Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Enkel als ik weet dat ik goed nat zal worden, in een diepvrieszakje inderdaad. Anders gewoon in achterzakje.
O ja, een tip uit ervaring: als je kleren laat weken na een modderige rit, eerst je zakken checken.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Overjaarse fietsen kan je som shet hele jaar door kopen. Maar zodra de fietsen van het volgend modeljaar binnenkomen, kan je wel koopjes doen. Dat kan al in september/oktober zijn.
Online kan je het hele jaar door wel deals scoren. Ik heb begin dit jaar een 2016 model gekocht bijvoorbeeld.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Dat weet ik nog niet precies, maar ik doe dat graag en bovendien had ik goesting om zo is iets op te bouwen.
Maar voorlopig is het vooral de Ardennen en de Eifel waar ik zal klimmen. Het is geen Ventoux of zo maar t'is ook plezant!
En ja, ik ben ook dus dik fan van die uitvoering. Zo erg dat ik er zo 2 heb. Eentje met schijven ook nog, die heb ik hier al is gepost.
Een SS EVO is een geweldige fiets.
Mijn SS EVO is aan z'n zevende jaar bezig. Ik gebruik 'm nu nog voor de snellere ritten en hij gaat ook mee op reis. Blijft een super goede fiets, zeer stijf frame en licht. Voor de rustigere trainingsritten rij ik nu met de Slate. Dikkere banden en 1x11 met een 44t blad vooraan.
Ik zou die binnen anderhalve maan willen fietsen.
Ik ben geen klimmer maar ga hier wel regelmatig de West-Vlaamse en Frans-Vlaamse bergjes opzoeken en kan me daar best redden. Vorig jaar de Vogezen gedaan en mezelf daar eigenlijk verrast.
Nu is de Ventoux andere koek natuurlijk. Ik denk ook van de 'mietjeskant' te fietsen. Ik wil er plezier aan beleven en niet twee uur zwoegen om dan achteraf wel trots te zijn maar eigenlijk twee uur afgezien te hebben. Alles wat boven de 7-8% is puur op de macht bergop. Zou liever wat mee rop souplesse rijden.
Soit, Ik heb nu een 52-36 vooraan en 11-28 achteraan. Ik fiets graag soepel ipv op macht du sik overweeg om de 36 te vervagen door een 34 vooraan. Maar ik heb er geen idee van hoeveel verschil dat zal maken. Enig idee met wat ik dat kan vergelijken. Alsof ik achteraan een 30 zou liggen hebben?
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Onderstaande verzettentabel bevat een overzicht van de meest voorkomende tandwielkombinaties bij een racefiets met 28″ wielen.
De bovenste rij staat voor het
Maar als ik lees dat je tegenwoordig toch wel wat km's maalt, heb ik toch een sterk vermoeden dat je met die 36/28 het toch ook wel op een vrij comfortabele manier zult redden hoor. Hoe groot ben je en hoeveel weeg je?
Ik ben 1m78 en weeg 84kg.
Op zich zal ik het wel redden maar ik merk dat ik op de steilere stukken van bv De Catsberg of Casselberg op het voorlaatste of laatste tandje doe. En die zijn dan 2km lang of zo.
In de herfst Col de la Sclucht gedaan. Die is gemiddeld maar 4,5% en dat ging eigenlijk vlot. De Petit Ballon is 6% met stukken van 9-11%. Daar was het met momenten echt harken. Al kwam die klim wel na een al pittig ritje.
Een voorblad kost ook niet veel en kan nadien desnoods weer gewisseld worden.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Ik zou die binnen anderhalve maan willen fietsen.
Ik ben geen klimmer maar ga hier wel regelmatig de West-Vlaamse en Frans-Vlaamse bergjes opzoeken en kan me daar best redden. Vorig jaar de Vogezen gedaan en mezelf daar eigenlijk verrast.
Nu is de Ventoux andere koek natuurlijk. Ik denk ook van de 'mietjeskant' te fietsen. Ik wil er plezier aan beleven en niet twee uur zwoegen om dan achteraf wel trots te zijn maar eigenlijk twee uur afgezien te hebben. Alles wat boven de 7-8% is puur op de macht bergop. Zou liever wat mee rop souplesse rijden.
Soit, Ik heb nu een 52-36 vooraan en 11-28 achteraan. Ik fiets graag soepel ipv op macht du sik overweeg om de 36 te vervagen door een 34 vooraan. Maar ik heb er geen idee van hoeveel verschil dat zal maken. Enig idee met wat ik dat kan vergelijken. Alsof ik achteraan een 30 zou liggen hebben?
Zelf staat de Ventoux nog op de bucketlist, maar ben pas een jaar op de racefiets bezig. Mijn passie ligt bij MTB, maar ook af en toe dus op de baan met de race. Ben der nog niet klaar voor. Zelf rij ik met 50/34 vooraan en achteraan was standaard 11-28, maar heb ik vervangen door 11-30. Ik geraak ook wel overal boven, maar soms is het wel een hele lijdensweg met in mijn hoofd 'afstappen, of niet afstappen'
Maar als ge u overal best kunt redden, gaat die 34 wel al een goede oplossing zijn. Maar is het mogelijk om 52/34 te rijden of moet ge die 50 dan ook veranderen naar 50? Want bij MTB zit er een max op het verschil in vertanding waarbij ge moet opletten. Ik weet niet welke groep ge precies hebt. Ik heb een 2x9 en kan max tot 30 achteraan gaan. Na het verlof ga ik nieuwe 105 11x steken, waarbij ik naar max 32 kan gaan. Dus afhankelijk van uw groep zou ge ook achteraan gewoon een andere casette kunnen steken met 30 of 32. Gewoon zien wat het goedkoopste is: tandwiel of casette. De casette die ik momenteel heb steken (was voor te testen, heb ik €18 betaald nieuw en raar maar waar, gaat die al 2000km mee
Ik heb er mijn twijfels over of ik dat zou halen Ik heb vorig jaar met ne maat een rit gedaan in de Oostkantons en daar zat een beklimming van 12km. Heb die gereden met mijn 34 vooraan en achteraan afwisselend op de 28 en eentje kleiner (weet niet hoeveel dat is). Maar heb toch afgezien.
Voor mezelf denk ik pas dat ik den Ventoux eens probeer als ik vooraan 34 en achteraan 32 heb liggen (heb een hekel aan klimmen)
Comment