Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een Colnago Oro is een originele classic, een écht fietsliefhebber weet zoiets en weet die ook te respecteren, ook al is 'ie dan eerder 'kitscherig'. Jij dus niet, 'k had eigenlijk ook niks anders verwacht.
Als je al het goud eraf schraapt is hij misschien nog wat waard ook
Flanders is een merk dat vooral hier in de streek nogal bekend is, maar er is weinig van te vinden.
Ik heb geen weet van problemen met alumium Flanders-fietsen. Hun titanium modellen waren (vroeger?) geen aanraders.
Flanders titanium? De kleur of echt van titanium gemaakt?
Flanders titanium? De kleur of echt van titanium gemaakt?
Titanium als materiaal natuurlijk.
Een buur van mij die competitie reed, heeft er zo drie kapot gereden. Hij reed voor Asfra en dat is de ploeg van de hoofdverdeler van Flanders. Logisch dus dat de hele ploeg met Flanders-fietsen bolde.
Toegegeven, die kerel is/was wel een sprinterstype, dus zijn fiets moest wat kunnen verdragen en bij die titanium frames was dat niet wat het moest zijn. Ik denk dat hij ze alledrie kapot gereden heeft aan de liggende achtervork, ter hoogte van de trapas. Of toch minstens twee van die drie.
Tja, titanium fietsen zijn niet echt voor stoempers, meer voor de souplesse mannen en vrouwen. Idem voor stalen fietsen.
Die tita Flanders kwamen 9/10 uit Nizhniy Novgorod .
Die tita Flanders kwamen 9/10 uit Nizhniy Novgorod .
Het waren idd oosterse frames. Relatief goedkoop alleszins.
Ik veronderstel dat een spurter een Merlin of Litespeed na een jaar toch niet aan gort rijdt? En liefst na vijf jaar ook niet eigenlijk.
Nog niet, ik ga eens gaan horen bij mijn fietsenmaker of hij niks heeft liggen. Desnoods bouw ik een versleten wegfiets om. Het is niet om competitief te rijden, enkel trainen.
Het waren idd oosterse frames. Relatief goedkoop alleszins.
Ik veronderstel dat een spurter een Merlin of Litespeed na een jaar toch niet aan gort rijdt? En liefst na vijf jaar ook niet eigenlijk.
Je alles gebruiken waar het voor gemaakt is. Geef Boonen een tita frame en hij gooit het na 1 sprint weg.
Je alles gebruiken waar het voor gemaakt is. Geef Boonen een tita frame en hij gooit het na 1 sprint weg.
Ik denk dat er nog wel genoeg renners zijn die dezelfde krachten op hun frame zetten als Boonen (los van de uithouding en de manier van die krachten op de fiets zetten). Mij maak je toch niet wijs dat die allemaal een Merlin binnen de paar maand om zeep kunnen rijden. Immers, normaliter zou Merlin alle frames die op dergelijke manier beginnen scheuren onder garantie moeten vervangen.
Ik denk dat er nog wel genoeg renners zijn die dezelfde krachten op hun frame zetten als Boonen (los van de uithouding en de manier van die krachten op de fiets zetten). Mij maak je toch niet wijs dat die allemaal een Merlin binnen de paar maand om zeep kunnen rijden. Immers, normaliter zou Merlin alle frames die op dergelijke manier beginnen scheuren onder garantie moeten vervangen.
Ik heb al gescheurde Litespeeds gezien ook hoor. Meestal gebeurd dat aan de las. Hoe beter de las, hoe minder kans dat ze scheurt.
Indertijd had Lotto ook al eens een probleem met die Litespeed frames. maar dat was doordat die licht en sterk moesten zijn, waardoor men consessies ging maken kwa pliance en betrouwbaarheid. Het ging toen vooral over Ghisallos.
Ik heb al gescheurde Litespeeds gezien ook hoor. Meestal gebeurd dat aan de las. Hoe beter de las, hoe minder kans dat ze scheurt.
Indertijd had Lotto ook al eens een probleem met die Litespeed frames. maar dat was doordat die licht en sterk moesten zijn, waardoor men consessies ging maken kwa pliance en betrouwbaarheid. Het ging toen vooral over Ghisallos.
Titanium heeft uitstekende eigenschappen. Het buigt eerder dan dat het zal barsten (tegenover aluminium), en is dus elastisch. OK, de lasnaden moeten goed verzorgd worden, maar dan nog. Daar staat nergens dat een spurter die zomaar kapot rijdt. Als een spurter dat na één keer al kan, dan zal een deftige wielertoerist ook geen tien jaar met zo'n frame rijden. Nochtans is een titanium frame een frame voor het leven.
Overigens, ik geloof zelfs niet dat de titanium frames van mijn buur aan de lasnaden zelf kapot gingen. Er kwamen barsten in de liggende achtervork zelf.
Enfin, wat ik hier lees is dat een titanium frame sneller kapot gaat dan een frame van een ander materiaal. Dat klopt toch niet echt.
Titanium heeft uitstekende eigenschappen. Het buigt eerder dan dat het zal barsten (tegenover aluminium), en is dus elastisch. OK, de lasnaden moeten goed verzorgd worden, maar dan nog. Daar staat nergens dat een spurter die zomaar kapot rijdt. Als een spurter dat na één keer al kan, dan zal een deftige wielertoerist ook geen tien jaar met zo'n frame rijden. Nochtans is een titanium frame een frame voor het leven.
Overigens, ik geloof zelfs niet dat de titanium frames van mijn buur aan de lasnaden zelf kapot gingen. Er kwamen barsten in de liggende achtervork zelf.
Enfin, wat ik hier lees is dat een titanium frame sneller kapot gaat dan een frame van een ander materiaal. Dat klopt toch niet echt.
Nee, dat lees je niet. Als ik zeg dat Boonen die fiets aan de kant zou gooien na 1 sprint is dat niet omdat hij dan kapot is, maar gewoon omdat het frame veel te veel beweegt om er een goede sprintfiets van te maken.
Nee, dat lees je niet. Als ik zeg dat Boonen die fiets aan de kant zou gooien na 1 sprint is dat niet omdat hij dan kapot is, maar gewoon omdat het frame veel te veel beweegt om er een goede sprintfiets van te maken.
Dat een titanium frame slapper (elastischer) is dan een aluminium of een carbon frame, weten de meesten wel. We hadden het over lasnaden die kapot gaan en andere schadegevallen.
Het ene heeft niets met het andere te maken.
Comment