Scott Scale, dat wat soeps (qua kader e.d.)? Wel met R-Seven vorkje, die is niet zo bijster, zeker, hè?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDat demonteren van het voorwiel bij een lefty gaat ook vlot hoor, maar het blijft jouw keuze.
Taurine kan je ook in wit met blauw en rood hebben he. Kijk maar eens op de site van Cannondale..
Alleen, de enige die je vindt zijn die zwarte met oranje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDie knappe Scalpel 2000 van 2006 (wit/rood/blauw) staat nog altijd te koop op ebay.de voor 2.500 EUR ... maar dat vind ik nog wat te duur (ik wacht nog tot oktober ofzo, als 'ie dan nog te koop staat doe ik 'n bod). En een bijkomend nadeel (voor mij dan) is dat 'ie 'n Lefty heeft. 't Is wel een Lefty carbon ... dus licht, en zeer goed, en vooral prachtig samen met de carbon achterbouw en zo ... maar aangezien ik binnenkort van 'n BMW '3 touring naar 'n BMW '1 Sporthatch overstap, wil ik wel een fiets die zeer snel te demonteren valt, ook 't voorwiel. Anders wel 'n zeer knappe fiets, zowel qua looks als afmontage (XT/XTR, XM819, Louisekes, ... nieuwprijs 4.000 EUR).
Scalpel 2000 (MY06) Large
+ Lefty speed carbon 110 DLR2
+ Mavic XM819 Disc UST / DT Swiss
+ XTR/XT
+ Magura Louise
Quid?
Ik heb precies de indruk nog te wachten. Of is dit écht 'n goeie prijs?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWat kost(te) een 2007 Cannondale Taurine 1 SL nieuw? En een Taurine 3 SL?
T 3 SL: 2399 €
Ter volledigheid ook even de prijs van de T 2 SL: 3149 €.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWat kost(te) een 2007 Cannondale Taurine 1 SL nieuw? En een Taurine 3 SL?
Let op, dat zijn adviesprijzen. Met wat aandringen kan je zeker 10% korting krijgen (heb ik ook op m'n 4SL gekregen). Op de 2007 modellen ga je binnenkort, wanneer de 2008 modellen in de showroom gaan verschijnen, je zelfs tot 20% korting kunnen afdingenen. Veel hangt af van dealer tot dealer natuurlijk.
Comment
-
Let wel, Jowan gaat niet al te snel extra korting geven op oudere modellen. De gebruikelijke 10 % in materiaal wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLet op, dat zijn adviesprijzen. Met wat aandringen kan je zeker 10% korting krijgen (heb ik ook op m'n 4SL gekregen). Op de 2007 modellen ga je binnenkort, wanneer de 2008 modellen in de showroom gaan verschijnen, je zelfs tot 20% korting kunnen afdingenen. Veel hangt af van dealer tot dealer natuurlijk.
Twee weken geleden gaven de grotere dealers al tot 20% korting zowiezo, 't betrof zo'n 2007-opruimactie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAls ik 'm tegen contante betaling ga afhalen, willen ze 'm laten voor 2.400 EUR.
Scalpel 2000 (MY06) Large
+ Lefty speed carbon 110 DLR2
+ Mavic XM819 Disc UST / DT Swiss
+ XTR/XT
+ Magura Louise
Quid?
Ik heb precies de indruk nog te wachten. Of is dit écht 'n goeie prijs?
Gta, dit is een goeie prijs. Bovendien komt in bijna iedere vraag van je die Scalpel wel ergens terug. Hij zit dus in je hoofd.. Ik zou zeggen, gaan halen die handel. Een Taurine in die kleuren moet je enkele maanden op wachten, terwijl die Scalpel daar maar staat. Concreet heb ik mijn Taurine eind april besteld en begin augustus gekregen, maar dat heeft met de maat XL te maken, die maken ze niet dikwijls, pas als ze er genoeg bestellingen van binnen hebben..
Doe de Scalpel dude !! ;-)
Waarom ?
Universele bike, licht, stijf kader, zalige lefty, goeie wielset, betrouwbare schijfremmen als je ze op tijd ontlucht(kan je nog veranderen ?), XTR/XT(wat is XTR, wat XT ?)...
Bring cash !
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenLet wel, dat zijn standaardfietsjes he. Daar ga je allicht nog een hoop aan veranderen eer hij echt de jouwe is. Bij mij bleven alleen kader, vork, voornaaf en trapstel over van de oorspronkelijke config van een Taurine 2SL. Taurine 1 SL was niet interessant wegens volledig Shitmano, Taurine 3 SL heeft niet het carbon SI trapstel. Het hollowgram SI trapstel vind je alleen op de team editie en kost los verkocht ongeveer 900 euro, carbon SI een dikke 800.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenLet wel, Jowan gaat niet al te snel extra korting geven op oudere modellen. De gebruikelijke 10 % in materiaal wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk BerichtenBwa das ook te zien of je een goede klant bent of niet denk ik... Ne maat van me heeft daar allesinds veel korting gekregen op die van hem...
Ik wil maar zeggen dat hij geen al te grote kortingen geeft. Als je vergelijkt met andere grote winkels ... 20 % is niet eens zoveel voor een oud model, en meer zal hij niet snel geven. Stel je dus vooral niet tevreden met de gewone afprijzingen. Sowieso meer korting vragen dus.
Enfin, ik ken fietsenmakers die nog erger zijn, maar Jowan staat niet direct bekend als een goedkope winkel (voor onderdelen, want voor fietsen worden overal adviesprijzen gehanteerd).
Comment
-
Gilles, check: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=39469
Maak er gerust een projectje van.
Enige nadeel: jij had het niet zo voor de teamkleuren van Cannondale zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenJe mag je er niet laten doen. Vroeger waren wij daar ook goeie klanten hoor. Al onze Cannondales (van mijn pa en mij) komen van ginder + nog een fiets van mijn ma.
Ik wil maar zeggen dat hij geen al te grote kortingen geeft. Als je vergelijkt met andere grote winkels ... 20 % is niet eens zoveel voor een oud model, en meer zal hij niet snel geven. Stel je dus vooral niet tevreden met de gewone afprijzingen. Sowieso meer korting vragen dus.
Enfin, ik ken fietsenmakers die nog erger zijn, maar Jowan staat niet direct bekend als een goedkope winkel (voor onderdelen, want voor fietsen worden overal adviesprijzen gehanteerd).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk BerichtenJa, volledig akkoord. Ik ga nu bij Urbain Broodcoorens in Moerbeke, die is veel meer korting en de service is 10 keer beter(en goedkoper).
Jowan ging eens zelf mijn Fatty afregelen toen ik mijn Super V een week of twee had. De nozem vergat toch wel niet de lucht uit de demper te laten zeker? De oliedemper werd gewoon de lucht in gekatapulteerd. Gelukkig zonder erg.
Het is een rare jongen en helemaal geen verkoperstype. Zijn manier om een fiets aan te prijzen is behoorlijk lachwekkend eigenlijk.
Een maat van me heeft er een tijdje in de winkel gewerkt, en de verhalen die ik van hem heb gehoord ...
Enfin, niet dat ik iets tegen Jowan heb hoor, maar je moet weten voor wat je naar ginder gaat en voor wat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenGta, dit is een goeie prijs. Bovendien komt in bijna iedere vraag van je die Scalpel wel ergens terug. Hij zit dus in je hoofd.. Ik zou zeggen, gaan halen die handel. Een Taurine in die kleuren moet je enkele maanden op wachten, terwijl die Scalpel daar maar staat. Concreet heb ik mijn Taurine eind april besteld en begin augustus gekregen, maar dat heeft met de maat XL te maken, die maken ze niet dikwijls, pas als ze er genoeg bestellingen van binnen hebben..
Doe de Scalpel dude !! ;-)
Waarom ?
Universele bike, licht, stijf kader, zalige lefty, goeie wielset, betrouwbare schijfremmen als je ze op tijd ontlucht(kan je nog veranderen ?), XTR/XT(wat is XTR, wat XT ?)...
Bring cash !
Schakelaars en voorderailleur zijn XT, achterderailleur en crankstel zijn XTR. Carbon stuur en zadelpen, Shimano SPD959 zijn er ook bij.
'k Heb de nieuwe Taurines nu ook al gezien, en de 2007 teamkleuren staan me wel heel erg aan. En een Taurine 3 SL is voor mij, om de hobby weer op te pikken, eigenlijk voldoende qua afmontage. En ik vind gaandeweg upgraden leuk, ik ben niet zo'n "alles inééns veranderen" type'o'guy.
Ik ga 't risico lopen om nog wat te wachten. Staat 'ie volgende maand nog online, dan doe ik een bod van 2.200 EUR om 2.300 EUR te betalen. Is 'ie verkocht: tant pis. Dan koop ik me 'n nieuwe 2008 Taurine 3 SL en ben ik ook tevreden (en geef ik niet meer geld uit).
Heb vandaag nog 'n bod gedaan op een Scott Scale Carbon met mooie uitrusting, deze : http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...cale_2007.html maar m'n bod was niet hoog genoeg.
Geen nood, fietsen genoeg blijkbaar.
Thx voor de adviezen! (iedereen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEnige nadeel: jij had het niet zo voor de teamkleuren van Cannondale zeker?
Comment
Comment