Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Idd, ik kan dat ook meer dan behoorlijk relativeren hoor, maar ik heb er wel gewoon een boon voor. De looks vind ik eig. wel heel knap, het principe van vernieuwing om oa gewicht te besparen vind ik ook wel leuk, en t'is "Zwitsers"...
Maar ik ben realistisch genoeg om toch voor iets anders te kiezen mocht het nodig zijn
Weet ik niet direct. Kwaliteitsverschillen zijn er altijd, en dat zal ook altijd zo blijven.
Bedoel je dan in de afwerking, de lak en zo? Dat natuurlijk wel, maar een frame waar je - om het zwaar overdreven uit te drukken -na een jaar doorzakt , dat bestaat toch niet meer?
Bedoel je dan in de afwerking, de lak en zo? Dat natuurlijk wel, maar een frame waar je - om het zwaar overdreven uit te drukken -na een jaar doorzakt , dat bestaat toch niet meer?
Afwerking, lak,... noem maar op. En verschillen tussen frames onderling zal je altijd hebben. Na een jaar doorzakken? Zou altijd kunnen hé, breuken komen nog veel voor. Die Granville waarvan het frame brak aan de geïntegreerde zadelpen begin dit jaar bij één of andere prof als ik me nog herinner, de Cannondale Taurine, de Flash,... breuken genoeg hoor.
Merlin is ermee gestopt - althans tijdelijk - dus dat maakt ze op slag nog exclusiever.
NP. Ik probeerde je op je paard te krijgen.
Alles is een naam tegenwoordig. Trouwens, ik heb de indruk dat Canyon ook in prijs aan het stijgen is. Tja, ze zijn een bekend merk geworden intussen. En ze zullen ook minder besparen op hun lakkwaliteit dan vroeger, en daar betaalt de consument dan voor.
En al die Ridley frames die braken bij Katusha en nu wil Ridley dat geld terug. Maar profs gebruiken zo'n fiets lichtelijk anders dan amateurs. Daar zul je altijd meer breuken hebben?
Kwaliteitsverschillen in frames zal je altijd hebben. In aluminium zal het tegenwoordig mss iets minder zijn dan vroeger, maar op vlak van carbon ... Er is meer dan stevigheid en lakkwaliteit alleen. Het rijgedrag hangt grotendeels van het frame af. Vooral bij carbon zou dat in principe een enorm verschil moeten maken door de vele mogelijkheden met dergelijke buizen.
Canyon is direct af fabriek, dat spaart dus een tussenpersoon uit.
I know.
Vroeger was het prijsverschil met andere merken enorm groot, doch ik heb de indruk dat dat vermindert. En ik vind dat logisch. Jammer, maar zo is het.
Edit:
Ze sparen trouwens meerdere tussenpersonen uit (al minstens de invoerder en de dealer).
Het zou kunnen dat hun kwaliteit effectief verbeterd is wat dan de hogere prijzen verantwoord . Dat kan ook wat te maken hebben met de sponsoring van de Lotto ploeg. Hun topmodellen zitten rond de 7000€ als ik me niet vergis. Heb onlangs een kataloog thuisgekregen.
Canyon is gewoon dikwijls onderschat vind ik. Zelf heb ik het absolute basismodel maar het ding gaat nog steeds geweldig, gewoonweg niks op aan te merken.
Kijk eens op de site vaan de LuxMR serie, das echt wel absolute top voor zover ik het (niet in het echt) kan zien. Ja, als je wél een probleem hebt dan ben je zwaar de klos, vandaar dat ik er nooit een fully/carbon-bike zou kopen. Maar een Hardtail Alu, ik zou het opnieuw over doen...
Het zou kunnen dat hun kwaliteit effectief verbeterd is wat dan de hogere prijzen verantwoord . Dat kan ook wat te maken hebben met de sponsoring van de Lotto ploeg. Hun topmodellen zitten rond de 7000€ als ik me niet vergis. Heb onlangs een kataloog thuisgekregen.
Kijk, ze kosten eigenlijk al evenveel als bijvoorbeeld een Cannondale. Over kwaliteit zeg ik niks, ik wil best geloven dat een Canyon even goed, of zelfs nog beter is dan een Cannondale. Het feit is gewoon dat ze tegenwoordig helemaal niet meer zo super zijn op het vlak van prijs/uitrusting. Je hebt daar bovenop geen dealer waar je naartoe kan als 'ie breekt ofzo en geen levenslange garantie op het frame. Ik zie dus eigenlijk geen enkele reden meer om een Canyon nog boven bijvoorbeeld een Cannondale te kiezen.
Canyon is gewoon dikwijls onderschat vind ik. Zelf heb ik het absolute basismodel maar het ding gaat nog steeds geweldig, gewoonweg niks op aan te merken.
Kijk eens op de site vaan de LuxMR serie, das echt wel absolute top voor zover ik het (niet in het echt) kan zien. Ja, als je wél een probleem hebt dan ben je zwaar de klos, vandaar dat ik er nooit een fully/carbon-bike zou kopen. Maar een Hardtail Alu, ik zou het opnieuw over doen...
Ik zou u keuze alvast begrijpen. Op papier zien de onderdelen er allemaal ongeveer gelijkwaardig uit, over het frame kan ik niks zeggen want ik ken geen van beiden. En de looks, das iets puur persoonlijks. Wat blijft er dan over, idd uitstraling, service en garantie.
T'is een moeilijk geval vind ik, in dergelijke prijsklasse zou ik ook eieren voor mijn geld zou kiezen en dus bij een dealer kopen, dan ben je toch ietsje geruster..
edit: met dat geld ga ik voor geen van bovenstaande
Ah wat is duur.
Ik heb net 99 USD neergelegd voor een Litespeed badge uit 2001 .
Nu en dan komt er nog 1tje te koop op Ebay en mijn Vortex was de zijne kwijt.
Ah wat is duur.
Ik heb net 99 USD neergelegd voor een Litespeed badge uit 2001 .
Nu en dan komt er nog 1tje te koop op Ebay en mijn Vortex was de zijne kwijt.
Dat vind ik dus reteknap hé, zo van die retrolook badges!
Comment