Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
-
Nys rijdt al 15 jaar met Shimano pedalen... en dat gaat nog even zo blijven peins 'k.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNys rijdt al 15 jaar met Shimano pedalen... en dat gaat nog even zo blijven peins 'k.
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielr...203_pedaal_Nys
Ik heb zowat dezelfde pedalen en al een paar keer volle snelheid een boomstronk mee geraakt en die dingen geven geen krimp.
Comment
-
En zelfs al waren ze wel afgebroken: kan altijd gebeuren. Dat wil daarom nog niet zeggen dat die pedalen niet sterk genoeg zijn. Tenzij het meer gebeurt natuurlijk.
Nu, als die pedaal los stond, moet Nys dat toch gevoeld hebben (lichte speling).
Comment
-
Ik geloof dat verhaal helemaal niet .
Als die pedaal er scheef ingezeten had (je mag dat eens proberen ! ) , of niet helemaal vast stond , dan had Nys dat direct gevoeld. Die mannen voelen zelfs als hun zadel een paar mm gezakt is. Ook niet vergeten dat zo'n pedalen tegendraadse draad hebben, je draait die dus vanzelf vaster. Tenzij je konstant achteruit draait natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten'k vermoedde al zoiets.
Ik heb zowat dezelfde pedalen en al een paar keer volle snelheid een boomstronk mee geraakt en die dingen geven geen krimp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDe pedaal niet, maar je bearings in je crankstel hebben dat wel gevoeld, wacht maar af
Is ook niet echt iets wat je expres doet he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk geloof dat verhaal helemaal niet .
Als die pedaal er scheef ingezeten had (je mag dat eens proberen ! ) , of niet helemaal vast stond , dan had Nys dat direct gevoeld. Die mannen voelen zelfs als hun zadel een paar mm gezakt is. Ook niet vergeten dat zo'n pedalen tegendraadse draad hebben, je draait die dus vanzelf vaster. Tenzij je konstant achteruit draait natuurlijk.
Kan ook zijn dat die geperste/gelijmde draadinsert in het carbon crankstel eruit getrokken is. Dat het dus aan het crankstel ligt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDe pedaal niet, maar je bearings in je crankstel hebben dat wel gevoeld, wacht maar af
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEr staat nergens dat die pedaal er scheef heeft ingezeten.
Kan ook zijn dat die geperste/gelijmde draadinsert in het carbon crankstel eruit getrokken is. Dat het dus aan het crankstel ligt.
Ik rij al jaren met die pedalen (959, XTR) en ik ga er echt geen andere pedalen om kopen hoor. Zijn gewoon de beste. Andere lijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenDaar twijfel ik niet aan.
Is ook niet echt iets wat je expres doet he
Comment
-
Cannondale... da's helemaal niet meer duur.
Een Cannondale SuperSix HM met SRAM Red heb je voor 3.600 euro. Gewicht: 6.6 kg
Een Canyon Ultimate CF SLX 9.0 met SRAM Red heb je voor 3.899 euro. Gewicht 6.2 kg.
Leg bij de Cannondale 300 euro op voor een lichter wielsetje, en je hebt eigenlijk net hetzelfde als een Canyon.
Ik zou 't wel weten hoor....
Comment
-
Een Cannondale Supersix HM Red kost (voor 2011!) 3999 €. En de Canyon is beter afgemonteerd. Vooral op vlak van wielen dan.
Voor de rest valt het prijsverschil idd mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEen Cannondale Supersix HM Red kost (voor 2011!) 3999 €. En de Canyon is beter afgemonteerd. Vooral op vlak van wielen dan.
Voor de rest valt het prijsverschil idd mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBij Cannondale krijg je altijd 10% korting, dus... 3.600 euro, bij Canyon niet. Nog eens, de Canyon heeft betere wielen, maar... die kost ook 300 euro meer. Dus... nog eens, leg 300 euro op voor een beter wielsetje en je zit eigenlijk met een op enkele details na een evenwaardige afmontage.
Op mijn Taurine kreeg ik maar 6 %. En dat was bij twee verschillende dealers. Wel een model dat net uit was natuurlijk. En de crisis was nog maar net begonnen en had dus nog niet veel invloed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAh, je rekende de korting er al af. Dat mocht je er wel bij zeggen.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOp mijn Taurine kreeg ik maar 6 %. En dat was bij twee verschillende dealers. Wel een model dat net uit was natuurlijk. En de crisis was nog maar net begonnen en had dus nog niet veel invloed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe moet dat niet vragen die korting, je moet die zelf zeggen.
Op mijn vorige Cannondales had ik ook gewoon 10 % hoor. En ik geloof best dat het intussen weer van dat is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenToen ze 6 % voorstelden, zei ik dat ik 10 % wou, maar dat weigerden beide winkels.
Op mijn vorige Cannondales had ik ook gewoon 10 % hoor. En ik geloof best dat het intussen weer van dat is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk ken verschillende mensen die de afgelopen jaren bij die dealer een Cannondale gekocht hebben (ik ook nog eentje in 2007). Da's altijd 10% geweest hoor.
Al mijn vorige bikes komen van bij Jowan. Vroeger kreeg ik daar altijd 10 % zonder moeilijk doen. Zelfs nooit zelf 10 % moeten voorstellen. Eerst was het 10 % effectieve korting, daarna 10 % in materiaal. Eind 2008 kreeg ik effectieve korting bij beide winkels, maar wel slechts 6 %.
Enige andere toegeving: ik kreeg de nieuwprijs van het originele stuur van Cannondale als korting omdat ik dat stuur liet ruilen voor een Ritchey WCS Riser. Dat stuur kocht ik bij mijn LBS omdat mijn kabels anders teveel ingekort zouden zijn (fietsen worden bij de dealer geleverd met niet ingekorte kabels). De stuurpen heb ik achteraf zelf vervangen, wegens goedkoper op het net.
Comment
Comment