Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Trek is zeker in orde.
    Wat is je budget? Hoeveel wens je de fiets te gebruiken?
    Tjah, hoeveel exact weet ik dus niet. Zou hem gewoon gebruiken om 's avonds af en toe eens te rijden een uur of twee, maximaal 2 keer in de week ofzo. En dan waarschijnlijk nog maar een 5-tal maand per jaar ofzo. En nu en dan eens een dagrit ofzo zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
      Tjah, hoeveel exact weet ik dus niet. Zou hem gewoon gebruiken om 's avonds af en toe eens te rijden een uur of twee, maximaal 2 keer in de week ofzo. En dan waarschijnlijk nog maar een 5-tal maand per jaar ofzo. En nu en dan eens een dagrit ofzo zeker.
      Ik denk dat iets met Shimano Tiagra kan volstaan dan, hoewel het ook steeds een 105-groepje mag zijn, maar dat is iets duurder.

Check http://www2.trekbikes.com/

Trek 1200 met een mix van Tiagra, 105, Bontrager en SRAM: http://www2.trekbikes.com/bikes/bike...id=1422000&f=3

Zoiets lijkt me niet slecht voor jou. Nu heb ik wel geen prijslijsten, maar ik schat dat die fiets ergens rond de 1100 € zal kosten.

De Trek 1400 is meer aangewezen als je wekelijks rijdt.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

1390 € is de prijs waartegen hij tweedehands verkocht is. Nieuw kostte een standaard F800 van 2006 ongeveer 2200 €, maar de verkoper had een paar zaken opgewaardeerd bij aankoop, en had dus nog een 100 € meer betaald.
        Uw fiets is waard wat de zot ervoor geeft. Kijk anders eens op tweedehandssites en zoek op mountainbikes van Cannondale.
        Hoeveel is je fiets eigenlijk gebruikt geweest, en in welke staat verkeert hij?
        hij staat er als nieuw bij.. en té weinig gebruikt omdat'k op kot zat..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
          hij staat er als nieuw bij.. en té weinig gebruikt omdat'k op kot zat..
          Ik ben precies niet de enige die de MTB te weinig gebruikt. Doe je hem weg? En welke maat is het?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ben precies niet de enige die de MTB te weinig gebruikt. Doe je hem weg? En welke maat is het?
            Medium dacht'k, wegdoen 'k weet niet. 'k zou eerst eens moeten weten wat ik er nog voor terug krijg...

Comment

Medium dacht'k, wegdoen 'k weet niet. 'k zou eerst eens moeten weten wat ik er nog voor terug krijg...
              Wel ja, hier is het net zo. Ik doe mijn Super V niet weg voor een nieuwe, want mijn bike heeft sowieso al veel van zijn waarde verloren, gewoon omdat hij niet meer van de jongste is.
              Hoeveel heb je nieuw betaald? 2200 € of zoiets? De mijne kost ook zoiets. Als hij in deftige staat verkeert, zal je toch niet meer krijgen dan 1000 €, denk ik.
              Je kan altijd vergelijken me andere zoekertjes.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Wel ja, hier is het net zo. Ik doe mijn Super V niet weg voor een nieuwe, want mijn bike heeft sowieso al veel van zijn waarde verloren, gewoon omdat hij niet meer van de jongste is.
                Hoeveel heb je nieuw betaald? 2200 € of zoiets? De mijne kost ook zoiets. Als hij in deftige staat verkeert, zal je toch niet meer krijgen dan 1000 €, denk ik.
                Je kan altijd vergelijken me andere zoekertjes.
                Ongeveer zoiets ja.. Miljaar das echt niet veel meer €1000

Comment

Ongeveer zoiets ja.. Miljaar das echt niet veel meer €1000
                  Tja. Tegen wie zeg je het. De mijne is nog iets minder waard omdat hij van 2000 is. Het enige wat er aan mankeert, is dat de achterdemper eens verse olie zou moeten krijgen. Voor de rest is mijn fiets in perfecte staat (zelfs geen lakschade). Er zit zelfs een XT-crankstel en -trapas op.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik denk dat iets met Shimano Tiagra kan volstaan dan, hoewel het ook steeds een 105-groepje mag zijn, maar dat is iets duurder.

Check http://www2.trekbikes.com/

Trek 1200 met een mix van Tiagra, 105, Bontrager en SRAM: http://www2.trekbikes.com/bikes/bike...id=1422000&f=3

Zoiets lijkt me niet slecht voor jou. Nu heb ik wel geen prijslijsten, maar ik schat dat die fiets ergens rond de 1100 € zal kosten.

De Trek 1400 is meer aangewezen als je wekelijks rijdt.
                    Is die 1000 ok, of laat ik die beter staan?

1000 kost ongeveer €750
                    1200 kost ongeveer €1000
                    1400 kost ongeveer €1300

Meer geef ik er zeker niet aan uit.

Gewone pedalen met zo'n riemkes of met een klik-systeem?

Comment

Is die 1000 ok, of laat ik die beter staan?

1000 kost ongeveer €750
                      1200 kost ongeveer €1000
                      1400 kost ongeveer €1300

Meer geef ik er zeker niet aan uit.

Gewone pedalen met zo'n riemkes of met een klik-systeem?

De 1200 zal wel beter zijn, maar wil je er alleen mee rijden bij goed weer? Als je ook bij slecht weer wil rijden en als je graag je materiaal een beetje afbeult, zal je iets tevredener zijn over de 1200 dan over de 1000. Hij zal lichter zijn en iets beter werken.
                      Vergeet ook geen korting te vragen. 10 % is gebruikelijk.
                      Ik zou wel voor klikpedalen kiezen. Je went er snel aan, en je energie wordt duidelijk efficiënter op je fiets overgezet.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

De 1200 zal wel beter zijn, maar wil je er alleen mee rijden bij goed weer? Als je ook bij slecht weer wil rijden en als je graag je materiaal een beetje afbeult, zal je iets tevredener zijn over de 1200 dan over de 1000. Hij zal lichter zijn en iets beter werken.
                        Vergeet ook geen korting te vragen. 10 % is gebruikelijk.
                        Ik zou wel voor klikpedalen kiezen. Je went er snel aan, en je energie wordt duidelijk efficiënter op je fiets overgezet.
                        Goed, ik zal het nog eens bekijken in de winkel. Eventueel beide eens testen ofzo. Korting, zal geen probleem zijn. We kopen al 20 jaar in die winkel en ik heb al heel wat fietsen gehad. Een paar extra's had hij me al belooft.

Comment

Maar dan ben je wel altijd verplicht op die schoenen aan te doen. Effe de velo pakken en 10 km verder een terrasje doen is dan toch weer gemakkelijk met gewone schoenen en pedalen.

Comment

Maar dan ben je wel altijd verplicht op die schoenen aan te doen. Effe de velo pakken en 10 km verder een terrasje doen is dan toch weer gemakkelijk met gewone schoenen en pedalen.

Je hebt tegenwoordig hele mooie beweeglijke eigentijdse schoenen die eruitzien als gewone schoenen maar die toch kunnen voorzien worden om plaatsjes in de zool te integreren. Met integreren bedoel ik dat je wanneer je 'r mee wandelt je niet op de plaatjes loopt zoals bij echte raceschoenen wel het geval is, die met het overbekende klak-klak geluid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Je hebt tegenwoordig hele mooie beweeglijke eigentijdse schoenen die eruitzien als gewone schoenen maar die toch kunnen voorzien worden om plaatsjes in de zool te integreren. Met integreren bedoel ik dat je wanneer je 'r mee wandelt je niet op de plaatjes loopt zoals bij echte raceschoenen wel het geval is, die met het overbekende klak-klak geluid.

Bedoel je van die wandelschoenen met spd kliksysteem?

zoiets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                Bedoel je van die wandelschoenen met spd kliksysteem?

zoiets?
                                Inderdaad, dat is een mooi voorbeeld.

Comment

• Maar ik denk aan iets, als je de fiets eigenlijk zoekt te gebruiken om terrasjes en dergelijke mee te gaan doen dan zou ik opteren om niet met klikkers te rijden. Ik heb ook zo een fiets die voor zulke dingen dient.
                                  Een oude Trek 7000 MTB van me die ik volledig opgelapt en herspoten heb en waar ik een set megazware maar spotgoedkope Grimeca wielen heb ingezet, puur voor de show eigenlijk. Dit is een fiets waar je 'r geen tweede van zult vinden op onze aardbol. Een oranje "Fred Durst" met Grimeca wielen.

Comment

• Proper gedaan, liefst geen klikkers als je het moet hebben voor terrasjes, je loopt de plaatjes kapot na 'n tijdje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Maar ik denk aan iets, als je de fiets eigenlijk zoekt te gebruiken om terrasjes en dergelijke mee te gaan doen dan zou ik opteren om niet met klikkers te rijden. Ik heb ook zo een fiets die voor zulke dingen dient.
                                      Een oude Trek 7000 MTB van me die ik volledig opgelapt en herspoten heb en waar ik een set megazware maar spotgoedkope Grimeca wielen heb ingezet, puur voor de show eigenlijk. Dit is een fiets waar je 'r geen tweede van zult vinden op onze aardbol. Een oranje "Fred Durst" met Grimeca wielen.

Zit gij ook op wielertoerist.be? Volgens mij heb ik die fiets daar al zien staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                        Proper gedaan, liefst geen klikkers als je het moet hebben voor terrasjes, je loopt de plaatjes kapot na 'n tijdje.
                                        Als je zo'n schoenen als hierboven koopt die kan je niet stuk lopen natuurlijk.
                                        Maar voor terrasjes heb je inderdaad geen klikkers nodig, 't is trouwens vervelend om met gewone schoenen met klikpedalen te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                          Zit gij ook op wielertoerist.be? Volgens mij heb ik die fiets daar al zien staan.

Ooit heb ik daar wel eens opgezeten, maar dat is al een hele poos geleden.
                                          En die fiets heb ik daar vroeger nooit gepost.
                                          En ik zeg het je, deze fiets is uniek op de wereld.

Comment

Working...
                                          X