Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
-
Iemand ervaring met crossfietsen?
Ik begin meer en meer overwegen om m'n MTB weg te doen. Ik heb er vorige winter ca. 150 km off road mee gereden. Een keer of 4 dus... De rest was woon-werk met vettig weer, maar toen ergerde ik me de hele tijd aan het rechte stuur, dikke noppenbanden, ...
Het idee is om een crosser te kopen. Daar mee dus woon-werk, regelmatige een paar gravelweggetjes en heel af en toe het mtb parcours op.
Ik zoek een tweedehands ding van ca. 300-400 euro. Niet veel, I know.
Een gravelracer is geen optie omdat je die nog niet aan die prijs vind.
Iemand hier met een crosser?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIemand ervaring met crossfietsen?
Ik begin meer en meer overwegen om m'n MTB weg te doen. Ik heb er vorige winter ca. 150 km off road mee gereden. Een keer of 4 dus... De rest was woon-werk met vettig weer, maar toen ergerde ik me de hele tijd aan het rechte stuur, dikke noppenbanden, ...
Het idee is om een crosser te kopen. Daar mee dus woon-werk, regelmatige een paar gravelweggetjes en heel af en toe het mtb parcours op.
Iemand hier met een crosser?
stuur vervangen en slicks of halve slicks (die met in het midden vlak, maar aan de zijkanten toch noppen) monteren geen optie?
ik hebt 2 MTB's thuis, een stalen korte kader met korte versnellingen (grootste blad vooraan is 44 denk ik) met dikke terreinbanden. is de offroad fiets of backup als de rest kaduuk is.
en de 2de is een lange alu kader, slicks gemonteerd, grote versnellingen (denk 52T vooraan). de ideale asfalt snelheidsfiets.
vorig jaar nog een koersfiets gekocht maar die is alweer de deur uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIemand ervaring met crossfietsen?
Iemand hier met een crosser?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenstuur vervangen en slicks of halve slicks (die met in het midden vlak, maar aan de zijkanten toch noppen) monteren geen optie?
ik hebt 2 MTB's thuis, een stalen korte kader met korte versnellingen (grootste blad vooraan is 44 denk ik) met dikke terreinbanden. is de offroad fiets of backup als de rest kaduuk is.
en de 2de is een lange alu kader, slicks gemonteerd, grote versnellingen (denk 52T vooraan). de ideale asfalt snelheidsfiets.
vorig jaar nog een koersfiets gekocht maar die is alweer de deur uit
Ik heb vorige winter op m'n oude koersfiets 28mm banden met wat profiel gemonteerd (Schwalbe Marathons) maar dat is boter noch vis.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb me net deze gravelracer besteld om de koersfiets deze winter wat te sparen, kan je ook als crosser gebruiken.
Zal de winter nog doorrijden met de oude Bulls.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb me net deze gravelracer besteld om de koersfiets deze winter wat te sparen, kan je ook als crosser gebruiken.
Eerste keer dat ik zo ene zie en ben nog maar pas bij een Cannondale dealer geweest.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk heb vorige winter op m'n oude koersfiets 28mm banden met wat profiel gemonteerd (Schwalbe Marathons) maar dat is boter noch vis.
Sjiek ding. Een gravelracer zou inderdaad perfect zijn, maar ik wil er nu niet te veel geld aanhangen. Een 400 euro of zo. En gravelracers zijn nog niet tweedehands te vinden. Toch niet aan die prijs.
Zal de winter nog doorrijden met de oude Bulls.
ik rij met mijn alu MTB op slicks evenrap als met de koersvelo, alleen kan ik met de MTB trottoirs oprijden, door putten, door kasseibanen, en dat is een pak moeilijker met de koersfiets met zijn smalle bandjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenen wat is het verschil dan tussen zo een gravelracer, en een MTB met slicks erop met ander stuur?
Comment
-
Je kan toch niet zomaar remmen van een recht stuur overzetten op een krom stuur. Daarnaast het gewicht van de vork (die toch vastgeroest zit) die alleen maar dood gewicht is. De geometrie die toch anders is?
Ik heb nog niet echt concreet gemeten, maar het lijkt me dat ik hier heel kort op zou zitten. tenzij ik een kanjer van een stuurpen monteer?
Soit, intussen contact gehad met Fm (die nu op reis is).
Da's nog eentje van de oude stempel. Die probeert z'n klanten zo goed mogelijk te helpen ipv zo goed mogelijk winst maken :-)
Hij zal eens kijken wat mogelijk is. Occasie frame en onderdelen overzetten of ergens iets op de kop tikken in geheel. We'll see.Last edited by Hayes; 13/10/2016, 22:21.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Nice hé. Ik vermoed dat die intussen ook al getest is?
Ik weet dat je er fan van bent en dat het beter is dan een gewone vork, maar toch blijf ik zo'n lefty een raar zicht vinden... Niet lelijk hé, da's iets anders. Maar raar...
Daarnet beslist bij de FM over m'n crossfietsje. Hij had een klant die een Stevens cyclocross 105 had en er nooit meer mee reed. HIjheeft even gepolst en we zijn overeen gekomen over een prijs. Is er zo eentje. Heeft wel wat gebruikssporen, kan ook bijna niet anders bij zo'n fiets. Maar staat technisch dik in orde. Zelfs met een fulcrum cranckset die behoorlijk wat gekost heeft. Gekocht en altijd onderhouden bij FM en ik vertrouw hem. Nu oude Bulls koersfiets en Focus MTB op 2dehands zwieren.
Nieuw (tweedehands) fietsje. Ikke blij :-)
Heb hem nog niet maar 't is er zo eentje.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenNice hé. Ik vermoed dat die intussen ook al getest is?
Ik weet dat je er fan van bent en dat het beter is dan een gewone vork, maar toch blijf ik zo'n lefty een raar zicht vinden... Niet lelijk hé, da's iets anders. Maar raar...
Ondertussen zo'n 150 km mee gereden. Ik moet nog wat wennen aan de stuurdrop die een pak minder is dan op m'n koersfiets. Maar ik heb een 120 mm -/+20° stuurpen besteld, dan komt het wel meer in de buurt. Bolt lekker smooth en slechte fietspaden voelen niet zo slecht aan. Daar zitten de dikke banden en de 3.5 bar druk ongetwijfeld voor iets tussen. Gisteren mee met de groep tegen 35 per uur, gaat prima.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDaarnet beslist bij de FM over m'n crossfietsje. Hij had een klant die een Stevens cyclocross 105 had en er nooit meer mee reed. HIjheeft even gepolst en we zijn overeen gekomen over een prijs. Is er zo eentje. Heeft wel wat gebruikssporen, kan ook bijna niet anders bij zo'n fiets. Maar staat technisch dik in orde. Zelfs met een fulcrum cranckset die behoorlijk wat gekost heeft. Gekocht en altijd onderhouden bij FM en ik vertrouw hem. Nu oude Bulls koersfiets en Focus MTB op 2dehands zwieren.
Nieuw (tweedehands) fietsje. Ikke blij :-)
Heb hem nog niet maar 't is er zo eentje.
Comment
-
Die drop zal wel snel wennen.
Op m'n Wilier zit ik ook iets relaxter dan op de Bulls. Eerste ritjes was dat even wennen. Maar nu wil ik niet meer anders.
Gisteren nog een afscheidsritje gedaan met de Bulls. Die wordt dus verkocht.
Toch even het afsalt verlaten. Voor zulke weggetjes en winters woon-werk zal de crosser dienen. Daarnaast ook af en toe even mtb parcourtjes doen. Op de crosser staan trouwens extra remhendels. Is dat standaard bij zulke fietsen? LIjkt me wel handig.
Last edited by Hayes; 23/10/2016, 12:28.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenBen wat aan het opzoeken ivm reviews.
Hij werd standaard zo verkocht blijkbaar. Ik zie wel of ik er wat aan heb.
Comment
-
Gisteren de eerste keer naar het werk gereden met de crossfiets.
Beviel echt goed. De snelheid ligt niet veel lager, maar meer comfort. Het fietspad naar het werk ligt nu vol bladeren en vuil, waardoor het soms glad wordt en je geen scheuren, bulten en putten meer ziet. Crossfiets deed het perfect. Morgen offroad testje.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment