Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fietsers-topic

beste forumers,

Ik ben stillekes aan het uitkijken naar een nieuwe fiets.
    Mijn voorkeur gaat uit naar zo een soort trekkingfiets (kruising tussen mtb en koersfiets, met een recht stuur, eventueel de mogelijkheid om er een rekje op te zetten).

Van m'n 12 tot m'n 16 heb ik competitie gedaan (wielrennen). Ik ben dus veeleisend aangezien ik voel (niet weet) wat een goeie fiets is.

Ik rijd nu nog met m'n oude koersfiets, maar mijn achterwerk is niet meer zo goed bestand tegen de die-hard zadels en dito 8-kilo druk bandjes (daarbij komt dat ik veel spring en jump (voor hindernissen en dergelijke) als ik op de baan ben, maar ik vertrouw 'em niet meer zo, gezien de ouderdom van het beestje). Aangezien ik er al jaren uit ben, weet ik niet meer wie en wat er zoal speelt op de fietsmarkt. Daarom wil ik eens polsen of jullie suggesties/advies/ervaring hebben voor een goeie fiets (500 tot 1000 euro).

M'n fietsboer heeft me Granville aangeraden. Ik ken dat echter niet (is allicht vrij recent). Hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast merci!

-edit-

Ik zou er nog willen aan toevoegen dat m'n voorkeur sterk uitgaat naar het klassieke design met normale (tegenwoordig dun) buizen in de kader. Het hedendaagse design met dikke en looping frames zegt me niets. Ik vind ze lomp en niet mooi. Colnago heeft zo nog klassieke kaders in z'n gamma.

En om het topic een beetje kleur te geven, hier een foto van m'n huidige fiets

Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 22/04/2006, 19:42.

Ik heb nu al lange tijd een TREK en ben er heel tevreden over! (wel een mountainbike) Daar kom je ver mee! Maar voor gewone fietstochten vind ik nog steeds de goede oude fietsen uit de jaren 90 de max! Goede rechte houding, kan je lang volhouden, geweldig zadel, en ook al ziet het er zo niet uit, je kan er gemakkelijk een stevig tempo met aanhouden! Maar denk niet dat je zoiets zoekt dus zou ik TREK zeggen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
      Ik heb nu al lange tijd een TREK en ben er heel tevreden over! (wel een mountainbike) Daar kom je ver mee! Maar voor gewone fietstochten vind ik nog steeds de goede oude fietsen uit de jaren 90 de max! Goede rechte houding, kan je lang volhouden, geweldig zadel, en ook al ziet het er zo niet uit, je kan er gemakkelijk een stevig tempo met aanhouden! Maar denk niet dat je zoiets zoekt dus zou ik TREK zeggen!
      Een iets rechtere houding vind ik ook wel leuk

Comment

Ik heb me sinds 7 april een giant OCR 3.0 aangeschaft en nu reeds een 500km mee gereden en heb het me nog niet beklaagd, licht goed fietsje dat heel aangenaam rijdt. Prijs was 692 euro, voor die prijs vind je niet veel qua uitrustings zoals deze, waarbij het voorvork uit een combinatie van Alu en carbon bestaat, vind je niet vaak in deze prijs klasse.

Model: OCR 3.0 Framematen: XS/47, S/51, M/54, L/57, XL/60. Frame: AluxX Voorvork: ALU/CARBON Shifters: Shimano Sora Voor derailleur: Shimano Sora Achterderailleur: Shimano Sora Crankset: Truvativ Touro 30/42/52 Cassete: SRAM PG850 8sp 12-26 Rem hendels : Shimano Sora Remmen : TEKTRO GB42 Naven: Alu QR Velgen: DA22 Banden: Michelin Dynamic Zadel: Selle Royal Mach Zadelpen: Giant Alu Stuur- / stuurpen: Giant Alu Pedalen: VP383A Achterdemper: NVT Balhoofdstel: Intergrated Beschikbare kleuren: Zilver Gewicht +/- Kg: 10.05 Kg

Comment

Als je je fiets tegen een veel scherpere prijs wilt, is het altijd handig om in Duitsland te gaan shoppen! Zie maar is op het internet voor fietsen in Germany.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
            Ik heb me sinds 7 april een giant OCR 3.0 aangeschaft en nu reeds een 500km mee gereden en heb het me nog niet beklaagd, licht goed fietsje dat heel aangenaam rijdt. Prijs was 692 euro, voor die prijs vind je niet veel qua uitrustings zoals deze, waarbij het voorvork uit een combinatie van Alu en carbon bestaat, vind je niet vaak in deze prijs klasse.

Model: OCR 3.0 Framematen: XS/47, S/51, M/54, L/57, XL/60. Frame: AluxX Voorvork: ALU/CARBON Shifters: Shimano Sora Voor derailleur: Shimano Sora Achterderailleur: Shimano Sora Crankset: Truvativ Touro 30/42/52 Cassete: SRAM PG850 8sp 12-26 Rem hendels : Shimano Sora Remmen : TEKTRO GB42 Naven: Alu QR Velgen: DA22 Banden: Michelin Dynamic Zadel: Selle Royal Mach Zadelpen: Giant Alu Stuur- / stuurpen: Giant Alu Pedalen: VP383A Achterdemper: NVT Balhoofdstel: Intergrated Beschikbare kleuren: Zilver Gewicht +/- Kg: 10.05 Kg
            Ik heb ook een Giant wel een mountainbike, qua kwaliteit van de lak zijn die niet echt goed. Wel sterke fietsen!
            Het hangt er allemaal wat vanaf hoeveel kilometers je ermee wilt doen, welke wegen je zal nemen, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coug@r
              Ik heb ook een Giant wel een mountainbike, qua kwaliteit van de lak zijn die niet echt goed. Wel sterke fietsen!
              Het hangt er allemaal wat vanaf hoeveel kilometers je ermee wilt doen, welke wegen je zal nemen, ...
              In de winter fiets ik niet.

In de zomer doe ik wel 2-3 keer week een ritje van 50 tot 100 km
              + ritjes naar den bakker en de winkel enzo.
              5000 tot 7500 km/jaar ongeveer

Comment

Dan mag je toch al gaan kijken voor minimum een deore (of tiagra) afmontage van shimano. Maar ik denk dat je met LX (=105) beter af zal zijn. Je achterderrailleur zal met dat aantal kilometers ook fameus afzien, mss is kijken of je daar geen XT (=ultegra) derrailleur voor kan krijgen.

Dan is er nog een vraag, op de meeste modellen kan je nu kiezen voor een carbon, verende of starre voorvork. Wat verkies jij?

Maar tss de 500€ en de 1000€ kan je toch al wat moois kopen. Misschien eens gaan kijken bij Trek. Want granville is de Ludo van weleer, en Ludo vond ik nu niet zo een schitterend merk, de kaders waren niet stijf genoeg.
                Last edited by ; 24/04/2006, 18:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                  beste forumers,

Ik ben stillekes aan het uitkijken naar een nieuwe fiets.
                  Mijn voorkeur gaat uit naar zo een soort trekkingfiets (kruising tussen mtb en koersfiets, met een recht stuur, eventueel de mogelijkheid om er een rekje op te zetten).

Van m'n 12 tot m'n 16 heb ik competitie gedaan (wielrennen). Ik ben dus veeleisend aangezien ik voel (niet weet) wat een goeie fiets is.

Ik rijd nu nog met m'n oude koersfiets, maar mijn achterwerk is niet meer zo goed bestand tegen de die-hard zadels en dito 8-kilo druk bandjes (daarbij komt dat ik veel spring en jump (voor hindernissen en dergelijke) als ik op de baan ben, maar ik vertrouw 'em niet meer zo, gezien de ouderdom van het beestje). Aangezien ik er al jaren uit ben, weet ik niet meer wie en wat er zoal speelt op de fietsmarkt. Daarom wil ik eens polsen of jullie suggesties/advies/ervaring hebben voor een goeie fiets (500 tot 1000 euro).

M'n fietsboer heeft me Granville aangeraden. Ik ken dat echter niet (is allicht vrij recent). Hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast merci!

-edit-

Ik zou er nog willen aan toevoegen dat m'n voorkeur sterk uitgaat naar het klassieke design met normale (tegenwoordig dun) buizen in de kader. Het hedendaagse design met dikke en looping frames zegt me niets. Ik vind ze lomp en niet mooi. Colnago heeft zo nog klassieke kaders in z'n gamma.

En om het topic een beetje kleur te geven, hier een foto van m'n huidige fiets

Ik heb zelf een MTB en koersfiets van Granville en ben daar toch wel tevreden van.
                  Mijn MTB is een Mahone Sl met Deore XT afmontage en die krijgt toch heel wat te verwerken en dit zonder enig probleem.
                  Mijn koersfiets is een G-racer Stylus (is koersfiets qua frame ed maar met recht stuur). Deze heeft echter nog maar een 1000-tal km in de wielen dus daar kan ik minder zinnigs over zeggen.

Comment

Ik heb al eens naar de trek website gekeken.

Er zit één interessant model bij. Mooie fietsen trouwens (de andere modellen).

Maar mijn gevoel heeft het zo niet voor amerikaanse velo's. liever italiaanse

Comment

Ik mountainbike al enkele jaren met een Granville, vind ik persoonlijk een goed merk. Wat koersfietsen betreft van dat merk weet ik niet.

Comment

Mja die granville ik heb er een dubbel gevoel bij.

Thompson zijn dat goeie velookes?

Comment

Ik heb al 7 jaar een trekkingfiets van Trek en ik ben daar al heel tevreden van geweest. Ik heb ook eens de kader van mijn broer zijn Trek mountainbike kapotgekregen in de bergen (vraag me niet hoe ) en Trek heeft die kosteloos vervangen. De levenslange garantie vind ik een van de grootste voordelen van een Trek, je bent immers altijd zeker dat je belangrijkte onderdeel gratis vervangen wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e
                            Ik heb al 7 jaar een trekkingfiets van Trek en ik ben daar al heel tevreden van geweest. Ik heb ook eens de kader van mijn broer zijn Trek mountainbike kapotgekregen in de bergen (vraag me niet hoe ) en Trek heeft die kosteloos vervangen. De levenslange garantie vind ik een van de grootste voordelen van een Trek, je bent immers altijd zeker dat je belangrijkte onderdeel gratis vervangen wordt.
                            hebben alle modellen levenslange garantie?

Comment

Mja die granville ik heb er een dubbel gevoel bij.

Thompson zijn dat goeie velookes?
                              Thompson zijn vrij goede fietsen als ik mij niet vergis.

Comment

Als je een nieuwe fiets koopt, moet je zeker naar drie dingen kijken: Afmontage, stijfheid frame en de voorvork.

Het kader moet voldoende stijf zijn zodat je je goed voelt op je fiets, hangt van persoon tot persoon af!

Afmontage is ook vrij belangrijk als je direct een hoge klasse hebt, dan ga je minder snel in pan vallen. Minder snel ketting enzo vervangen (is natuurlijk relatief)

Bij die voorvork moet je zien dat je een verende koopt die kan gereviseerd worden, of een gewoon een starre voorvork kopen carbon of niet.

Comment

is vragen aan de fietsenboer, er zijn verschillende merken die een lange garantie geven

Comment

Ja, zelfs de goedkoopste reeksen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e
                                      Ja, zelfs de goedkoopste reeksen.
                                      Alleen op hun kaders dan allicht?

Is wel interessant.

(en was het geen trek waarvan de stuurpen afbrak in parijs-roubaix? )

Comment

Alleen op hun kaders dan allicht?

Is wel interessant.

(en was het geen trek waarvan de stuurpen afbrak in parijs-roubaix? )
                                        op de stukken zal je waarschijnlijk 1 jaar garantie krijgen daar is geen slijtage bij, dus als je 5000km per jaar rijdt en je cassette is versleten is het voor eigen rekening.

En ik dacht niet dat ze levenslang garantie kunnen/mogen geven. Maar ik denk niet dat je 20-30 jaar met die fiets zal rijden

Scheurtje in carbon kan nare gevolgen hebbe

Comment

Working...
                                        X