Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kan je op iedere wagen dan zomaar een haak monteren?
Op de meeste wel, op mijn RS4 bvb niet. Ik heb dus een dakdragersysteem. Best een vreemd zicht, een volle RS4 met nog eens 3 fietsen op 't dak. Verbruik is navenant
Op de meeste wel, op mijn RS4 bvb niet. Ik heb dus een dakdragersysteem. Best een vreemd zicht, een volle RS4 met nog eens 3 fietsen op 't dak. Verbruik is navenant
LOL, maar Jupke heeft aangetoond dat die dakdragers wel voordelen bieden. In aankoop zijn ze dan nog eens 1/5 van wat een degelijk trekhaaksysteem kost. Why?
Moest ik de keuze hebben tussen beide zou ik voor dakdragers gaan, onder andere omwille van het feit dat je toch problemen moet hebben om je koffer open te krijgen met zo'n haaksysteem...
das waar maar die hebben dan weer de nijging te wiebelen.
Anderzijds is het wel lastiger om de fiets op en af het rek te halen als ze op je dak staan (tenzij je 2m10 bent of een trapje bij hebt.
Het gaat wel van op de grond hoor maar 't is wat lastiger.
Persoonlijk ben ik niet meer geneigd om nog ver te rijden met de fiets op het dak. Dan zou ik zo'n Thule Clipon High aanschaffen. Ik heb wel dragers voor op het dak, maar gebruik die alleen als de auto volledig vol zit of er toch al een bagagebox opstaat.
Al de rest : in de auto. Ik steek makkelijk 4 fietsen in een S-Max.
Een Thule wiebelt niet door dat kantel mechanische. Dat zit echt heel netjes in mekaar.
Ik gebruik regelmatig de twinnyload van mijn ouders. Zo'n nieuw type dat gewoon op de bol klemt maar dat heeft toch de neiging door dat kiepmechanisme een beetje te bewegen, niet dat dat kwaad kan hoor, daar niet van.
Op de meeste wel, op mijn RS4 bvb niet. Ik heb dus een dakdragersysteem. Best een vreemd zicht, een volle RS4 met nog eens 3 fietsen op 't dak. Verbruik is navenant
Die extra druppel zal het nu ook wel niet maken zeker.. allez, t'is nu niet dat je een RS4 koopt om zijn zuinigheid hee
Ik heb op de RVV zelfs een gast met een Porsche 911 Turbo gezien die doodleuk een fiets uit zijn wagen pulkte..
Ik gebruik regelmatig de twinnyload van mijn ouders. Zo'n nieuw type dat gewoon op de bol klemt maar dat heeft toch de neiging door dat kiepmechanisme een beetje te bewegen, niet dat dat kwaad kan hoor, daar niet van.
Die extra druppel zal het nu ook wel niet maken zeker...
Nee, tuurlijk niet... Als we met 2 zijn gaan de fietsen altijd in de wagen, maar met 3 is dat niet te doen, vandaar de occasionele plaatsing op 't dak. Is best betrouwbaar, heb al eens 240 gedaan met 3 fietsen op 't dak, wel een serieus gefluit dan
Ja, en ja die zijn ook voor mtb gebruik. Ik heb een Garmin Edge 705 en kom niet meer buiten zonder
Ik heb vanmorgen al eens gekeken op Garmin en mijn oog was gelijk ook gevallen op de Edge 705. Gebruik je hem ook als fietscomputer met hartslagfrequentie en kadansmeter?
En is dat gemakkelijk te gebruiken om MTB-tracks in te voeren ed?
Ik heb nog een Polar bij voor de hartslagmeting. Cadans interesseerd me niet. Snelheid en dergelijke heb je natuurlijk correct uit de GPS.
Je moet er mee leren werken maar het is eenvoudig om tracks in het toestel te laden en deze dan te volgen offroad.
Ook ik gebruik de Edge al 2 jaar en zeeeeer tevreden. Vooral het "training" center is leuk. Je kan er al je ritten tot in het detail ontleden, en, als leuk gadget, opnieuw bekijken in Google Earth (werkt eenvoudig en perfect).
Mijn ervaring met tracks is het best (voor je geheugen en om de klassiek GPS functie uit te schakelen) in crs modus.
Comment