en krijg ze niet meer van 3 naar 2. als ik de kabel dan verdraai om dit vlotter te laten verlopen, begint ze weer te slepen.
                      Dus je ketting valt dan bijna over je grootste blad? Dat wil zeggen dat het bereik van de derailleu te groot is. Je hebt op de derailleur twee vijsjes, wel, je kan dat regelen met het buitenste. Wel je derailleur eerst op de buitenste positie zetten, zodat je ziet wat je aan het wijzigen bent.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Dus je ketting valt dan bijna over je grootste blad? Dat wil zeggen dat het bereik van de derailleu te groot is. Je hebt op de derailleur twee vijsjes, wel, je kan dat regelen met het buitenste. Wel je derailleur eerst op de buitenste positie zetten, zodat je ziet wat je aan het wijzigen bent.
                        aha en dat veranderd niets aan de instelling die aan het stuur gebeurde?

Voor wat dient dat binnenste vijsje?

Comment

aha en dat veranderd niets aan de instelling die aan het stuur gebeurde?

Voor wat dient dat binnenste vijsje?
                          Simpel: om het bereik van de derailleur naar de binnenkant toe te regelen. Could have thought of that yourself.

Dat vijsje aan de schakelaar heeft niets met het bereik van de derailleur te maken, wel met het opspannen van de kabel. Als de kabel niet genoeg is opgespannen, kan je logischerwijs ook niet de buitenste positie van het bereik halen. Bij jou zal het bereik naar buiten toe iets te ver hebben gestaan, maar doordat de kabel niet genoeg was opgespannen, had je daar geen last van.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ge zou toch denken dat de fietsenmaker dit fatsoenlijk had kunnen afleveren he ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Ge zou toch denken dat de fietsenmaker dit fatsoenlijk had kunnen afleveren he ...
                              Dat is waar. Dat de kabel moet opgespannen worden is normaal, maar het is niet normaal dat, als je de kabel opspant, de derailleur teveel naar buiten beweegt. Het bereik van de derailleur moet van bij het begin goed zijn.
                              Mss had hij niet gemerkt dat de derailleurkabel niet goed was opgespannen bij het regelen van de derailleur?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• 'k heb wat aan alle vijsjes zitten draaien. Nu 20minuten later ziet het er wel oké uit.
                                er was wel een moment dat ze niet meer rond maar vierkant draaiden. ging hem bijna zo in de koffer steken om hem binnen te doen. "ja mijnheer wil je mijn vitessen eens regelen want daar scheelt precies iets mee."

op het eerste zicht gaan ze weer.

Comment

'k heb wat aan alle vijsjes zitten draaien. Nu 20minuten later ziet het er wel oké uit.
                                  er was wel een moment dat ze niet meer rond maar vierkant draaiden. ging hem bijna zo in de koffer steken om hem binnen te doen. "ja mijnheer wil je mijn vitessen eens regelen want daar scheelt precies iets mee."

op het eerste zicht gaan ze weer.

Gelukkig. Ik dacht al: "sebiet verkloot die dat hier."
                                  Het is wel een beetje een prutswerkje, niet?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Daarstraks naast het kanaal eventjes 49 aangetikt, fak das hard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                      Daarstraks naast het kanaal eventjes 49 aangetikt, fak das hard.
                                      Altijd leuk hé, zo'n sprintje.
                                      Hier in de streek ken ik een totaal onbekende helling waar je met een beetje geluk sneller dan 80 km/h gaat. Op het einde moet je wel nogal goed doorremmen, want anders vlam je vol van de baan. Het is daar een T, dus je moet links of rechts kiezen.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Je moet 50 doen in offroad afdalingen, kicken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                          Je moet 50 doen in offroad afdalingen, kicken!
                                          Is hier bij mij in de streek ook niet echt een probleem hoor. Nu ja, 50 op dergelijke afdalingen zijn meestal geen al te technische afdalingen. Geen probleem mee, want toegegeven, ik ben geen echt technisch fietser. Te weinig lichaamscontrole, denk ik. Maar dat heb ik al van kindsaf aan.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X