Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
    Excuseer, tis Alivio
    Klein kwaliteitsverschil met 105, wat beter te vergelijken valt met Deore LX.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
      Qua maat zit het wel goed. De fiets is van een familielid, is 5 jaar oud, maar is steeds punctueel onderhouden. De lak is nog in perfecte staat, geen enkele kras.
      Voor 300€ heb ik hem...

Welke maat? Hoe groot ben je juist? Niet dat je met je lichaamslengte alleen al de maat kan bepalen, maar het geeft een indicatie. Voor de rest: er zijn nog relatief veel mensen die met een verkeerde maat rondrijden.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Bwa, tvalt mee hoor, maar ben je van plan om er ook echt mee te gaan rijden in de modder? Een dure groep heb je niet nodig om met 'n mountainbike op de weg te rijden.

Hangt er vanaf hoe je dat ziet. Als je wil zeggen dat een MTB-groep sterker is dan een racegroep, dan ben je toch lichtjes verkeerd. Vergeet niet dat een koersfiets ook nogal eens vuil wordt, ook al hangen er niet snel klodders modder aan. Het is trouwens niet de hoeveelheid vuil die telt, maar of het schadelijk is en of het overal kan tussenkruipen. De afdichtingen van de lagers van een racegroep zijn in ieder geval zeker niet van mindere kwaliteit dan van een MTB-groep.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Nja, daar heb je wel gelijk BF !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            Welke maat? Hoe groot ben je juist? Niet dat je met je lichaamslengte alleen al de maat kan bepalen, maar het geeft een indicatie. Voor de rest: er zijn nog relatief veel mensen die met een verkeerde maat rondrijden.
            Welke maat de fiets heeft weet ik niet. Ik ben ongeveer tussen de meter. 85 - meter.90.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
              Welke maat de fiets heeft weet ik niet. Ik ben ongeveer tussen de meter. 85 - meter.90.

In dat geval mag het gerust een 20 - 21" zijn.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                In dat geval mag het gerust een 20 - 21" zijn.
                Bedankt. Ik zal eens navragen welke maat het kader heeft.

Comment

• Vandaag de Mavic Ksyrium Equipe velgen vervangen door Elite 2007 exemplaren, 170 onbelangrijke grammen minder (gewogen op m'n vrouw haar keukenweegschaal ), maar 't is de gedachte die telt hé.

Comment

• Jakkel, je bedoelt de volledige wielen. In de fietswereld zijn velgen niet gelijk aan wielen.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Vandaag de Mavic Ksyrium Equipe velgen vervangen door Elite 2007 exemplaren, 170 onbelangrijke grammen minder (gewogen op m'n vrouw haar keukenweegschaal ), maar 't is de gedachte die telt hé.
                      euh, de wielen/banden zijn de eerste die de vermageringskuur moeten doorstaan, simpelweg omdat je die moet doen ronddraaien
                      'k zou dus niet spreken over 'onbelangrijke grammen'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                        euh, de wielen/banden zijn de eerste die de vermageringskuur moeten doorstaan, simpelweg omdat je die moet doen ronddraaien
                        Zeker waar. In spurtjes kan het schelen, maar bij temporijden, merk je daar niets van hoor. Eens de iets zwaardere wielen aan het draaien zijn, blijven ze dat doen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                          Weet ik wel hoor, maar voor een simpel wielertoeristje als mij is het eigenlijk niet echt belangrijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Weet ik wel hoor, maar voor een simpel wielertoeristje als mij is het eigenlijk niet echt belangrijk.
                            Waarom koop je dat dan? Pas op, ik ben ook wielertoerist, maar ik kan eerlijk gezegd geen geld steken in zo'n licht materiaal, 't is niet dat ik races moet winnen ofzo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                              Waarom koop je dat dan? Pas op, ik ben ook wielertoerist, maar ik kan eerlijk gezegd geen geld steken in zo'n licht materiaal, 't is niet dat ik races moet winnen ofzo...
                              Omdat ik ze mooi vind en ook omdat ik eigenlijk een beetje een snob ben.
                              Voldoet dit antwoord?

Comment

• Als je toch de snob wil uithangen koop dan een volledig Carbonnen fietsje

Comment

Als je toch de snob wil uithangen koop dan een volledig Carbonnen fietsje
                                  Ah zo, waarom beste Z4 M?

Comment

• Licht, lichter lichtst?

Aangezien de wielen bij jou toch al zoveel in gewicht uitmaken.

Comment

Licht, lichter lichtst?
                                      Beste Z4 M , carbon frames zijn niet altijd lichter dan alu frames, met licht heeft het dus niets te maken.
                                      Ik verkies liever een licht kwaliteitsframe uit alu dan zo'n goedkoop carbonmassaproduct uit China dat niet lichter is dan het mijne.

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                      Aangezien de wielen bij jou toch al zoveel in gewicht uitmaken.
                                      Is 170 gr. veel?

Comment

• Bwa, voor zen geld mag het best veel verschil uitmaken hé? Niet?

Ik weet nu niet de preciese prijs van die velgjes maar goedkoop zal het niet geweest zijn hé.

Comment

Bwa, voor zen geld mag het best veel verschil uitmaken hé? Niet?

Ik weet nu niet de preciese prijs van die velgjes maar goedkoop zal het niet geweest zijn hé.
                                          Duur, wat is duur?

Comment

Working...
                                          X