Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
    Thanks
    NP.
    Al beslist wat ge gaat kopen?
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Een Colnago Oro is een originele classic, een écht fietsliefhebber weet zoiets en weet die ook te respecteren, ook al is 'ie dan eerder 'kitscherig'. Jij dus niet, 'k had eigenlijk ook niks anders verwacht.
      Als je al het goud eraf schraapt is hij misschien nog wat waard ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Flanders is een merk dat vooral hier in de streek nogal bekend is, maar er is weinig van te vinden.
        Ik heb geen weet van problemen met alumium Flanders-fietsen. Hun titanium modellen waren (vroeger?) geen aanraders.
        Flanders titanium? De kleur of echt van titanium gemaakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Flanders titanium? De kleur of echt van titanium gemaakt?
          Titanium als materiaal natuurlijk.
          Een buur van mij die competitie reed, heeft er zo drie kapot gereden. Hij reed voor Asfra en dat is de ploeg van de hoofdverdeler van Flanders. Logisch dus dat de hele ploeg met Flanders-fietsen bolde.
          Toegegeven, die kerel is/was wel een sprinterstype, dus zijn fiets moest wat kunnen verdragen en bij die titanium frames was dat niet wat het moest zijn. Ik denk dat hij ze alledrie kapot gereden heeft aan de liggende achtervork, ter hoogte van de trapas. Of toch minstens twee van die drie.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tja, titanium fietsen zijn niet echt voor stoempers, meer voor de souplesse mannen en vrouwen. Idem voor stalen fietsen.
            Die tita Flanders kwamen 9/10 uit Nizhniy Novgorod .

Comment

Die tita Flanders kwamen 9/10 uit Nizhniy Novgorod .
              Het waren idd oosterse frames. Relatief goedkoop alleszins.
              Ik veronderstel dat een spurter een Merlin of Litespeed na een jaar toch niet aan gort rijdt? En liefst na vijf jaar ook niet eigenlijk.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

NP.
                Al beslist wat ge gaat kopen?
                Nog niet, ik ga eens gaan horen bij mijn fietsenmaker of hij niks heeft liggen. Desnoods bouw ik een versleten wegfiets om. Het is niet om competitief te rijden, enkel trainen.

Comment

Het waren idd oosterse frames. Relatief goedkoop alleszins.
                  Ik veronderstel dat een spurter een Merlin of Litespeed na een jaar toch niet aan gort rijdt? En liefst na vijf jaar ook niet eigenlijk.
                  Je alles gebruiken waar het voor gemaakt is. Geef Boonen een tita frame en hij gooit het na 1 sprint weg.

Comment

Je alles gebruiken waar het voor gemaakt is. Geef Boonen een tita frame en hij gooit het na 1 sprint weg.
                    Ik denk dat er nog wel genoeg renners zijn die dezelfde krachten op hun frame zetten als Boonen (los van de uithouding en de manier van die krachten op de fiets zetten). Mij maak je toch niet wijs dat die allemaal een Merlin binnen de paar maand om zeep kunnen rijden. Immers, normaliter zou Merlin alle frames die op dergelijke manier beginnen scheuren onder garantie moeten vervangen.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Misschien moet je eens wat informatie doornemen over frame materialen en hun eigenschappen.

Je kan hiermee eens beginnen. KLIK

EDIT : een versie met werkende links vind je HIER
                      Last edited by ; 26/11/2010, 18:55.

Comment

Ik denk dat er nog wel genoeg renners zijn die dezelfde krachten op hun frame zetten als Boonen (los van de uithouding en de manier van die krachten op de fiets zetten). Mij maak je toch niet wijs dat die allemaal een Merlin binnen de paar maand om zeep kunnen rijden. Immers, normaliter zou Merlin alle frames die op dergelijke manier beginnen scheuren onder garantie moeten vervangen.
                        Ik heb al gescheurde Litespeeds gezien ook hoor. Meestal gebeurd dat aan de las. Hoe beter de las, hoe minder kans dat ze scheurt.
                        Indertijd had Lotto ook al eens een probleem met die Litespeed frames. maar dat was doordat die licht en sterk moesten zijn, waardoor men consessies ging maken kwa pliance en betrouwbaarheid. Het ging toen vooral over Ghisallos.

Comment

• Nen topspurter zoals een Boonen of een Cavendish kan zijn carbonframe ook weggooien na een spurt. Die mannen rijden alles kapot

Ah, Asfra, die rijden nu nog altijd met Flanders.

Comment

Ik heb al gescheurde Litespeeds gezien ook hoor. Meestal gebeurd dat aan de las. Hoe beter de las, hoe minder kans dat ze scheurt.
                            Indertijd had Lotto ook al eens een probleem met die Litespeed frames. maar dat was doordat die licht en sterk moesten zijn, waardoor men consessies ging maken kwa pliance en betrouwbaarheid. Het ging toen vooral over Ghisallos.
                            En die worden allemaal vervangen onder garantie?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Misschien moet je eens wat informatie doornemen over frame materialen en hun eigenschappen.

Je kan hiermee eens beginnen. KLIK

EDIT : een versie met werkende links vind je HIER
                              Titanium heeft uitstekende eigenschappen. Het buigt eerder dan dat het zal barsten (tegenover aluminium), en is dus elastisch. OK, de lasnaden moeten goed verzorgd worden, maar dan nog. Daar staat nergens dat een spurter die zomaar kapot rijdt. Als een spurter dat na één keer al kan, dan zal een deftige wielertoerist ook geen tien jaar met zo'n frame rijden. Nochtans is een titanium frame een frame voor het leven.
                              Overigens, ik geloof zelfs niet dat de titanium frames van mijn buur aan de lasnaden zelf kapot gingen. Er kwamen barsten in de liggende achtervork zelf.
                              Enfin, wat ik hier lees is dat een titanium frame sneller kapot gaat dan een frame van een ander materiaal. Dat klopt toch niet echt.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dat moet je aan de mensen van Lotto vragen. Wedstrijden en garantie, weet eigenlijk niet of dat zo goed samengaat.

Lotto reed met Ghisallo, Vortex en Blade voor de tijdritten.

dit is een Vortex zoals ik er onlangs ook 1 op de kop getikt heb, wel van een jaartje eerder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                  Ah, Asfra, die rijden nu nog altijd met Flanders.
                                  Tuurlijk rijden die nog met Flanders. Asfra is van de fabrikant van Flanders.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Titanium heeft uitstekende eigenschappen. Het buigt eerder dan dat het zal barsten (tegenover aluminium), en is dus elastisch. OK, de lasnaden moeten goed verzorgd worden, maar dan nog. Daar staat nergens dat een spurter die zomaar kapot rijdt. Als een spurter dat na één keer al kan, dan zal een deftige wielertoerist ook geen tien jaar met zo'n frame rijden. Nochtans is een titanium frame een frame voor het leven.
                                    Overigens, ik geloof zelfs niet dat de titanium frames van mijn buur aan de lasnaden zelf kapot gingen. Er kwamen barsten in de liggende achtervork zelf.
                                    Enfin, wat ik hier lees is dat een titanium frame sneller kapot gaat dan een frame van een ander materiaal. Dat klopt toch niet echt.
                                    Nee, dat lees je niet. Als ik zeg dat Boonen die fiets aan de kant zou gooien na 1 sprint is dat niet omdat hij dan kapot is, maar gewoon omdat het frame veel te veel beweegt om er een goede sprintfiets van te maken.

Comment

Nee, dat lees je niet. Als ik zeg dat Boonen die fiets aan de kant zou gooien na 1 sprint is dat niet omdat hij dan kapot is, maar gewoon omdat het frame veel te veel beweegt om er een goede sprintfiets van te maken.
                                      Dat een titanium frame slapper (elastischer) is dan een aluminium of een carbon frame, weten de meesten wel. We hadden het over lasnaden die kapot gaan en andere schadegevallen.
                                      Het ene heeft niets met het andere te maken.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Inderdaad. De lasnaden gaan kapot omdat ze slecht gelegd zijn, dat ga je ook op alu of stalen frames hebben.
                                        Maar dat heeft niets met Boonen te maken.

Comment

Tuurlijk rijden die nog met Flanders. Asfra is van de fabrikant van Flanders.
                                          Ah dat wist ik niet. Weer iets bijgeleerd

Comment

Working...
                                          X