Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het was idd de vering. Heb er een gebroken sleutelbeen aan overgehouden. Met men schouder tegen een auto gevlogen. Maar toch snel kapot voor een fiets van nog geen 4 jaar oud. Stonden 6000 km op.
En dan is het een SR Suntour? Laat me raden een XC60 Zoja SR Suntour is Giant ni Dan zouden alle fietsen slecht zijn als hun shimano ketting kapot is
Het was idd de vering. Heb er een gebroken sleutelbeen aan overgehouden. Met men schouder tegen een auto gevlogen. Maar toch snel kapot voor een fiets van nog geen 4 jaar oud. Stonden 6000 km op.
De winkel waar ik hem kocht is gesloten. Mens is dood. Dusjah zal wel een nieuwe kopen.
Een goede verende voorvork moet je niet in die klasse gaan zoeken, zoek het wat duurder, die zijn over het algemeen beter. Marzocchi, Rock Shox, fox racing, ...
Heb me gisteren een Ridley Compact besteld met een 9-speed trippel versnelleing (10-speed was mogelijk maar stond nog niet op punt zei men fietsenmaker) Carbon voorvork aanwezig (4ZA). Vrijdag ga ik hem afhalen
Die rode maar dan int blauw voor en achtervork in carbon Zal wel voldoende stijf zijn dan Ik denk dat je daar wel een goede koop aan gaat hebben
Wat heeft carbon met stijfheid te maken? Niets!
Carbon is een materie die men zo stijf of slap kan maken als men zelf wil. Het is dus niet omdat er carbon aan te pas komt, dat het stijf is. Meer zelfs: carbon in voor- en/of achtervork wordt gebruikt om het comfort van de fiets te verhogen. Carbon absorbeert immers trillingen.
Ik zou het evenwel ten zeerste afraden om een volledig carbon frame uit een goedkopere prijsklasse aan te schaffen. Een deftig carbon frame kost toch 2000 euro. Als het budget lager ligt, koop dan een aluminium exemplaar met carbon voorvork (carbon achtervork mag, maar bij de goedkopere modellen is dit ook meer voor de show dan voor iets anders).
Oh, een carbon achtervork maakt een frame NIET lichter. Je zit immers met verschillende materialen die in elkaar verlijmd moeten worden. Bovendien zitten er onderaan de carbon achtervork ook meestal twee bouten. Die werpen uiteraard ook wel wat gewicht in de (weeg)schaal. Een frame dat volledig in aluminium is opgetrokken, zal daarom meestal lichter zijn dan eentje met carbon achtervork.
Fwa, er aan beginnen is veel gezegd,(ik over een paar dagen 14) en ik doe nu elke dag een klein fietstoureke (met een gewone fiets) van ongeveer 7km, met een gemiddelde snelheid van 30km/u. Je moet er ook wel rekening mee houden dat het bij ons nogal redelijk heuvelachtig is en dat zeker (op mijn routeke) om de 100-200m een bocht is. Dus dat is afremmen-optrekken-afremmen-...
Moest het vlak zijn en niet zoveel bochten, zou ik wel aan een gemiddelde van 35km/u komen. Maar ik doe dat nog eigelijk maar een week of twee, ik vroeg mij gewoon af hoe snel dat ide daar reden en hoe zwaar het zou zijn, maar der aan gaan beginnen ga ik nu ook nog niet doen, zoals je zegt: 1.5-3u training per dag...ik ben altij maar 13min weg
Comment