Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten@jakkel : bestaan er nog echt pertinent 'slechte' frames? Ik dacht van niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWeet ik niet direct. Kwaliteitsverschillen zijn er altijd, en dat zal ook altijd zo blijven.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat ken ik zo'n boon hebben voor iets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenBedoel je dan in de afwerking, de lak en zo? Dat natuurlijk wel, maar een frame waar je - om het zwaar overdreven uit te drukken -na een jaar doorzakt , dat bestaat toch niet meer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMerlin is ermee gestopt - althans tijdelijk - dus dat maakt ze op slag nog exclusiever.
Alles is een naam tegenwoordig. Trouwens, ik heb de indruk dat Canyon ook in prijs aan het stijgen is. Tja, ze zijn een bekend merk geworden intussen. En ze zullen ook minder besparen op hun lakkwaliteit dan vroeger, en daar betaalt de consument dan voor.
Comment
-
Kwaliteitsverschillen in frames zal je altijd hebben. In aluminium zal het tegenwoordig mss iets minder zijn dan vroeger, maar op vlak van carbon ... Er is meer dan stevigheid en lakkwaliteit alleen. Het rijgedrag hangt grotendeels van het frame af. Vooral bij carbon zou dat in principe een enorm verschil moeten maken door de vele mogelijkheden met dergelijke buizen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenCanyon is direct af fabriek, dat spaart dus een tussenpersoon uit.
Vroeger was het prijsverschil met andere merken enorm groot, doch ik heb de indruk dat dat vermindert. En ik vind dat logisch. Jammer, maar zo is het.
Edit:
Ze sparen trouwens meerdere tussenpersonen uit (al minstens de invoerder en de dealer).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenCanyon is direct af fabriek, dat spaart dus een tussenpersoon uit.
Comment
-
Canyon is gewoon dikwijls onderschat vind ik. Zelf heb ik het absolute basismodel maar het ding gaat nog steeds geweldig, gewoonweg niks op aan te merken.
Kijk eens op de site vaan de LuxMR serie, das echt wel absolute top voor zover ik het (niet in het echt) kan zien. Ja, als je wél een probleem hebt dan ben je zwaar de klos, vandaar dat ik er nooit een fully/carbon-bike zou kopen. Maar een Hardtail Alu, ik zou het opnieuw over doen...
I mean: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...ke.html?b=2066
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHet zou kunnen dat hun kwaliteit effectief verbeterd is wat dan de hogere prijzen verantwoord . Dat kan ook wat te maken hebben met de sponsoring van de Lotto ploeg. Hun topmodellen zitten rond de 7000€ als ik me niet vergis. Heb onlangs een kataloog thuisgekregen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenCanyon is gewoon dikwijls onderschat vind ik. Zelf heb ik het absolute basismodel maar het ding gaat nog steeds geweldig, gewoonweg niks op aan te merken.
Kijk eens op de site vaan de LuxMR serie, das echt wel absolute top voor zover ik het (niet in het echt) kan zien. Ja, als je wél een probleem hebt dan ben je zwaar de klos, vandaar dat ik er nooit een fully/carbon-bike zou kopen. Maar een Hardtail Alu, ik zou het opnieuw over doen...
I mean: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...ke.html?b=2066
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
Zalige Lefty vork, knappe kleursetting, levenslange garantie, de naam 'Cannondale' (betere restwaarde), service bij de dealer om de hoek,... .
Comment
-
Ik zou u keuze alvast begrijpen. Op papier zien de onderdelen er allemaal ongeveer gelijkwaardig uit, over het frame kan ik niks zeggen want ik ken geen van beiden. En de looks, das iets puur persoonlijks. Wat blijft er dan over, idd uitstraling, service en garantie.
T'is een moeilijk geval vind ik, in dergelijke prijsklasse zou ik ook eieren voor mijn geld zou kiezen en dus bij een dealer kopen, dan ben je toch ietsje geruster..
edit: met dat geld ga ik voor geen van bovenstaande
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichtenedit: met dat geld ga ik voor geen van bovenstaande
Comment
-
Ah wat is duur.
Ik heb net 99 USD neergelegd voor een Litespeed badge uit 2001 .
Nu en dan komt er nog 1tje te koop op Ebay en mijn Vortex was de zijne kwijt.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAh wat is duur.
Ik heb net 99 USD neergelegd voor een Litespeed badge uit 2001 .
Nu en dan komt er nog 1tje te koop op Ebay en mijn Vortex was de zijne kwijt.
Comment
Comment