Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 6% is idd meer courant voor C'Dale, maar dat weet je pas als je een fiets koopt natuurlijk... Hun prijzen zijn zeker niet meer gestegen dan anderen, en dan is 4% korting inhouden een makkelijke truk om de marges hoger te houden.
    Alles wordt duurder, behalve bij C'dale

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      6% is idd meer courant voor C'Dale, maar dat weet je pas als je een fiets koopt natuurlijk... Hun prijzen zijn zeker niet meer gestegen dan anderen, en dan is 4% korting inhouden een makkelijke truk om de marges hoger te houden.
      dat is omdat ze hun frames nu op dezelfde plaats halen als Canyon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        6% is idd meer courant voor C'Dale, maar dat weet je pas als je een fiets koopt natuurlijk... Hun prijzen zijn zeker niet meer gestegen dan anderen, en dan is 4% korting inhouden een makkelijke truk om de marges hoger te houden.
        Spijtig is het, bij Trek is het richting +10% gegaan het laatste jaar, toch niet min denk ik dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
          Spijtig is het, bij Trek is het richting +10% gegaan het laatste jaar, toch niet min denk ik dan...
          Naar beneden konden ze allicht niet meer. Door de jaren heen is Trek toch wel een stukje goedkoper geworden.

Wat Cannondale betreft: de Caffeine was het laatste MTB-frame dat in de USA werd geproduceerd zeker?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Iemand die suggesties kan doen bij aanschaf van een nieuwe indoor trainer ?

Ik denk aan een Tacx Cycle Force Flow waarbij je ook op vermogen kan trainen. Iemand die de meerwaarde heeft ervaren tegenover de goedkoopste modellen ?

Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -

Tofste is natuurlijk die versies incl software en beelden van Alpenritten bvb maar dat vind ik te duur voor de keren dat we er gebruik gaan van maken (tenzij de winter ongemeen hard wordt...).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              dat is omdat ze hun frames nu op dezelfde plaats halen als Canyon
              In hetzelfde land misschien wel, maar niet op dezelfde plaats hoor.

Enfin, ik heb toch liever een Cannondale dan een Canyon hoor.

1. Om de naam (herverkoopwaarde is daardoor ook beter)
              2. Levenslange garantie op frame voor eerste eigenaar
              3. Met eventuele garantietoestanden kan ik gewoon naar de dealer om de hoek hier stappen.

Comment

• De kleuren van Canyon slaan ook weer ferm tegen voor de nieuwe collectie, zie ik net.
                Topmodellen zoals de AL 9.0 (SL) zijn alleen in het zwart/bruin te krijgen, en dan steekt er nog zo'n mottige vork in.
                Geef dat toch een kleur of 5 waar je uit kan kiezen, kost geen moeite...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  De kleuren van Canyon slaan ook weer ferm tegen voor de nieuwe collectie, zie ik net.
                  Topmodellen zoals de AL 9.0 (SL) zijn alleen in het zwart/bruin te krijgen, en dan steekt er nog zo'n mottige vork in.
                  Bij de meeste andere grote merken mag je ook al tevreden zijn als je uit twee kleuren kan kiezen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Maar die hebben (soms) tenminste knappe kleurenschema's (bv. Scott), terwijl het hier altijd 1 kleur is.
                    Bij de carbonmodellen vind ik het al helemaal triestig, tenminste op foto.

Comment

De kleuren van Canyon slaan ook weer ferm tegen voor de nieuwe collectie, zie ik net.
                      Dt swiss

Comment

• Kan er niet aan doen, maar ik vind het op niet veel trekken... Ik denk dat het door die boog achteraan komt, en de zwarte stanchions. De graphics vloeken in dit geval ook wat met de rest van de fiets.

Finde dein MTB für Gelände, Trail oder Bikepark! ► XC, Enduro, Down-Country und mehr ✓ Carbon und Aluminium ✓ Superschnell und agil ✓ Hier entdecken!

Comment

Die van Cannondale zijn tegenwoordig dikwijls ook maar vrij triestig. Die SuperSix HM heb je in 't wit (met een paar zwarte streepjes op), of omgekeerd in 't mat zwart dan. Ik zou al direct wat rode accenten ofzo toevoegen.

Dit is al een goed begin bijvoorbeeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                            Dt swiss
                            Da's ook maar nen naam hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Iemand die suggesties kan doen bij aanschaf van een nieuwe indoor trainer ?

Ik denk aan een Tacx Cycle Force Flow waarbij je ook op vermogen kan trainen. Iemand die de meerwaarde heeft ervaren tegenover de goedkoopste modellen ?

Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -

Tofste is natuurlijk die versies incl software en beelden van Alpenritten bvb maar dat vind ik te duur voor de keren dat we er gebruik gaan van maken (tenzij de winter ongemeen hard wordt...).
                              Zelf heb ik nog nooit met een Tacx met vermogen gereden maar ik heb al van vele gehoord dat dat geen meerwaarde is. Op elk type Tacx/Elite zal die een ander wattage geven dus echt nauwkeurig is dat niet.
                              Zelf heb ik een Siriuske.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                Zelf heb ik nog nooit met een Tacx met vermogen gereden maar ik heb al van vele gehoord dat dat geen meerwaarde is. Op elk type Tacx/Elite zal die een ander wattage geven dus echt nauwkeurig is dat niet.
                                Zelf heb ik een Siriuske.
                                Tja dat geloof ik wel. Maar op 1 en hetzelfde toestel zal het toch wel elke keer "juist" zijn, zodat je trainingen kan vergelijken ? Cijfer qua wattage op zich hoeft voor mij niet wetenschappelijk 100% juist te zijn, maar je moet er wel kunnen op vertrouwen dat de ene training aan 250 Watt even zwaar is als de volgende aan 250 Watt...

Op mijn roeimachine kan je bvb goed vertrouwen op de aangegeven tempo's en wattages en zo kan je mooi je progressie of het gebrek eraan of de vorm van de dag aflezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  zoals cannondale

Comment

zoals cannondale
                                    En Merlin.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

zoals cannondale
                                      Inderdaad, zoals Cannondale!
                                      Je zal me ook nooit horen zeggen dat bijvoorbeeld een Cannondale frame per definitie altijd beter is dan een Canyon frame.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Idd, ik kan dat ook meer dan behoorlijk relativeren hoor, maar ik heb er wel gewoon een boon voor. De looks vind ik eig. wel heel knap, het principe van vernieuwing om oa gewicht te besparen vind ik ook wel leuk, en t'is "Zwitsers"...

Maar ik ben realistisch genoeg om toch voor iets anders te kiezen mocht het nodig zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          En Merlin.
                                          Merlin is ermee gestopt - althans tijdelijk - dus dat maakt ze op slag nog exclusiever.

@jakkel : bestaan er nog echt pertinent 'slechte' frames? Ik dacht van niet.

Comment

Working...
                                          X