Oorspronkelijk geplaatst door Soul
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Enkel als ik weet dat ik goed nat zal worden, in een diepvrieszakje inderdaad. Anders gewoon in achterzakje.
O ja, een tip uit ervaring: als je kleren laat weken na een modderige rit, eerst je zakken checken.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
De mijne is waterdicht.
Zit in de winter in mijn borstzak, in de zomer in de zadeltas of rugzak.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Solden van racefietsen zijn eind van het jaar zeker, of wanneer is dat juist? Voor modellen van het jaar ervoor...
Comment
-
Overjaarse fietsen kan je som shet hele jaar door kopen. Maar zodra de fietsen van het volgend modeljaar binnenkomen, kan je wel koopjes doen. Dat kan al in september/oktober zijn.
Online kan je het hele jaar door wel deals scoren. Ik heb begin dit jaar een 2016 model gekocht bijvoorbeeld.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Mijn nieuwe klimfiets. 2018 Hi-Mod Ultegra gekocht en alles gedemonteerd en opnieuw opgebouwd met eTap.
Tot nu een 160km mee gereden en eTap is fantastisch.
Paar kenmerken:
6.6 kg inc. pedalen, bidonhouders en hydemybell.
Crank FSA SLK supcompact 46/30
Cassette 8000 ultegra 11/30
Stuur 3T Ergonova ltd carbon
Zadel Selle Italia SLR Tekno Flow
Remmen EE brakes
Stuur- en zadelpen C1 Cannondale
Pedalen Dura ace 9100
Wielen Dura ace C24 met 23mm Michelin (die had ik nog liggen)
Last edited by TT-911; 30/05/2018, 00:34.
- Likes 1
Comment
-
Dat weet ik nog niet precies, maar ik doe dat graag en bovendien had ik goesting om zo is iets op te bouwen.
Maar voorlopig is het vooral de Ardennen en de Eifel waar ik zal klimmen. Het is geen Ventoux of zo maar t'is ook plezant!
En ja, ik ben ook dus dik fan van die uitvoering. Zo erg dat ik er zo 2 heb. Eentje met schijven ook nog, die heb ik hier al is gepost.
Een SS EVO is een geweldige fiets.
Comment
-
Mijn SS EVO is aan z'n zevende jaar bezig. Ik gebruik 'm nu nog voor de snellere ritten en hij gaat ook mee op reis. Blijft een super goede fiets, zeer stijf frame en licht. Voor de rustigere trainingsritten rij ik nu met de Slate. Dikkere banden en 1x11 met een 44t blad vooraan.
Comment
-
Mooie fiets.
Er mag best wat meer kleur op de weg.
(zeg ik wel maar rij zelf met een matzwarte fiets...)
Detailkritiek: de bidonhouders zijn niet mijn ding.
Maar das om iet ste zeggen :-)
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Wat de Ventoux betreft:
Ik zou die binnen anderhalve maan willen fietsen.
Ik ben geen klimmer maar ga hier wel regelmatig de West-Vlaamse en Frans-Vlaamse bergjes opzoeken en kan me daar best redden. Vorig jaar de Vogezen gedaan en mezelf daar eigenlijk verrast.
Nu is de Ventoux andere koek natuurlijk. Ik denk ook van de 'mietjeskant' te fietsen. Ik wil er plezier aan beleven en niet twee uur zwoegen om dan achteraf wel trots te zijn maar eigenlijk twee uur afgezien te hebben. Alles wat boven de 7-8% is puur op de macht bergop. Zou liever wat mee rop souplesse rijden.
Soit, Ik heb nu een 52-36 vooraan en 11-28 achteraan. Ik fiets graag soepel ipv op macht du sik overweeg om de 36 te vervagen door een 34 vooraan. Maar ik heb er geen idee van hoeveel verschil dat zal maken. Enig idee met wat ik dat kan vergelijken. Alsof ik achteraan een 30 zou liggen hebben?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Komt inderdaad overeen met een 30 achteraan.
Maar als ik lees dat je tegenwoordig toch wel wat km's maalt, heb ik toch een sterk vermoeden dat je met die 36/28 het toch ook wel op een vrij comfortabele manier zult redden hoor. Hoe groot ben je en hoeveel weeg je?
Comment
-
Ik ben 1m78 en weeg 84kg.
Op zich zal ik het wel redden maar ik merk dat ik op de steilere stukken van bv De Catsberg of Casselberg op het voorlaatste of laatste tandje doe. En die zijn dan 2km lang of zo.
In de herfst Col de la Sclucht gedaan. Die is gemiddeld maar 4,5% en dat ging eigenlijk vlot. De Petit Ballon is 6% met stukken van 9-11%. Daar was het met momenten echt harken. Al kwam die klim wel na een al pittig ritje.
Een voorblad kost ook niet veel en kan nadien desnoods weer gewisseld worden.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEen voorblad kost ook niet veel en kan nadien desnoods weer gewisseld worden.
Comment
-
-
Proficiat
Welke groep zit daar op?
Persoonlijk heb ik liever een extra kleurtje.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenWat de Ventoux betreft:
Ik zou die binnen anderhalve maan willen fietsen.
Ik ben geen klimmer maar ga hier wel regelmatig de West-Vlaamse en Frans-Vlaamse bergjes opzoeken en kan me daar best redden. Vorig jaar de Vogezen gedaan en mezelf daar eigenlijk verrast.
Nu is de Ventoux andere koek natuurlijk. Ik denk ook van de 'mietjeskant' te fietsen. Ik wil er plezier aan beleven en niet twee uur zwoegen om dan achteraf wel trots te zijn maar eigenlijk twee uur afgezien te hebben. Alles wat boven de 7-8% is puur op de macht bergop. Zou liever wat mee rop souplesse rijden.
Soit, Ik heb nu een 52-36 vooraan en 11-28 achteraan. Ik fiets graag soepel ipv op macht du sik overweeg om de 36 te vervagen door een 34 vooraan. Maar ik heb er geen idee van hoeveel verschil dat zal maken. Enig idee met wat ik dat kan vergelijken. Alsof ik achteraan een 30 zou liggen hebben?
Maar als ge u overal best kunt redden, gaat die 34 wel al een goede oplossing zijn. Maar is het mogelijk om 52/34 te rijden of moet ge die 50 dan ook veranderen naar 50? Want bij MTB zit er een max op het verschil in vertanding waarbij ge moet opletten. Ik weet niet welke groep ge precies hebt. Ik heb een 2x9 en kan max tot 30 achteraan gaan. Na het verlof ga ik nieuwe 105 11x steken, waarbij ik naar max 32 kan gaan. Dus afhankelijk van uw groep zou ge ook achteraan gewoon een andere casette kunnen steken met 30 of 32. Gewoon zien wat het goedkoopste is: tandwiel of casette. De casette die ik momenteel heb steken (was voor te testen, heb ik €18 betaald nieuw en raar maar waar, gaat die al 2000km mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMet een 34/30 moet de Ventoux zeker lukken.
Ik heb er mijn twijfels over of ik dat zou halen Ik heb vorig jaar met ne maat een rit gedaan in de Oostkantons en daar zat een beklimming van 12km. Heb die gereden met mijn 34 vooraan en achteraan afwisselend op de 28 en eentje kleiner (weet niet hoeveel dat is). Maar heb toch afgezien.
Voor mezelf denk ik pas dat ik den Ventoux eens probeer als ik vooraan 34 en achteraan 32 heb liggen (heb een hekel aan klimmen)
Comment
Comment