Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Ben voor m'n eerste kleding bij Decathlon geweest (jaja)

Heb daar broeken (verschillende maten) geprobeerd met bretels maar die trokken allemaal hard aan m'n schouders. Misschien dat dat altijd zo is? Dat ze goed zitten in de rijpositie?
    Als je gewoon recht staat kan dat inderdaad wel wat trekken, hangt van merk tot merk af maar op de fiets heb je een andere positie en merk je daar niks van.

Ik draag enkel broeken met bretellen, die zakken niet af en zitten prettiger imho.

Ik zou nooit op fietskleding besparen, een goede zeem is veel waard. Daar zit dikwijls het verschil in thuiskomen zonder klachten of thuiskomen met een zeer gat.

Comment

• Ik heb niet de goedkoopste broek, maar ook niet de duurste gekocht. M'n langste tochtje tot nu toe was net 50+ km en had weinig last. Met blauw zeemvel in (voor wie er al eens langsging)

Maar heb al ontdekt dat je toch minimum 2 broeken moet hebben. Dus was eens rond aan het zien. Dit leek me nog wel wat maar zonder te kunnen passen... kweet het nie.

Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -

Denk dat ik toch weer zonder bretellen gaan kiezen.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten

Ik draag enkel broeken met bretellen, die zakken niet af en zitten prettiger imho.
        Volledig mee akkoord.
        Ik draag ook enkel nog broeken met bretellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Zweten en rijwind = zout op m'n bolleke als ik thuis kom
          Met de temp van vandaag zeker...

't Toppunt van de dag vandaag,
          gedurende 3km een scooter dat in mijn wiel hing, en het was niet dat ie me niet kon inhalen!

Als ie me dan inhaalde; heb ik even geprofiteerd en ben ik in zijn wiel gaan hangen;

Comment

Domme vraag misschien van een beginner:

Koersbroek met of zonder "bretellen"? Toen ik paste leek het alsof die bretellen me na een zekere tijd zouden irriteren. Letterlijk en figuurlijk.

En wat is het voordeel? Dat je broek niet afzakt? Rond mijn perfect gevormde dijen () doet mijn broek zonder dat niet.
            Zonder bretellen is voor de vrouwen

Comment

• 't Heeft lang geduurd voor die opmerking kwam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Zonder bretellen is voor de vrouwen
                Nog nooit gehoord. Ieder zijn mening, I guess.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben alvast fan, op het nieuwe baanfietsje komt er ook een BB30 : Sram Red Carbon CompactBB30 met keramische lagers...

Iemand al ervaring met de SRAM Red groep ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Nog nooit gehoord. Ieder zijn mening, I guess.
                    natuurlijk, maar broeken zonder bretellen zijn voor de vrouwen, kunnen ze ze rap laten zakken als ze moeten..

wat natuulijk niet wegneemt dat als ge u beter voelt met een broek zonder bretellen, dat ge dat vooral niet moet laten.. maar die bretellen hebben een funktie. De volgende keer dat je met uw broek achter uw zadel blijft hangen zal je wel weten welke funktie

Comment

natuurlijk, maar broeken zonder bretellen zijn voor de vrouwen, kunnen ze ze rap laten zakken als ze moeten..

wat natuulijk niet wegneemt dat als ge u beter voelt met een broek zonder bretellen, dat ge dat vooral niet moet laten.. maar die bretellen hebben een funktie. De volgende keer dat je met uw broek achter uw zadel blijft hangen zal je wel weten welke funktie

Vroeg me al af of er een grap achter zat. Alleen zag ik hem niet.

Die zullen idd wel een functie hebben, maar ik heb nog nooit gemerkt dat broeken zonder bretellen meer achter het zadel blijven hangen. Bij een slechte (stijve) zeem kan dat ook gebeuren, maar dat heeft weinig met bretellen te maken natuurlijk.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ze zullen misschien niet rapper blijven hangen, maar als ze blijven hangen trek je al rapper je broek uit.
                        Ook stoort de aanwezigheid van een rek ter hoogte van de buik sommigen, terwijl je dit met een bretellenbroek niet hebt.

Comment

Ze zullen misschien niet rapper blijven hangen, maar als ze blijven hangen trek je al rapper je broek uit.
                          Ook stoort de aanwezigheid van een rek ter hoogte van de buik sommigen, terwijl je dit met een bretellenbroek niet hebt.
                          Rijden met bretellen is veel gemakkelijker vind ik, zeker bij het MTB'en. Door die brettellen blijft je broek mooi opgetrokken.

Comment

Ze zullen misschien niet rapper blijven hangen, maar als ze blijven hangen trek je al rapper je broek uit.
                            Dat ze een vrouwenkoersbroek kopen. Die dingen hebben dikwijls een koordje in de bovenste rand om de broek aan te spannen.

Eén paar bretellen valt nog mee, maar gesteld dat je eens wil fietsen in bloot bovenlichaam (heel occasioneel doe ik dat wel eens, bv. om met mijn madam langs de Schelde te rijden) of wanneer je een lange en een korte broek wil combineren (beiden met bretellen), dan vind ik dat toch wel vervelend. Vooral omdat je buik en onderrug bedekt worden door meer lagen dan bv. de borststreek. In de winter is het dan kiezen tss een te warme buik en onderrug of kou aan de borststreek. Enorm vervelend imo.

Edit:
                            Lichaamsbouw zal er allicht ook wel mee te maken hebben, maar ik heb nog nooit een broek zonder bretellen gehad die niet strak genoeg zat of zelfs lichtjes afzakte.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Is een plaspauze dan geen heel gedoe met bretellen?

Soit, 'k g avan elks een kopen. Dan zit ik sowieso goed.

Comment

Is een plaspauze dan geen heel gedoe met bretellen?
                                Nee, die lycra rekt goed hoor.

Comment

• Echt he, bretellen FTW
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• ik fiets altijd zonder, heb er nog geen last van gehad en 't is makkelijker om te gaan pissen.

Ik heb er wel voor in de winter, lange dus, das warmer op je ruggetje.

Comment

• Hier ook bretellen.
                                      Anders zit je met die rek op je buik, bah bah bah.

Comment

• Ik fiets nu met 2 paar bretellen, 1 van m'n 3/4 broek, en 1 van de lange die ik erover draag.. gisteren heb ik het warmgehad hoor

Comment

Is een plaspauze dan geen heel gedoe met bretellen?

Soit, 'k g avan elks een kopen. Dan zit ik sowieso goed.
                                          Als je voorover buigt tijdens het plassen, valt het mee. Maar dat is natuurlijk wel een raar zicht.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X