Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerste keer dat'k zo snel reed eigenlijk, maar heb nog maar 'n paar keer gereden dit seizoen. 50 is serieus hard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
      Eerste keer dat'k zo snel reed eigenlijk, maar heb nog maar 'n paar keer gereden dit seizoen. 50 is serieus hard.
      Trek eens naar de Ardennen of de Vlaamse Ardennen, al moet je bij ons de streek wel een beetje kennen om de snelle afdalingen te vinden.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Trek eens naar de Ardennen of de Vlaamse Ardennen, al moet je bij ons de streek wel een beetje kennen om de snelle afdalingen te vinden.
        Ik spreek over plat wegdek hé.

Comment

Ik spreek over plat wegdek hé.
          I know. Ik dacht dat je het leuk zou vinden om nog sneller te kunnen.
          Op plat is 50 km/h natuurlijk wel snel. Ik geloof dat ik daar al een paar km boven gegaan ben, langs de Schelde. Wel niet met de wind op kop natuurlijk. Enfin, vlammen met de racefiets is altijd leuk.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

I know. Ik dacht dat je het leuk zou vinden om nog sneller te kunnen.
            Op plat is 50 km/h natuurlijk wel snel. Ik geloof dat ik daar al een paar km boven gegaan ben, langs de Schelde. Wel niet met de wind op kop natuurlijk. Enfin, vlammen met de racefiets is altijd leuk.
            Bij mij was het het Albertkanaal, als je wind in de rug hebt kan je gemakkelijk 50-55 rijden voor een lange tijd, grote plaat

Wel slecht voor de knieën als je deze altijd gebruikt!

Comment

Bij mij was het het Albertkanaal, als je wind in de rug hebt kan je gemakkelijk 50-55 rijden voor een lange tijd, grote plaat

Wel slecht voor de knieën als je deze altijd gebruikt!
              Bwah. Je moet gewoon altijd soepel draaien, dan maakt het niet uit dat je op je zwaarste versnelling rijdt.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Bwah. Je moet gewoon altijd soepel draaien, dan maakt het niet uit dat je op je zwaarste versnelling rijdt.
                Dat is wel waar, ik gebruik zelden de grote plaat eigenlijk (van de drie).

Comment

Dat is wel waar, ik gebruik zelden de grote plaat eigenlijk (van de drie).
                  Als je in groep rijdt, en er wordt goed doorgereden, komt die wel meer dan eens van pas.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je in groep rijdt, en er wordt goed doorgereden, komt die wel meer dan eens van pas.
                    Morgen rijden we voor de eerste keer terug mee in groep, kdoe dat niet graag eigenlijk.

Comment

Morgen rijden we voor de eerste keer terug mee in groep, kdoe dat niet graag eigenlijk.
                      Als je het niet gewoon bent, is dat inderdaad niet altijd even leuk.
                      Ik had dat toen ik pas met de koersfiets begon te rijden. Ik was constant een beetje bang dat ik die dunne bandjes lek ging rijden op een steentje op de weg. En als je dan achter iemand anders aan fietst, dan zie je niet zo goed waar je rijdt natuurlijk.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je het niet gewoon bent, is dat inderdaad niet altijd even leuk.
                        Ik had dat toen ik pas met de koersfiets begon te rijden. Ik was constant een beetje bang dat ik die dunne bandjes lek ging rijden op een steentje op de weg. En als je dan achter iemand anders aan fietst, dan zie je niet zo goed waar je rijdt natuurlijk.
                        Ofwel rijd'k voorop in zo'n groep ofwel vanachter, int midden 'kan' ik gewoon niet.

Comment

Ofwel rijd'k voorop in zo'n groep ofwel vanachter, int midden 'kan' ik gewoon niet.
                          Hoe bedoel je? Je laat steeds een gat vallen of zo? Ik ken dat wel hoor. Je rijdt dan een beetje nonchalant, en na tien minuten rijd je achteraan i.p.v. in het midden.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Hoe bedoel je? Je laat steeds een gat vallen of zo? Ik ken dat wel hoor. Je rijdt dan een beetje nonchalant, en na tien minuten rijd je achteraan i.p.v. in het midden.
                            nee, gewoon de hele/halve rit op kop ofwel hele/halve rit vanachter? In het midden voel ik me niet op men gemak.

Comment

nee, gewoon de hele/halve rit op kop ofwel hele/halve rit vanachter? In het midden voel ik me niet op men gemak.
                              Mja. Achteraan doe je natuurlijk al eens meer wat je wil. En vooraan heb je sowieso een goed zicht.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Over dat hard rijden, vanaf dat het over de 50 gaat begin ik meestal toch naar m'n remmen te zien hoor.

Heb ook wel eens 70+ aangetoetst maar dan voel ik me echt niet op m'n gemak.

Afdalingen in de ardennen of zo hou ik meestal tussen de 45-50, harder is het me echt niet waard als je dan in korte mouwkes het asfalt raakt

Op dat vlak ben ik wel een watje aan het worden precies, vroeger zou ik zoiets nooit gezegd hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  Over dat hard rijden, vanaf dat het over de 50 gaat begin ik meestal toch naar m'n remmen te zien hoor.

Heb ook wel eens 70+ aangetoetst maar dan voel ik me echt niet op m'n gemak.

Afdalingen in de ardennen of zo hou ik meestal tussen de 45-50, harder is het me echt niet waard als je dan in korte mouwkes het asfalt raakt

Op dat vlak ben ik wel een watje aan het worden precies, vroeger zou ik zoiets nooit gezegd hebben.
                                  Ik ben ooit wel eens beginnen schuiven in een afdaling. Dat was vlakbij Ronse, een afdaling via zo'n smal baantje waar quasi geen verkeer is. De rest van de club daalde vrij voorzichtig af. Ik reed voor hen uit met de remmen open. Ineens een bocht naar links met een hoge berm links. Ik dacht dat het maar een flauw bochtje ging zijn. Hij was ietsje scherper dan ik verwacht had. Ik moest dus in de remmen, en gezond was dat niet, want er lagen nog redelijk wat kleine steentjes op straat. Direct beginnen schuiven dus, zo'n meter of tien, vijftien. De helft van mijn lichaam was geschaafd en verbrand.
                                  Ben direct doorgereden naar het ziekenhuis om me te laten verzorgen. In de namiddag en 's avonds niet echt veel last gehad van de verwondingen (ben nog met de fiets naar een koers op een km of vijf weest kijken, half ingepakt met verbanden). De dag erna echter ... Ongelooflijk stijf! En als ik een half uur neerzat, en moest rechtstaan ... Omgekeerd net hetzelfde.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Gelukkig. Ik dacht al: "sebiet verkloot die dat hier."
                                    Het is wel een beetje een prutswerkje, niet?
                                    zeg dat wel.
                                    vermoedelijk toch nog eens bij de winkel langsgaan, want het is nog niet optimaal. en ga er nu afblijven voor die tandwielen er halverwege afvliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      zeg dat wel.
                                      vermoedelijk toch nog eens bij de winkel langsgaan, want het is nog niet optimaal. en ga er nu afblijven voor die tandwielen er halverwege afvliegen.
                                      Mja. Zo eens alles terug afstellen na een week à een maand is in principe inbegrepen in de service na verkoop. Zelf heb ik daar echter nog niet echt beroep op gedaan.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Mja. Zo eens alles terug afstellen na een week à een maand is in principe inbegrepen in de service na verkoop. Zelf heb ik daar echter nog niet echt beroep op gedaan.
                                        Als het een deftige fietsenmaker is, dan moet het op 5 minuutjes gedaan zijn... Waar heb je de fiets gekocht, als ik dat vragen mag? :p

Comment

• Straks om een drinkbus geweest, en een gemiddelde van 30 gehaald over de 8 km erheen. Da's niet zo'n lange afstand, maar ik vond het vlot.
                                          En daarjuist nog een 12 gaan doen, zalige nieuwe wegjes gevonden in de buurt. 's Avonds fietsen is echt ...

Comment

Working...
                                          X