Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als je zo'n schoenen als hierboven koopt die kan je niet stuk lopen natuurlijk.
Maar voor terrasjes heb je inderdaad geen klikkers nodig, 't is trouwens vervelend om met gewone schoenen met klikpedalen te rijden.
Omdat er geen versteviging opzit, dus te hard plooit, niet?
Goed, ik zal het nog eens bekijken in de winkel. Eventueel beide eens testen ofzo. Korting, zal geen probleem zijn. We kopen al 20 jaar in die winkel en ik heb al heel wat fietsen gehad. Een paar extra's had hij me al belooft.
Merken als Cube en Canyon zijn ook zeer goed, en bieden een zeer goede verhouding prijs/kwaliteit, maar als je fietsenmaker die merken niet verkoopt, zou ik ook bij Trek blijven.
Je hebt tegenwoordig hele mooie beweeglijke eigentijdse schoenen die eruitzien als gewone schoenen maar die toch kunnen voorzien worden om plaatsjes in de zool te integreren. Met integreren bedoel ik dat je wanneer je 'r mee wandelt je niet op de plaatjes loopt zoals bij echte raceschoenen wel het geval is, die met het overbekende klak-klak geluid.
Ik zou ook voor SPD opteren. Meer zelfs: ik rijd zelf alleen met SPD, zowel op de MTB als op de koersfiets. Al mijn fietsen zijn uitgerust met MTB-pedalen.
Ik zou ook voor SPD opteren. Meer zelfs: ik rijd zelf alleen met SPD, zowel op de MTB als op de koersfiets. Al mijn fietsen zijn uitgerust met MTB-pedalen.
Waarom? Ik heb even spd gereden, maar vond dat drukvlak te klein, kreeg er zere voeten van, rij nu met look kéo.
Waarom? Ik heb even spd gereden, maar vond dat drukvlak te klein, kreeg er zere voeten van, rij nu met look kéo.
SPD is gemakkelijker om mee te lopen, en ik heb geen last van het kleine drukvlak. Waarom zou ik dan veranderen? Ik heb een paar zomerschoenen en een paar winterschoenen. Twee paar volstaat. Moest ik ik overschakelen op Look, dan moet ik drie of vier paar fietsschoenen hebben, en dat is overdreven.
Omdat er geen versteviging opzit, dus te hard plooit, niet?
Nee, omdat de plaatjes in de zool geïntigreerd zijn, als je daarmee wandelt raken de plaatjes de grond niet. vandaar dat ik zeg dat je bijgevolg niet op de plaatjes loopt.
Edit: Je doelde er waarschijnlijk op dat het vervelend is om met gewone schoenen met SPD pedalen te rijden omdat je zool te hard plooit? Nee, ik vind het vervelend omdat je een klein drukvlak hebt schuif je met je gewone schoenen gemakkelijk van de pedalen.
Ik rij al meer dan tien jaar met SPD, zowel op de mountainbike als op de koersfiets, nooit problemen met zere voeten gehad. Op m'n koersfiets nu staan SPD pedalen speciaal voor koersfietsen, enkel aan één zijde inklikbaar. Hebben ook een bredere oppervlakte als de MTB SPD pedalen.
Dat hangt ervan af op welke schoenen je de plaatjes monteert.
Ik heb een paar koersschoenen van Gaerne met zo'n superstijve zool. het plaatje is gewoon op de zool gevezen zonder een inkeping of iets dergelijke.
Ik kan je verzekeren dat dat héél ongemakkelijk loopt hoor.
Dat hangt ervan af op welke schoenen je de plaatjes monteert.
Ik heb een paar koersschoenen van Gaerne met zo'n superstijve zool. het plaatje is gewoon op de zool gevezen zonder een inkeping of iets dergelijke.
Ik kan je verzekeren dat dat héél ongemakkelijk loopt hoor.
Minder gemakkelijk dan het Look-systeem?
Ik moest er wel nog bij zeggen dat ik ook MTB-schoenen heb.
Anderzijds, SPD's zijn SPD's. Waar jij het over hebt, is SPD SL.
Anderzijds, SPD's zijn SPD's. Waar jij het over hebt, is SPD SL.
Wat zeg je nu man?
SPD SL is een compleet ander kliksysteem, mijn pedalen zijn weldegelijk SPD pedalen maar voor koersfietsen bedoelt, doe eens de moeite om de foto van twee posts terug eens aandachtig te bekijken.
Wat zeg je nu man?
SPD SL is een compleet ander kliksysteem, mijn pedalen zijn weldegelijk SPD pedalen maar voor koersfietsen bedoelt, doe eens de moeite om de foto van twee posts terug eens aandachtig te bekijken.
Dit is een SPD SL pedaal.
Ik weet heel goed wat SPD SL is.
Ik was even verward. Daarstraks was je idd bezig over gewone SPD's. Ik vrees dat ik er even met mijn gedachten niet bij was. Mijn excuses.
Medium dacht'k, wegdoen 'k weet niet. 'k zou eerst eens moeten weten wat ik er nog voor terug krijg...
Mocht je zin hebben in een eventuele ruil ... Louter vrijblijvend en eventueel mits opleg van mijn kant.
We kunnen gewoon eens elkaars bike testen, dan zien we wel. Het moet niet hé. Het is ook een leuke kans om eens een andere Cannondale te testen.
Mocht je zin hebben in een eventuele ruil ... Louter vrijblijvend en eventueel mits opleg van mijn kant.
We kunnen gewoon eens elkaars bike testen, dan zien we wel. Het moet niet hé. Het is ook een leuke kans om eens een andere Cannondale te testen.
Hmm, denk van niet, 'k wil hem misschien wel eens testrijden en zien
Hmm, denk van niet, 'k wil hem misschien wel eens testrijden en zien
evt. al foto?
Mss heb ik wel ergens een foto. Ik denk het toch.
Het is een Super V 800 van 2000, maar dat model heeft niet zo lang bestaan. De specs komen overeen met die van de Raven 800 van 2000. Het frame is knalrood met gele letters met zwarte omlijning.
Gewoon eens testrijden is ook OK. Ik lig momenteel wel plat wegens knieproblemen waar ik al drie maand mee zit.
Mss heb ik wel ergens een foto. Ik denk het toch.
Het is een Super V 800 van 2000, maar dat model heeft niet zo lang bestaan. De specs komen overeen met die van de Raven 800 van 2000. Het frame is knalrood met gele letters met zwarte omlijning.
Gewoon eens testrijden is ook OK. Ik lig momenteel wel plat wegens knieproblemen waar ik al drie maand mee zit.
Yep. Die was hier ook een zestal maand verkrijgbaar. Alleen heeft hij standaard Expert cranks. Op de foto is het een goedkoper model. De mijne heeft XT's en een XT-trapas. Voor de rest is hij nog origineel.
Yep. Die was hier ook een zestal maand verkrijgbaar. Alleen heeft hij standaard Expert cranks. Op de foto is het een goedkoper model. De mijne heeft XT's en een XT-trapas. Voor de rest is hij nog origineel.
Hoe bedoel je een goedkoper model?
Dit is toch een Super V800?
Comment