Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenwat is de kadermaat voor iemand van ongeveeer 1.75m?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenDit is de Super V 800 die eventueel weg mag:
Meer info: via PM of op http://www.mountainbike.be/forum/vie...=514781#514781
Maar als je hem verkoopt, hoef je niets meer te wijzigen natuurlijk.
Bovendien, steek daar een PPD vering in a la Fox RP23, nieuwe wielen, schijvekes, en ge zijt weer voor nen hele tijd vertrokken. Waarom dan een nieuwe kopen ?
Eventueel nog ne lefty, want zo'n fatty...ahum.. Als je daar serieus mee in de Ardennen aan de slag gaat, kom je snel te kort hoor. Om over de Alpen nog maar te zwijgen.
Maar dat is natuurlijk jouw keuze. Gezien je zegt te veel geld te verliezen op de verkoop van de Super V..
Misschien een andere suggestie...maar dat heb je niet van mij : Levenslange garantie op het kader ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenVreemd, een Super V met Fatty en V-brakes. Terwijl dat eigenlijk meer een fully is met een voorkeur richting enduro, freeride...
Maar als je hem verkoopt, hoef je niets meer te wijzigen natuurlijk.
Bovendien, steek daar een PPD vering in a la Fox RP23, nieuwe wielen, schijvekes, en ge zijt weer voor nen hele tijd vertrokken. Waarom dan een nieuwe kopen ?
Eventueel nog ne lefty, want zo'n fatty...ahum.. Als je daar serieus mee in de Ardennen aan de slag gaat, kom je snel te kort hoor. Om over de Alpen nog maar te zwijgen.
Maar dat is natuurlijk jouw keuze. Gezien je zegt te veel geld te verliezen op de verkoop van de Super V..
Misschien een andere suggestie...maar dat heb je niet van mij : Levenslange garantie op het kader ?
Mocht de fiets blijven, dan komt er sowieso een nieuwe demper à la Fox RP23 op. Een Lefty ga ik evenwel niet kopen. Het is nu niet dat ik elk week-end naar de ardennen ga.
Hem verkopen gaat natuurlijk geld kosten aangezien hij nog in uitstekende staat verkeert. Anderzijds: hem houden kost ook geld, want een RP23 kost al snel 400 €, en dat terwijl die demper weinig aan de restwaarde van de fiets wijzigt. En mijzelf kennende: de demper zou mss geblokkeerd staan dan niet geblokkeerd, denk ik, want ik gebruik de fiets niet alleen om te MTB-en (wel niet voor lange straatritten,w ant ik heb nog twee koersfietsen ook).
De wielen moeten overigens niet gewijzigd worden om schijfremmen te kunnen monteren, want ze zijn voorzien van disc-naven. In feite zie ik niet zo goed in, waarom ik schijfremmen zou monteren, want die brakes werken echt krachtig en zijn makkelijk in te stellen door die Avid-remgrepen. OK, schijfremmen zijn beter te doseren en beter bij slechte weersomstandigheden, maar dat is geen probleem, want ik feite mountainbike ik zéér zelden als het slecht weer is. Bijna nooit eigenlijk.
Het is mss erg om te zeggen, maar dit jaar heb ik nog niet ge-MTB-d (ook wel door de knieproblemen) en vorig jaar slechts twee of drie keer. De jaren daarvoor was het ook al niet echt meer. Snap je nu waarom ik hem eventueel wil verkopen?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen fully's, verre van. Die dingen zijn pure fun, maar in feite zou ik mss toch nog net iets beter af zijn met een hardtail.
Voor de rest vind ik die Super V ook echt een knappe fiets, niet in het minst door die super-super-oversized hoofdbuis (voor de niet-kenner: die buis is wel degelijk rond, niet ovaal, dus in feite is ze dikker dan een dikke MTB-band). De kleuren zijn ook erg racy en bijzonder mooi, vind ik. Een Super V heeft ook iets dat een hoop andere fully's niet hebben: dat ding heeft geschiedenis geschreven. Ik haat hem zeker niet, wel integendeel, maar soms wil een mens al eens iets anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenwat is de kadermaat voor iemand van ongeveeer 1.75m?
Ik ben (het weze herhaald ) 1m83 en heb koersframes met maat 56.
Maar natuurlijk op te meten hé als je 't zeker wil weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHoogstens een 54 volgens mij.
Ik ben (het weze herhaald ) 1m83 en heb koersframes met maat 56.
Maar natuurlijk op te meten hé als je 't zeker wil weten.
De juiste maat adviseren met enkel het gegeven lichaamslengte gaat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk ken iemand die 1.76 m is en die een 56 heeft, ik ben 1.78 m en ik heb een 54.
De juiste maat adviseren met enkel het gegeven lichaamslengte gaat niet.
OK, je kan een andere stuurpen monteren, maar dat is geen echte oplossing, want dan wijzig je de stuureigenschappen van de fiets.
En dan heb je ook nog de armlengte. Ik veronderstel dat iemand met lange armen en een kort bovenlijf, best een stuurpen die een tikkeltje langer is en een bovenbuis die een tikkeltje korter is. Nu, als je die redenering doortrekt, zou iemand met relatief lange benen en armen, geen grotere maat moeten kiezen, maar integendeel een iets kleinere maat met wat hoger gemonteerd stuur en zadel en een stuurpen van, laat ons zeggen, 1 cm langer (bovenbuis dus 1 cm korter dan wat gebruikelijk is voor iemand van die lengte).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenAls die een grotere maat heeft volgens de redenering dat hij langere benen heeft, dan zal zijn bovenlichaam toch wel te kort zijn voor een 56. Ik snap niet dat sommigen voornamelijk naar de beenlengte kijken. Zowel stuur als zadel kan men gemakkelijk hoger of lager zetten, naargelang de beenlengte, maar als het bovenlichaam relatief kort is, en je zit dan met een fiets die even lang is als deze van iemand met een bovenlichaam dat veel langer is ...
OK, je kan een andere stuurpen monteren, maar dat is geen echte oplossing, want dan wijzig je de stuureigenschappen van de fiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEr bestaan korte en lange stuurpennen, net om dat euvel op te lossen, de stuureigenschappen wijzigen inderdaad (miniem), dat is gewoon een kwestie van gewoonte. De keuze van de maat van kader is in de eerste plaats gebaseerd op de beenlengte. Je kan trouwens enorm spelen met de afstand stuur-zadel. Je kan een zadelpen met een offset van 0 mm tot zelfs 30 mm nemen als ik me niet vergis, stuurpennen heb je in alle lengtes en met de positie van je zadel kan je ook spelen. Keuzes genoeg dus.
Nee, als ik een fiets koop, maar de lengte van de zitbuis mij helemaal niets uit. De lengte van de bovenbuis daarentegen ...
Je kan van alles de hoogte regelen, maar als je begint de lengte tss stuur en zadel te wijzigen, dan wijzig je ongetwijfeld de houding en rij-eigenschappen van een fiets.
Klein voorbeeldje nog: iemand van de club zijn koersfiets was te lang, monteerde hij een stuurpen van 8 cm. Dat lijkt me te extreem.
Je kan natuurlijk ook bewust met de lengte van de stuurpen en de bovenbuis spelen om de rij-eigenschappen aan te passen (als je een meer wendbare of meer stabiele fiets wil). Kijk naar Gary Fisher toen hij de lengte van de bovenbuizen voor MTB's verlengde i.c.m. kortere stuurpennen. Dat was vooral om de stabiliteit te bevorderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenNatuurlijk kan je spelen, maar het is niet logisch dat je je zadel meer naar voor gaat zetten als je fiets te lang is. Immers, met je zadel meer naar voor, heb je een totaal andere houding tegenover je pedalen.
Nee, als ik een fiets koop, maar de lengte van de zitbuis mij helemaal niets uit. De lengte van de bovenbuis daarentegen ...
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenJe kan van alles de hoogte regelen, maar als je begint de lengte tss stuur en zadel te wijzigen, dan wijzig je ongetwijfeld de houding en rij-eigenschappen van een fiets.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenKlein voorbeeldje nog: iemand van de club zijn koersfiets was te lang, monteerde hij een stuurpen van 8 cm. Dat lijkt me te extreem.
Comment
-
Esthetisch? Ik had het daar helemaal niet over. Blijkbaar wil je niet snappen dat een stuurpen van 8 cm ander stuur-eigenschappen aan de fiets geeft dan eentje van 12 cm.
Bij het zadel is het anders: ik stel mijn zadel af zodat het voor mij goed staat. Als ik het gevoel heb dat ik constant iets meer naar voor of naar achter wil kruipen omwille van de positie tegenover mijn trapas, dan wijzig ik dat. Mij zou je dus echt niet moeten aanraden om mijn zadel meer naar voor of naar achter te zetten.
Trouwens, waarom compromissen sluiten op vlak van instellingen van stuur en zadel, als je met een ander frame gewoon de hoogte van stuur en zadel kan aanpassen zonder ook maar het minste compromis te moeten sluiten.
OK, je moet altijd kiezen voor een bepaalde maat, en daarbinnen kan je een beetje variëren, maar iemand van pakweg 1m80 en relatief lange benen een grotere maat aanraden? Komaan! Gebruik eens je verstand. Meer zeg ik hier niet meer over, want je bent veel te koppig. Discussies met u zijn zinloos, want je wil altijd gelijk hebben. In het verleden heb je al ferm ongelijk gehad. Deze keer houd ik het gewoon bij jij uw mening, ik de mijne, want ik heb het al gezegd: alles perfect laten uitmeten is sowieso niet mijn ding omdat de ene nu eenmaal liever wat meer naar voor of hoger of ... zit dan de andere. Idem met de lengte van de bovenbuis en de stuurpen, maar ook met de lengte van de cranks, de positie van de schoenplaatjes, de hoogte van het stuur, enz. Er moeten marges zijn. Ik geloof niet in het perfect afstellen van een fiets, zonder dat je er ook nog maar opgezeten hebt. M.a.w.: jij uw mening, ik de mijne.
Volgens mij doe je gewoon moeilijk om moeilijk te kunnen doen, want als je alles goed leest, verschillen onze meningen niet eens zovéél, maar je stelt het graag extremer voor dan het is.
End of discussion.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEsthetisch? Ik had het daar helemaal niet over. Blijkbaar wil je niet snappen dat een stuurpen van 8 cm ander stuur-eigenschappen aan de fiets geeft dan eentje van 12 cm.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenBij het zadel is het anders: ik stel mijn zadel af zodat het voor mij goed staat. Als ik het gevoel heb dat ik constant iets meer naar voor of naar achter wil kruipen omwille van de positie tegenover mijn trapas, dan wijzig ik dat. Mij zou je dus echt niet moeten aanraden om mijn zadel meer naar voor of naar achter te zetten.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenTrouwens, waarom compromissen sluiten op vlak van instellingen van stuur en zadel, als je met een ander frame gewoon de hoogte van stuur en zadel kan aanpassen zonder ook maar het minste compromis te moeten sluiten.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenOK, je moet altijd kiezen voor een bepaalde maat, en daarbinnen kan je een beetje variëren, maar iemand van pakweg 1m80 en relatief lange benen een grotere maat aanraden? Komaan! Gebruik eens je verstand.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMeer zeg ik hier niet meer over, want je bent veel te koppig. Discussies met u zijn zinloos, want je wil altijd gelijk hebben. In het verleden heb je al ferm ongelijk gehad.
Trouwens, hoe zit het met de verkoop van uw raven? 800 euro was toch haalbaar hé, niet?
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenDeze keer houd ik het gewoon bij jij uw mening, ik de mijne, want ik heb het al gezegd: alles perfect laten uitmeten is sowieso niet mijn ding omdat de ene nu eenmaal liever wat meer naar voor of hoger of ... zit dan de andere. Idem met de lengte van de bovenbuis en de stuurpen, maar ook met de lengte van de cranks, de positie van de schoenplaatjes, de hoogte van het stuur, enz. Er moeten marges zijn. Ik geloof niet in het perfect afstellen van een fiets, zonder dat je er ook nog maar opgezeten hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenVolgens mij doe je gewoon moeilijk om moeilijk te kunnen doen, want als je alles goed leest, verschillen onze meningen niet eens zovéél, maar je stelt het graag extremer voor dan het is.
End of discussion.
Voor mij ook het einde hier, aan mensen die raaskallen verspil ik geen tijd.
Negeren bleek in het verleden ook al de beste manier te zijn om u tegen uw eigen leugens te beschermen...
Comment
-
Damn, gij kunt liegen.
Ten eerste: ik heb NOOIT mijn excuses aan u aangeboden zoals jij dat hier voorstelt (alsof ik ooit leugens zou verkocht hebben)! Ik zie niet in waarom ik dat zou doen. Lees die PM nog eens goed. Het feit dat je er niet op antwoordt, getuigt alleen van uw eigen slechte wil.
Ten tweede: ik mijn kennis alleen uit boekjes gehaald? Man, ik fiets al met Cannondales sinds mijn 13de levens jaar. En dat is allicht ook niet omdat het me toen nog niet interesseerde. Mijn eerste abonnement op een fietstijdschrit (dat was Fiets), had ik een paar maand voor ik mijn eerste Cannondale had. En geloof me, ik heb al gneoeg km gebold in mijn leven.
Ten derde: dubbele persoonlijkheid? Tegenstrijdigheid? Hell, met u is er iets seriéus verkeerd.
Ten vierde: ik u negeren? Nu nog mooier! Als er iemand de ander negeert, dan ben jij dat wel: niet hier, maar wel via PM. En geef toe: ik reageer altijd op uw posts! Meer zelfs: je kan er gewoon niet tegen dat ik altijd tegen u in ga. Soms zeg ik iets heel anders, soms geef ik een aanvulling, soms geef ik gewoon mijn persoonlijke mening, maar élke keer moet jij in de aanval gaan. Je bent een agressief ventje, ook al zal je dat nooit toegeven. Immers, een toegeving doen, ligt niet in jouw aard, en net daarom minacht ik u. Nu meer dan ooit!
Als ik tegen één soort mensen niet kan: dan zijn het leugenaars, en jij bent de grootste leugenaar die ik in jaren al ben tegengekomen! Dit doet de deur toe! Nu ga je méér dan over de schreef!
Ik vind de manier waarop jij je gelijk moet halen méér dan zielig. Véél meer zelfs. En als er iemand zijn excuses moet aanbieden, dan ben jij het wel. Ik pik uw gezever niet!
Edit:
Van één ding ben ik toch zeker: ik ken over het algemeen meer van fietsen dan jij. Nu kan je daarop ingaan met woorden, maar de feiten veranderen? Naah, niet echt.Last edited by Beta; 11/08/2007, 14:47.
Comment
-
Eén ding nog. dat negeren bedoelde ik wel van mijn kant aan u moest je 't niet begrijpen. Niet alleen uw PM's ook uw posts uit het recente verleden hier worden op regelmatige basis genegeerd, nog niet opgevallen?
Enfin, leef maar verder in uw eigen wereldje, het wereldje van leugens, woordverdraaiingen, postedits, tegenstrijdigheden, enz... .
Je bent duidelijk iemand die schreeuwt om aandacht, en ja, ik krijg zelfs bijna medelijden met u, zo erg is het.
Ik vertoef al een jaar of vijf op verschillende fora op het internet en ik ben al veel onnozelaars tegengekomen, maar jij verdient echt wel de prijs van grootste onnozelaar. Nog nooit zo'n iemand als u ontmoet in de virtuele wereld van het internet. Sorry, maar zo is het.
Met vriendelijke groeten, Jakkel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEén ding nog. dat negeren bedoelde ik wel van mijn kant aan u moest je 't niet begrijpen. Niet alleen uw PM's ook uw posts uit het recente verleden hier worden op regelmatige basis genegeerd, nog niet opgevallen?
Enfin, leef maar verder in uw eigen wereldje, het wereldje van leugens, woordverdraaiingen, postedits, tegenstrijdigheden, enz... .
Je bent duidelijk iemand die schreeuwt om aandacht, en ja, ik krijg zelfs bijna medelijden met u, zo erg is het.
Ik vertoef al een jaar of vijf op verschillende fora op het internet en ik ben al veel onnozelaars tegengekomen, maar jij verdient echt wel de prijs van grootste onnozelaar. Nog nooit zo'n iemand als u ontmoet in de virtuele wereld van het internet. Sorry, maar zo is het.
Met vriendelijke groeten, Jakkel.
Zei ik net niet dat jij het bent die mij negeert? Ik dacht van wel.
Ik verdraai niets, laat staan dat ik mezelf zou tegenspreken. En om aandacht smeken? Als er iemand is die zich liever op de achtergrond houdt, ben ik het wel, geloof me. En dan denk je dat je mij kent. Ik druk me gewoon liever schriftelijk uit dan mondeling, maar ach, ik ben jou geen verantwoording verschuldigd.
Enfin, blijf jij maar lekker vastgeroest zitten in je eigen kleine wereldje, en ga gerust door met alles in het werk stellen om jouw ideeën steeds weer als waarheid te kunnen aanzien. Hé, wie is hier zielig?
Met gepaste achting,
Bifi, master in fietsologie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenZei ik net niet dat jij het bent die mij negeert? Ik dacht van wel.
Ik verdraai niets, laat staan dat ik mezelf zou tegenspreken. En om aandacht smeken? Als er iemand is die zich liever op de achtergrond houdt, ben ik het wel, geloof me. En dan denk je dat je mij kent. Ik druk me gewoon liever schriftelijk uit dan mondeling, maar ach, ik ben jou geen verantwoording verschuldigd.
Enfin, blijf jij maar lekker vastgeroest zitten in je eigen kleine wereldje, en ga gerust door met alles in het werk stellen om jouw ideeën steeds weer als waarheid te kunnen aanzien. Hé, wie is hier zielig?
Met gepaste achting,
Bifi, master in fietsologie.
Als het mag helpen, er zijn massa's MTB routes te doen. Spreek eens af, ik wil heel graag komen meerijden, en vecht het sportief uit. De bovenstaande posts hebben weinig met fietsen te maken.
En kom nu ni af met 'hij is begonnen he...'
Bovenstaande zever uiten op mountainbike.be resulteert gegarandeerd in het schrappen van de posts of een ban...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHé kamikaze, twee weken geleden was ik bij het mountainbike.be treffen in Kasterlee. Was jij er ook?
Ben meer een 4-bikers fanaat. Als je ziet wat er daar rondloopt van mountainbike.be...
Ben persoonlijk meer te vinden voor het veeeeel lager zevergehalte van 4bikers.be..
Kasterlee is nu ook niet direkt een streek waar ik naartoe zou trekken om te mountainbiken..Wij zitten meestal in de Ardennen, vaste routes of GPS tracks..
Van de tourtochten zijn er ook maar weinige die me interesseren. Ik heb zo'n jaar of 5 alle tochten gedaan, iedere zondag opnieuw. Dan heb je het echt wel gehad hoor. Bovendien betaal je dikwijls veel te veel voor een of andere wielertoeristenclub of vrouwengilde die effe wat centen willen verdienen met een 'tochtje door veld en bos'.
In Waals-Brabant, Luik, Namen,...daar is het nog een heel andere sfeer. Daar staat dikwijls het hele dorp op stelten als er een MTB tocht is. Pensenkermis, draaimolentjes, aanmoedigingen alom. Da's nog echt leuk en voor democratische prijzen.
Vorig weekend net hetzelfde.
Terwijl de massa wannabee's zich op het WK marathon parcours zat dood te vloeken op de slechte bevoorrading, ging in Gomzee-Andoumont de Bataille des Ardennes over een licht gewijzigd parcours, voor een derde van de prijs. En spreek me niet over die Grand Raid Godefroy, da's nog een streep erger.
Enfin, volgende afspraken zijn Haasrode, omdat ik daar gratis kan starten met KBC op een van mijn truitjes, de week erna Tielt-Winge, omdat dat in mijn achtertuin is, en de week erop Demervallei marathon van de United bikers.
Als je eens ergens wil afspreken om samen te rijden, let me know..
Comment
-
Je bent precies wel een echte.
Ik rij veel meer op de weg, de MTB is louter voor ontspanning. Vroeger deed ik geregeld de Ardennen aan maar dat is al een poos geleden. Ik doe wel eens een uithoudingswedstrijd mee, dit jaar de 10 uren van Grobbendonk gereden, vind ik best wel leuk. Toertochten doe ik al lang niet meer, oersaai en teveel volk. Het mountainbike.be treffen was wel mooi in elkaar gestoken maar toen onze snelle-groep-gids serieus gevallen was moesten we met de trage groep mee en dat was echt wel beretraag. Ik ben dan met een paar gasten alleen verder gereden.
Enfin, Aarschot is niet ver van me, kom maar eens af hé.
Comment
Comment