Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
    Ik rij sinds vorig jaar met een koersfiets en met klikkers en ik ben nog nooit gevallen. Ik heb gewoon mij een tijd naast een muur gezet en me op fiets gezed en cosntant in en uit geklikt om gevoel te krijgen, dan dat al rijdende paar keer gedaan en dat ging perfect.
    Ik ga is met die van onze pa rijden dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
      'Stijfheid' van het wiel/velg meen ik me te herrineren
      Ja, op veel comfort hoef je natuurlijk niet te rekenen met zulke velgen, maar die fiets is een MTB met dikke banden, dus dan maakt het minder. Op een koersfiets is het verschil duidelijker voelbaar.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
        Ah, maar dan gebruik je geen riempjes. Klikpedalen brengen je krachten veel beter op de fiets over. En bovendien kan je ook aan je pedalen trekken i.p.v. alleen duwen. Zeer handig als het vooruit moet gaan.
        Zoals je op de foto kunt zien niet nee, aan deze kun je ook min of meer trekken.

Comment

Ja, op veel comfort hoef je natuurlijk niet te rekenen met zulke velgen, maar die fiets is een MTB met dikke banden, dus dan maakt het minder. Op een koersfiets is het verschil duidelijker voelbaar.
          Ik ben trouwens ook maar matig content over men velgjes .

Ze zijn te mat, nogal gekorreld, ik dacht dat het minder ging opvallen. Ga is prijs laten maken voor andere.

Comment

Zoals je op de foto kunt zien niet nee, aan deze kun je ook min of meer trekken.
            Idd. Ik had er nog niet op gelet dat het over die koersfiets ging.
            Bij mij zouden dergelijke pedalen er direct af vliegen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ben trouwens ook maar matig content over men velgjes .

Ze zijn te mat, nogal gekorreld, ik dacht dat het minder ging opvallen. Ga is prijs laten maken voor andere.
              Als je andere wielen wil, zou ik ze bestellen via een goedkope winkel. In België heb je Van Eyck, maar je kan ook in het buitenland bestellen natuurlijk. Ik heb dat een paar maand geleden ook gedaan, en ik heb op die manier een zéér mooi koopje kunnen doen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Idd. Ik had er nog niet op gelet dat het over die koersfiets ging.
                Bij mij zouden dergelijke pedalen er direct af vliegen.
                Nja, kga het dan maar eens proberen met klikkers.

Comment

Als je andere wielen wil, zou ik ze bestellen via een goedkope winkel. In België heb je Van Eyck, maar je kan ook in het buitenland bestellen natuurlijk. Ik heb dat een paar maand geleden ook gedaan, en ik heb op die manier een zéér mooi koopje kunnen doen.
                  Inderdaad, ik bestel soms via futurumshop. Mijn schoenen en pedalen heb ik er gekocht, nu overweeg ik er wielen en een groep te kopen. Ben wel tevreden van de service van die winkel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                    Inderdaad, ik bestel soms via futurumshop. Mijn schoenen en pedalen heb ik er gekocht, nu overweeg ik er wielen en een groep te kopen. Ben wel tevreden van de service van die winkel.
                    Ik heb er eens een Camelbak besteld. Voor de rest nog niets. Idd een zeer correcte shop, met een snelle service ook.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Sinds woensdag heb ik mijne nieuwe fiets, een Scott Voltage YZ35. Ik ben er tevreden van al moet ik hem toch nog gewoon worden. Gisteren had het geregend en ik moest uitwijken voor nen pippo en daar was een ijzeren rooster, languit op de grond. Wel enkele krasjes, ik zal er ens foto's van maken

Dit is een foto van Scott zelf;
                      Bij mij hangen er nu wel al spatborden op.

Comment

• Je hebt toch spatborden nu? Hoop ik toch voor jou

Knappe fiets

Comment

Ik heb er eens een Camelbak besteld. Voor de rest nog niets. Idd een zeer correcte shop, met een snelle service ook.
                          Ja, die service is daar enorm snel, ik had mijn gerief de maandagochtend besteld en de dinsdag had ik alles al.

Comment

• Mooi fietsje GTX. Het is niet dat ik kick op dikke buizen of zo, maar in het geval van die Scott, vind ik het wel mooi. Moest ik een gewoon fietsje kopen, zo'n Scott zou best in aanmerking kunnen komen.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Thx
                              Jaja, die hangen er al op. De pikkel is ook al besteld maar dat kan nog even duren en normaal kwam er nog een bagagerekje op voor mee naar school tegaan maar door de schijfremmen past een gewoon bagagerekje er niet op en de rest is dan zo klein als iets dus het zal boekentas op de rug worden

Comment

• M'n nieuwe Cannondale Caffeine 4 SL is toegekomen (vroeger dan werwacht).

Alles is nog volledig origineel buiten de crankbrothers pedalen die vervangen zijn door een setje Shimano PD-M540 SPD's en de loodzware SRAM PG-950 cassette is vervangen door een veel lichter Shimano XT exemplaar. Voorts heb ik ook nog een setje bar-ends afgeluisd bij de dealer.
                                De stuurpen is een oude 'CODA' stuurpen van me die ik nog had liggen, vermits de dealer nog niet de juiste in voorraad heeft staat deze er nu voorlopig op.

Wat me vooral opvalt tegenover m'n F1000 is de voortrein die duidelijker lichter stuurt.
                                Ik sta een beetje sceptisch tegenover de betrouwbaarheid en werking van de schijfremmen, spijtig dat alleen de goedkopere modellen nog V-brakes hebben anders had ik onmiddellijk voor V-brakes gekozen. Enfin, de toekomst zal uitwijzen of ik gelijk had of niet.

Comment

• Nice.
                                  Nu nog dat crankstel vervangen, en hij is nog knapper.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Kleine updates.
                                    De Cannondale zadelpen is vervangen door een 400 mm Pro PLT exemplaar met een iets grotere offset en het zware Fizik zadel is vervangen door een lichter BBB BSD-08 zadel.
                                    Op de juiste stuurpen is het nog wachten, die is nog in bestelling. Ondertussen zal ik het met de stuurpen van m'n F1000 moeten doen.

Comment

Nice.
                                      Nu nog dat crankstel vervangen, en hij is nog knapper.
                                      Misschien ja, 'k ben nog aan het twijfelen tussen een Coda Expert en een CF-1.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Misschien ja, 'k ben nog aan het twijfelen tussen een Coda Expert en een CF-1.
                                        Je bent er nog altijd kwaad om hé.

Nee, ik zou eerder een LX of XT monteren, maar dan moet de trapas er ook uit. Nu ja, laat het ook maar tot als de boel een beetje versleten is. Anders had je net zo goed een iets duurder model (zij het ook wel met lelijke cranks) kunnen kopen.

En nu denkt iedereen dat ik een crankstelfreak ben.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Je bent er nog altijd kwaad om hé.
                                          Ik kan niet volgen, om wat zou ik kwaad zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                          Nee, ik zou eerder een LX of XT monteren, maar dan moet de trapas er ook uit. Nu ja, laat het ook maar tot als de boel een beetje versleten is. Anders had je net zo goed een iets duurder model (zij het ook wel met lelijke cranks) kunnen kopen.
                                          Je zou een LX of XT monteren? Waarom als ik vragen mag?
                                          Persoonlijk vind ik het FSA crankstel mooier dan het XT of LX exemplaar, vooral omdat je het minder ziet denk ik, het is net iets exclusiever dan die doordeweekse Shimano trapstellen die je ziet op elke hoek van de straat, de zwarte trapstangen van de FSA passen ook goed bij de fiets vind ik.
                                          Qua gewicht moet 'ie niet onderdoen voor de LX exemplaren en kwalitatief vind ik ze ook best oké, ik heb een FSA Gossamer MegaExo crankstel op m'n koersfiets en daar ben ik echt tevreden van, 11.000 km gereden en nog in superconditie.
                                          Ook vind ik de bruin geanodiseerde kettingbladen met licht uitgefreesde randen er best wel duur uitzien. Nee, voor mij geen LX of XT stel.

Comment

Working...
                                          X