Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    En wat mijn "probleem" betreft : ik ga morgen kijken naar die Scalpel. Wil 'm eerst live gezien hebben voor ik toezeg. Zou dat te vertrouwen zijn, morgen b.v. een voorschot geven als ik 'm wil en er volgende week om gaan, of beter meteen "boter bij de vis" en meenemen die hap? Immers... 't is in Duitsland, hè.
    Is dat particuliere verkoop? Dan zou ik toch geen voorschot geven. Ik snap trouwens ook niet waarom de verkoper dat per sé zou willen.
    Vergeet niet de fiets grondig te inspecteren en een testritje te maken.
    Voor de rest: good luck with it!
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Laatste vraagje ... hoe zit dat met de afstelling van de Lefty & de demper achteraan? Waar vind ik online handleidingen over hoeveel druk die moeten hebben voor mijn gewicht, e.d.? 'k Vind 't precies een beetje stom om met een "nieuwe" fiets die niet van bij de dealer komt, naar die dealer te gaan en 'm om een setup te vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
        Is dat particuliere verkoop? Dan zou ik toch geen voorschot geven. Ik snap trouwens ook niet waarom de verkoper dat per sé zou willen.
        Vergeet niet de fiets grondig te inspecteren en een testritje te maken.
        Voor de rest: good luck with it!
        Neen, 't is niet privé. 't Is een shop. 't Is een testbike, trouwens.

Dingen waarop ik moet letten? Typische Scalpel-kwaaltjes b.v.? Carbon achterbrug? Carbon Lefty? Cogset? ... Graag zoveel mogelijk tips! Thx!

Comment

• Testen die fiets. Bergop, bergaf, remmen, versnellen, draaien en keren...Schakelen als gek en kijken of het allemaal goed draait. Als er iets scheelt wat die vent terplekke niet kan bijstellen, laten staan. OF serieus afbieden, zodat je het kan laten doen of vervangen.

Heb net nog een testrit gemaakt met een nieuwe Mondeo break : optrekken, draaien, blijven draaien, hobbels, vertragen, hernemingen,...allemaal prima in orde trouwens...
          Ik had meer het gedacht gezet op een vectra comfort 1.9 CDTI 150Pk met Gold pack, maar deze mondeo was lekkerrrrrrrrr....Dus rijen met dat ding.

53, kom gerust af om een toertje te rijden, bij voorkeur bij nat weer. Asfaltjeanet op een MTB, pfffft, ken er hier zo nog..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            53, kom gerust af om een toertje te rijden, bij voorkeur bij nat weer. Asfaltjeanet op een MTB, pfffft, ken er hier zo nog..
            Heb nou toch 'es een beetje respect voor ieder z'n mening of hobby of ingesteldheid.

Comment

Testen die fiets. Bergop, bergaf, remmen, versnellen, draaien en keren...Schakelen als gek en kijken of het allemaal goed draait. Als er iets scheelt wat die vent terplekke niet kan bijstellen, laten staan. OF serieus afbieden, zodat je het kan laten doen of vervangen.
              En wat met de Lefty en de demper? Hoe bespeur ik eventuele slijtage of schade?

Comment

Heb nou toch 'es een beetje respect voor ieder z'n mening of hobby of ingesteldheid.
                ², Gilles khoop dat ge 'n goede keuze maakt! (Twijfel ik trouwens niet aan )

Comment

• Ik mag m'n kop niet TE zot maken voor die Scalpel, want 'k voel 't aan m'n water dat 'ie dan verkocht gaat zijn. 'k Ga 'es bellen.

Comment

• *booked*

Ze hebben 'm van ebay gehaald, zodat 'ie niet verkocht wordt voor morgen. Morgen ga ik 'm bekijken. Bikefreak, check PM.

Spanneuhnd !!!

Comment

• Wow Gilles, succes dan maar !

Voor je veringen moet je zo'n speciaal luchtpompje aanschaffen : er zijn wel richtlijnen, maar persoonlijk vind ik dat het ook afhangt van je rijstijl en van het terrein. Je kan bvb kiezen voor zeer soepele vering, die je enkel gebruikt in het echt zware terrein en de rest van het parcours met geblokkeerde veringen rijden, of je kan kiezen voor een iets hardere setup en dan in het terrein continu "geveerd" rijden.

Comment

Miljaar, we zijn hier vriendelijk.
                        Vind ik ook!

Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                        hey zeemvelnichtjes....... ?

Comment

Laatste vraagje ... hoe zit dat met de afstelling van de Lefty & de demper achteraan? Waar vind ik online handleidingen over hoeveel druk die moeten hebben voor mijn gewicht, e.d.? 'k Vind 't precies een beetje stom om met een "nieuwe" fiets die niet van bij de dealer komt, naar die dealer te gaan en 'm om een setup te vragen.

Hier kan je veel technische info van de Cannondale fietsen downloaden.

Comment

Voor 't zelfde geld is 53 een supersnelle kerel hé, dan sta je daar.
                            Ik heb persoonlijk al zogezegde die-hard MTB gasten met MTB'kes van rond de 8 kilo op minuten gereden, altijd oppassen met zulke uitspraken denk ik zo.

Comment

@ 53

Sorry dat ik niet antwoordde op je vraag, maar ik ben al iets te lang uit het fietswereldje om je daar nog goed raad in te kunnen geven. Meer nog: ik moet zelfs zélf smeken om advies, hier.
                              5 weesgegroetjes en het is je vergeven!

Comment

sorry, ik rijd niet graag toertjes bij nat weer. zeker niet in het gezelschap van een kamikaze met een kort lontje die me uitmaakt voor asfaltjeanet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Voor 't zelfde geld is 53 een supersnelle kerel hé, dan sta je daar.
                                  Ik heb persoonlijk al zogezegde die-hard MTB gasten met MTB'kes van rond de 8 kilo op minuten gereden, altijd oppassen met zulke uitspraken denk ik zo.
                                  *kuch* ik een supersnelle kerel? kheb zowat de fysiek van een velletje wc-papier.

<fierheid> maar ik heb paar dagen geleden wel 140 km van "de gordel" gereden goed hé!? en ook de muur van geraardsbergen opgekropen! </fierheid>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                    sorry, ik rijd niet graag toertjes bij nat weer. zeker niet in het gezelschap van een kamikaze met een kort lontje die me uitmaakt voor asfaltjeanet
                                    Niets van aantrekken. Mogelijks heeft hij het ook op mij, maar ik weet het niet zeker.
                                    Ach, de houding van een hardcore-MTB-er die coureurs jeanetten vind. Een dikke tien jaar geleden was ik net zo (toen zei ik nog dat nooit ofte nooit een koersfiets zou kopen, dat alleen op de weg rijden voor softies was ), maar ondertussen ben ik dat stadium al lang gepasseerd en zie ik geen enkele reden meer om mannen met koersfiets als jeannetten te zien.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

En wat met de Lefty en de demper? Hoe bespeur ik eventuele slijtage of schade?
                                      Ik ben geen expert in schadegevallen bij Lefty's, maar ik zou sowieso een aantal keer op de vork drukken en letten op hoe snel hij terug naar boven keert. Gaat dat nogal snel, dan mag er allicht wat olie bij, tenzij de instelling van de demping op de snelste stand staat natuurlijk.
                                      Je zou ook kunnen controleren of er olie onder de afdekrubber zit, maar dan moet de snelbinder om die rubber op zijn plaats te houden allicht worden afgeknipt.
                                      Ook controleren of de vering soepel werkt. Niet schrikken als er bij de eerste keer een licht weerstan moet overwonnen worden om de vering in te drukken (als de fiets een tijdje onaangeroerd is geweest toch), maar na dat eerste duwtje moet dat toch echt volledig over zijn.
                                      De carbon achtervork controleren kan natuurlijk nooit kwaad.
                                      Rijden is sowieso het belangrijkste. En trek maar eens goed door.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Niets van aantrekken. Mogelijks heeft hij het ook op mij, maar ik weet het niet zeker.
                                        Ach, de houding van een hardcore-MTB-er die coureurs jeanetten vind. Een dikke tien jaar geleden was ik net zo (toen zei ik nog dat nooit ofte nooit een koersfiets zou kopen, dat alleen op de weg rijden voor softies was ), maar ondertussen ben ik dat stadium al lang gepasseerd en zie ik geen enkele reden meer om mannen met koersfiets als jeannetten te zien.
                                        kben totaal geen "coureur" hoor ! ben een gastje die ooit voor zn verjaardag "ne mountenbaaik" heeft gekregen en af en toe eens op het zadel gaat zitten. trouwens, al bij al vindk dat een doordeweekse coureur er ook maar vrij belachelijk en nichterig uitziet hoor, zo een lotto-truitje en zeemvel-broekje vindk niet bepaald zo stoer staan

kvond gewoon dat onze kamikaze nogal een heftige reactie had op mn "zeemvelnichtjes-post"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                          kvond gewoon dat onze kamikaze nogal een heftige reactie had op mn "zeemvelnichtjes-post"
                                          Eigenlijk wel.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X