Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenJe zou ervan schrikken hoeveel "fabrikanten" hun frames effectief zelf maken. De helft komt gewoon uit Taiwan of zo. Vooral onder goedkopere modellen uiteraard, hoewel er ook wel een hoop goeie fietsen tussen zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenRidley maakt ze zelf, ben mijn kadertje toen zelf gaan kiezen en de productie-unit gezien
Wat Ridley betreft kan ik me wel inbeelden dat het klopt, maar zeker ben ik niet, vandaar de vraag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMaken (buizen lassen) of spuiten?
Wat Ridley betreft kan ik me wel inbeelden dat het klopt, maar zeker ben ik niet, vandaar de vraag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenKga het navragen, morgen eerst 'n voormiddagje polishen, die foto's mag ik hier wel posten denk ik?
Tuurlijk mag je die foto's posten. Wie ben ik om je ook maar iéts te verbieden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenHet is niet omdat ik het grootste aantal posts heb in dit topic, dat ik ook de baas ben.
Tuurlijk mag je die foto's posten. Wie ben ik om je ook maar iéts te verbieden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenHow, zo is het niet bedoeld hé BiFi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenTen eerste is uw fiets béter afgemonteerd dan de mijne, maar de mijne heeft dan weer een duurder frame o.w.v. de achtervering.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenZeggen dat hardtails niet meer verkocht worden is al helemaal belachelijk.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenAl eens de huidige catalogus van Cannondale bekeken? Slechts een kleine minderheid bestaat uit hardtails. En het aantal full-suspension modellen is alleen maar uitgebreid.
Zie je nu nog fietsen in het assortiment van Cannondale die ontworpen zijn volgens de V-fully-geometrie? Neen, dat heeft z'n redenen vriend, maar dat wil jij natuurlijk niet zien.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenSure, in ons land zie je ze niet zo veel, maar dat is louter te wijten aan onze natuur: hier heb je geen bergen, rotsen e.d.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenJe mening is wel erg kortzichtig, vind ik. Alsof alles in de fietswereld om rendement draait. Het lijkt wel alsof je nog nooit een mountainbiketijdschrift in handen hebt gehad, laat staan gelezen. En blijkbaar ook nog nooit MTB-video's bekeken?
En nee, ik heb nog nooit MTB video's bekeken, daar wordt je dik van, ik rij liever zelf MTB.Last edited by Jakkel; 22/06/2007, 19:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenKlopt, want het verschil is nogal groot. Als ik het verschil daartussen al niet zou zien, dan zou ik blind moeten zijn, denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIk had gelezen dat je gewone SPD's had op zowel koersfiets als MTB, maar dat je op de koersfiets speciefieke pedalen had voor op de weg (enkelzijdige). Ik had het even verkeerd onthouden of zo. Beetje te snel geweest ook. Doe nu eens niet zo belachtelijk door tss de lijnen te stellen dat ik niets van pedalen ken.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIk rijd mss al langer met SPD's dan jij (van 1995, als ik me niet vergis; de PD-848 was net uit als opvolger van de oer-SPD, zijde de PD-737; en nee ik haal deze typeringen niet uit een boekje, maar uit mijn hoofd).
Allée proficiat dat je alle nummerkes van de pedalekes vanbuiten kent, je hebt bewezen dat je een echte kenner bent (was).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenHet is niet omdat ik het grootste aantal posts heb in dit topic, dat ik ook de baas ben.
Ik ben precies niet de enige die die indruk van u heeft...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe bedoelt waarschijnlijk fully's zeker, weer verard, of was het te snel?.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe volafgeveerde fietsen van nu zijn compleet anders ontworpen, net omdat rendementsverlies op te vangen, en jij kent iets van fietsen?
Zie je nu nog fietsen in het assortiment van Cannondale die ontworpen zijn volgens de V-fully-geometrie? Neen, dat heeft z'n redenen vriend, maar dat wil jij natuurlijk niet zien.
Nu zeg je het zelf waarom uw fiets hier niet in trek is, eindelijk begin je eens te denken, proficiat zou 'k zeggen.
Mijn mening is niet kortzichtig, op bijna geen enkele MTB toertocht of wedstrijd in België vind je nog fully's en ik weet waarover ik spreek, buiten de downhillevenementen in de Ardennen. Niemand rijdt daar nog mee. De enorme nadelen (gewicht en rendementsverlies) hebben de fully de das omgedaan. In ons land is er trouwens (bijna) geen terrein voor fully's. En dat gegeven zorgt voor een devaluatie van de fully's vandaag, zeker die van uw geometrie, en dat is geen zever. Zelfs de nieuwe fully's met andere geometrie zie je nog zelden niet op wedstrijden, 't is allemaal hardtail. Zelfs velen die tegenwoordig zonder voorvering rijden.
En nee, ik heb nog nooit MTB video's bekeken, daar wordt je dik van, ik rij liever zelf MTB.
Dat eerste klopt uiteraard niet helemaal, en dat geef je aan met dat tweede, hoewel het niet voor alle fully's geldt. Een Cannondale Scalpel is ook een fully, doch heeft een zéér goed rendement (ask Tuur Bo).
Voor de rest heb je zeer veel free ride- en enduro-fully's. Louter rendement is daarbij van minder belang.
In MTB-tijdschriften schrijven ze trouwens niet zelden dat je met een fully in het zadel moet blijven zitten. Hoe zou dat toch komen?
En, zoals ik al zei, in ons land is een fully idd niet noodzakelijk. Al helemaal niet op XC-wedstrijden. In de Ardennen kan je op een hoop parcoursen wel degelijk een fully gebruiken, zeker als recreatieve fietser, of als je op pure fun gericht bent.
Waarom denk je trouwens dat ik een fully heb? Niet omwille van het rendement hoor. Louter voor de fun. Vroeger had ik alleen een MTB, maar sinds ik koersfietsjes ook heb, dient de MTB sowieso enkel nog voor de lol.
En check toch maar eens een video-tje op Youtube. Gewoon voor de fun, en om te weten wat sommigen allemaal kunnen met een MTB.Last edited by Beta; 22/06/2007, 19:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe moet me toch eens dat merk van je brilletje doorgeven, dat lijkt me wel een microscoop.
Jij bent gewoon blind, en ik heb medelijden met je. Is dat niet lief van me?
Edit:
Uw zelfingenomenheid kan eigenlijk ook wel tellen. Alsof jij als enige alle wijsheid in pacht hebt. Leuke wereld heb jij.
Edit 2:
Oh, je bent van de provincie A'pen. Dat verklaart veel.Last edited by Beta; 22/06/2007, 19:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
Lees dat nu eens allemaal na elkaar. Eerst zeg je dat rendement belangrijker geworden is, en daarna zijn alle fully's plots toch zware dingen met veel rendementsverlies.
Dat eerste klopt uiteraard niet helemaal, en dat geef je aan met dat tweede, hoewel het niet voor alle fully's geldt. Een Cannondale Scalpel is ook een fully, doch heeft een zéér goed rendement (ask Tuur Bo).
Voor de rest heb je zeer veel free ride- en enduro-fully's. Louter rendement is daarbij van minder belang.
In MTB-tijdschriften schrijven ze trouwens niet zelden dat je met een fully in het zadel moet blijven zitten. Hoe zou dat toch komen?
En, zoals ik al zei, in ons land is een fully idd niet noodzakelijk. Al helemaal niet op XC-wedstrijden. In de Ardennen kan je op een hoop parcoursen wel degelijk een fully gebruiken, zeker als recreatieve fietser, of als je op pure fun gericht bent.
Waarom denk je trouwens dat ik een fully heb? Niet omwille van het rendement hoor. Louter voor de fun. Vroeger had ik alleen een MTB, maar sinds ik koersfietsjes ook heb, dient de MTB sowieso enkel nog voor de lol.
En check toch maar eens een video-tje op Youtube. Gewoon voor de fun, en om te weten wat sommigen allemaal kunnen met een MTB.
Je weet best wat ik bedoel, enfin, spartel maar verder jongen, je bent goed bezig, vlug want het wijwatervat raakt leeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenJij bent gewoon blind, en ik heb medelijden met je.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEdit:
Uw zelfingenomenheid kan eigenlijk ook wel tellen. Alsof jij als enige alle wijsheid in pacht hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenLeuke wereld heb jij.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEdit 2:
Oh, je bent van de provincie A'pen. Dat verklaart veel.
Typisch de reactie van een West-Vlaming. Ik heb drie jaar school gelopen in West-Vlaanderen. Ik heb daar dag in dag uit met mensen samen geleefd van alle provincies van Vlaanderen, van zondagavond tot vrijdagavond, drie jaar lang. Als ik ooit problemen had (wat zelden voorkwam) dan was het met West-Vlamingen. Let op! Ik wil niet veralgemenen en zeggen dat alle West-Vlamingen vervelende types waren, het is gewoon iets wat ik ervaren heb destijds. Altijd commentaar op Antwerpenaren en het dialect naäpen van ons Antwerpenaren maar van hun taaltje versta je niets. Een bende jaloerse ventjes waren het.
Anderzijds wel te begrijpen natuurlijk, Antwerpen is nu eenmaal de hoofdstad van Vlaanderen. Antwerpen heeft een wereldhaven, veel muziekgenres hebben er hun oorsprong gevonden, een rijke cultuur en geschiedenis,... . Welke andere stad in Vlaanderen kan nog zo'n rijkdom aan cultuur bieden? Inderdaad, geen enkele.
Btw, ik woon misschien in de provincie Antwerpen, toch ik woon op den boerenbuiten. Liever wakker worden met vogeltjes dan met auto's die voorbij m'n deur razen.
Lees maar: Location: De Stille Kempen, en 't is hier inderdaad stil als 'k in mijn hof lig te luieren.
Comment
-
Waar moet ik nu nog op reageren?? Ik zie geen enkel tegenargument meer.
En nog iets: Brakel ligt helemààl niet in West-Vlaanderen. Die privincie ligt hier zo'n 30 km vandaan.
Toch ook wel leuk dat jij denkt dat ik denk dat alle Antwerpenaren hetzelfde zijn. Had je dat nu echt niet zien aankomen?
Wat ben jij een grappig ventje. Wel op een zeer eigenwijze manier, maar toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenWaar moet ik nu nog op reageren?? Ik zie geen enkel tegenargument meer.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEn nog iets: Brakel ligt helemààl niet in West-Vlaanderen. Die privincie ligt hier zo'n 30 km vandaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenToch ook wel leuk dat jij denkt dat ik denk dat alle Antwerpenaren hetzelfde zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenHad je dat nu echt niet zien aankomen?
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenWat ben jij een grappig ventje. Wel op een zeer eigenwijze manier, maar toch.
Comment
-
Jij had helemaal niets zien aankomen, jongetje, anders zou je je er niet zo over opwinden.
En dat ik de laatste was die serieuze argumenten gaf, ga je ook weer afwimpelen zeker? Met uw mooie woordje, zijnde "blablabla".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenJij had helemaal niets zien aankomen, jongetje, anders zou je je er niet zo over opwinden.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEn dat ik de laatste was die serieuze argumenten gaf, ga je ook weer afwimpelen zeker? Met uw mooie woordje, zijnde "blablabla".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenManneke manneke, je bent écht wel zielig hoor... een klein kind is er niets tegen...
Sukkelaarke toch, blijf rustig verder leven in uw droomwereldje. Aan types als u maak ik geen woorden meer vuil, je schreeuwt duidelijk om één ding: aandacht. Je bent nog steeds de hautaine zak van in je beginperiode op dit forum. Ik had de indruk dat er verbetering was de laatste tijd, maar 'k had beter moeten weten... .
Ik snap echt niet wat jouw probleem is.
En hautain? Sorry, maar als jij mij probeert te kleineren met leugens als zou ik een zeikerdje dat zijn ongelijk niet kan toegeven, terwijl het duidelijk is dat ik wel gelijk heb, dan lap ik u dat dubbel terug. Ik moet uw gezever niet. Uw aandacht moet ik al allerminst, maar ik ben veel te koppig om het te laten bij wat je zegt. Als jij me dan hautain noemt, is dat uw probleem, en mss projecteer je je eigen zelfvoldane ik wel op mij.
Hautain ben ik allerminst, maar wat weet jij van mij? Juist ja, sh*t.
Ik heb geprobeerd hier op een normale manier uit te komen (trakteer me een pint, en we zwijgen erover, remember?), maar op zoiets reageer jij als een volstrekt laagbegaafde (ik houd me in). Wiens probleem is dat dan? Niet het mijne.
Leef jíj maar voort in je zielige wereldje. Mine is quite good.
Comment
Comment