Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVandaag de fietsen nog eens aan een flinke poetsbeurt onderworpen, vooral de MTB had het wel eens nodig.
Als ik dat zie wil ik metéén weer een lekkere hardtail.
Fok wat een zalige bike.
En ik heb toch ook nog altijd de neiging om weer naar 'n HeadShok te gaan ipv. een Lefty. Zeker als ik m'n eendje ga hebben ga 'k m'n bike willen kunnen demonteren in een oogwenk.
*raaaaaaaaaaaagh*
TwijfOl !!!
Welke is dat? Caffeine 4 ?
Comment
-
'k Ga 'es iets lanceren, en 't zal waarschijnlijk op een pak wenkbrauwgefrons uitdraaien, maar hear me out for a moment.
Ik kan voor 'n zéér deftige prijs aan BMW mountainbikes geraken, daarnet effe voor gebeld en 'k schrok wel effe.
Check it here : www.bmw.de -> (rechtsboven) Faszination BMW -> in 't midden van 't uitschuifmenu (onder BMW Erlebniswelt) BMW Bikes -> (links in 't menu) Übersicht
Er zijn er eigenlijk drie die me interesseren. Wel ja, er zijn er eigenlijk maar 3, mountainbikes.- de "Enduro", nieuwprijs 2.700 EUR
- de "Enduro Special Edition" (in BMW phoenixgeel metallic ), nieuwprijs 4.500 EUR
- de "Cross Country", nieuwprijs 4.200 EUR
(Enduro)
(Enduro Special Edition)
(Cross Country)
Ik ben uiteraard niet zo gek om daarvoor de nieuwprijs te betalen ... i mean voor de prijs van de BMW CC heb je nu al 'n 2007 Cannondale Scalpel 1.
- De Enduro heeft 'n middenklasse afmontage, X-9 lijkt me wel OK voor mij. Weegt wel wat, maar ja, 't is geen racer.
- De Enduro Special Edition heeft 'n goeie afmontage : full XTR, CrossMax SL, ... Kan nog beter (X-0, Juicy Ultimate of Hope, Cannondale Hollowtech crank, Crossmax SLR, ...), maar 't is vérre van slecht. Vind ik. En vooral : ik vind 'm MODDERvet. 't Is de eerste BMW waarop ik dat phoenixgeel metallic trouwens knap vind, go figure.
- De CC heeft dezelfde afmontage als de Enduro SE.
Wat vinden jullie? Houd rekening met de volgende feiten :- Ik draag BMW in m'n hart.
- Ik wil een goeie bike, maar 't moet (nog) geen top zijn (anders kocht ik me 'n S-Works Epic Carbon of een Taurine Carbon Team, klaar).
- M'n conditie moet nog weer op peil worden gebracht, 't is nu hoogstens gemiddeld, vroeger was 't top, en ik wil terug minstens halfweg 'top' geraken. Vroeger genoot ik van technische, vlakke, snelle offroad-ritjes op MTB-parcours, waarbij succes afhankelijk was van 50% conditie en 50% techniek, dus ik houd van uitdagingen (maar geen uitdaging waarbij je je met een 16 cm veerweg tellende en 18 kg zware motorloze-motorcrosser bergaf stort).
- Ik ben evenwel 'n techniek-freak, ik kan bij wijze van spreken vol liefde en bewondering zitten gapen naar de rood geanodiseerde naven van de Crossmax SLR velgen, of minutenlang met m'n neus tegen 'n carbon frame zitten kijken naar de vezeltjes erin. Ik vind 't ook zalig om op zondag enkele uren bezig te zijn met 't compleet afstellen van m'n fiets, en ik haal graag alles uit elkaar (ik krijg 't ook weer ineen), om dan alles weer perfect werkend te hebben.
- En tot slot ben ik ook 'n "snob", in die zin dat ik er gewoon erg van houd om met "deftig spul" rond te rijden. Vaak hoor je dan b.v. "kijk die daar, met 'n fiets van zoveel euro, maar 'n conditie van nul", wel ik zorg wel dat m'n conditie niét meer nul is, en vooral dat IK plezier heb van MIJN gerief.
Ik weet nu ook wel dat BMW niet echt hoge ogen gooit in de mountainbike-wereld, maar 'k kan toch een best leuke fiets in huis halen (ik ben dan vooral verlekkerd op die Enduro Special Edition) voor 'n niet vollédig foute prijs. En 't beste van al : de factuur wordt dan opgemaakt op "onderhoud" of "wisselstukken", waardoor de fiets in kosten gaat en ik dus nog 'es een zéér mooie "korting" uitspaar. Zoiets is bij 'n "echte fiets" (uit de fietswinkel) niet mogelijk.
What to do, oh what to do?
Zouden de experts terzake 'es op de hoger genoemde site de specs van de fiets willen checken, en mij melden wat er van aan is? Voornamelijk over de voorvorken en de veerelementen, ik ken Manitou immers helemaal niet (enkel HeadShok en Fox). Wat met de kaders, trouwens? Ze worden gemaakt bij het Duitse "Winora" gemaakt, is dat wat soeps?
Thx 4 the advice !
Comment
-
Of toch beter Cannondale?
Ik hoorde trouwens van iemand die 't normaal gezien toch wel 'n beetje zou moeten weten, dat de Taurine Carbon eigenlijk echt "zacht" rijdt, helemaal niet zo'n drilboormachine is.
En dan ga ik natuurlijk weer aan 't denken, hè. Bestaat er voor de HeadShok een verstelbare voorbouw (die 'k b.v. kan laten variëren tussen -10° en +60°) ? Zijn die wat soeps? 't Is maar dat ik, als ik op 'n rustige zondag met m'n madame rustig een toertje ga fietsen, niet op 'n koersfiets zit af te zien, maar door de wat rechtere zitpositie eventueel wat meer comfort geniet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenOf toch beter Cannondale?
Ik hoorde trouwens van iemand die 't normaal gezien toch wel 'n beetje zou moeten weten, dat de Taurine Carbon eigenlijk echt "zacht" rijdt, helemaal niet zo'n drilboormachine is.
En dan ga ik natuurlijk weer aan 't denken, hè. Bestaat er voor de HeadShok een verstelbare voorbouw (die 'k b.v. kan laten variëren tussen -10° en +60°) ? Zijn die wat soeps? 't Is maar dat ik, als ik op 'n rustige zondag met m'n madame rustig een toertje ga fietsen, niet op 'n koersfiets zit af te zien, maar door de wat rechtere zitpositie eventueel wat meer comfort geniet.
testgereden in Namen
goed alternatief voor een titaan (=1000euro duurder)
en je kan op een headshok inderdaad ook een andere stuurpen zetten
(bmw=niet aan te raden, voorvork is zowat de minste die je op de markt kan vinden)
titaantjes: granville.be of xescobikes.com
cannondale: probike.be
koop alleen een fully als je wild wil doen (bikepark-toestanden) of zeer lange afstanden (+50km) in ardennen of bergen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenen cannondale heeft nu ook een 'goedkopere' lijn uitgewerkt,
made in ???
Indien Taurine, dan 'n 2 of een 1. 'k Had vroeger een CAAD3 hardtail die (incl. pedalen, computertje en 2 drinkbushouders) 9,7 kg woog, zeer consequent op degelijkheid/gewicht getrimd ... en alhoewel ik nu niet meer die conditie heb om daar alles uit te halen, liggen m'n wensen toch ongeveer op dat niveau. Dus terug (indien mogelijk) CrossMaxjes, 'n XTR of X-0 achteraan, ... enzovoort.
Die goedkopere lijn is om te lachen. Cannondale is énkel écht goed in de topmodellen (waar je dan ook behoorlijk voor betaalt).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Fok wat een zalige bike.
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWelke is dat? Caffeine 4 ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Zouden de experts terzake 'es op de hoger genoemde site de specs van de fiets willen checken, en mij melden wat er van aan is? Voornamelijk over de voorvorken en de veerelementen, ik ken Manitou immers helemaal niet (enkel HeadShok en Fox). Wat met de kaders, trouwens? Ze worden gemaakt bij het Duitse "Winora" gemaakt, is dat wat soeps?
Die BMW fietsen vind ik te duur voor wat ze waard zijn, je rijdt natuurlijk wel met een BMW, in het MTB wereldje is dat een serieuze rariteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Bestaat er voor de HeadShok een verstelbare voorbouw (die 'k b.v. kan laten variëren tussen -10° en +60°) ? Zijn die wat soeps? 't Is maar dat ik, als ik op 'n rustige zondag met m'n madame rustig een toertje ga fietsen, niet op 'n koersfiets zit af te zien, maar door de wat rechtere zitpositie eventueel wat meer comfort geniet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenen cannondale heeft nu ook een 'goedkopere' lijn uitgewerkt,
made in ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichtenen de rood gespoten stuurpen niet te vergeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHad 'k ook al gezien. AF ! Echt waar... laten doen?
Zelf gedaan, met een Motip autolack spuitbus, kost 15 euro voor een bus van 400 ml, maar het is wel de beste lak voor de hobbyist. Geen grondlaag gebruikt, ik heb gewoon de pen lichtjes opgeschuurd met een korrel 600 en ontvet. Ik had bij m'n F1000 jaren geleden de stuurpen geel gespoten met Motip op dezelfde manier en dat bleek tegen al m'n verwachtingen in verbazingwekkend mooi te hechten, zelfs na jaren gebruik bleef de lak mooi, vandaar dat ik het nu opnieuw heb gedaan.
Comment
-
Wel 'n klein maatje, precies. korte beentjes?
Jouw kleurencombo is zowat de enige die 'k mooi vind in de 07 lineup. Ik houd zowiezo enorm van wit op 'n mountainbike, en een streepje door erbij is hemels. Mocht 't zwart op jouw fiets donkerblauw metallic zijn geweest, ik was hier terplekke doodgespritzt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWel 'n klein maatje, precies. korte beentjes?
De Caffeine is een Medium, een large had ook gegaan maar dat frame is een 2.5 cm langer, en daardoor is die bijgevolg ook iets minder wendbaar. Ik heb een zadelpen gemonteerd met een grotere offset en een stuurpen die iets langer is dan origineel. Op m'n oude F1000 zat ik als gegoten en ik wilde absoluut dezelfde zithouding op de nieuwe 4SL. Die heb ik dan verkregen door voornoemde wijzigingen toe te passen. Voorts ziet een MTB met lange uitstekende zadelpen er beter uit dan eentje met een kort uitstekende vind ik.
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJouw kleurencombo is zowat de enige die 'k mooi vind in de 07 lineup. Ik houd zowiezo enorm van wit op 'n mountainbike, en een streepje door erbij is hemels. Mocht 't zwart op jouw fiets donkerblauw metallic zijn geweest, ik was hier terplekke doodgespritzt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZelfde als de jouwe zeker, maar dan 'n Scalpel uiteraard? Scalpel 4. Waarschijnlijk zelfde afmontage?
Scalpel 4: http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce...odel-7VP4.html
Caffeine 4SL: http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce...del-7FS4S.html
Die tweede kleur die je kan kiezen bij de Scalpel 4, dat rode frame, vind ik wel net iets mooier.
Maar ja, ik heb altijd al een voorliefde voor de kleur rood gehad.
Comment
Comment