Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Jongens, halloooo, fietsen moette doen.
    Als het mag helpen, er zijn massa's MTB routes te doen. Spreek eens af, ik wil heel graag komen meerijden, en vecht het sportief uit. De bovenstaande posts hebben weinig met fietsen te maken.
    En kom nu ni af met 'hij is begonnen he...'

Bovenstaande zever uiten op mountainbike.be resulteert gegarandeerd in het schrappen van de posts of een ban...

Ik heb al tot twee maal toe voorgesteld om het buiten het forum af te handelen, doch waar wordt negatief op gereageerd. So be it.
    Ik wil gerust ook wel eens biken met iemand van dit forum, maar ik ben nog steeds niet hersteld van mijn knieblessure. Op de weg rijden op het gemak, en met een knieband aan, lukt, maar ik kan geen kracht op de linkerknie zetten. Zelfs met de rechterknie moet ik oppassen, want vorige week had ik hem geforceerd. Een ontsteking in beide knieën kan ik wel missen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zou in de verste verte niet weten waarom ik gasten als bf in het 'echte' leven zou willen ontmoeten. Ik kan die mens op het net al compleet niet luchten, laat staan irl.

On line spreek ik alleen af met mensen die mij aanstaan, zo ga ik jaarlijks naar het Yamaha BT1100 treffen en ben ik onlangs naar een treffen van mountainbike.be gegaan. Beide evenementen worden via het internet georganiseerd. Als er een AW motomeeting komt zal ik negen op de tien ook komen, andere meetings hier laten me koud vermits de helft van 't volk dat hier rondhangt mij niet echt interesseert.

Mvg Jakkel

Comment

• Het zegt veel over jou, Jakkel. Enfin, voor mij hoeft het ook al niet meer. Als je hier al extréém koppig bent, zal je het daarbuiten ook wel zijn. Je hebt al meermaals laten blijken hoe weinig toegeeflijk je bent, zelfs als je ongelijk hebt. Erg dat je er gewoon niet (totaal niet zelfs) mee om kan.
        Als ik niet zeker ben, zal ik ook nooit zo lang bij mijn standpunt blijven als jij. Er valt gewoon niet te discussiëren met een dergelijk iemand. Tegenspreken om te kunnen tegenspreken, noem ik dat.
        Volgens mij hoort dit via PM, maar aangezien jij een geval apart bent.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bikefreak, ik denk dat het nu wel genoeg is hoor....

Comment

Bikefreak, ik denk dat het nu wel genoeg is hoor....
            Ja mijnheer.

Even meegeven dat de Super V blijft. Ik ga ander leuk spul kopen om mij mee te amuseren. De Cannondale krijgt wel een nieuwe achterdemper met ProPedal (Fox dus). Ofwel een RP3, ofwel een RP23, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat het juiste verschil is. Ik weet alleen dat je bij de RP23 de ProPedal kan uitschakelen, maar ik dacht dat die sowieso was uitgeschakeld in de zachtste stand.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ga maar virtueel fietsen

Veel plezier met de XBOX...daar kan je misschien op fietsen, met knieblessure, met een echte mtb en laat de vriendin ook eens meespelen..Whaaaaahahahaaaa...

Comment

• Dudes.

Vandaag een rondje fietsendealers gedaan.

Jammer dat 't regende, want 'k had m'n kleertjes mee om 'es te testen. Ondanks 't weer heb ik een 3-tal km (straat, weliswaar) met een 07 Rush Carbon 3 gereden (maat L), en in 'n andere winkel een toertje rond de blok met een 07 Epic Expert.

De Epic en de Scalpel zijn vergelijkbaar, vermoed ik, net zoals de Rush en de Stumpjumper FSR vergelijkbaar zijn.

'k Moet zeggen, de Epic gaf me meteen 't gevoel van m'n ouwe hardtails: strak, goed naar voor, en 'n sprintertje. De Rush zat duidelijk meer ontspannen, je rijdt er makkelijker op.

Gezien de geplande toepassingen, en de staat van m'n rug, zal 't hoogst waarschijnlijk géén Scalpel of Epic worden, dus, maar wel een Rush Carbon (al de nieuwe 08 Rush Carbon 4 gezien, best vét, alleen die kleuren ... ) of een Stumpjumper FSR.

Ik wacht zowiezo nog enkele weken of zelfs langer, want volgende week is 't beurs in Friedrichshafen en daar worden alle MY08 voorgesteld. 'k Verwacht dus nog een prijsdropje bij de MY07 of ouder.

Comment

• Even inpikken tussen al het gezever in

Als ik Zwitserland ga biken is het vaak lange stukken bergop, en meestal ga ik daar niet al te hard offroad. Ik gebruik daar dus klikpedalen.

Nu heb ik ze in België op m'n bike ook laten monteren. Raar maar waar, hier ga ik veel vaker offroad (Hageland).
                  Wie van jullie is er voor/tegen klikpedalen?
                  In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik me vroeger een stuk veiliger voelde...af en toe eens een pootje uitsteken in een snedige bocht..
                  Het gaat natuurlijk wél beter vooruit, vooral bergop waar ze hun grootste nut bewijzen.
                  Ben laatst ook serieus overkop geknald met fiets en al, gelukkig heb ik men pedalen op de lichtste stand staan dus schoten ze vrij snel los.

Graag jullie mening!

Comment

• Mijn vader gebruikt ook klikpedalen op zijn MTB en daar is ie maar weinig mee gevallen en hij vindt het ook handig. Ik gebruik van die pedalen waar je je voeten kan insteken maar ze niet vast zitten, dat vind ik nogal gemakkelijk. Je moet ze beide eens proberen en kijken wat het makkelijkst rijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Even inpikken tussen al het gezever in

Als ik Zwitserland ga biken is het vaak lange stukken bergop, en meestal ga ik daar niet al te hard offroad. Ik gebruik daar dus klikpedalen.

Nu heb ik ze in België op m'n bike ook laten monteren. Raar maar waar, hier ga ik veel vaker offroad (Hageland).
                      Wie van jullie is er voor/tegen klikpedalen?
                      In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik me vroeger een stuk veiliger voelde...af en toe eens een pootje uitsteken in een snedige bocht..
                      Het gaat natuurlijk wél beter vooruit, vooral bergop waar ze hun grootste nut bewijzen.
                      Ben laatst ook serieus overkop geknald met fiets en al, gelukkig heb ik men pedalen op de lichtste stand staan dus schoten ze vrij snel los.

Graag jullie mening!

Eens je het goed gewoon bent wil je niets anders meer, geloof me. Het rendement dat je uit klikpedalen haalt ligt pakken hoger dan bij gewone pedalen met of zonder haken.
                      Die onzekerheid in het begin is normaal, bij de ene duurt dat al iets langer dan bij de andere.

Comment

• Thanks mannen!

Comment

• Leftlane, klikpedalen zijn eigenlijk veiliger..Je zit veel vaster op je pedaal, je kan ook correcties uitvoeren die vroeger je voet van het pedaal zouden hebben gehaald, en je rijdt beter bergop.
                          Bovendien kan je in klikpedalen erg licht gaan, met gewone pedalen zeul je wat meer gewicht mee.

Hageland off-road ? Altijd welkom om eens een toertje mee te rijden.
                          Dit weekend is er trouwens een Toertocht ge-organiseerd door de mannen van Tielt-Winge, en ze geven goed weer...
                          Mits een klein beetje conditie is de 55km(58km reeel) snel klaar...

Effe verklaring van het gezever ivm Bikefreak : Ik heb een bloedhekel aan van die posers. Ze hebben ooit eens een fiets gekocht, maar het is al jaren dat ze er deftig mee gereden hebben, laat staan de fiets gebruikt voor wat ie dient : Stevig off-road. Als na heeeel veel 5-en en 6-en uiteindelijk de originele fiets blijft en dus alles voor niets is geweest ten gunste van een XBOX, dan denk ik dat ik nog heel mild ben geweest in de vorige uitspraak maar soit.

Gta, ik heb tot in 2005, denk ik, een Speci stumpjumper FSR XC gehad. Nog zo eentje met zwart en rood als hoofdkleuren.
                          Prima fiets, maar is heel afhankelijk van de demper die eronder zit. Met de standaard Fox R Float, was het serieus pompen geblazen. Ook gingen de seals en de bushings regelmatig naar de vaantjes door de hoeveelheden modder. Dat heeft me allemaal een hoop geld gekost, en ik ben dan overgestapt naar een DT Swiss SSD 210 L met remote lockout. Diezelfde demper gebruik ik nu nog op mijn fully, ben ik dus erg tevreden van, en is nu zonder remote, wegens beter geplaatst in het frame.
                          Bovendien is het bushing systeem van de DT-swiss zodanig opgevat dat de demper ietsje kan bewegen waar die bij de fox helemaal moet op zijn plaats gehouden worden door de bushings. Je ziet al dadelijk dat daar een grote slijtage factor zit.
                          Na de apocalyptische versie van de Bataille Des Ardennes in 2005, heb ik dan ook de fiets helemaal uit mekaar gehaald, een aantal stukken zit nu nog in de fully, en het frame verkocht.

Ik zou dus, losstaande van het merk, geen Fox demper meer kopen. Hun voorvorken ben ik erg tevreden van, zelf heb ik een Fox 100 RLT van 2006. Dempt zelfs beter dan de nieuwe Lefty Carbon Speed SL. Maar een stuk zwaarder natuurlijk.

Die Rush is natuurlijk een zalige fiets, maar bij mij valt hij af wegens de fox demper. Die zou er al gelijk uit moeten. Die RP's zijn natuurlijk een nieuwe generatie, heb ik nog niet 'echt' mee gereden, dus niet offroad en geen lange rit. Epic heeft nog steeds een hoop miserie met de brain dempers, die nogal nukkig geworden zijn sinds Speci deze zelf maakt. Je vindt er ettelijke garantiegevallen van terug. Let wel, het wordt in garantie opgelost, maar je bent wel je fiets kwijt.

Enfin, je ziet maar.

Comment

Effe verklaring van het gezever ivm Bikefreak : Ik heb een bloedhekel aan van die posers. Ze hebben ooit eens een fiets gekocht, maar het is al jaren dat ze er deftig mee gereden hebben, laat staan de fiets gebruikt voor wat ie dient : Stevig off-road. Als na heeeel veel 5-en en 6-en uiteindelijk de originele fiets blijft en dus alles voor niets is geweest ten gunste van een XBOX, dan denk ik dat ik nog heel mild ben geweest in de vorige uitspraak maar soit.

Ho maar. Ik een poser? Ik MTB al sinds mijn 12 jaar. De laatste tien jaar is dat duidelijk minder, maar in mijn jeugd deed ik het veel. Logisch dan dat ik een leuk speeltje wou. Ik beweer trouwens nergens dat ik wekelijk ga MTB-en, toch? Dus posen? No way!
                            En ga jij beweren dat mijn Super V geen echte MTB is? Ik was even van plan om een stap terug te zetten en een hardtail te kopen, maar dat doe ik dus. Ik heb nu al een gat in mijn hand, en mijn Super V is nog helemaal niet aan vervanging toe, dus wat is dan het probleem? Er komt een andere achterdemper op, en dan is het pompprobleem ook opgelost. Desgewenst kan ik de vering ook volledig actief laten zijn. Welke fiets is er m.a.w. het meest veelzijdig? Juist ja, de Super V. Een Caffeine aankopen zou een totaal irrationele aankoop zijn.
                            Normaal rijd ik het hele jaar door wekelijks minstens één keer een paar uur, dus je kan ook niet zeggen dat ik fietsjes staan heb voor de show. Ik heb verdorie al mijn hele leven gefietst.
                            Nog een vraagje: WAT is er voor niets geweest? Ik heb amper woorden vuil gemaakt aan mijn wens om een Cannondale hardtail met Lefty te kopen. Ik zie hier echt het probleem niet van in, want ik fake tenminste niets.
                            Feit is dat ik best wel wat kennis heb van fietsen, dus waarom zou ik dan mijn kwebbel houden. Mijn nick betekent trouwens niet dat ik elke dag zou fietsen, wel dat ik (vooral vroeger, het is een dan ook een oude nick) veel kennis had van MTB's. Zelfs maten van me die veel biketen en zelf ook al eens een blad lazen, kwamen aan mij vragen hoe het zit met dit of dat onderdeel.
                            Dit gezegd zijnde ...

Nog even over de klikpedalen: ik ben absoluut voorstander. Je kan zelfs niet zeggen dat gewone pedalen echt voordelen hebben tegenover klikpedalen. Elke deftige (XC-)biker rijdt ermee rond, net als elke wegrenner. Alleen voor toepassingen als Down-Hill, Dual Slalom en Trial zijn er redenen te bedenken om het zonder klikpedalen te doen, maar al de rest, incl. Freeride: met, no doubt about that.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Leftlane, klikpedalen zijn eigenlijk veiliger..Je zit veel vaster op je pedaal, je kan ook correcties uitvoeren die vroeger je voet van het pedaal zouden hebben gehaald, en je rijdt beter bergop.
                              Bovendien kan je in klikpedalen erg licht gaan, met gewone pedalen zeul je wat meer gewicht mee.

Hageland off-road ? Altijd welkom om eens een toertje mee te rijden.
                              Dit weekend is er trouwens een Toertocht ge-organiseerd door de mannen van Tielt-Winge, en ze geven goed weer...
                              Mits een klein beetje conditie is de 55km(58km reeel) snel klaar...

Ik zie dat eigenlijk wel zitten! Ik doe wel maar 1 keer per 2 weken is een deftig tochtje, dus of ik mee zal kunnen is maar de vraag.
                              Als ik kan krijg je nog een PM

Comment

• In september haal ik ook m'n mtb vanonder het stof en begin ik ook weer wekelijks toertochten te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                                  In september haal ik ook m'n mtb vanonder het stof en begin ik ook weer wekelijks toertochten te rijden...
                                  Vanonder het stof naar het slijk.

Comment

• Vandaag de fietsen nog eens aan een flinke poetsbeurt onderworpen, vooral de MTB had het wel eens nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Ho Een Caffeine aankopen zou een totaal irrationele aankoop zijn.
                                      Hehe, toch niet 'toevallig' omdat Jakkel een nieuwe Caffeine heeft zeker...

Wat ik best raar vind is dat je erg ver gaat in je discussies met Jakkel om je gelijk te halen, maar nu wel moet toegeven dat je kennis uit vervlogen tijden stamt.

Evengoed, altijd welkom om eens een tochtje off-road mee te rijden. Zondag aanstaande is er de Demvervallei Marathon in Diest. Rond 08.00u vertrekken wij voor de 105. Hardtail of meest veelzijdige fiets, ik zie het dan wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Ik zie dat eigenlijk wel zitten! Ik doe wel maar 1 keer per 2 weken is een deftig tochtje, dus of ik mee zal kunnen is maar de vraag.
                                        Als ik kan krijg je nog een PM
                                        Hey, 't is geen race he. Alhoewel het me wel iets zegt om effe de arm der wet achter te laten
                                        Ik hoor het wel !!

Comment

• Volgens Olivierooo zijn wij homo's met een piesspons in onze broek.

Comment

Working...
                                          X