Als ze stretchy genoeg zijn, is dat allemaal geen probleem
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Morgen eens gaan zien voor een nieuwe korte koersbroek. Zonder bretellen.
Heb er eentje van de mijne aan mijn madam gegeven. Eentje van Shimano die ik gekocht had bij Van Eyck en die bij de mannenkledij lag, al had ik bij de eerste draagbeurt nogal sterke vermoedens dat het om een vrouwenbroek ging. OK, in de winkel had ik daar ook al twijfels over, maar toch gekocht. Is zo'n briek met koordje in het bovenste elsatiek en een zeem dat vooraan smal is en achteraan nogal breed. Heb daar toch een jaar of twee mee rondgebold, maar nu begon het mij toch wat tegen te steken.
Mijn madam heeft ze een keer gedragen en vindt ze fantastisch goed zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMorgen eens gaan zien voor een nieuwe korte koersbroek. Zonder bretellen.
Heb er eentje van de mijne aan mijn madam gegeven. Eentje van Shimano die ik gekocht had bij Van Eyck en die bij de mannenkledij lag, al had ik bij de eerste draagbeurt nogal sterke vermoedens dat het om een vrouwenbroek ging. OK, in de winkel had ik daar ook al twijfels over, maar toch gekocht. Is zo'n briek met koordje in het bovenste elsatiek en een zeem dat vooraan smal is en achteraan nogal breed. Heb daar toch een jaar of twee mee rondgebold, maar nu begon het mij toch wat tegen te steken.
Mijn madam heeft ze een keer gedragen en vindt ze fantastisch goed zitten.
Ook eens gekeken voor een MTB-outfit, maar wat ze binnen hadden, stond mij niet helemaal aan, dus is het bij die korte broek en wat kettingolie gebleven.
Comment
-
Ik moest vandaag toevallig in de buurt van de Decathlon zijn en heb me dit broekje meegegritst, samen met een goedkope hartslagmeter.
Morgen eens gaan testen.
'k Heb vanmorgen 53 kilometer op 't gemak gereden, duurtraining indachtig. maar das nog lastig om niet sneller te gaan rijden... 'k Moest me echt inhouden. Op een gegeven moment wer dik ingehaald door een madammeke van een jaar of 40 met een fiets met twee volle boodschappentassenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
-
Dat ritje was 26,3 denk ik. Anders reed ik altijd 29-30 gemiddeld.
Keep in mind dat ik nog niet lang rij hé
Ben vandaag niet op de fiets geraakt. Heel de dag geschilderd...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDat ritje was 26,3 denk ik. Anders reed ik altijd 29-30 gemiddeld.
Ben vandaag niet op de fiets geraakt. Heel de dag geschilderd...
Ik was ook nog niet op de fiets geraakt vandaag. Om 20 u toch nog aangezet voor een uur. 28 km op exact een uur. Twee hellingen uit de Ronde gedaan ook: Achterberg en Wolvenberg.
Uit gewoonte had ik mijn zonnebril opgezet. Dat was in feite ook wel niet echt nodig, gezien de al behoorlijk laag staande zon. De laatste vijf kilometer waren behoorljk donker.
Was mijn Oakley Racing Jacket, dus die kan je niet zomaar opplooien en wegstoppen. Had ook niet veel zin om hem in mijn helm te steken. En hem achterstevoren op het hoofd zetten, vind ik al helemaal belachelijk.
Comment
-
Madammeke was serieus aan 't stampen. Ik had ze al ingehaald en hoorde ze plots weer achter me
Heb dat ook al gehad, dat ik plots merk dat het bijna donker is en dan nog kilometers van huis zit...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Heb dat ook al gehad, dat ik plots merk dat het bijna donker is en dan nog kilometers van huis zit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenMadammeke was serieus aan 't stampen. Ik had ze al ingehaald en hoorde ze plots weer achter me
Heb dat ook al gehad, dat ik plots merk dat het bijna donker is en dan nog kilometers van huis zit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenps Beta, zo'n bril kan je ook achterstevoren aandoen , dan moet je hem niet wegsteken..
Lijkt me een ambetante houding.
Alleen op het einde was het te donker, maar bon, de laatste vijf kilometer reed ik langs de Schelde en daar was weinig volk en al helemaal geen auto's. Dus no prob.
Comment
-
Is niet ambetanter dan de gewone houding, integendeel, je merkt nauwelijks dat je hem draagt.
Investeer in een bril met polariserende glazen, die betaald zich dubbel en dik terug. Ik heb zo'n Specialized en dat is echt prachtig hoe die zich aanpast aan de veranderende lichtintensiteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIs niet ambetanter dan de gewone houding, integendeel, je merkt nauwelijks dat je hem draagt.
Investeer in een bril met polariserende glazen, die betaald zich dubbel en dik terug. Ik heb zo'n Specialized en dat is echt prachtig hoe die zich aanpast aan de veranderende lichtintensiteit.
Een polariserende bril ... Heb daar eens een test over gelezen. Zou goed zijn bij langere periodes zon of langere periodes schaduw, maar niet bij snelle wisselingen tss die twee. Bovendien zou het effect van dergelijk glas na verloop van tijd afnemen.
Bovenal heb ik helemaal geen nieuwe bril nodig. Louter om te fietsen heb ik twee Oakley's die nog in uitstekende staat verkeren (ik heb nog wel een paar andere Oakley's, maar een paar daarvan zijn niet om te fietsen en een andere is gekrast), dus geen nood aan nieuw spul. De ene heeft gewoon donker glas, maar die draag ik amper, en de andere heeft gold irridium glazen.
Comment
-
Wat het afnemen van het effect betreft , dat klopt. De snelheid waarmee de bril wisselt is afgenomen. maar m'n volgende zal terug zo een polariserende zijn.
Aanpassing is zo'n 4 tot 8 seconden, wat lang kan zijn als het snel gaat, maar het is altijd nog beter dan geen aanpassing.
Ik heb 4 of 5 Oakleys liggen, 1 ervan - een titanum full metal jacket - gebruik ik nog in de wagen, de andere liggen stof te vezamelen. Ik heb het ook niet meer zo voor die funky kleurtjes van plastic glazen.
Comment
-
het noemt blijkbaar fotochromatosche lenzen.. maar allez, we wisten waar het over ging
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWat het afnemen van het effect betreft , dat klopt. De snelheid waarmee de bril wisselt is afgenomen. maar m'n volgende zal terug zo een polariserende zijn.
Aanpassing is zo'n 4 tot 8 seconden, wat lang kan zijn als het snel gaat, maar het is altijd nog beter dan geen aanpassing.
Ik heb 4 of 5 Oakleys liggen, 1 ervan - een titanum full metal jacket - gebruik ik nog in de wagen, de andere liggen stof te vezamelen. Ik heb het ook niet meer zo voor die funky kleurtjes van plastic glazen.
Heb dan nog een A-wire als gewone zonnebril en mijn dagelijkse bril (met gecorrigeerde lenzen uiteraard, al is het de enige) van dat merk.
Je hebt wel een punt wat die kleurtjes betreft. Veel Radars zien er dégoutant uit met al die kleurtjes. Idem met veel M-frames. Zo'n frame hoort een discreet kleurtje te hebben, vind ik. En al zeker geen witte earsocks. Ik begrijp wel dat velen dat prefereren, maar het is ook mijn ding niet. In combinatie met fel gekleurde glazen toont het nog lelijker.
Jammer dat ze geen brillen als mijn Mumbo meer maken. Destijds was die retechique, vond ik. En nog altijd, maar ja. Die krassen erop ... Is eens per ongeluk in de wasmachine beland omdat die nog in mijn koersvest zat ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenhet noemt blijkbaar fotochromatosche lenzen.. maar allez, we wisten waar het over ging
http://www.specialized.com/be/nl/bc/...jsp?spid=41593
Ik wist de exacte naam ook niet meer hoor. Wel dat Specialized één van de merken is die nogal bezig is met dat soort glazen.
Toegegeven, op sommige vlakken heb ik het nogal voor merken, en zonnebrillen is er daar eentje van. Eens Oakley, altijd Oakley, vrees ik.
Ik denk dat ik ergens eens zou samenstellen, mocht ik er terug eentje nodig hebben. Of gewoon zo'n Livestrong-versie kopen. De glazen zien er dan wel redelijk basic uit, maar toch nog knappe kleuren, vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDat ritje was 26,3 denk ik. Anders reed ik altijd 29-30 gemiddeld.
Ben vandaag niet op de fiets geraakt. Heel de dag geschilderd...
Ingehaald door een madammeke met haar boodschappekes? Staat uw tellerke dan wel goed ingesteld?
Comment
-
Waarom zou m'n tellertje verkeerd staan?
Had beter gezwegen over da madammeke
Ik reed een 26 toen ze me inhaalde. Was meer van de omgeving aan 't genieten.
Heb de laatste twee dagen met hartslagmeter gereden en als ik 70-75% van m'n max hartslag probeer te rijden is dat een 28-30 km/h. Omdat ik maar rond 19u45-20 u kan vertrekken heb ik tegenwoordig wel maar een groot uur meer voor het donker wordt....Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment