Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

7 km is niets. Trouwens, echt veel opwarmen zal je wel niet doen. Als je de conditie wil opbouwen moet je langere afstanden beginnen rijden. Pas daarna bouw je de snelheid op. En bij elke rit een warm up en een cool down (beginnen en eindigen met een hartslag van ongeveer 120 bpm). Train je puur op afstand, dan best niet boven je overslagpols gaan. D.i. de hartslag vanaf wanneer je begint te verzuren. Ik vermoed dat je die bij jou rond de 160 moet zoeken, maar die overslag hangt nogal af van je conditie, je leeftijd en je genetisch materiaal. Ik kan er dus wel tien slagen naast zitten.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Het zal waarschijnlijk de ORBEA Neos worden.

Al ben ik nog niet helemaal zeker... je vindt veel mensen die iets weten over auto's maar des te minder die iets weten over velo's

http://217.22.58.186/yak-system/publ...=272&m=Neos_06

Comment

weet niet of het hier al ergens vermeld staat maar kijk zeker ook eens bij 'redbull' voor je beslist!

http://www.roseversand.de/output/con...=3&detail2=581

dit is klein duits merk, zeer gekend doch enkel bij de 'die hard' wielertoeristen door het niet commercieel karakter van deze fietsfabrikant.

site is wel vrij onduidelijk, je kan beter een cataloog bestellen die je enkele dagen later (gratis) ontvangt.

ze hebben nederlandstalige medewerkers dus maak je geen zorgen over het duits

zeker ook eens de moeite tot ginder te rijden!

Comment

Over fietsen, mag je me veel vragen. Tot voor een paar jaar las ik maandelijks minstens één tijdschrift over dit onderwerp. Nadeel is natuurlijk wel dat ik tegenwoordig wat minder mee ben op dit vlak, maar toch.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
            Over fietsen, mag je me veel vragen. Tot voor een paar jaar las ik maandelijks minstens één tijdschrift over dit onderwerp. Nadeel is natuurlijk wel dat ik tegenwoordig wat minder mee ben op dit vlak, maar toch.
            Ken je goeie internetfora over fietsen ? Liefst een Vlaams

Ik vraag mij nog altijd af wat voor een reputatie Orbea heeft.

Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich
            weet niet of het hier al ergens vermeld staat maar kijk zeker ook eens bij 'redbull' voor je beslist!

http://www.roseversand.de/output/con...=3&detail2=581

dit is klein duits merk, zeer gekend doch enkel bij de 'die hard' wielertoeristen door het niet commercieel karakter van deze fietsfabrikant.

site is wel vrij onduidelijk, je kan beter een cataloog bestellen die je enkele dagen later (gratis) ontvangt.

ze hebben nederlandstalige medewerkers dus maak je geen zorgen over het duits

zeker ook eens de moeite tot ginder te rijden!

Ik heb er al over gelezen op een forum, ik ga dat eens bekijken. Merci
            Last edited by ; 04/09/2006, 09:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
              Ken je goeie internetfora over fietsen ? Liefst een Vlaams

Ik vraag mij nog altijd af wat voor een reputatie Orbea heeft.

Enkele fora:
              www.wielertoerist.be/forum (hier ben ik zelf regelmatig actief)

Orbea heeft een deftige reputatie. Niet exclusief, maar wel degelijk.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

idd, ik geloof dat orbea zelfs gebruik maakt van Colombus-materiaal voor sommige frames en dat is een vaste waarde in het fietsmilieu. Bij ons rijden er 2 mensen met orbea en tot nu toe nog geen probs mee gehad.

als je ze eens in levende lijve wil zien moet je eens kijken naar de koers hé, Euskatel rijdt met die dingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv
                  idd, ik geloof dat orbea zelfs gebruik maakt van Colombus-materiaal voor sommige frames en dat is een vaste waarde in het fietsmilieu. Bij ons rijden er 2 mensen met orbea en tot nu toe nog geen probs mee gehad.

als je ze eens in levende lijve wil zien moet je eens kijken naar de koers hé, Euskatel rijdt met die dingen.

Op vlak van aluminium heb je wel betere fabrikanten hoor. Ik denk bv. aan Easton, Alcoa, Dedaccia. Colombus maakte vooral naam met chromoly-buizen.
                  Dat Colombus per definitie goed is, vind ik een beetje klinken als dat een fiets met Shimano-onderdelen altijd kwalitatief is. Shimano maakt ook wel een hoop brol voor de lagere prijscategorieën.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Op vlak van aluminium heb je wel betere fabrikanten hoor. Ik denk bv. aan Easton, Alcoa, Dedaccia. Colombus maakte vooral naam met chromoly-buizen.
                    Dat Colombus per definitie goed is, vind ik een beetje klinken als dat een fiets met Shimano-onderdelen altijd kwalitatief is. Shimano maakt ook wel een hoop brol voor de lagere prijscategorieën.
                    En is colombus de SIS van shimano? Of toch iets beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                      En is colombus de SIS van shimano? Of toch iets beter

SIS is helemaal geen groep van Shimano. SIS staat voor Shimano Index System en slaat erop dat men de (voornamelijk) achterderailleur met klikjes (per versnelling eentje uiteraard) kan schakelen. Het is in feite het systeem van dat men gebruikte bij de duimschakelaars op MTB en de schakelhendels op het frame bij een oude koersfiets. Het systeem wordt in feite nergens nog gebruikt. Op heel oude "hendelschakelaars" kon men de kabel naar de derailleur traploos trekken, wat erin resulteerde dan men een beetje moest zoeken om de achterderailleur goed te bedienen, kwestie van de ketting niet te laten doorschieten als deze niet perfect op een tandwieltje loopt.
                      Colombus is geen brol hoor (mss overdreef ik wat), maar ze zijn maar begonnen met aluminium buizen als ze in feite niet anders meer konden omdat het aantal stalen frames aanzienlijk verminderde. Ze zijn geen poiniers op dit vlak. Denk nu niet dat kaders met Colombus buizen gaan plooien of breken, maar als je echte topkwaliteit wil, zal je toch niet bij Colombus uitkomen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Weet er iemand goede mountainbikes voor ongveer 600 à 700€. En heeft er iemand al ervaring met het Duitse merk Canyon ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DVinci
                          Weet er iemand goede mountainbikes voor ongveer 600 à 700€. En heeft er iemand al ervaring met het Duitse merk Canyon ?

Canyon schijnt een degelijk merk te zijn met veel waar voor je geld. Ik heb wel nog nooit eentje gereden, maar over de kwaliteit zou ik me geen zorgen maken. Cube is trouwens een soortgelijk merk. Mooie fietsjes trouwens, die Cubes.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DVinci
                            Canyon behoort tot hetzelfde rijtje als Redbull.. redelijk onbekend maar zeer degelijke bike's!

Comment

Kan een splinternieuwe Giant Mountain bike kopen voor 300 €, is dit een mooie prijs? Ik ga er morgen eens langs om hem te bekijken. Wat kost een doorsnee Giant eigenlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn
                                Kan een splinternieuwe Giant Mountain bike kopen voor 300 €, is dit een mooie prijs? Ik ga er morgen eens langs om hem te bekijken. Wat kost een doorsnee Giant eigenlijk?
                                hangt er vanaf. Ga je er echt mee mountainbiken? Indien ja, zou het mij verbazen dat ie maar 300 euro kost. als het voor rond de kerktoren te rijden is, is de prijs normaal denk ik
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+
                                  hangt er vanaf. Ga je er echt mee mountainbiken? Indien ja, zou het mij verbazen dat ie maar 300 euro kost. als het voor rond de kerktoren te rijden is, is de prijs normaal denk ik
                                  Ok meer info: tis een Giant Boulder, goeie fiets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn
                                    Ok meer info: tis een Giant Boulder, goeie fiets?

Om te MTB-en? No way! Om mee naar de bakker te rijden uiteraard wel.
                                    In feite zou je een dergelijke fiets met een goedkope SUV kunnen vergelijken: het ziet eruit alsof je er off road mee kan gaan, maar dat is slechts uiterlijke schijn. OK, je kan het proberen, maar dan zal je al snel kosten hebben.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

bah, je kan er wel met mtb'en eh.. maar idd niet in die mate als je kunt met een full suspension santa cruz of dergelijke bike

om bij droog weer op't gemakske eens een kouterbaantje in te rijden volstaat deze zeker!

als je daarintegen een bike zoekt om enduro tochten, downhill of cross te doen.. dan is die keuze verkeerd!

maw, die giant boulder is geen slechte fiets als je hem gebruikt waarvoor hij gemaakt is!
                                      Last edited by ; 23/09/2006, 20:49.

Comment

Die Boulder volstaat langs geen kanten om echt te MTB-en hoor. Wat wil je ook? Voor die prijs kan dat gewoon niet. Een deftig fietsje kost 1000 euro en meer, niet 300.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Die Boulder volstaat langs geen kanten om echt te MTB-en hoor. Wat wil je ook? Voor die prijs kan dat gewoon niet. Een deftig fietsje kost 1000 euro en meer, niet 300.
                                          idd, niet om écht te mtb'en! zelfs op een kassei strookje moet je idd niet veel van die vering verwachten, en bij modderige ondergrond zal je snel je remkracht verliezen..

zoals ik al zei, moet pietkonijn eerst weten wat hij precies zoekt..

tip: bij redbull heb je de enduro serie, deze bieden veelzijdig gebruik met top materiaal aan een mooie prijs!
                                          Last edited by ; 28/09/2006, 13:49.

Comment

Working...
                                          X