Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Larson Bekijk Berichten
    Een goede raad, ga eerst eens langs bij de lokale fietsboer. Fietsen verkocht bij de Makro of Carrefour zijn meestal van mindere kwaliteit.
    Klopt. De prijs is er natuurlijk ook laag.

Nog een nadeel dat ik vergat te vermelden: als er iets aan scheelt, wat ga je er dan aan doen, Tuscani? Een andere fietsenboer zal je niet graag zien komen met spul dat je elders kocht. OK, ze zullen het mss wel doen, maar zelfs de kleinste reparatie zal je moeten betalen.

Aangezien je tegen Aalst woont, zou je ook naar Van Eyck kunnen gaan, maar mss krijg je dan last van je wielertoeristenallergie. Nee, daar is het wel goedkoop en ze kunnen er ook aan je fiets werken, maar het is er ook dikwijls druk, en als dat het geval is, gaan ze geen kwartier uitleg geven over de fietsen. Van Eyck is als een supermarkt: kopen en zo snel mogelijk buiten.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Klopt. De prijs is er natuurlijk ook laag.

Nog een nadeel dat ik vergat te vermelden: als er iets aan scheelt, wat ga je er dan aan doen, Tuscani? Een andere fietsenboer zal je niet graag zien komen met spul dat je elders kocht. OK, ze zullen het mss wel doen, maar zelfs de kleinste reparatie zal je moeten betalen.

Aangezien je tegen Aalst woont, zou je ook naar Van Eyck kunnen gaan, maar mss krijg je dan last van je wielertoeristenallergie. Nee, daar is het wel goedkoop en ze kunnen er ook aan je fiets werken, maar het is er ook dikwijls druk, en als dat het geval is, gaan ze geen kwartier uitleg geven over de fietsen. Van Eyck is als een supermarkt: kopen en zo snel mogelijk buiten.
      ROOD

bij van eyck heb ik al meermaals fietsen gekocht. sevice na verkoop is niet alles in mijn ogen wegens weinig tijd en niet duur genoeg. maarja hoeveel keer heb je iets voor met je fiets. Nu dacht ik wel van kenissen gehoord te hebben dat ze wel serieus duur geworden waren. Dat ze met ander woorden hun goedkopere modellen laten vallen hebben en enkel nog de duurdere verkopen. Daarmee niet direct aan hun gedacht. Maar kzal eens binnenspringen daar.
      Maar verkopen ze er ook gewone fietsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        ROOD

bij van eyck heb ik al meermaals fietsen gekocht. sevice na verkoop is niet alles in mijn ogen wegens weinig tijd en niet duur genoeg. maarja hoeveel keer heb je iets voor met je fiets. Nu dacht ik wel van kenissen gehoord te hebben dat ze wel serieus duur geworden waren. Dat ze met ander woorden hun goedkopere modellen laten vallen hebben en enkel nog de duurdere verkopen. Daarmee niet direct aan hun gedacht. Maar kzal eens binnenspringen daar.
        Maar verkopen ze er ook gewone fietsen?

Volgens mij verkopen ze daar wel nog gewone fietsen ook, ja. Een minderheid natuurlijk, maar dat wist je zelf ook wel.
        De service na verkoop is er ronduit slecht. Ik heb een behoorlijk duur fietsje waarvan alle onderdelen, op de wielen na, van daar komen, maar toch weiger ik dat ding daar binnen te steken voor reparaties. Ofwel doe ik het zelf, ofwel ga ik er mee naar een andere fietsenmaker. Niet dat ze mij graag zien komen, maar goed.
        Een vriend van mij heeft nog bij Van Eyck gewerkt, en ik moet zeggen dat ik sindsdien genoeg weet. Komt nog bij dat Van Eyck een familiebedrijf is, en dat de mensen die er op die manier aan de slag gegaan zijn, amper iets kennen van fietsen.
        Ik heb trouwens ook al een paar belachelijke fouten gezien van de mechaniekers daar.
        Van Eyck is goed om onderdelen of een fiets te kopen, maar niet om eraan te werken.
        Oh, nu ik eraan denk: ik kan eigenlijk niet garanderen dat die winkel ook effectief merkbaar goedkoper is voor gewone fietsen dan een andere fietsenmaker. Ze zijn wel het goedkoopst voor onderdelen, maar fietsen ... Het verschil is minder groot. Mss eens naar een plaatselijke fietsenmaker gaan en een percentje vragen. Dat zou wel eens de beste oplossing kunnen zijn.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Larson Bekijk Berichten
          Een goede raad, ga eerst eens langs bij de lokale fietsboer. Fietsen verkocht bij de Makro of Carrefour zijn meestal van mindere kwaliteit.

en heel wat fietsenmakers weigeren te werken aan een fiets die je in een supermarkt gekocht hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
            en heel wat fietsenmakers weigeren te werken aan een fiets die je in een supermarkt gekocht hebt
            Net zoals 'oude' veroeste brol.

Mijn fietsenmaker klaagt 'steen en been' als hij aan dergelijke dingen moet beginnen.

Ze hebben daar ergens wel gelijk in

Comment

Bwah. Als je het vriendelijk vraagt, zullen ze er wel aan beginnen hoor, maar ze zullen ook doorrekenen. Ik ben met mijn Pinarello van bij Van Eyck eens naar een lokale fietsenboer geweest voor iets dat ik zelf niet in orde kreeg, en in feite maakten die daar totaal geen probleem van. Zelfs de vergoeding van de werkuren viel zeer goed mee.
              Het is natuurlijk not done om met een fiets van elders naar een bepaalde fietsenmaker te gaan. Sommigen zullen weigeren, maar dat is dan een behoorlijk kinderachtige reactie. Zo win je geen klanten.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                Bwah. Als je het vriendelijk vraagt, zullen ze er wel aan beginnen hoor, maar ze zullen ook doorrekenen. Ik ben met mijn Pinarello van bij Van Eyck eens naar een lokale fietsenboer geweest voor iets dat ik zelf niet in orde kreeg, en in feite maakten die daar totaal geen probleem van. Zelfs de vergoeding van de werkuren viel zeer goed mee.
                Het is natuurlijk not done om met een fiets van elders naar een bepaalde fietsenmaker te gaan. Sommigen zullen weigeren, maar dat is dan een behoorlijk kinderachtige reactie. Zo win je geen klanten.

Ja, fietsen van andere erkende winkels nemen de meesten wel aan hoor, maar ze weigeren wel die prullen uit supermarkten. Mijn fietsenboer (verbinnen) die heeft het ook uithangen, fietsen van andere erkende fietsenwinkels werken ze aan, maar geen fietsen die komen uit makro, aldi, carrefour, enz...

Comment

Ja, fietsen van andere erkende winkels nemen de meesten wel aan hoor, maar ze weigeren wel die prullen uit supermarkten. Mijn fietsenboer (verbinnen) die heeft het ook uithangen, fietsen van andere erkende fietsenwinkels werken ze aan, maar geen fietsen die komen uit makro, aldi, carrefour, enz...
                  Ahzo. Tja, geen ervaring mee.
                  Feit is wel dat bepaalde onderdelen van die fietsen nogal snel de geest geven. Vervangen is dikwijls de enige mogelijkheid.
                  Nu ja, de laatste jaren zien die fietsjes er toch al beter uit dan pakweg tien, vijftien jaar geleden.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tuscani ik ben ook voor zoiets aan het uitzien, maar je merkt al snel als je zo wat fietsenwinkels afloopt dat die zoals jij daar toont van de makro niet zoveel goedkoper zijn dan een fiets van bij een echte fietsenwinkel. Heb ook al twee fietsenmakers gehad die een dergelijk goedkoop model staan hadden en heel eerlijk ook de kwaliteit bespraken van die dingen. Voor 50 tot 100 euro meer heb je eigenlijk al een heel degelijke.

Ik ben ook nog altijd aan het twijfelen maar van het supermarkt idee ben ik afgestapt. Tweedehands is dikwijls nog interessanter dan.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• mercikes van den uitleg. maar de fietsenboer zou content moeten zijn.
                      als je een "rommel"fiets koopt uit den aldi gaat er veel aan stuk en kan deze flink verdienen.
                      Dan weigeren van aan een fiets te werken is hetzelfde als zijn eigen ruiten ingooien. Want een tevreden klant blijft en koopt nadien bij u.

ben eens gaan kijken voor de vitrine, en ik vind enkel fietsen van 400€ en meer. maandag eens bij van eick passeren.

Comment

ben eens gaan kijken voor de vitrine, en ik vind enkel fietsen van 400€ en meer. maandag eens bij van eyck passeren.

Niet in Tessenderlo hé, die is afgebrand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Wel al een week of twee terug open in één of ander oud Aldi-gebouw.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

olsjt mijnheer.

de schoonzoon van van eyck heeft nog willen bouwen naast ons. tot zijn vrouw erachterkwam dat hij homo was.
                            bouw afgelast en huwelijk op de klippen.

Comment

olsjt mijnheer.

de schoonzoon van van eyck heeft nog willen bouwen naast ons. tot zijn vrouw erachterkwam dat hij homo was.
                              bouw afgelast en huwelijk op de klippen.

Hij wou met haar trouwen voor het geld?
                              Feit is wel dat de dochter van de baas (zo'n blonde van, ik schat, een jaar of 25) niet van de slimste is. Die maat van me die een tijdje haar collega was, heeft al verhalen verteld om in een deuk van te liggen, en tegen mij heeft ze ook al rare dingen verkondigd.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• ze waren al getrouwd en hebben/hadden een kindje dacht ik.

Comment

How, sinds wanneer? Niks van gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                    How, sinds wanneer? Niks van gehoord.
                                    Begin mei is de vestiging in Tessenderlo afgebrand, ze hebben al een nieuwe geopend in Geel.

Comment

Begin mei is de vestiging in Tessenderlo afgebrand, ze hebben al een nieuwe geopend in Geel.
                                      Ow, thanks for posting

Van waar zijde gij erges in de kempen?

Comment

ze waren al getrouwd en hebben/hadden een kindje dacht ik.
                                        Of bedoel jij mss die oudere dochter die een winkel in Aalter heeft geopend, een paar jaar geleden? Kan ook zijn dat dat de dochter is van de vroegere baas van Van Eyck.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tuscani, ga eens kijken bij fietsen Schollaert in Oordegem, op de grote baan richting Gent.

Ik heb daar al veel fietsen gekocht, en onder andere een stadsfiets voor 255 euro, en na ettelijke jaren nog geen defecten.

En een prima service !

Comment

Working...
                                          X