Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Zie je nu wel ...
    Ik heb gezegd voor één keer hé.




    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Mooi!
    En als je nog onderdelen nodig hebt, gewoon in een goedkopere winkel gaan (of online) en zelf monteren. Zo doe ik het toch.
    Zo doe ik het ook, al jaren...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Zo doe ik het ook, al jaren...
      Freaky te moeten vaststellen dat ik nog zoveel op u lijk.


      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
        DT Swiss Onyx? Lijkt mij eigenlijk ook de meest logische keuze.

        Check: http://www.dtswiss.com/index.asp?fus...kedetail&id=11

        Edit:
        Als het die niet is, dan is het wellicht iets dat DT speciaal maakt voor grote fietsenfabrikanten en wellicht gebaseerd op de Onyx. De 340 of 240s is het alvast niet.
        Nee, die zijn het ook niet. Ze lijken er wel fel op. Die van mij hebben een andere ronding.

        Comment


        • Originele manier om te trouwen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

            Hopelijk was dat niet hun officiële trouw, maar ik vrees ervoor. Ik vind het in ieder geval compleet belachelijk, vooral naar buitenstaanders toe. What's next? Trouwen terwijl men aan extreme ironing doet?
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Hmm, ik heb nen 2006 cannondale F400. De 20 keer dat ik er mee gaan mtb'en ben, was ik er toch content van. Redelijk tot zeer stijf kader, waardoor ge gemakkelijk kunt blijven zitten bij bergop, terwijl de rest moet gaan staan.
              M.a.w. ge zijt sneller den berg op Voor een relatief lage prijs heb je daarmee wel goei gerief (voor de recreatieve mtb'er). Al zou ik ook naar Cube durven kijken moest ik er opnieuw een nieuwe kopen.

              Comment


              • Ik zou graag eens een nieuwe koersfiets kopen maar ik ben er al een paar jaar uit dus ik loop hopeloos achter op de laatste nieuwtjes. Budget rond de 1500-2000 euro. Wat raden de kenners aan?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                  Ik zou graag eens een nieuwe koersfiets kopen maar ik ben er al een paar jaar uit dus ik loop hopeloos achter op de laatste nieuwtjes. Budget rond de 1500-2000 euro. Wat raden de kenners aan?

                  Als je waar voor je geld wil:
                  Canyon Ultimate AL 7.0 met Ultegra, Ksyrium Equipe, Syntace en Thomson voor 1499 €.
                  Canyon Altimate AL 8.0 met SRAM Force, Ultegra, Kyrium Equipe, Syntace En Thomson voor 1699 €.
                  Daarboven heb je ook nog twee vergelijkbare Canyons met ofwel Dura Ace, ofwel Chorus (beiden met Ksyrium Elite) voor 1999 €.

                  Bij Cannondale heb je voor 1799 € voor dat geld een aluminium fietsje (zoals bij Canyon dus) met 105 en Shimano WH-R550 wielen.
                  Een beproefd frame dus, maar met een toch duidelijk mindere afmontage.
                  Datzelfde frame met Ultegra en Aksium-wielen (iets goedkoper dan Ksyrium Equipe, en ook van Mavic) voor 2199 €.

                  Bij Trek heb je voor 1499 € een 1500 met Ultegra (volledig, op de naven na) en Bontrager.

                  Alle genoemde fietsen hebben frame dat volledig uit aluminium bestaat (wel met carbon voorvork), en dat lijkt mij ook de beste keuze in deze prijsklasse. Ik zou me niet laten verleiden door goedkope carbon frames of dito onderdelen.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • en specialized? daar was ik vroeger een beetje fan van

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                      Ik zou graag eens een nieuwe koersfiets kopen maar ik ben er al een paar jaar uit dus ik loop hopeloos achter op de laatste nieuwtjes. Budget rond de 1500-2000 euro. Wat raden de kenners aan?
                      Jij was van het Leuvense hé? Ga is langs bij Verbinnen, die zijn huismerk is Gibli en dat zijn zeer degelijke fietsjes, met jouw budget kan je dan iets heel mooi samen stellen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                        en specialized? daar was ik vroeger een beetje fan van
                        Specialized heeft een Roubaix Elite 30 met carbon frame met Shimano 105, Mavic Open Sport-velgen en Specialized onderdelen (wat anders? ) voor 1849 €. Het frame is sloping en in het Speci-rood gespoten.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • merci voor de tips!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            Specialized heeft een Roubaix Elite 30 met carbon frame met Shimano 105, Mavic Open Sport-velgen en Specialized onderdelen (wat anders? ) voor 1849 €. Het frame is sloping en in het Speci-rood gespoten.
                            is dat die roubaix elite compact? Ik zie geen Elite 30 op hun site.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                              is dat die roubaix elite compact? Ik zie geen Elite 30 op hun site.
                              Elite Triple. De onderste uit het rijtje dus.

                              Ik haal mijn gegevens uit de Procycling Velomotion Rennrad Teilemarkt 2007. Ofwel staat daar dus een foutje in wat betreft de tyepering van de fiets, ofwel verschillen die benamingen bij onze oosterburen. De prijzen zullen wel ongeveer kloppen.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                DT Swiss Onyx? Lijkt mij eigenlijk ook de meest logische keuze.

                                Check: http://www.dtswiss.com/index.asp?fus...kedetail&id=11

                                Edit:
                                Als het die niet is, dan is het wellicht iets dat DT speciaal maakt voor grote fietsenfabrikanten en wellicht gebaseerd op de Onyx. De 340 of 240s is het alvast niet.

                                Yep, Onyx of 340, specifiek voor het merk...

                                Crossmax ? Wel ... Barslechte lagers, wat concreet wil zeggen dat je snel stroef lopende wielen krijgt na een aantal modderritten. DT is veel beter afgedicht en lagers zijn sowieso een stuk beter.
                                Wat je wel kan doen is keramische lagers steken in die crossmax, dan komen ze ook aardig in de buurt, alhoewel nog steeds kwetsbaar...
                                Handgespaakte wielen zijn sowieso beter dan iets wat af fabriek uitgeleverd word.
                                Mochten we kunnen, reden we toch allemaal met een handgemaakte auto ?

                                Ik heb sinds dit weekend mijn Taurine met Lefty Carbon Speed SL, de eerder vermelde wielen, de Carbon SI cranks en nog wat moois van Sram en Tune...
                                Dit is zonder twijfel de stijfste en toch meest comfortabele hardtail ooit onder mijn achterste.
                                Zeker een aanrader dus !
                                ik heb nog wat foto's staan op http://steven80.fotopic.net
                                en neen, dat zijn geen frames die te klein gekocht zijn, ik ben veel te groot...;-)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Yep, Onyx of 340, specifiek voor het merk...

                                  Crossmax ? Wel ... Barslechte lagers, wat concreet wil zeggen dat je snel stroef lopende wielen krijgt na een aantal modderritten. DT is veel beter afgedicht en lagers zijn sowieso een stuk beter.
                                  Wat je wel kan doen is keramische lagers steken in die crossmax, dan komen ze ook aardig in de buurt, alhoewel nog steeds kwetsbaar...
                                  Handgespaakte wielen zijn sowieso beter dan iets wat af fabriek uitgeleverd word.
                                  Mochten we kunnen, reden we toch allemaal met een handgemaakte auto ?

                                  Ik heb sinds dit weekend mijn Taurine met Lefty Carbon Speed SL, de eerder vermelde wielen, de Carbon SI cranks en nog wat moois van Sram en Tune...
                                  Dit is zonder twijfel de stijfste en toch meest comfortabele hardtail ooit onder mijn achterste.
                                  Zeker een aanrader dus !
                                  ik heb nog wat foto's staan op http://steven80.fotopic.net
                                  en neen, dat zijn geen frames die te klein gekocht zijn, ik ben veel te groot...;-)

                                  Wat die keramische lagers betreft: die zijn gigantisch duur (is het geen 25 € per lager?) en voor iemand die niet aan competitie doet, zijn ze sowieso hun geld niet waard.

                                  Het voordeel van wielen die van de fabriek af zijn gespaakt, is dat de spanning op de spaken gelijk is. Handgespaakte wielen hebben idd ook zo hun voordelen, maar bestaan ook meestal wel uit meer spaken dan wielen van fabriek af. Dus is het ook logisch dat handgespaakte wielen sterker zijn. Bovendien kan niet iedereen even goed een wiel spaken, en dat kan nefast zijn voor de kwaliteit van een wiel.

                                  Congrats met de bike! Het ziet er wel niet uit als je die afstelt voor zo 'n groot iemand, maar goed.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                    Congrats met de bike! Het ziet er wel niet uit als je die afstelt voor zo 'n groot iemand, maar goed.

                                    Nie aan te doen. Ik zal er binnenkort nog wat foto's bijzetten, als de bike helemaal op punt staat. Moet nog nieuwe zadelpen op wegens te kort(zit boven minimuminsert), nieuw zadel, andere cassette, andere achteras, hope floating discs, rohloff ketting, andere snelspanner achteraan...

                                    Kortom, er gaat nog een goeie 400gr af zodat ik op een bike uitkom van een 9.1 kilo voor mijn eigen 87 kilo. Als je die verhouding bekijkt, is het een superlichte bike.

                                    Kan hem trouwens alleen maar aanraden. Carbon geeft een zalig comfort. Bekijk het als een softtail met de rebound heel snel ingesteld. Dat is ongeveer het gevoel...

                                    De trapas heb ik wel al stuk getrapt. Iets te veel force gezet, maar ik denk ook dat het aanhaalmoment om de lagers vast te zetten, niet helemaal gerespecteerd is.
                                    Dit moest volgens de handleiding met 38Nm zijn, wat enorm veel is. Je kreeg de trapas met moeite rond. Dus heeft de fietsenmaker zowat de helft genomen.
                                    Maar na 20 km kreeg ik bij iedere trap op de linkerarm een geweldig krakend geluid. Ben zo nog 80 doorgereden, dus zal wel duidelijk zijn nu wat er stuk is. Thank God for Guarantee !!
                                    Bolt wel super, voelt meer als een koersfiets met de stijfheid van een mtb. Leg onder zo'n Taurine slicks op deze lichte wieltjes, en de wielertoeristen zijn niet meer veilig..

                                    Enne, de auto is ineens een stuk minder belangrijk, als de Taurine er maar in of op kan ;-)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      voelt meer als een koersfiets met de stijfheid van een mtb.
                                      Ik weet niet welke koersfiets jij gewoon bent, maar die dingen zijn niet slapper dan MTB's hoor.
                                      Ik ben eigenlijk niet zo te vinden voor superlichte onderdelen. Mijna Pinarello Prince is bewust niet superlicht afgemonteerd. Bovendien is dat frame zelf ook relatief zwaar, gezien de prijs van dat ding. Ik weeg 80 - 81, dus ik zie niet in waarom ik voor erg licht onderdelen zou gaan. Toen ik jong was, kocht ik wel eens lichte onderdelen, maar de betrouwbaarheid van die dingen was toch niet altijd je dat. Ik denk nu bv. aan een Ringlé Moby zadelpen (de herwerkte versie; trouwens de eerste is massaal teruggeroepen geweest wegens te zwak: gewicht ging van 190 naar 230 gram bij een lengte van 350 mm).
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Ik weet niet welke koersfiets jij gewoon bent, maar die dingen zijn niet slapper dan MTB's hoor.
                                        Ik ben eigenlijk niet zo te vinden voor superlichte onderdelen. Mijna Pinarello Prince is bewust niet superlicht afgemonteerd. Bovendien is dat frame zelf ook relatief zwaar, gezien de prijs van dat ding. Ik weeg 80 - 81, dus ik zie niet in waarom ik voor erg licht onderdelen zou gaan. Toen ik jong was, kocht ik wel eens lichte onderdelen, maar de betrouwbaarheid van die dingen was toch niet altijd je dat. Ik denk nu bv. aan een Ringlé Moby zadelpen (de herwerkte versie; trouwens de eerste is massaal teruggeroepen geweest wegens te zwak: gewicht ging van 190 naar 230 gram bij een lengte van 350 mm).
                                        Mijn laatste koersfiets was een fondriest kader met een Ultegra groep en handgemaakte wieltjes met Alesa velgen. Maar da's lang geleden, allicht zijn de koersfietsen er op vooruit gegaan ondertussen. Laatst nog eens met ne ridley gereden en dat wapperde ook naar alle kanten als je ne keer ferm op de pedalen gaat staan..
                                        Dus voorlopig geen koersfiets meer voor mij.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                          Ik weet niet welke koersfiets jij gewoon bent, maar die dingen zijn niet slapper dan MTB's hoor.
                                          Als je twee gelijkwaardige frames (van materiaal, gewichtsklasse, enz...) maar het ene is een MTB frame en het andere is een raceframe vergelijkt met elkaar, dan gaat het MTB frame toch stijver zijn hoor. Vooral de compactere bouw en de dikkere buizen van een MTB frame zorgen daarvoor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X