Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Als ge u op dat forum zelf aan mij voorstelt is dat niet moeilijk hé.


    Btw, eerlijk gezegd denk ik dat die fiets net iets te groot is voor u, denk je niet?
    Of je moest lange benen hebben voor je lengte, dan kan het wel.

    Dat jij weet dat ik ook lid ben op dat forum, wist ik al langer. Ik had u er idd al aangesproken. Ik zei dat vooral voor anderen die op die link zouden klikken.

    Ik weet het niet eigenlijk. Volgens mij zit ik net op het randje.
    En ja, ik heb relatief lange benen, maar dat wil ook zeggen dat mijn bovenlichaam iets korter is dan van de gemiddelde man van 1m80. En het is de lengte van de bovenbuis die belangrijk is, niet die van de zitbuis. De hoogte van een fiets valt immers makkelijk aan te passen door het stuur en het zadel te verhogen of te verlagen. De lengte van de fiets kan je daarentegen niet wijzigen zonder de stuur-eigenschappen te beïnvloeden.
    Enfin, we zien wel. De stuurpen is volgens mij 120 mm, dus het kan wel dat de fiets te lang is.
    Voor diegenen die niet mee zijn: de maten van Cannondale zijn sinds een paar jaar gewijzigd, het is te zeggen: ze zijn langer geworden, waardoor een M van nu eerder tss de M en L van vroeger in zit.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • De beste methode om te weten te komen of die fiets u wel of niet past is 'm te testen.
      Persoonlijk opteer ik liever voor een net iets te klein frame tegenover een net iets te groot frame, kleine frames zijn korter en bijgevolg ook wendbaarder. De 4SL van me nu is iets korter dan m'n oude F1000 en dat merk je echt wel op technische stukken. Professionele MTB'ers kiezen meestal ook voor een iets te klein frame.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        De beste methode om te weten te komen of die fiets u wel of niet past is 'm te testen.
        Persoonlijk opteer ik liever voor een net iets te klein frame tegenover een net iets te groot frame, kleine frames zijn korter en bijgevolg ook wendbaarder. De 4SL van me nu is iets korter dan m'n oude F1000 en dat merk je echt wel op technische stukken. Professionele MTB'ers kiezen meestal ook voor een iets te klein frame.

        Weet ik. Ik moet nog eens de geometrie van die Scalpel opzoeken.
        Mijn Super V heeft een bovenbuis van 59 cm, een hardtail in maat M heeft tegenwoordig ook een bovenbuis van 59 cm. 61 of 62 cm is wel vrij veel natuurlijk.
        De Super V is zeker niet te groot. De Super V van een maat van me is trouwens een M, en die is wel te klein (bovenbuis 57 cm en stuurpen 11 cm ipv 12). OK, zijn stuurpen staat naar beneden gedraaid, de mijne naar boven, maar dan nog ...
        Ach, je zal wel weten wat ik bedoel, want je bent zelf ook van een L naar een M overgestapt.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Knap fietsje hoor! Met de kleuren is niets mis. Dat rood is eigenlijk oranje, dus de foto is niet bepaald geslaagd.
          Dat ding ziet er mij wel een M uit, en voor iemand van dik 1m85, is dat toch wel te klein hoor, Gilles. Een L moet je hebben.
          Jaja, 'k weet 't, 'k heb al op de Taurine Carbon Team Replica gezeten bij Jowan, dat was een L en die was net groot genoeg.

          Niet dat ik zo'n ding ga kopen.

          En dat oranje (heb 'm live gezien dus) vind 'k echt niet mooi.

          Enfin.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Wilde je niet enkel en alleen eentje met achtervering?
            Ja, eigenlijk wel.

            M'n ervaring met fully's is eigenlijk niet zó denderend, ik vind ze zwaar zuigen bergop, en enkel de Scalpel die 'k 'es een dag heb meegekregen bij Moving Store was van 't kaliber dat m'n toenmalige hardtail kon bijhouden. Ik heb graag een fiets die retehard gaat, liever een GT3 RS dus dan een X5 4.8is, so to speak.

            Alleen ... de conditie is weg, en 't zou dus een GT3 RS zijn met de Boxster 2.7-motor erin. En bovendien is m'n rug niet zo denderend, dus je moet er ook nog 'es een verhoogde ophanging bijrekenen en all season bandjes, op die GT3 RS 2.7 Allroad.

            Dan vraag ik me af of ik toch niet beter een fiets haal die wat meer allround is, en wat comfier is ook. Vandaar dus m'n idee om toch een fully te halen. Iets tussen een XC en een freeride in ware ideaal.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              De beste methode om te weten te komen of die fiets u wel of niet past is 'm te testen.
              Persoonlijk opteer ik liever voor een net iets te klein frame tegenover een net iets te groot frame, kleine frames zijn korter en bijgevolg ook wendbaarder. De 4SL van me nu is iets korter dan m'n oude F1000 en dat merk je echt wel op technische stukken. Professionele MTB'ers kiezen meestal ook voor een iets te klein frame.
              True.

              Ik reed vroeger op m'n hardtail maatje M met een -15° stuurpen van 150mm. Zalige tempofiets, maar niet zo handig downhill.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Dan vraag ik me af of ik toch niet beter een fiets haal die wat meer allround is, en wat comfier is ook.


                Ziet er comfortabel uit!
                En volgen mij kun je mits juiste bandkeuze er ook mee driften (wel nog even een sper erop zwieren)

                Er bestaat ook een 2zits model van, zo kun je ook iemand anders meenemen om te laten genieten van je rijkunsten!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                  Dan vraag ik me af of ik toch niet beter een fiets haal die wat meer allround is, en wat comfier is ook. Vandaar dus m'n idee om toch een fully te halen. Iets tussen een XC en een freeride in ware ideaal.
                  Dan benadert zo'n Scalpel het best aan uw wensen denk ik.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    True.

                    Ik reed vroeger op m'n hardtail maatje M met een -15° stuurpen van 150mm. Zalige tempofiets, maar niet zo handig downhill.

                    150 mm!
                    Fuck man, dat is wel héél lang.

                    Comment


                    • Gewicht van die Spark : de 9,8kg betreft het topmodel.

                      En dat je meer betaalt voor Cannondale is waar, maar je haalt het er ook uit op termijn, het is hier al geschreven. Zo rijd ik (naast mijn scalpel) nog steeds rond met mijn hardtail uit '97 (!!) waar nu wel al veel aan gewijzigd is (telkens er iets versleten was maw). Ideaal voor de vlakkere modderritten, maar een onverslijtbaar frame dus.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                        (wel lelijke kleuren )

                        EEEELLAAAAAAA !!!!

                        Die crossmaxen zijn lelijk, akkoord. Maar verder ...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Dan vraag ik me af of ik toch niet beter een fiets haal die wat meer allround is, en wat comfier is ook. Vandaar dus m'n idee om toch een fully te halen. Iets tussen een XC en een freeride in ware ideaal.

                          Als je comfort wil, en het moet een Cannondale zijn: Rush. Een scalpel is nu niet bepaald een échte fully, als je begrijpt wat ik bedoel. Meer veerweg wel dan een softtail, maar toch nog altijd prestatiegericht.
                          Dus, ik zou eens een Rush testrijden. Wel met blokkeerbare achterdemper of zeker ProPedal van Fox. Zo kan je de vering makkelijk het zwijgen opleggen als het bergop gaat.
                          Met meer dan 10 cm achtervering een helling oprijden, is nooit een pretje, en al helemaal niet als die helling uit een asfaltweg bestaat. Behoorlijk deprimerend eigenlijk. Je kan gewoon niet voluit gaan met zoiets.

                          Had je nu echt een "GT3" gewild, en je had geen last van je rug, dan kon je net zo goed een hardtail gekozen hebben. Tenzij je nogal van boomwortels, rotsen en meer van dat houdt natuurlijk.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Gewicht van die Spark : de 9,8kg betreft het topmodel.

                            En dat je meer betaalt voor Cannondale is waar, maar je haalt het er ook uit op termijn, het is hier al geschreven. Zo rijd ik (naast mijn scalpel) nog steeds rond met mijn hardtail uit '97 (!!) waar nu wel al veel aan gewijzigd is (telkens er iets versleten was maw). Ideaal voor de vlakkere modderritten, maar een onverslijtbaar frame dus.

                            Idd, dat is nog een serieus voordeel aan een hardtail: geen miserie met alles wat beweegt achteraan het frame.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                              Weet ik. Ik moet nog eens de geometrie van die Scalpel opzoeken.
                              Mijn Super V heeft een bovenbuis van 59 cm, een hardtail in maat M heeft tegenwoordig ook een bovenbuis van 59 cm. 61 of 62 cm is wel vrij veel natuurlijk.
                              De Super V is zeker niet te groot. De Super V van een maat van me is trouwens een M, en die is wel te klein (bovenbuis 57 cm en stuurpen 11 cm ipv 12). OK, zijn stuurpen staat naar beneden gedraaid, de mijne naar boven, maar dan nog ...
                              Ach, je zal wel weten wat ik bedoel, want je bent zelf ook van een L naar een M overgestapt.

                              Ik vreesde er al voor, maar die Scalpel heeft idd een bovenbuis van meer dan 62 cm. Toch wel erg veel in feite.
                              De huidige eigenaar is 178 cm groot, dus die fiets is allicht ook voor hem niet de juiste maat.
                              Damn it.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Ik meet 1m83 en rijd op een scalpel maat M, een L is al te groot !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Ik meet 1m83 en rijd op een scalpel maat M, een L is al te groot !
                                  Ik geloof u.
                                  Mijn Super V heeft een bovenbuis van iets meer dan 59 cm, wat in feite perfect overeenkomt met een M.
                                  Enfin, ik heb die Scalpel al afgezegd.
                                  Moest ik mijn Super V meer gebruikt hebben, ik kocht mij gewoon een nieuwe bike, maar aangezien dat ding niet zo veel gebruikt is, heb ik niet echt een reden. Ik zit op iets van een 4200 km. Op acht jaar ... Als ik hem verkoop, krijg ik er dus geen geld meer voor, terwijl hij in feite in zeer goede staat verkeert. Daarom dat ik het zonde zou vinden om een nieuwe te kopen. Tweedehands dus, ofwel een zeer mooie promotie (ongeveer 30 % korting).
                                  Oh ja, in die 4200 km zitten ook nog eens pakken ritjes op de weg: o.m. om naar het werk te fietsen, met mijn vriendin te fietsen e.d.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Dit is de Super V 800 die eventueel weg mag:



                                    Meer info: via PM of op http://www.mountainbike.be/forum/vie...=514781#514781
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Als je comfort wil, en het moet een Cannondale zijn: Rush. Een scalpel is nu niet bepaald een échte fully, als je begrijpt wat ik bedoel. Meer veerweg wel dan een softtail, maar toch nog altijd prestatiegericht.
                                      Ik denk niet dat 'm een 'echte fully' wil.

                                      Comment


                                      • bestaan er goeie forums in de aard van mountainbike.be maar dan over koersfietsen?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                                          bestaan er goeie forums in de aard van mountainbike.be maar dan over koersfietsen?
                                          www.wielertoerist.be/forum
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X