Dan nog met een spacer van 5mm én topcap of gewoon de topcap er op?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Mijn stuurpen is eentje van 35 hoog, doorgaans zijn die 40 hoog. Daarom heb ik de vorkbuis ingekort tot net geen 5 mm boven de stuurpen (voor moest ik ooit nog zinnens zijn een andere stuurpen van 40 te monteren) en er eentje van 5 mm onder gestoken plus de originele lagerspacer van 25 mm. Dus nog één spacer van 5 mm erop en dan de topcap.
Nu heb ik vorig jaar de spacer van 5 eronder uit gehaald. Wilde nog net iets dieper zitten. Dus nu met een spacer van 10 mm er boven. Ga er eens werk van moeten maken om de vorkbuis nog eens een extra 5 mm in te korten.
Comment
-
Bovenste versie is wat ik ook ongeveer zou doen.
Heb ook al een en ander besteld in metallic rood: snelspanners, zadelklem, bar end plugs, ventieldopjes. Geen idee of het mooi zal zijn, maar alles samen misschien 12-13 euro gekost. (China)
Spacers overwoog ik ook. Maar zo vestig je natuurlijk extra aandacht op dat torentje. Dus misschien enkel een topcap in rood.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenBovenste versie is wat ik ook ongeveer zou doen.
Heb ook al een en ander besteld in metallic rood: snelspanners, zadelklem, bar end plugs, ventieldopjes. Geen idee of het mooi zal zijn, maar alles samen misschien 12-13 euro gekost. (China)
Spacers overwoog ik ook. Maar zo vestig je natuurlijk extra aandacht op dat torentje. Dus misschien enkel een topcap in rood.
Maar die lichte en kleurige snelspannertjes werken bij mij achteraan niet. Doet de boel kraken als hel.
Comment
-
Valletje gedaan vorig weekend…
Wellicht leegloper vooraan… Bandjes - Schwalbe Durano - schuiven dan ook ongelofelijk in iedere bocht als ze niet keihard opgepompt zijn…
Ik lag nog niet op de grond en stond al recht, dat was goed, maar…
Bovenlip aardig toegetakeld
Ribben links gekneusd - pas voelbaar na enkele uren
Ellenboog links wat vlees af
Rechts knie schaafwonden
Net boven de rechter voet ook schaafwonden
Linkse bovenbeen is 1 grote tintellende blauwe plek - pas voelbaar na enkele uren
Voorste band lek. Vervangen door een andere. Net op het moment dat ik het kabeltje van de pomp van het ventiel trek, breekt het pinnetje dat in het ventiel zit af, dus die band ook al meteen leeg…
En ’t was net nu dus de eerste keer dat ik rij met slechts 1 reserveband bij…
Krachtterm
Dan maar effen wat bekenden gebeld om mij te komen ophalen, maar jammer genoeg was het weer net iets te goed en is iedereen ver op verplaatsing aan het genieten van dat goede weer.
Ok, dan meer te voet verder.
Ruwe schatting : 2 uur wandelen. Bleek nadien ook zo te zijn, zowat 11 km. Gelukkig zijn mijn fietsenschoenen van dien aard dat je daar kan mee wandelen zonder om de haverklap uit te schuiven…
Een koppel spreekt mij aan, de man blijkt een politiecommissaris bij ons te zijn. Hij leent mij graag een bandje, breng maar terug naar het commissariaat. De politie uw vriend.
Ok, bedankt, doei. De commissaris gaar verder met zijn madame van de zondag genieten. En ik aan de slag. Op het moment dat ik het ventiel in het gat van de velg steek : “Miljaar !!!”. Ventiel is maar een cm of 4 lang en ik heb er eentje van minstens 6 cm nodig…
Inpakken en dan maar weerom te voet verder.
Enkele kms verder spreekt een andere wielertoerist mij aan. Ook hij wil mij een bandje geven. Ik vertel hem het vorige verhaal van de lengte van het ventiel, we bekijken zijn bandje en ja, ook dat ventiel is te kort…
Dus, daar gaan we weer.
En nog enkele kms verder roept er weerom iemand naar mij, is een man die op zijn poort leunt en vraagt of ik platte band heb. Was dus een man met inzicht en goede ogen. Hij vraagt ook meteen of ik een pomp moet hebben. Ik leg hem uit dat dat niet het probleem is, maar wel een bandje met een lang ventiel…
And there we go again…
Thuis aangekomen lijkt de schade aan de fiets, best me te vallen.
Douche, wonden ontsmetten, plakkertjes op de wonden,…
En ook wel een verloren krachtterm…
Dagje later de fiets gekuist en eens gekeken wat de schade was…
Wat zwarte krassen. Maar dat blijkt gewoon vuil te zijn, smeersel. Met één vlotte veeg is dat probleem al uit de wereld.
In het voorste wiel zit een slag, geen grote, maar toch…
Op de rechter rem is het onderste stukje van de remhendel een beetje geschuurd. Als ik dat beter bekijk, blijkt die remhendel scheef te staan.
Het versnellingsapparaat achteraan, ook daar is een uitstekend gedeelte wat geschaafd en is de zwarte verf dus af. Maar “de acht” die de ketting van het ene mes naar het andere mes trekt, is verwrongen. Op de 2 buitenste tandwielen geraak ik niet meer. Daar eens een stevige ruk aan geven, ga ik niet doen, wetende dat de schroeven met een momentsleutel aangedraaid worden…
Dus fiets naar de hersteller. Ondertussen heb ik al een smsje gekregen dat ie hersteld is, maar afhalen is nog niet gelukt, is iets voor dinsdag.
Nu eens zien tussen mijn verzekeringen of er geen tussenkomst in zit…
En nog een kractterm.
Comment
-
Dat is minder.
Mijn pa heeft zo 1200 euro getrokken van de verzekering.
Heeft wel een jaartje geduurd.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ai. Zo'n dag dat alles tegenzit...
Hopelijk de dag nadien niet te veel fysiek ongemak.
Maar het belangrijkst eis uiteraard de fiets En het eerste ritje zal misschien iets minder ontspannen zijn.
Twee weken geleden 3 lekke banden in één week. De laatste op 20m van thuis. Helaas maar gemerkt toen ik de oprit wilde opdraaien. Voorwiel schoof meteen weg en neer ging ik.
Buiten een gehavende knie (die ik nog net kon uitsteken) niet veel aan de hand.
De dag nadien was echter minder. Overal pijn... Intussen een goeie week verder en nog steeds niet helemaal ok. Soit, het hoort bij het fietsen zeker.
Als de fiets maar ok is...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Niet zagen jongens
Ik ben in januari aangereden en zwaar ten val gekomen op de knie. Stuk van het tibiaplateau afgebroken waar een gewrichtsband aan bevestigd was. Kan momenteel nog niet normaal stappen, ook niet zonder pijn. Een trap afkomen is nog steeds geen sinecure. Operatie, lang in de plaaster gezeten en dan een brace. Nu bezig met 60! beurten reva/kine.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVerzekering als je met de fiets valt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Omnium.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenNiet zagen jongens
Ik ben in januari aangereden en zwaar ten val gekomen op de knie. Stuk van het tibiaplateau afgebroken waar een gewrichtsband aan bevestigd was. Kan momenteel nog niet normaal stappen, ook niet zonder pijn. Een trap afkomen is nog steeds geen sinecure. Operatie, lang in de plaaster gezeten en dan een brace. Nu bezig met 60! beurten reva/kine.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk BerichtenValletje gedaan vorig weekend…
Wellicht leegloper vooraan… Bandjes - Schwalbe Durano - schuiven dan ook ongelofelijk in iedere bocht als ze niet keihard opgepompt zijn…
Ik lag nog niet op de grond en stond al recht, dat was goed, maar…
Bovenlip aardig toegetakeld
Ribben links gekneusd - pas voelbaar na enkele uren
Ellenboog links wat vlees af
Rechts knie schaafwonden
Net boven de rechter voet ook schaafwonden
Linkse bovenbeen is 1 grote tintellende blauwe plek - pas voelbaar na enkele uren
Voorste band lek. Vervangen door een andere. Net op het moment dat ik het kabeltje van de pomp van het ventiel trek, breekt het pinnetje dat in het ventiel zit af, dus die band ook al meteen leeg…
En ’t was net nu dus de eerste keer dat ik rij met slechts 1 reserveband bij…
Krachtterm
Dan maar effen wat bekenden gebeld om mij te komen ophalen, maar jammer genoeg was het weer net iets te goed en is iedereen ver op verplaatsing aan het genieten van dat goede weer.
Ok, dan meer te voet verder.
Ruwe schatting : 2 uur wandelen. Bleek nadien ook zo te zijn, zowat 11 km. Gelukkig zijn mijn fietsenschoenen van dien aard dat je daar kan mee wandelen zonder om de haverklap uit te schuiven…
Een koppel spreekt mij aan, de man blijkt een politiecommissaris bij ons te zijn. Hij leent mij graag een bandje, breng maar terug naar het commissariaat. De politie uw vriend.
Ok, bedankt, doei. De commissaris gaar verder met zijn madame van de zondag genieten. En ik aan de slag. Op het moment dat ik het ventiel in het gat van de velg steek : “Miljaar !!!”. Ventiel is maar een cm of 4 lang en ik heb er eentje van minstens 6 cm nodig…
Inpakken en dan maar weerom te voet verder.
Enkele kms verder spreekt een andere wielertoerist mij aan. Ook hij wil mij een bandje geven. Ik vertel hem het vorige verhaal van de lengte van het ventiel, we bekijken zijn bandje en ja, ook dat ventiel is te kort…
Dus, daar gaan we weer.
En nog enkele kms verder roept er weerom iemand naar mij, is een man die op zijn poort leunt en vraagt of ik platte band heb. Was dus een man met inzicht en goede ogen. Hij vraagt ook meteen of ik een pomp moet hebben. Ik leg hem uit dat dat niet het probleem is, maar wel een bandje met een lang ventiel…
And there we go again…
Thuis aangekomen lijkt de schade aan de fiets, best me te vallen.
Douche, wonden ontsmetten, plakkertjes op de wonden,…
En ook wel een verloren krachtterm…
Dagje later de fiets gekuist en eens gekeken wat de schade was…
Wat zwarte krassen. Maar dat blijkt gewoon vuil te zijn, smeersel. Met één vlotte veeg is dat probleem al uit de wereld.
In het voorste wiel zit een slag, geen grote, maar toch…
Op de rechter rem is het onderste stukje van de remhendel een beetje geschuurd. Als ik dat beter bekijk, blijkt die remhendel scheef te staan.
Het versnellingsapparaat achteraan, ook daar is een uitstekend gedeelte wat geschaafd en is de zwarte verf dus af. Maar “de acht” die de ketting van het ene mes naar het andere mes trekt, is verwrongen. Op de 2 buitenste tandwielen geraak ik niet meer. Daar eens een stevige ruk aan geven, ga ik niet doen, wetende dat de schroeven met een momentsleutel aangedraaid worden…
Dus fiets naar de hersteller. Ondertussen heb ik al een smsje gekregen dat ie hersteld is, maar afhalen is nog niet gelukt, is iets voor dinsdag.
Nu eens zien tussen mijn verzekeringen of er geen tussenkomst in zit…
En nog een kractterm.
Rem recht gezet, voorste wiel slag uit gehaald, De "acht” die de ketting van het ene mes naar het andere mes trekt, is terug recht gezet. De 2 wieltjes daarin zijn vervangen.
114 euro kosten, inclusief 3 binnenbandjes. Het had erger kunnen zijn.
Verzekering komt niet tussen. Had eventueel wel gekunnen als ik gevallen was omwille van een put in de weg, om dan de gemeente aan te spreken.
Comment
-
Ik weet wel zeker dat er in iedere gemeente een toerijkend aantal putten in de weg te vinden zijn“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk BerichtenVerzekering komt niet tussen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk BerichtenHoe beschermen jullie je gsm tijdens het fietsen ?
Niet alleen tegen de regen, maar ook voor als je valt ?
Comment
Comment