Northwaves zitten als gegoten, thx voor het advies!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
-
Mijn rechtervoet begint na een tijd te slapen.
Het rare is dat ik het op zowel de mtb als de koersfiets heb en met verschillende schoenen.
Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Had dat ook al gelezen.
Ik stap in al mijn schoenen zonder veters los te maken.
Kan dat niet verdragen als dat rond mijn voet spant.
In de koersschoenen gaat dat nu niet maar ik span ze niet aan.
Heb het ook alleen in de rechter en nooit in de linker.den borre
Int3x0r
Comment
-
Awel, dit weekend eens een gek idee uitgevoerd. Zag op FB een paar maanden geleden een oude kennis, die van Lanaken naar Luik fietste, daar de trein naar de zee pakte en dag erna naar huis fietste. Dat was een beetje erover, en vermits ik centraler woon, wel makkelijker.
Dus ne maat en ik al eens gezegd met de trein naar de zee te gaan en dag erna terug te fietsen. Toen kwam hij met het idee om te zien hoe de wind staat en dan zien welke dag we de trein nemen. En als we wind mee hebben, gewoon heen en terug
Vorige week allemaal rap in mekaar gebokst en we kwamen dan uit op Kamperland (Zeeland) en dus exact 150km en we gingen geen gebruik maken van de trein.
De zaterdag stond noord-west wind en we hebben dus 150km tegen de wind op mogen beuken Maar 'hey, morgen wind in de rug'. Ja, want dat draait niet op 1 dag. 's Avonds op de apps kijken en gaven ze zuiderwind. Dus? Ja, weer tegen de wind in Alhouwel het wat meer zijwind was, was het toch nog wel moeilijk op bepaalde stukken. Gelukkig rijdt mijne maat graag van voor. Die heeft ook meer in de benen.
Voor sommigen hier is dat mss peanuts, maar mijn verste was ooit 116km en 1300hm. Deze keer wel 150km, maar wel maar 435hm wat dus eigenlijk wel beter te doen is, want die hm's beuken er echt in bij mij. En dan natuurlijk 150km heen en dag erna terug. Dus al bij al een puike prestatie en de aanleiding is gezet voor een jaarlijkse traditie
Comment
-
Dat is helemaal geen peanuts. Voor de gemiddelde wielertoerist is dat al een flinke opgave. Ik rijd normaal ook jaarlijks een keer naar de zee en terug, als 't weer meevalt. Dat is een 165 km, maar ik doe dat wel alleen. En ook voor mij is dat een hele opgave. Ik ben die km's namelijk ook niet gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is helemaal geen peanuts. Voor de gemiddelde wielertoerist is dat al een flinke opgave. Ik rijd normaal ook jaarlijks een keer naar de zee en terug, als 't weer meevalt. Dat is een 165 km, maar ik doe dat wel alleen. En ook voor mij is dat een hele opgave. Ik ben die km's namelijk ook niet gewoon.
Comment
-
Als 't lekker weer is in de zomer durf ik soms ook wel tot 500 km per week rijden. Maar dat is eerder een uitzondering. Ik rijd gemiddeld zo'n 10.000 km per jaar. Ik ken gasten die voltijds werken en 30.000 km én meer afmalen per jaar... en geen competitie rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls 't lekker weer is in de zomer durf ik soms ook wel tot 500 km per week rijden. Maar dat is eerder een uitzondering. Ik rijd gemiddeld zo'n 10.000 km per jaar. Ik ken gasten die voltijds werken en 30.000 km én meer afmalen per jaar... en geen competitie rijden.
En dan is mijne tijd op om nog met de moto te kunnen gaan rijden. Dees jaar maar 1 x buiten geweest
Comment
-
Had krak hetzelfde enkele jaren geleden. Als het mooi weer was, pakte ik de fiets. Het laatste jaar had mik met de moto 1000km of zo. Veel te weinig.
De moto moest het onderspit delven. Intussen heb ik 3 fietsenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Ik ook. Sinds ik met de Riese en Muller woon-werk doe en bepaalde andere verplaatsingen, kwam de GSA niet meer buiten. Heb die dan ook in het voorjaar verkocht zonder een euro op te verliezen. Geen moment spijt van gehad, integendeel. Lekker in short en tshirt rijden en meer bewegen op de fiets. Stel u voor dat ik met die mooie zomer weer in dat motorpak had moeten kruipen. Neen dank u.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Heb ook nog maar 3 fietsen, de Trek is verkocht.
Paar jaar geleden ook de moto’s verkocht inclusief al het circuit spul en reserve onderdelen en daarna een oude in nieuwstaat verkerende allroad gekocht voor heel weinig geld.
Heb een klein jaar niks gehad maar heb in mijn leven nog nooit zonder tweewieler gezeten en er ontbrak iets.
Ben nu blij dat ik er af en toe nog eens kan op stappen.
Kost jaarlijks ook bijna niks.den borre
Int3x0r
Comment
-
Je hebt gelijk man, als de behoefte er is
Persoonlijk was ik er na 35j motorrijden klaar mee. Voornamelijk de zware kledij (volledig terecht trouwens) begon mij tegen te steken. Het werd een opdracht om alles buiten te halen. Een verademing met de fiets. Opstappen en wegwezen. Zelfde met een hobbywagen. Deze zomer mooie ritjes gemaakt met de madam, lekker in short een tee.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk ook. Sinds ik met de Riese en Muller woon-werk doe en bepaalde andere verplaatsingen, kwam de GSA niet meer buiten. Heb die dan ook in het voorjaar verkocht zonder een euro op te verliezen. Geen moment spijt van gehad, integendeel. Lekker in short en tshirt rijden en meer bewegen op de fiets. Stel u voor dat ik met die mooie zomer weer in dat motorpak had moeten kruipen. Neen dank u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenJe hebt gelijk man, als de behoefte er is
Persoonlijk was ik er na 35j motorrijden klaar mee. Voornamelijk de zware kledij (volledig terecht trouwens) begon mij tegen te steken. Het werd een opdracht om alles buiten te halen. Een verademing met de fiets. Opstappen en wegwezen. Zelfde met een hobbywagen. Deze zomer mooie ritjes gemaakt met de madam, lekker in short een tee.
Al wat er voor komt steekt mij ook tegen, zeker omdat ik voor de dochter ook alles moet uithalen.
Zien dat de Sena’s opgeladen zijn, alles connecteren.
Ben bijna een uur bezig.
De hobby auto, tja 40.000 km in 7 jaar waarvan bijna 25 het eerste jaar is ook niet veel hè.
den borre
Int3x0r
Comment
Comment