Oorspronkelijk geplaatst door de pi
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door de piHet was idd de vering. Heb er een gebroken sleutelbeen aan overgehouden. Met men schouder tegen een auto gevlogen. Maar toch snel kapot voor een fiets van nog geen 4 jaar oud. Stonden 6000 km op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de piDe winkel waar ik hem kocht is gesloten. Mens is dood. Dusjah zal wel een nieuwe kopen.
Comment
-
Kheb me deze week ook een nieuwe fiets besteld, tis maar een gewone sportieve city bike maar ik ben er content mee.
Men oude was eigenlijk al jaren te klein en dat rijdt niet zo prettig.
Het is een Thompson Elegance-S 21v. geworden.
Ik hoop hem volgende week te hebben want na volgende week is Thompson in verlof voor 2 weken en ik zit nu zonder fiets.
Comment
-
Granville is in feite Ludo. Een Belgisch merk dus.
Ik zou zeker het aanbod van Trek eens bekijken.
Comment
-
Zou het niet beter zijn de topictitel gewoon te wijzigen in "Fietsen"? Dit lijkt immers terug een vrij algemeen topic te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Coug@rDie rode maar dan int blauw voor en achtervork in carbon Zal wel voldoende stijf zijn dan Ik denk dat je daar wel een goede koop aan gaat hebben
Wat heeft carbon met stijfheid te maken? Niets!
Carbon is een materie die men zo stijf of slap kan maken als men zelf wil. Het is dus niet omdat er carbon aan te pas komt, dat het stijf is. Meer zelfs: carbon in voor- en/of achtervork wordt gebruikt om het comfort van de fiets te verhogen. Carbon absorbeert immers trillingen.
Ik zou het evenwel ten zeerste afraden om een volledig carbon frame uit een goedkopere prijsklasse aan te schaffen. Een deftig carbon frame kost toch 2000 euro. Als het budget lager ligt, koop dan een aluminium exemplaar met carbon voorvork (carbon achtervork mag, maar bij de goedkopere modellen is dit ook meer voor de show dan voor iets anders).
Oh, een carbon achtervork maakt een frame NIET lichter. Je zit immers met verschillende materialen die in elkaar verlijmd moeten worden. Bovendien zitten er onderaan de carbon achtervork ook meestal twee bouten. Die werpen uiteraard ook wel wat gewicht in de (weeg)schaal. Een frame dat volledig in aluminium is opgetrokken, zal daarom meestal lichter zijn dan eentje met carbon achtervork.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door el DiDiDan zal het geen carbon worden bedankt voor de tip.
Hincapie reed met een vork die volledig uit carbon is gemaakt. In de goedkopere prijsklassen is de vorkbuis (in het frame dus) meestal van aluminium. Dan hoef je dus helemaal niet te vrezen voor zo'n breuk. Bovendien rijden de profs al te vaak met erg licht carbon.
Ikzelf heb een Pinarello Prince. Voor- en achtervork zijn volledig uit carbon (monocoque, ofte uit éné stuk). Dit frame vertrouw ik wel omdat het carbon niet extreem licht is. De voorvork hoort geenszins tot het lijstje van superlichte vorken, ook al is hij wel licht uiteraard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesmanik heb een vraagje: weet er hier pertoeval iemand ongeveer hoe snel (gemiddeld) de 'jongeren' van 14jaar rijden in koersen dat die rijden?
Comment
-
37 - 38, schat ik. Veel hangt ook af van de streek natuurlijk. Bij mij is het nogal heuvelachtig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesmanik heb een vraagje: weet er hier pertoeval iemand ongeveer hoe snel (gemiddeld) de 'jongeren' van 14jaar rijden in koersen dat die rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesmanEn valt dat mee?
Het is hard, vraagt zeer veel training (dagelijks een 1,5 tot 3 uur), en het knaagt aan je lichaam...
maar ik heb er veel van geleerd én het oneindig zalig gevoel om als eerste over de meet te komen, doet je al het afzien vergeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door el DiDiWaarom ? Ga je er ook aan beginnen ?
Het is hard, vraagt zeer veel training (dagelijks een 1,5 tot 3 uur), en het knaagt aan je lichaam...
maar ik heb er veel van geleerd én het oneindig zalig gevoel om als eerste over de meet te komen, doet je al het afzien vergeten.
Fwa, er aan beginnen is veel gezegd,(ik over een paar dagen 14) en ik doe nu elke dag een klein fietstoureke (met een gewone fiets) van ongeveer 7km, met een gemiddelde snelheid van 30km/u. Je moet er ook wel rekening mee houden dat het bij ons nogal redelijk heuvelachtig is en dat zeker (op mijn routeke) om de 100-200m een bocht is. Dus dat is afremmen-optrekken-afremmen-...
Moest het vlak zijn en niet zoveel bochten, zou ik wel aan een gemiddelde van 35km/u komen. Maar ik doe dat nog eigelijk maar een week of twee, ik vroeg mij gewoon af hoe snel dat ide daar reden en hoe zwaar het zou zijn, maar der aan gaan beginnen ga ik nu ook nog niet doen, zoals je zegt: 1.5-3u training per dag...ik ben altij maar 13min weg
Comment
Comment